Obecny czas: Nie, 26.03.2017, 4:28




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57
Reklama 

News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 877
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
300-ka rok w rok sprzedaje się na poziomie 50-kilku tysięcy egzemplarzy, więc aż takiej tragedii nie ma.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Nie, 19.03.2017, 13:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20547
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Na bazie produkowanej w Tychach włoskiej 500-tki powstać ma samochód elektryczny z całkowicie polskim wyposażeniem. A to wszystko dzięki …niemieckiemu pasjonatowi motoryzacji.

Rządowe plany rozwoju elektromobilności w Polsce, zachęcają kolejne firmy do podjęcia prac nad stworzeniem polskiego samochodu elektrycznego. Mamy już AK Motor, które w sojuszu z Fabryką Samochodów Osobowych w Warszawie chce produkować elektryczne Syreny czy firmę FSO Syrena z Kutna. Nad własnym elektrycznym samochodem dostawczym pracuje lubelski Ursus. Teraz w Bielsku Białej powstaje przedsięwzięcie pod nazwą Fabryka Samochodów Elektrycznych. Jej twórcą jest niemiecki biznesmen Thomas Hajek, menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Obecnie jest on m.in. szefem spółki Bemotion, a wcześniej był m.in. prezesem Maserati na Centralną Europę, dyrektorem w europejskich strukturach marki Fiat Professional. W latach 90-tych kierował sprzedażą aut w spółce Fiat Auto Poland. W swoim CV ma także członkostwo w zarządzie spółki Wielton. We wtorek 21 marca w Warszawie podczas zaplanowanej na ten dzień konferencji prasowej ma on, wraz z Andrzejem Halarewiczem z firmy Jato Dynamics, zaprezentować „pierwszy całkowicie polski samochód elektryczny” oraz plany rozwoju fabryki.

Jak udało się nam ustalić, chodzi o samochód elektryczny powstały na bazie… Fiata 500. Informacje te potwierdziło nam kilka osób, w tym Andrzej Halarewicz. Jak przyznaje, samochód, co prawda opiera się na Fiacie 500 (jakby nie patrzeć auto włoskie, jedynie produkowane w Polsce), ale całe wyposażenie techniczne, dzięki któremu pojazd z auta spalinowego stał się samochodem elektrycznym pochodzi od polskich dostawców. Spytaliśmy też przedstawicieli firmy FCA Poland, producenta rzeczonego modelu, czy słyszeli coś o projekcie biznesmena. - Oficjalnie nie są nam znane plany pana Thomasa Hajka odnośnie budowy samochodu elektrycznego na bazie fiata 500. Jesteśmy jednak zadowoleni jeżeli do rozwoju nowych koncepcji są brane pod uwagę samochody produkowane w zakładzie w Tychach - powiedziała nam Beata Dziekanowska, rzeczniczka spółki.

Wśród polskich partnerów przedsięwzięcia jest m.in. Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic/Sosnowca. Spółka będzie odpowiadała za wyposażenie samochodu w układ napędowy. KOMEL to doświadczony dostawca tego typu rozwiązań do wielu podobnych projektów, wśród których warto wspomnieć m.in. o zelektryfikowaniu pojazdów takich jak Fiat Panda czy Fiorino. KOMEL jest także od niedawna członkiem klastra powołanego przez spółkę Solaris, a mającego pracować nad rozwojem polskiego autobusu elektrycznego. - Mamy podpisane z firmą Bemotion porozumienie o współpracy. Jeśli projekt będzie realizowany dostarczymy elementy napędu, w tym m.in.: silnik elektryczny, falownik, systemy zarządzania energią czy specjalistyczne oprogramowanie do układu napędowego – mówi IBRM Samar dr hab. inż. Jakub Bernatt, dyrektor Instytutu KOMEL.

W przedsięwzięcie zaangażowany jest także Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL z Bielska-Białej, specjalizujący się w wykonywaniu prac badawczo – rozwojowych oraz produkcyjnych na zlecenia krajowych i zagranicznych firm, głównie motoryzacyjnych. Co ciekawe, Fabryka Samochodów Elektrycznych wynajmuje pomieszczenia właśnie od Instytutu. Pod tym samym adresem, co BOSMAL zarejestrowana jest także spółka Bemotion. – Wynajęto od nas pomieszczenia, my jesteśmy natomiast integratorem działań technicznych związanych z tym projektem – mówi nam Arkadiusz Wacławek, kierownik działu rozwoju biznesu Instytutu BOSMAL.

Pytanie jak wygląda kwestia finansowania projektu. W konkursie rozpisanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, na liście firm dopuszczonych do II etapu postępowania, znajduje się właśnie projekt zgłoszony wspólnie przez BOSMAL i firmę Bemotion. Ale... jest to wniosek o dofinansowanie kwotą blisko 4,5 mln złotych projektu pn.: „Opracowanie dostawczego pojazdu o napędzie elektrycznym z inteligentnym systemem zarządzania energii.” - To są dwa różne projekty. Ten dotyczy auta użytkowego dla firm, a my mówimy o samochodzie elektrycznym na bazie 500-tki –dla Kowalskiego. Ten drugi projekt zapewne będzie finansowany z funduszy prywatnych inwestora – dodaje Arkadiusz Wacławek.

Najmniej wylewny był sam Thomas Hajek, prezes Bemotion Polska i założyciel Fabryki Samochodów Elektrycznych. – Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam, że chodzi o samochód na bazie Fiata 500. Nie mogę także na razie ujawnić żadnych informacji dotyczących planów rozwoju fabryki. Wszystkie szczegóły zaprezentujemy podczas wtorkowej konferencji prasowej – twierdzi w rozmowie z IBRM Samar Thomas Hajek.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 21.03.2017, 10:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20547
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
I jeszcze o FSE 01 :-P
Cytuj:
Ma nieco ponad trzy i pół metra długości, jest w stanie poruszać się z prędkością 135 kilometrów na godzinę , na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać około 100 kilometrów. We wtorek w Warszawie przedstawiciele Fabryki Samochodów Elektrycznych przedstawili montowany w Bielsku Białej samochód elektryczny FSE 01.

Jak wyjaśnił dyrektor generalny Fabryki Samochodów Elektrycznych Thomas Hajek, auto budowane jest na ramie produkowanego w Tychach Fiata 500 i ma "prawdziwe polskie elektryczne serce" - silnik produkowany w Sosnowcu.

FSE 01 - to efekt ponad trzyletnich prac prac polskich inżynierów z Bielska-Białej. Koszt projektu to ok. 1 mln euro, w ciągu roku firma chce zbudować linię produkcyjną, która będzie w stanie wyprodukować ok. 1000 takich pojazdów rocznie.

- Polska już dzisiaj jest szóstym pod względem wielkości producentem motoryzacyjnym w Europie. Zaangażowanie w rynek elektromobilności to wielka szansa na rozwój dla całego kraju. Nasz samochód FSE 01 to dopiero początek całej gamy pojazdów elektrycznych. Już dzisiaj można go zamawiać. Planujemy też eksport do krajów UE - powiedział Hajek. Jak mówił, samochody mogłyby trafić m.in. do Niemiec, Francji, Skandynawii.

Nadwozie i platforma produkowane są w Tychach, natomiast finalny montaż pojazdu odbywa się właśnie w fabryce w Bielsku-Białej. Hajek powiedział, że opracowanie nowej platformy znacznie podrożyło by koszty projektu. - To by kosztowało miliardy - wyjaśnił.

Pytany, ile będzie kosztował FSE 01, Hajek odpowiedział, że "poniżej 100 tysięcy złotych".
W planach firmy jest dotrzeć przede wszystkim do klientów instytucjonalnych - banków, ubezpieczycieli, ewentualnie agencji rządowych, których pracownicy mogli by korzystać z "elektryków", jako klasycznych samochodów miejskich, i które byłyby w stanie zapewnić stacje ładowania tych pojazdów.
FSM zapewnia też, że nabywcy oprócz samochodu, otrzymają również system zarządzania flotą, aplikację na smartfony, możliwość finansowania zakupu samochodu oraz usługę mobilnego serwisu.

Jak mówił Hajek, FSM ma już zamówienie na pierwszych dziesięć samochodów z opcją na kolejne pięćdziesiąt. Klientem jest duża sieć wypożyczalni. Na razie firma nie ujawnia jej nazwy. W planach jest też zbudowanie pięciu, sześciu stacji serwisowych dedykowanych FSM 01 w "dużych ośrodkach".

Przedstawiciele firmy ujawnili też, że złożyli wniosek o dofinansowanie unijne. Pytany, czy FSM weźmie udział w konkursie na pierwszy polski samochód elektryczny, Hajek odpowiedział, ze decyzja zapadnie w kwietniu br.

Na początku marca spółka ElectroMobility Poland ogłosiła konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. Według założeń ma to być niewielki, miejski pojazd - tzw. klasy A, czyli do 3,7 m długości, który na jednym ładowaniu powinien przejechać ok. 250 km.

ElectroMobility Poland to spółka, którą w październiku ub.r. powołały do życia: PGE, Tauron, Enea oraz Energa. Każda z firm objęła po 25 proc. jej kapitału akcyjnego, który wynosi 10 mln zł. Spółka planuje - przy wsparciu polskiego rządu - stworzyć podstawy dla nowego rynku w Polsce i stać się częścią globalnego przemysłu pojazdów elektrycznych.

Do maja br. profesjonalne jury wyłoni pięć wizualizacji, które posłużą do budowy prototypu. Na ich podstawie w kolejnym konkursie zostaną wyłonione prototypy aut, które trafią na polskie drogi, a twórca prototypu spełniającego minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

W 2018 roku i później przewidywana jest homologacja, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii samochodów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii, do 100 sztuk. Po wyborze modelu rozpocznie się produkcja seryjna polskiego "elektryka".

http://tvn24bis.pl/moto,99/samochod-ele ... 25505.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 22.03.2017, 11:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20547
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Stylista BMW przechodzi do Infiniti
Karim Habib to nowy szef działu designu w japońskiej marce. Wcześniej pracował m.in. dla Daimler AG oraz dla BMW.
Karim Habib obejmie nowe stanowisko od 1 lipca bieżącego roku. Ze swojego biura w Japonii będzie nadzorować i koordynować pracę stylistów Infiniti, którzy pracują nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale również w Chinach, Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii.
W ostatnim czasie Karim Habib kierował działem designu BMW w Monachium. Pomógł zaprojektować różne modele produkcyjne i studyjne bawarskiej marki − w tym BMW X1, X2 Concept oraz CSL Homage.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 24.03.2017, 9:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 882
Samochód: DS3 '14
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Trochę tego nie rozumiem, oni mają pozwolenie na korzystanie z karoserii Fiata, czy na krzywy ryj chcą to klepać z zasłoniętymi znaczkami?


Sob, 25.03.2017, 10:32
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com