Obecny czas: Nie, 28.05.2017, 13:29




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57
Reklama 

News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 897
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
300-ka rok w rok sprzedaje się na poziomie 50-kilku tysięcy egzemplarzy, więc aż takiej tragedii nie ma.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Nie, 19.03.2017, 13:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Na bazie produkowanej w Tychach włoskiej 500-tki powstać ma samochód elektryczny z całkowicie polskim wyposażeniem. A to wszystko dzięki …niemieckiemu pasjonatowi motoryzacji.

Rządowe plany rozwoju elektromobilności w Polsce, zachęcają kolejne firmy do podjęcia prac nad stworzeniem polskiego samochodu elektrycznego. Mamy już AK Motor, które w sojuszu z Fabryką Samochodów Osobowych w Warszawie chce produkować elektryczne Syreny czy firmę FSO Syrena z Kutna. Nad własnym elektrycznym samochodem dostawczym pracuje lubelski Ursus. Teraz w Bielsku Białej powstaje przedsięwzięcie pod nazwą Fabryka Samochodów Elektrycznych. Jej twórcą jest niemiecki biznesmen Thomas Hajek, menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Obecnie jest on m.in. szefem spółki Bemotion, a wcześniej był m.in. prezesem Maserati na Centralną Europę, dyrektorem w europejskich strukturach marki Fiat Professional. W latach 90-tych kierował sprzedażą aut w spółce Fiat Auto Poland. W swoim CV ma także członkostwo w zarządzie spółki Wielton. We wtorek 21 marca w Warszawie podczas zaplanowanej na ten dzień konferencji prasowej ma on, wraz z Andrzejem Halarewiczem z firmy Jato Dynamics, zaprezentować „pierwszy całkowicie polski samochód elektryczny” oraz plany rozwoju fabryki.

Jak udało się nam ustalić, chodzi o samochód elektryczny powstały na bazie… Fiata 500. Informacje te potwierdziło nam kilka osób, w tym Andrzej Halarewicz. Jak przyznaje, samochód, co prawda opiera się na Fiacie 500 (jakby nie patrzeć auto włoskie, jedynie produkowane w Polsce), ale całe wyposażenie techniczne, dzięki któremu pojazd z auta spalinowego stał się samochodem elektrycznym pochodzi od polskich dostawców. Spytaliśmy też przedstawicieli firmy FCA Poland, producenta rzeczonego modelu, czy słyszeli coś o projekcie biznesmena. - Oficjalnie nie są nam znane plany pana Thomasa Hajka odnośnie budowy samochodu elektrycznego na bazie fiata 500. Jesteśmy jednak zadowoleni jeżeli do rozwoju nowych koncepcji są brane pod uwagę samochody produkowane w zakładzie w Tychach - powiedziała nam Beata Dziekanowska, rzeczniczka spółki.

Wśród polskich partnerów przedsięwzięcia jest m.in. Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic/Sosnowca. Spółka będzie odpowiadała za wyposażenie samochodu w układ napędowy. KOMEL to doświadczony dostawca tego typu rozwiązań do wielu podobnych projektów, wśród których warto wspomnieć m.in. o zelektryfikowaniu pojazdów takich jak Fiat Panda czy Fiorino. KOMEL jest także od niedawna członkiem klastra powołanego przez spółkę Solaris, a mającego pracować nad rozwojem polskiego autobusu elektrycznego. - Mamy podpisane z firmą Bemotion porozumienie o współpracy. Jeśli projekt będzie realizowany dostarczymy elementy napędu, w tym m.in.: silnik elektryczny, falownik, systemy zarządzania energią czy specjalistyczne oprogramowanie do układu napędowego – mówi IBRM Samar dr hab. inż. Jakub Bernatt, dyrektor Instytutu KOMEL.

W przedsięwzięcie zaangażowany jest także Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL z Bielska-Białej, specjalizujący się w wykonywaniu prac badawczo – rozwojowych oraz produkcyjnych na zlecenia krajowych i zagranicznych firm, głównie motoryzacyjnych. Co ciekawe, Fabryka Samochodów Elektrycznych wynajmuje pomieszczenia właśnie od Instytutu. Pod tym samym adresem, co BOSMAL zarejestrowana jest także spółka Bemotion. – Wynajęto od nas pomieszczenia, my jesteśmy natomiast integratorem działań technicznych związanych z tym projektem – mówi nam Arkadiusz Wacławek, kierownik działu rozwoju biznesu Instytutu BOSMAL.

Pytanie jak wygląda kwestia finansowania projektu. W konkursie rozpisanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, na liście firm dopuszczonych do II etapu postępowania, znajduje się właśnie projekt zgłoszony wspólnie przez BOSMAL i firmę Bemotion. Ale... jest to wniosek o dofinansowanie kwotą blisko 4,5 mln złotych projektu pn.: „Opracowanie dostawczego pojazdu o napędzie elektrycznym z inteligentnym systemem zarządzania energii.” - To są dwa różne projekty. Ten dotyczy auta użytkowego dla firm, a my mówimy o samochodzie elektrycznym na bazie 500-tki –dla Kowalskiego. Ten drugi projekt zapewne będzie finansowany z funduszy prywatnych inwestora – dodaje Arkadiusz Wacławek.

Najmniej wylewny był sam Thomas Hajek, prezes Bemotion Polska i założyciel Fabryki Samochodów Elektrycznych. – Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam, że chodzi o samochód na bazie Fiata 500. Nie mogę także na razie ujawnić żadnych informacji dotyczących planów rozwoju fabryki. Wszystkie szczegóły zaprezentujemy podczas wtorkowej konferencji prasowej – twierdzi w rozmowie z IBRM Samar Thomas Hajek.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 21.03.2017, 10:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
I jeszcze o FSE 01 :-P
Cytuj:
Ma nieco ponad trzy i pół metra długości, jest w stanie poruszać się z prędkością 135 kilometrów na godzinę , na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać około 100 kilometrów. We wtorek w Warszawie przedstawiciele Fabryki Samochodów Elektrycznych przedstawili montowany w Bielsku Białej samochód elektryczny FSE 01.

Jak wyjaśnił dyrektor generalny Fabryki Samochodów Elektrycznych Thomas Hajek, auto budowane jest na ramie produkowanego w Tychach Fiata 500 i ma "prawdziwe polskie elektryczne serce" - silnik produkowany w Sosnowcu.

FSE 01 - to efekt ponad trzyletnich prac prac polskich inżynierów z Bielska-Białej. Koszt projektu to ok. 1 mln euro, w ciągu roku firma chce zbudować linię produkcyjną, która będzie w stanie wyprodukować ok. 1000 takich pojazdów rocznie.

- Polska już dzisiaj jest szóstym pod względem wielkości producentem motoryzacyjnym w Europie. Zaangażowanie w rynek elektromobilności to wielka szansa na rozwój dla całego kraju. Nasz samochód FSE 01 to dopiero początek całej gamy pojazdów elektrycznych. Już dzisiaj można go zamawiać. Planujemy też eksport do krajów UE - powiedział Hajek. Jak mówił, samochody mogłyby trafić m.in. do Niemiec, Francji, Skandynawii.

Nadwozie i platforma produkowane są w Tychach, natomiast finalny montaż pojazdu odbywa się właśnie w fabryce w Bielsku-Białej. Hajek powiedział, że opracowanie nowej platformy znacznie podrożyło by koszty projektu. - To by kosztowało miliardy - wyjaśnił.

Pytany, ile będzie kosztował FSE 01, Hajek odpowiedział, że "poniżej 100 tysięcy złotych".
W planach firmy jest dotrzeć przede wszystkim do klientów instytucjonalnych - banków, ubezpieczycieli, ewentualnie agencji rządowych, których pracownicy mogli by korzystać z "elektryków", jako klasycznych samochodów miejskich, i które byłyby w stanie zapewnić stacje ładowania tych pojazdów.
FSM zapewnia też, że nabywcy oprócz samochodu, otrzymają również system zarządzania flotą, aplikację na smartfony, możliwość finansowania zakupu samochodu oraz usługę mobilnego serwisu.

Jak mówił Hajek, FSM ma już zamówienie na pierwszych dziesięć samochodów z opcją na kolejne pięćdziesiąt. Klientem jest duża sieć wypożyczalni. Na razie firma nie ujawnia jej nazwy. W planach jest też zbudowanie pięciu, sześciu stacji serwisowych dedykowanych FSM 01 w "dużych ośrodkach".

Przedstawiciele firmy ujawnili też, że złożyli wniosek o dofinansowanie unijne. Pytany, czy FSM weźmie udział w konkursie na pierwszy polski samochód elektryczny, Hajek odpowiedział, ze decyzja zapadnie w kwietniu br.

Na początku marca spółka ElectroMobility Poland ogłosiła konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. Według założeń ma to być niewielki, miejski pojazd - tzw. klasy A, czyli do 3,7 m długości, który na jednym ładowaniu powinien przejechać ok. 250 km.

ElectroMobility Poland to spółka, którą w październiku ub.r. powołały do życia: PGE, Tauron, Enea oraz Energa. Każda z firm objęła po 25 proc. jej kapitału akcyjnego, który wynosi 10 mln zł. Spółka planuje - przy wsparciu polskiego rządu - stworzyć podstawy dla nowego rynku w Polsce i stać się częścią globalnego przemysłu pojazdów elektrycznych.

Do maja br. profesjonalne jury wyłoni pięć wizualizacji, które posłużą do budowy prototypu. Na ich podstawie w kolejnym konkursie zostaną wyłonione prototypy aut, które trafią na polskie drogi, a twórca prototypu spełniającego minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

W 2018 roku i później przewidywana jest homologacja, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii samochodów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii, do 100 sztuk. Po wyborze modelu rozpocznie się produkcja seryjna polskiego "elektryka".

http://tvn24bis.pl/moto,99/samochod-ele ... 25505.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 22.03.2017, 11:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Stylista BMW przechodzi do Infiniti
Karim Habib to nowy szef działu designu w japońskiej marce. Wcześniej pracował m.in. dla Daimler AG oraz dla BMW.
Karim Habib obejmie nowe stanowisko od 1 lipca bieżącego roku. Ze swojego biura w Japonii będzie nadzorować i koordynować pracę stylistów Infiniti, którzy pracują nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale również w Chinach, Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii.
W ostatnim czasie Karim Habib kierował działem designu BMW w Monachium. Pomógł zaprojektować różne modele produkcyjne i studyjne bawarskiej marki − w tym BMW X1, X2 Concept oraz CSL Homage.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 24.03.2017, 9:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 896
Samochód: DS3 '14
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Trochę tego nie rozumiem, oni mają pozwolenie na korzystanie z karoserii Fiata, czy na krzywy ryj chcą to klepać z zasłoniętymi znaczkami?


Sob, 25.03.2017, 10:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Pewno działa to tak jak tuning samochodów (np. ABT, Oettinger, Alpina), gdzie baza jest oczywista, ale tuner wprowadza własne oznaczenia.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Nie, 26.03.2017, 17:16
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Podajemy już informację oficjalną. Ateca będzie miała większego brata − to SUV, który wejdzie na rynek w roku 2018.
W tego, co wiadomo już oficjalnie, flagowy SUV hiszpańskiej marki będzie wytwarzany w fabryce Grupy Volkswagen w Wolfsburgu − w wersji pięcio- oraz siedmiomiejscowej. Do jego zbudowania zdecydowano się wykorzystać możliwości koncernowej płyty podłogowej MQB A2.
Natomiast w bieżącym roku światło dzienne ujrzy jeszcze jeden, tym razem miejski SUV. Jego nazwa brzmi SEAT Arona. Samochód wyprodukują zakłady Martorell pod Barceloną z wykorzystaniem tej samej płyty podłogowej, która służy w Ibizie.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 27.03.2017, 11:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Marka spod znaku pierścieni przedstawia oficjalnie plany produkcyjne, które dotyczą dwóch nowych modeli z serii Q. Chodzi o projekt Audi Q8 oraz mniejsze Q4.
Audi Q8 to luksusowy SUV z elementami stylistycznymi a'la coupe, dodatkowo okraszony najnowszymi zdobyczami techniki w dziedzinie systemów wsparcia kierowcy oraz rozwiązaniami multimedialnymi. Wspominany model wdroży do produkcji fabryka koncernu zlokalizowana koło Bratysławy. Pierwsze egzemplarze seryjne mają być gotowe w roku 2018.
Z taśm słowackiej fabryki już od roku 2005 zjeżdża zresztą Audi Q7. Wytwarzana jest tam druga generacja modelowa oraz jej wersja S i odmiana hybrydowa typu plug-in (Q7 e–tron).
Natomiast w roku 2019 węgierskie zakłady Audi Hungaria w Gyor rozpocząć mają produkcję mniejszego modelu Q4. Według zapowiedzi producenta, chodzi o kompaktowy SUV z nawiązaniami do stylistyki sportowej. Szykowany crossover wypełni lukę między Audi Q3 oraz Q5.
Ponadto, od roku 2018 firma Audi Hungaria przejmie produkcję Audi Q3, które obecnie dostarcza zakład w Martorell pod Barceloną.


Cytuj:
Obie marki wchodzące w skład Grupy Volkswagen planują jeszcze bliższą współpracę. Ich nowa inicjatywa powstała z myślą o samochodowej architekturze przyszłości.
Efektywne wykorzystanie zdolności rozwojowych pozwoli wzmocnić potencjał w zakresie elektryzacji, cyfryzacji i jazdy autonomicznej – a to zwiększy konkurencyjność, tak aby Porsche i Audi mogły optymalnie wykorzystać możliwości przyszłych generacji modeli i skuteczniej sprostać wyzwaniom.
"Będziemy współpracować wszędzie tam, gdzie ma to sens. Ale starannie zadbamy również o zachowanie zróżnicowania naszych marek. Porsche to zawsze Porsche i tak w przyszłości pozostanie - zapewnił prezes Oliver Blume.
Kooperacja z Grupą Volkswagen nie jest niczym nowym – firmy Audi, VW i Porsche od wielu lat z powodzeniem współpracują w obszarze budowy SUV-ów. W ramach nowego projektu rozwojowego marki z Ingolstadt i Zuffenhausen określają swoje stanowisko na najbliższą dekadę.
Niebawem połączone zespoły obu firm przygotują konkretny zakres współpracy i stworzą mapę drogową obowiązującą aż do 2025 r. Ich kooperacja ma koncentrować się przede wszystkim na wspólnym rozwoju architektury samochodów, modułów oraz komponentów. Prace projektowe obejmą różne obszary, a każdy z nich będzie wspólnie kierowany przez przedstawicieli obu marek.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 13.04.2017, 7:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Image

Puls Biznesu @ 2017-04-13

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 14.04.2017, 13:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 20
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Lamborghini <3


Pią, 14.04.2017, 14:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Koniec z zaginaniem tablic rejestracyjnych i (nielegalnym) dorabianiem ich na wymiar. Wszystko wskazuje na to, że z początkiem przyszłego roku w Polsce wprowadzone zostaną nowe wzory!
Chodzi o problem dotykający właścicieli pojazdów sprowadzonych z Japonii czy USA. Jak informuje "Rzeczpospolita" nowe, przygotowane przez Ministerstwo Infrastruktury, przepisy dotyczące rejestracji miałyby wejść w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku. Projekt przewiduje m.in. wprowadzenia nowego standardu dotyczącego wymiarów tablic rejestracyjnych.
Przypominamy, że już w połowie ubiegłego roku na patologiczną sytuację zwracał uwagę poseł Kukiz’15 - Paweł Grabowski. W Polsce obowiązują dziś sztywne standardy dotyczące wymiarów rejestracji. Tablice dla samochodów muszą mieć wymiar 520 mm x 114 mm w przypadku tablicy jednorzędowej lub 305 mm x 214 mm w przypadku dwurzędowej.
Niestety, na polskich drogach pojawia się coraz więcej pojazdów homologowanych w Japonii czy USA, gdzie obowiązuje wymiar tablicy 305 x 155 mm. Do niego dostosowane są produkowane na tamtejsze rynki samochody (wnęki na rejestracje w zderzakach czy klapie bagażnika), co utrudnia ich użytkowanie w Polsce. Wielu właścicieli zarejestrowanych nad Wisłą aut rodem z Japonii czy USA zmuszonych jest do zaginania tablic rejestracyjnych, co ogranicza ich czytelność. Jeśli - w razie kontroli drogowej - trafią na policjanta służbistę, grozi im kara w wysokości 200 zł i trzy punkty karne! Nie najlepszym pomysłem jest też dorobienie tablic zgodnie z "amerykańskim" wymiarem. W obecnej sytuacji prawnej poruszanie się na nich po polskich ulicach jest niezgodne z prawem i w czasie kontroli skutkować może zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Najprawdopodobniej, zamiast wprowadzać kolejny wymiar - do obowiązujących na zachodzie standardów dopasowany zostanie wzór tablic dwurzędowych. Wszystko wskazuje na to, że staną się one mniejsze i będą miały rozmiar 305 mm x 155 mm. Producenci będą też musieli stosować ustandaryzowaną czcionkę.
Z informacji uzyskanych przez "Rzeczpospolitą" wynika również, że łatwiejsze staną się tłumaczenia dowodów rejestracyjnych (zmieniona procedura). Prościej będzie też uzyskać trzecią tablicę rejestracyjną, która przydaje się np. w przypadku korzystania z doczepianego z tyłu pojazdu bagażnika rowerowego. Plany Ministerstwa przewidują, że stosowny wniosek będzie można złożyć listownie lub za pośrednictwem internetu.



Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2386544

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 27.04.2017, 10:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Pierwszy samochód dostawczy Volkswagena na prąd będzie prawdopodobnie produkowany w nowej fabryce w Polsce ─ wynika z informacji portalu WysokieNapiecie.pl. Niemiecki van niedługo ma mieć także polskiego konkurenta, który został właśnie zaprezentowany w Hanowerze.

VW e-Crafter najprawdopodobniej będzie produkowany w podpoznańskiej fabryce koncernu
Volkswagen oficjalnie nie podjął jeszcze decyzji o lokalizacji produkcji e-Craftera. Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika jednak, że pod uwagę brane są tylko dwie ─ Hanower i otwarta pół roku temu fabryka we Wrześni pod Poznaniem, w której powstają już spalinowe wersje Craftera.

Z naszych rozmów z osobą zbliżoną do centrali koncernu wynika, że zgodnie ze strategią spółki centrum kompetencji w zakresie elektromotoryzacji ma zostać Hanower, co zapewne oznacza przede wszystkim część badawczo-rozwojową. Natomiast, jak tłumaczy nasz rozmówca, logiczna byłaby produkcja wszystkich rodzajów silników, w tym elektrycznego, w jednym miejscu, a więc we Wrześni.

Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że taki sygnał od niemieckiego koncernu otrzymał już także nieoficjalnie przedstawiciel polskiego rządu. Kolejna inwestycja Volkswagena istotnie pomogłaby w realizacji przyjętego miesiąc temu przez Radę Ministrów Planu rozwoju elektromobilności w Polsce. Strategia zakłada, że „co najmniej 30% wartości dodanej związanej z produkcją pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce w 2025 roku powstanie w naszym kraju”.

Rozwój rynku elektrycznych dostawczaków wsparłby także kolejny plan rządu ─ walkę ze smogiem w miastach. Za 80% z niemal 12 mln ton rocznego zużycia najbardziej emisyjnego oleju napędowego odpowiadają bowiem firmy.

─ Musimy pracować nad autem elektrycznym ─ przyznaje także Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań. ─ Będzie ono bardziej przyjazne dla środowiska, zwłaszcza w centrum miast, które mają być chronione przed ruchem. Już niedługo duże tiry nie będą mogły do nich wjeżdżać, a przecież trzeba dowieźć towar do tych wszystkich Żabek czy Biedronek. I tutaj doskonałym rozwiązaniem, mam nadzieję, stanie się elektryczny Crafter, który będzie zupełnie innym obciążeniem dla miasta i środowiska – mówi.

WysokieNapiecie.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 27.04.2017, 11:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23313
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To dopiero news :mryellow: Po 54 latach produkcji, Porsche wyprodukowała milionowy egzemplarz modelu 911. Auto jest pomalowane w tzw. irlandzką zieleń, nadwozie zdobią złote oznaczania. We wnętrzu tapicerka w kratkę i drewno, raczej rzadka konfiguracja w sportowej 911 ;) Nie mniej jednak auto...zostaje u producenta ! :) I to też jest w pewnym sensie dobra wiadomość bo ten wyjątkowy egzemplarz nie będzie stał w garażu kolekcjonera tylko każdy z nas będzie mógł je zobaczyć w muzeum Porsche po tym jak producent pokaże ten model w kilku miejscach.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Image

Źródło: carscoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 12.05.2017, 7:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Rząd chce by sprawcy wykroczeń drogowych mogli opłacić karę także bezgotówkowo. To wygodne rozwiązanie, ale raczej nie o wygodę kierowców tu chodzi.

Rząd wniósł do Sejmu projekt nowelizacji ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. Zaproponowane zmiany mają umożliwić sprawcom zapłacenie mandatu karnego także przy pomocy karty płatniczej. Będzie to rozwiązaniem dobrowolne, z którego ukarany będzie mógł skorzystać jednak tylko pod warunkiem, że policjant nakładający grzywnę będzie dysponował terminalem. W pierwszym etapie, po wprowadzeniu nowych przepisów można jednak spodziewać się pewnych utrudnień, gdyż – jak możemy przeczytać w uzasadnieniu do projektu ustawy – urządzenia te „będą etapowo wprowadzane do użytku przez uprawnione służby i instytucje.”

Możliwość dokonania płatności kartą – zdaniem autorów projektu - będzie miała szczególne znaczenie w przypadku zagranicznych kierowców. - Niejednokrotnie funkcjonariusz, który stwierdzi popełnienie wykroczenia przez cudzoziemca i przeprowadzi typowe czynności w ramach postępowania mandatowego, spotyka się nie tyle z odmową przyjęcia mandatu, co z brakiem możliwości jego uiszczenia, wynikającym z niedysponowania przez sprawcę gotówką w polskiej walucie. Zazwyczaj osoby te są gotowe uiścić nałożoną grzywnę właśnie przy użyciu karty płatniczej – napisali autorzy nowelizacji ustawy w uzasadnieniu.

Oczywiście przy pomocy karty mandat będą mogli zapłacić także rodzimi kierowcy. - Niejednokrotnie bowiem obywatele polscy, na których, w świetle obowiązujących przepisów, można nałożyć wyłącznie mandat kredytowany, wyrażają chęć uiszczenia grzywny w formie bezgotówkowej na miejscu prowadzonej kontroli – przekonują rządowi legislatorzy.

I jeszcze jedna ważna kwestia. We wspomnianym uzasadnieniu jest sugestia, że wprowadzane zmiany będą stanowiły udogodnienie dla sprawców wykroczeń drogowych. Prawdziwy powód nowelizacji ustawy kryje się chyba jednak gdzie indziej. – Przyjęcie proponowanej regulacji może w istotny sposób zwiększyć ściągalność mandatów karnych – wyjaśniają autorzy projektu.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 22.05.2017, 13:11
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com