|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Cadillac One (auto Obamy)
Autor |
Wiadomość |
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: Nowe auto Obamy
johny napisał(a): Powinien byc biaĹ‚y Ale samochĂłd, czy prezydent?
|
Sob, 17.01.2009, 23:03 |
|
|
drakor
Postów: 5698
|
Re: Nowe auto Obamy
(c)youtube.com
_________________ TechnoBase.FM.24h. Electro
|
Nie, 18.01.2009, 18:55 |
|
|
t0m3k911
Postów: 557
|
Re: Nowe auto Obamy
Z wyglądu nie pozostawia złudzeń, że jest opancerzony Przy nim Hummer to chucherko Zresztą Elvis miał różowego Caddiego, a tego to raczej nikt by nie chciał
|
Nie, 18.01.2009, 21:40 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Nowe auto Obamy
A poprzednie auto nowego prezydenta poszło za 100k $ http://autokult.pl/2009/01/16/chrysler- ... za-100000/
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 18.01.2009, 22:01 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Nowe auto Obamy
A nie wiesz za ile je ściągnał z Niemiec, bo jestem ciekawy czy zarobił
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Nie, 18.01.2009, 22:51 |
|
|
Jacobser
Postów: 2204 Miejscowość: Kraków
Samochód: Citroen Saxo
|
Re: Nowe auto Obamy
Nowa prezydencka limuzyna nawiązuje do swoich szlachetnych poprzedników, jest kanciasta, toporna i wygląda niczym wagon kolejowy. Taka jest oto cena sukcesu, a jednocześnie bezpieczeństwa. Ciekaw jestem czemu nic nie mówi się o tym co pod maską. Gdyby faktyczne był tam Diesel to była by to sensacja, początek rewolucji silnikowej w USA.
_________________ Zapraszam do zapoznania się z kompendium wiedzy o moim samochodzie: http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... bserow%F3z
|
Pon, 19.01.2009, 21:36 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Nowe auto Obamy
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 20.01.2009, 10:21 |
|
|
VW_Marcin
Postów: 17041 Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
|
Re: Nowe auto Obamy
Proszę o zmianę nazwy na Cadillac One, bo tak nazywa się to auto... P.S. video Widać na filmiku dwa Cadillaci One. Jeden tak zwany straszak, czyli wszystko to samo, ale bez prezydenta w środku, a drugi, z prezydentem http://pl.youtube.com/watch?v=nzABqMFE5 ... video.html
_________________ Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!
|
Wto, 20.01.2009, 18:22 |
|
|
drakor
Postów: 5698
|
Re: Cadillac One (auto Obamy)
_________________ TechnoBase.FM.24h. Electro
|
Nie, 25.01.2009, 0:58 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Nowe auto Obamy
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Nie, 25.01.2009, 10:09 |
|
|
drakor
Postów: 5698
|
Re: Cadillac One (auto Obamy)
Ciekawy artykuł o prezydenckich pojazdach min. Cadillacu Obamy. http://www.rp.pl/artykul/323818,287625_ ... olach.html
_________________ TechnoBase.FM.24h. Electro
|
Wto, 08.09.2009, 23:09 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2009 Cadillac One POTUS "The Beast"
Wikipedia.org Computerworld.pl AutoKult.pl the-Blueprints.com Film: https://www.youtube.com/watch?v=KbewcH8gb58&t=2s Supercar Blondie at Youtube.com lutowa wizyta Joe Bidena w Polsce Automotyw.com TVRepublika.pl TVP.Info baza - Chevrolet Kodiak C4500 AutoKult.pl 2018 Chevrolet Silverado - następca Chevroleta Kodiaka AutoKult.pl Cytuj: "Bestia" bez przebrania. Tak wygląda, nim stanie się limuzyną Marcin Łobodziński 20.02.2023 11:55, aktualizacja: 22.02.2023 07:34
Cadillac One - czyli prezydencka "Bestia" - to autorska konstrukcja, a nawet składak z kilku modeli koncernu General Motors. Natomiast prawdziwą ciekawostką jest baza pojazdu prezydenta, którą stanowi ciężarówka Chevrolet Kodiak - nieprodukowana od kilkunastu lat.
Każdy samochód można podzielić na dwa najważniejsze elementy: podwozie i nadwozie. Podwozie definiuje konstrukcję pojazdu, rozmieszczenie poszczególnych mechanizmów, rodzaj napędu czy zawieszenia, a także wstępnie wymiary czy dopuszczalną masę całkowitą. Podwozie jest kręgosłupem pojazdu i nośnikiem nadwozia.
Nadwozie z kolei definiuje wygląd, a także parametry użytkowe, jak liczba rzędów siedzeń czy ilość miejsca w kabinie. Jednak nie wpływa istotnie na prowadzenie czy osiągi auta, ponieważ to zależy od podwozia i układu napędowego.
Zatem to podwozie jest najważniejszym elementem każdego samochodu i od niego zaczyna się każdy projekt nowego modelu czy w ogóle jakiegokolwiek pojazdu. Nadwozie jest jedynie odpowiedzią na potrzeby klienta.
Chevrolet Kodiak, czyli Cadillac One bez prezydenckiego przebrania Musiałem zacząć od tego przydługiego wstępu, byście mogli dobrze zrozumieć, czym jest prezydencka "Bestia", którą po Warszawie będzie się przemieszczał prezydent USA Joe Biden, a wcześniej jeździli nią jego poprzednicy. Cadillac One to tylko nazwa pojazdu z nadwoziem limuzyny wyglądającej jak cadillac, ale podwozie pochodzi z ciężarowego Chevroleta Kodiaka. Co ciekawe, również z tego modelu przeniesiono cały układ napędowy. Więcej o "Bestii" przeczytacie poniżej.
Chcąc być precyzyjnym, to nawet nie chodzi konkretnie o Chevroleta Kodiaka, bo to tylko model samochodu (nadwozie), lecz o platformę GMT560, na której zbudowano Kodiaka oraz Cadillaca One. Jest to rama i platforma dwuosiowa dla ciężarówek średniej ładowności General Motors. Chodzi o pojazdy pozycjonowane pomiędzy tradycyjnym pickupem w wersji Heavy Duty a klasycznymi ciężarowymi.
Na podwoziu GMT560 powstało kilka modeli samochodów ciężarowych GM, tj. Chevrolet Kodiak (samochód bazowy), GMC TopKick (Kodiak pod inną marką) oraz Isuzu H-Series (Kodiak pod inną marką). To, co wyróżnia te pojazdy na tle np. klasycznych europejskich ciężarówek tej klasy, to silnik umieszczony przed kabiną, podobnie jak w popularnym u nas terenowym Unimogu czy większym Mercedesie Zetrosie. Gdyby to przenieść na polski grunt, nie byłoby błędem porównanie GMT560 do naszego Stara, który też był średnią ciężarówką.
Pojazdy budowane na podwoziu GMT560 to m.in. lekkie ciężarówki budowlane (najczęściej wywrotki), holowniki i lawety, małe ciągniki siodłowe, a także popularne lekkie wozy strażackie i ambulanse, a nawet kempingowe. Co ciekawe, Chevrolet Kodiak trafił nawet do użytku prywatnego jako klasyczny pickup z podwójną, dobrze wyposażoną kabiną, ale zwiększonymi możliwościami transportowymi względem tradycyjnych pickupów. Nierzadko z zamontowanym siodłem do ciągnięcia przyczep kempingowych, przyczep dla koni czy lawet. Na platformie GMT560 budowano także autobusy szkolne Blue Bird. Dawcą podwozia i kabiny kierowcy był wówczas GMC TopKick.
Chevroleta Kodiaka, czyli najpopularniejszy pojazd na tej platformie, produkowano od 1980 do 2009 r. Powstały trzy generacje tego pojazdu i dopiero trzecią (2003-2009) zbudowano na podwoziu GMT560. Tym samym, na którym powstała "Bestia".
Chevrolet Kodiak – konstrukcja W Chevrolecie Kodiaku stosowano kilka rodzajów silników Diesla. Były to jednostki V8 o pojemnościach 8,1 l oraz 6,6 l, a także sześciocylindrowa rzędowa jednostka 7,8 l oraz 7,2 l jako opcja. Najczęściej używanym silnikiem był 6,6 l Duramax z 32-zaworową głowicą i wtryskiem Common Rail generującym 305-314 KM mocy i 705 Nm momentu obrotowego. Silniki z tej serii montowano nie tylko w Chevrolecie Kodiaku i jego pochodnych, ale także w Hummerze H1, Chevrolecie Silverado czy furgonach Chevrolet Express/GMC Savana.
Przednie zawieszenie Kodiaka jest niezależne – tylne to sztywny most. Zawsze montowano bliźniacze tylne koła. Pojawiły się też warianty z napędem 4x4 i reduktorem, a także sztywnym mostem z przodu. Nie były to jednak stricte terenowe ciężarówki. Pojawił się nawet wariant z dwiema osiami tylnymi (tylko duża ładowność), ale standardem była pojedyncza oś. Do wyboru było aż sześć rodzajów skrzyń biegów dostosowanych do konkretnych silników i zastosowań od manualnych (5-, 6-, 9- i 10-biegowych) po automatyczne (5- i 6-biegowe).
Konstrukcja nadwozia powinna wytrzymać atak rakietowy i wybuch miny albo granatu. Podobno podłoga i dach tego auta są w stanie znieść uderzenie meteorytu. Cadillac One toczy się na wzmocnionych kevlarem oponach typu Run Flat umożliwiających ucieczkę z miejsca zagrożenia nawet po przebiciu czy przestrzeleniu.
Już w 2007 r. General Motors szukał nabywcy dla swojego oddziału samochodów ciężarowych, gdyż chciał zakończyć ten rozdział w swojej historii, podobnie jak chciał zrobić to Ford. Najpierw produkcją samochodów opartych na platformie GMT560 zajął się Navistar International (firma znana dawniej jako International Harvester), potem miało to przejąć Isuzu, ale ostatecznie produkcja Chevroleta Kodiaka i innych modeli opartych na tym podwoziu została zakończona w lipcu 2009 r.
Dopiero po prawie 10 latach, bo w 2018 r., Chevrolet wraz z Navistar International zaprezentował nową linię ciężkich samochodów typu pickup oraz platforma, czyli Chevroleta Silverado 4500HD, 5500HD i 6500HD.
Jedynym produkowanym (jeśli można to tak określić) do dziś samochodem opartym na podwoziu GMT560, czyli Chevroleta Kodiaka, jest właśnie prezydencki Cadillac One, zwany potocznie Bestią. Amerykańska limuzyna przejęła całe podwozie, zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu (z silnikiem 6,6 l Duramax). Gotowy pojazd z opancerzeniem waży ok. 8 ton, a jego opony mają rozmiar 285/70 R19.5 (35 cali średnicy). Takich parametrów nie ma żadna klasyczna limuzyna, więc nic dziwnego, że pod wyglądającym jak Cadillac nadwoziem kryje się ciężarówka.
Dane techniczne Inne nazwy: „The Beast” Producent: Cadillac Projektant: Ed Welburn Okres produkcji: 2009 Miejsce produkcji: Hamtramck, Stany Zjednoczone Segment: F Typy nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna Podwozie: GMT560 Silnik: wysokoprężny Duramax V8 32v 6,6 L Moc maksymalna: 445 KM Maksymalny moment obrotowy: 1221 Nm Napęd: tylny Długość: 5500 mm Wysokość: 1770 mm Masa własna: 9100 kg Liczba miejsc: 7 Wyposażenie dodatkowe: opancerzenie zasłona dymna (podczerwone granaty dymne) krew noktowizory Przyspieszenie 0-100 km/h: 15 s Zużycie paliwa: 60 L/100 km Ogumienie: 285/70 R19.5 (35") Opancerzenie: stop tytanu uzbrojony w płytki ceramiczne, stal, kevlar i aluminium o grubości do 200 mm, szyby o grubości 130 mm
(C) Wikipedia.org Computerworld.pl the-Blueprints.com Supercar Blondie at Youtube.com Automotyw.com TVRepublika.pl TVP.Info AutoKult.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 17.05.2023, 20:42 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |