Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:57




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 59  Następna
News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Wiadomo, że wybudują fabryki tuż na obrzeżach Wrocławia. 70 kilometrów to nie tak daleko, niektóre osoby większe dystanse codziennie pokonują żeby dojechać do pracy. :)


Pią, 06.05.2016, 9:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Smart move, Carlos!

Cytuj:
Motoryzacją wstrząsnął kolejny wielki skandal związany z zaniżaniem wyników spalania. Ogromne problemy finansowe Mitsubishi postanowił wykorzystać Nissan
Nissan Motor Co oraz Mitsubishi Motors Corporation podpisały właśnie umowę ramową w celu stworzenia dalekosiężnego strategicznego sojuszu. Nissan wykupi 34% udziałów w Mitsubishi. Kwota transakcji to 237 miliardów jenów, co na złotówki daje ponad 8,4 miliarda. Nissan wykorzystał bardzo trudną sytuację Mitsubishi, którą wstrząsnął niedawno skandal z zaniżaniem wyników spalania w roli głównej.
Współpraca ma obejmować zakupy, wspólne płyty podłogowe, dzielenie się technologiami, wspólne wykorzystanie fabryk oraz rozwijanie potencjału rynków.

Skandal w Mitsubishi
Mitsubishi Motors Corporation przyznało się do manipulacji podczas testów zużycia paliwa. Japończycy wypuścili na rynek łącznie 625 tysięcy aut, których rzeczywiste spalanie odbiegało od deklarowanego - nie było mierzone zgodnie z japońskimi normami. Chodzi o modele przeznaczone na rynek japoński: eK Wagon, eK Space oraz kei cary, które Mitsubishi produkowało dla Nissana (Dayz oraz Dayz Rook). Co ciekawe, nieprawidłowości wykryli właśnie inżynierowie Nissana.
Skandal bardzo mocno uderzył w Mitsubishi. W przeciągu trzech tygodni wartość japońskiej marki na giełdzie spadła o połowę - aż o 3 miliardy dolarów!
Inne spółki Mitsubishi Group zmagają się z własnymi problemami i nie mogły wspomóc samochodowej dywizji olbrzymiego konglomeratu. Do gry wszedł więc Nissan.

Co Nissanowi może dać tak ścisłe związanie się z Mitsubishi? Przede wszystkim marka wzmocni swoją pozycję na rynku japońskim - Nissan spróbuje odebrać klientów Suzuki i Toyocie w segmencie kei carów. Po drugie, Mitsubishi jest znaczącym graczem w rejonie Azji Południowo-Wschodniej. To bardzo ważny rynek dla japońskich producentów, a teraz Nissan sprzedaje tam tylko 6,5% swoich samochodów.

Wypowiedzi przedstawicieli marki
Jest to przełomowa transakcja oraz sytuacja, w której zyskuje zarówno Nissan, jak i Mitsubishi Motors. W ten sposób stworzymy nową, dynamiczną siłę na rynku samochodowym, która będzie intensywnie współpracować i tworzyć znaczące synergie. Będziemy największym udziałowcem MMC, szanując ich markę, historię i zwiększając perspektywy ich rozwoju. Będziemy wspomagać MMC w ich zmaganiach z wyzwaniami i przywitamy ich jako nowego członka rodziny naszego powiększonego sojuszu. - powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissana.

W trakcie swojej długiej historii udanych aliansów Nissan Motor zyskał dużą wiedzę na temat maksymalizowania korzyści z partnerskich sojuszy. To porozumienie stworzy długoletnią wartość potrzebną obydwu firmom do dalszego rozwoju. Osiągniemy cele pogłębiając nasze strategiczne partnerstwo, w tym także dzieląc się zasobami takimi, jak prace rozwojowe oraz wspólne sieci dostawcze. - dodał Osamu Masuko, prezydent Mitsubishi Motors Corporation.

moto.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 13.05.2016, 10:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 303
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Peugeot 306
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Jeździłem samochodami różnych marek i ani razu nie zdarzyło się, by spalanie pokrywało się z tym deklarowanym. Każdy się do tego przyzwyczaił, że pod tym względem koncerny prowadzą testy jakby ich samochody jeździły w innym świecie, więc nie rozumiem o co ten skandal.

_________________
Zapraszam na motoWahacz, gdzie znajdziesz testy samochodów i aktualności motoryzacyjne :)
https://motowahacz.pl/


Pią, 13.05.2016, 19:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Wygląda to jak sprytna koncepcja wrogiego przejęcia, a nie skandal w Mitsu ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pią, 13.05.2016, 22:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Budowa "Toru Łódź" zlokalizowanego w Strykowie przebiega zgodnie z planem, co oznacza, że obiekt zostanie oddany do użytku już w lipcu 2016 roku. Jakie atrakcje dla kierowców przygotowali konstruktorzy obiektu?

Działka, na której zlokalizowano tor ma niemal 6 hektarów. Podstawą budowanego właśnie "Toru Łódź" jest pętla o długości 1,5 kilometra, która ma szerokość od 8, do aż 12 metrów. Różnica poziomów to 6,5 metra. Obiekt będzie dodatkowo wyposażony w dwie płyty poślizgowe o wymiarach 7 na 70 metrów i tak zwane "szarpaki", czyli urządzenia mające za zadanie wywołać poślizg auta. Co ciekawe, na torze będzie działał nowoczesny system pomiaru czasu podzielony na trzy sektory.
Jak donosi serwis Interia.pl, przedstawiciele Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Łódź nawiązali współpracę ze Szkołą Jazdy Subaru. Na mocy tej umowy, na obiekcie będą odbywać się szkolenia SJS.

Dużą zaletą nowego obiektu jest jego lokalizacja, ponieważ położony on jest 1 km od węzła autostradowego. Dojazd z Łodzi na tor zajmie około 10 minut, a z Warszawy około 40 minut.

Na tor będzie można wjechać swoim autem, ale dla tych, którzy nie mają sportowego auta, lub nie chcą używać go na torze, firma Devil-Cars przygotowała ofertę 30 supersamochodów, które można wynająć.

se.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 17.05.2016, 13:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Jest plan na gamę Genesisów

Image

carscoops

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 19.05.2016, 11:08
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
near luxury? posmakuj luksusu Hyundaia XD


Czw, 19.05.2016, 11:31
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Konstrukcje czterosuwowe funkcjonują w świecie motoryzacyjnym już ponad 100 lat. Teraz brytyjska firma Ilmor Engineering chce wprowadzić rewolucję, dodając piąty suw.
Silnik czterosuwowy to najpopularniejsza i najbardziej powszechna konstrukcja, stosowana w jednostkach spalinowych, od kosiarek, przez motocykle, samochody aż do wielkich maszyn. Restrykcje i rygorystyczne przepisy dotyczące spalania wymuszają producentów aut do stosowania przeróżnych metod na obniżenie spalania i emisji szkodliwych substancji. Do konstrukcji silników dodaje się filtry, katalizatory, systemy odłączające cylindry, wyłączające silnik na postoju, ale konstrukcja silnika niewiele się zmienia - nad to "czterosuw".

Brytyjska firma Ilmor Engineering ma to zmienić. Już trwają testy innowacyjnej, pięciosuwowej konstrukcji. Do standardowych czterech faz (zasysanie powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej, sprężanie, praca (rozprężanie) i wydmuch spalin) ma dość piąta. Ostatnia faza ma polegać na rozchodzeniu się spalin do osobnego, małego cylindra ciśnieniowego. Dopiero stamtąd trafiałby do układu wydechowego.
Konstrukcja pięciosuwowa posiada dwie zalety. Po pierwsze, z wyrzucanych spalin do cylinderka tworzyłaby się dodatkowa energia, którą można później wykorzystać. Spaliny, które wydostawałyby się na zewnątrz byłyby "czystsze" - to drugi atrybut.

Pierwszy koncept takiego rozwiązania pojawił się cztery lata temu, jednak pomysł od Brytyjczyków to o wiele bardziej zaawansowana myśl. Mimo, że trwają już testy, nieznana jest data wprowadzenia nowego silnika na rynek.
AMiS

VIDEO

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 03.06.2016, 14:56
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Brexit ciąży nie tylko rynkom finansowym, ucierpią też producenci samochodów. Głównie ci zlokalizowani na Wyspach, ale nie tylko. Na jedną z pierwszych ofiar wyjścia Wielkiej Brytanii z UE typowany jest General Motors, którego produkcja może trafić do Polski lub Niemiec - oceniają eksperci.
Mimo że na Wyspach Brytyjskich nie ma już fabryk Hillmana, Relianta i wielu innych zakładów motoryzacyjnych, to w dalszym ciągu mnóstwo samochodów jest składanych właśnie tam. Między innymi Opel, znany w UK jako Vauxhall. Montownia marki znajduje się w Ellesmere Port, w północno-zachodniej Anglii i buduje głównie model Astra.

Jak pokazuje raport LMC Automotive - brytyjskiej firmy audytorskiej specjalizującej się w branży motoryzacyjnej, General Motors może przenieść swoją produkcję z Wysp do Niemiec lub Polski do roku 2021. Data ma być podyktowana planami wprowadzenia następcy obecnie montowanej Astry.

Przeniesienie produkcji miałoby zabezpieczyć producenta przed ewentualną decyzją władz UE o nałożeniu cła importowego na auta produkowane w Wielkiej Brytanii.
Ponieważ Vauxhall i Opel mają tak naprawdę identyczne modele samochodów produkowane pod inną marką jako zabieg marketingowy, przeniesienie obydwu poza Wielką Brytanię nie będzie stanowić problemu.
Fabryka w Ellesmere Port, funkcjonująca tam od 1964 roku jest na celowniku, ponieważ ma najsłabszą lokalizację pod względem producentów podzespołów i części w całej Wielkiej Brytanii.

Zakład początkowo budował modele Viva, później Chevette, Vectra, Astra, Kadett i Combo.

tvn24.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 19.07.2016, 21:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Koncern Volkswagen od zeszłego roku zmaga się ze skutkami ogromnej afery z manipulacją wynikami emisji spalin w silnikach TDI. Dieselgate nie przeszkodził jednak w świetnej sprzedaży.
Walka o miano największego koncernu samochodowego to od dawna starcie trzech gigantów - Volkswagena, General Motors i Toyoty. Ostatnie lata to okres dominacji Toyoty, której po piętach deptał VAG. General Motors zamykało podium.
Na półmetku tego roku Volkswagen zdetronizował Toyotę i sprzedał aż 5,12 mln aut. Co ważniejsze dla Niemców, VAG jako jedyny odnotował wzrosty sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Tak wygląda sprzedaż trzech gigantów w pierwszej połowie 2016 r.:
Volkswagen - 5,12 mln sprzedanych aut (+1,5%)
Toyota - 4,99 mln sprzedanych aut (-0,6%)
General Motors - 4,76 mln sprzedanych aut (-1,2%)

Po pierwszej połowie 2015 r. Volkswagen również znajdował się na czele. Jednak późniejsze problemy z silnikami TDI pozwoliły Toyocie odrobić straty. Czy w 2016 r. Niemcy w końcu pokonają Toyotę?
Globalna sprzedaż w całym 2015 r.:

Toyota - 10,15 miliona sprzedanych aut
Volkswagen - 9,9 miliona sprzedanych aut
General Motors - 9,8 miliona sprzedanych aut

Nowa strategia Volkswagena
Po głośnej aferze Dieselgate Volkswagen przyjął zupełnie nową strategię, której głównym mianownikiem są samochody elektryczne. Inżynierowie z Wolfsburga mają skupić się na dalszym rozwijaniu sprawdzonej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB, aby dostosować ją do hybrydowych samochodów typu plug-in i w pełni elektrycznych konstrukcji. Wszystkie marki koncernu mają połączyć siły, żeby opracować zestaw do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Na ich bazie powstaną samochody różnej klasy (od osobówek do małych dostawczaków) o zasięgu od 250 do 500 km ma jednym ładowaniu.

moto.pl


Cytuj:
Plan oszczędnościowy włosko-amerykańskiego koncernu FCA pozwoli na znaczne oszczędności i uzyskanie 12,1 proc. marży ze sprzedaży.
Oszczędności FCA będą możliwe m.in. dzięki zakończeniu produkcji samochodów osobowych w USA. Tańsza produkcja będzie możliwa w Meksyku i Kanadzie. Zakłady koncernu FCA w USA będą produkować SUV-y i pikapy.
W grudniu 2016 r. ukończona zostanie produkcja Chryslera 200, który pozostanie bez następcy. Fabryka w Sterling Heights w 2018 r. zostanie przestawiona na produkcję modelu Ram 1500. Jeep Cherokee przeniesie się do fabryki Belvidere, a Toledo zamierza przestawić się na produkcję nowej generacji Jeepa Wranglera. Natomiast w Meksyku ulokowana zostanie produkcja następcy Jeepa Compass i Patriot.
Sergio Marchionne za najważniejsze obecnie zadanie dla koncernu FCA uważa zwiększenie marży, która powinna osiągnąć 12,1 proc. To pozwoli na zbliżenie się do konkurencyjnego koncernu General Motors.

Auto Świat

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 05.08.2016, 8:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
To się narobili tego chryslera- całe 3 lata. :D

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Sob, 06.08.2016, 8:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Filtr cząstek stałych trafi do silników benzynowych aut Grup
Cytuj:
Grupa Volkswagen intensywnie pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. W tym celu zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym, tzw. filtra cząstek benzyny (GPF). Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI, sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana nawet o 90%.
Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1.4-litrowego silnika TSI – przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana – oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5. Rozwiązanie to będzie stosowane w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach. Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych może wynieść nawet siedem milionów.

se.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 09.08.2016, 13:46
Profil

Postów: 2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
RR ltd Co. napisał(a):
Cytuj:
Alfisti4ever

Awatar użytkownika


Postów: 8232
Miejscowość: Legnica Image
Samochód: Włoski

Ice napisał(a):
To co mieli napisać?

Głupie pytanie! :mryellow: :P :D
Image Image Image Image Image


Ma głupich pytań świat byłby nudny :D :lol:


Wto, 09.08.2016, 13:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Rząd Beaty Szydło planuje, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło milion elektrycznych samochodów, które ładować będzie można w 32 miastach i wzdłuż głównych tras - informuje "Rzeczpospolita". PiS nie zamierza jednak dopłacać do zakupu aut z napędem elektrycznym, jak ma to miejsce na Zachodzie.
Rządowy plan upowszechnienia w Polsce elektrycznych pojazdów rozpisany jest na trzy etapy.
W pierwszej kolejności uruchomione mają zostać pilotażowe programy wspierania tworzenia infrastruktury ładowania czy flot elektrycznych samochodów usługowych przy współudziale NFOŚiGW. W miastach powstać mają również strefy tylko dla pojazdów bezemisyjnych. Ta pierwsza faza programu ma potrwać do 2018 r.
Kolejna faza, zaplanowana na lata 2019-2020 zakłada natomiast rozwój infrastruktury ładowania w 32 wytypowanych aglomeracjach i przy najważniejszych trasach. Jak pisze dziennik, stacje ładowania mają się pojawić między innymi przy budynkach administracji publicznej, ale niewykluczone, że w projekt zostaną włączone kontrolowane przez Skarb Państwa Orlen i Lotos.
W dalszej kolejności w ramach "Planu rozwoju elektromobilności" do pojazdów z napędem elektrycznym ma się przesiąść administracja publiczna, a dodatkowo w rozwój elektromobilności ma zaangażować się przemysł motoryzacyjny dostarczając części i komponenty dla producentów elektrycznych samochodów. Realizacja tej trzeciej fazy programu rozwoju elektromobilności ma potrwać do 2025 roku.
"Rzeczpospolita" zwraca uwagę na jedną istotną wadę projektu. Gabinet Szydło nie przewiduje dopłat do zakupu elektrycznych aut jak to ma miejsce we Francji, Niemczech, Norwegii czy USA.
Cytowany przez dziennik wiceminister Kurtyka ujawnia, że prowadzone są co prawda rozmowy z resortem finansów, ale głównie w sprawie ulg dla firm decydujących się na zakup tego typu pojazdów. Chodzi między innymi o zwolnienie elektrycznego samochodu z akcyzy i konieczności prowadzenia księgi ewidencji pojazdu, a także ulgi w podatki VAT.

se.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 29.08.2016, 13:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Nadal nie wiadomo czy napęd elektryczny to rzeczywiście przyszłość, a nie ślepy zaułek. Czemu by nie inwestować w ogniwa wodorowe?

Wg mnie dopóki sprzedaż samochodów elektrycznych w cenach konkurencyjnych do "konewncjonalnych" jest nieopłacalna, nie ma sensu pompować państwowych pieniędzy w infrastrukturę. Potem z tej sieci stacji ładowania nie będzie miał kto korzystać.


Pon, 29.08.2016, 17:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
PGE, Tauron, Eneai Energa niechcący ujawniły zręby planu budowy polskiego samochodu elektrycznego. Szczegóły w październiku. Miała to być bomba, ale wybuchła przedwcześnie, zaskakując
czterech państwowych gigantów energetycznych. PGE, Tauron, Enea i Energa nie przewidziały bowiem, że jeśli poproszą Urząd Komunikacji Elektronicznej o zgodę na utworzenie wspólnej firmy, to
ten, zgodnie z prawem, opublikuje wniosek na stronie internetowej. W ten sposób wniosek czterech gigantów o utworzenie spółki Electro Mobility Poland, mającej rozwijać auta elektryczne, stał się publiczny, a wraz z nim światło dzienne ujrzały ważne szczegóły polskiego projektu.
— To problem komunikacyjny, również pomiędzy partnerami w tym projekcie — przyznał wczoraj w rozmowie menedżer jednej z firm energetycznych.
W pierwotnej wersji wniosek opublikowany we wtorek przez UOKiK mówił m.in. o planowanej budowie prototypu samochodu elektrycznego, a także o budowie fabryki takich aut.
Dokument jednak zniknął i wracał potem dwukrotnie, po poprawkach naniesionych przez wnioskodawców. W kolejnych wersjach dokumentu na stronie UOKiK znikały wzmianki o fabryce, słowo „samochody” zastąpiono „pojazdami”, zniknęła też fraza o tym, że projekt jest wspierany przez Ministerstwo Energii. Burzą informacyjną przejął się sam Urząd, który w oświadczeniu podkreślał wczoraj, że za opis wniosku odpowiada wnioskodawca, a urząd „nie ingeruje w treść otrzymanych opisów koncentracji”. Wycinanie fragmentów wniosku nie oznacza jednak, że plany czterech firm tych wycofanych elementów nie obejmują.
— Plany inwestycyjne i harmonogramy są, ale ogłoszone miały zostać w październiku, po zarejestrowaniu spółki — zapewnia nasz rozmówca.
Opracowanie polskiego modelu samochodu elektrycznego to pomysł, o którym rząd Prawa i Sprawiedliwości mówi od wielu miesięcy. Jego entuzjastą jest m.in. Krzysztof Tchórzewski, minister energii.
Firmy energetyczne się tym pomysłom nie opierają, bo rozwój sektora samochodów na prąd oznacza, że popyt na prąd wzrośnie (przynajmniej w pierwszej fazie wzrostu rynku, bo potem — wraz z rozwojem technologicznym akumulatorów — popyt na prąd może nawet spadać). Dodatkowo Polski Komitet Energii Elektrycznej, reprezentujący największe grupy energetyczne, podkreśla, że o ile energetyka systematycznie się modernizuje i redukuje emisje zanieczyszczeń, o tyle w transporcie jest jeszcze w tej kwestii wiele do zrobienia. A samochody elektryczne mogłyby być na to sposobem. Osobną kwestią jest to, czy Polska da radę dogonić kraje, które w rozwój samochodów elektrycznych już zainwestowały. Z danych Międzynarodowej Agencji Energii (International Energy
Agency) wynika, że największymi rynkami dla samochodów elektrycznych są Chiny i Stany Zjednoczone, a na dodatek oba kraje myślą o eksporcie swojej technologii. Przykładowo, chiński producent autobusów elektrycznych, BYD otwiera fabrykę na Węgrzech. Nieoczywista jest też kwestia budowy infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Pilotaże w Polsce są prowadzone, ale na razie żadna z wielkich firm paliwowych, czyli ani Orlen, ani Lotos, nie uwzględniła tego obszaru w strategii.


Puls Biznesu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 15.09.2016, 10:33
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Nowe plany dla Alfy - 6 nowych modeli pomiędzy 2017-2020 XD Obstawiamy czy chociaż z jednym zdążą? :)

Image


Czw, 15.09.2016, 16:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
cobra napisał(a):
Nowe plany dla Alfy - 6 nowych modeli pomiędzy 2017-2020 XD Obstawiamy czy chociaż z jednym zdążą?

Stelvio nadchodzi :wink:
Image

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 16.09.2016, 15:28
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Stelvio jest ich w planach na ten rok, mówiłem o kolejnych modelach czyli o 2 nowych (S)UV-ach, następczyniach 169 i Giulietty i prawdopodobnie 6C lub 8C drugiej generacji.


Sob, 17.09.2016, 10:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Amerykańskie źródła podają, że Apple jest zainteresowane przejęciem udziałów w McLaren Technology Group. Spółka jest znana przede wszystkim ze swoich działań związanych z prowadzeniem fabrycznego teamu wyścigowego w Formule 1. Nie wiadomo jeszcze, czy w grę wchodzi całkowite przejęcie. Możliwy scenariusz to wykupienie udziałów przez Apple w firmie, której wartość jest szacowana na 1,5 mld dolarów.

Media donoszą, że rozmowy pomiędzy producentami trwają od kilku miesięcy, ale obie strony dementują wszystkie plotki. Dla Apple byłaby to największa transakcja od czasów przejęcia firmy Beat Electronics w 2014 roku, znanej przede wszystkim z produkcji słuchawek.

Inżynierowie Apple od kilku lat pracują intensywnie nad projektem Titan. Prace trwają w laboratorium w Berlinie, a także w austriackiej Magnie. Dzięki mariażowi z McLarenem gigant z Cupertino miałby dostęp do zaawansowanej technologii prosto ze świata wyścigowego. Formuła 1 jest w końcu poligonem doświadczalnym dla producentów samochodów, gdzie w ekstremalnych warunkach są sprawdzane najnowsze rozwiązania, które lądują potem w normalnych samochodach.

moto.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 28.09.2016, 11:58
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 59  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018