Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:24




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Następna
News Corner - nowości motoryzacyjne 
Autor Wiadomość

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Marchionne bez wątpienia przejdzie do historii za swoje niezdecydowanie, niespełnione obietnice i kontrowersyjne decyzje. Jasne, pozbądźmy się Tipo, które na wielu rynkach jest pierwszym hitem Fiata od niepamiętnych czasów i męczmy dalej ludzi Pandą, którą poza krajami trzeciego świata ratuje sprzedaż we Włoszech i która jest już na rynku od kilku lat (czyli znając Fiata zamiast prezentacji nowej generacji będą poddawać ją kolejnym liftom i wydawać daremne specjalne edycje ;)). Tak przy okazji świetnie widać jak Włochom idzie sprzedaż aut z wyższej półki. Nowe modele Alfy nie zawojowały rynku, sprzedaż Maserati po kilku niezłych latach spada, bo modele się starzeją i konkurencja nie stoi w miejscu. Tylko Jeep sobie radzi.


Pon, 21.05.2018, 17:33
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Co masz do Pandy, fajne auto.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 23.05.2018, 21:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1062
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Panda II była spoko, bo była funkcjonalnym autem w niezłej cenie. III generacje wywindowała ceny w górę i już niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji. W tej cenie można mieć większego Logana, albo ciekawsze Twingo czy też VW Up!

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Sob, 26.05.2018, 9:58
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Ja nie mówię, że Panda III jest złym autem. To nie jest tak, że np. u nas w kraju sprzedaż spadła z 800-1000 sztuk na miesiąc do niecałych dwustu tylko dlatego, że Polacy obrazili się na Fiata za wyprowadzenie produkcji auta z Polski. Po prostu dokładnie tak jak sebastianadam napisał przestała być samochodem atrakcyjnym cenowo. To jak ważnym czynnikiem dla klientów Fiata jest cena pokazuje nowe Tipo, które już w ubiegłym roku pokonało najlepszy wynik w historii modelu Bravo o 30 tysięcy egzemplarzy.


Sob, 26.05.2018, 14:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Z tym, że Tipo to nie do końca segment kompaktu w moim mniemaniu. Dla mnei to auto jest pozycjonowane gdzieś na poziomie Rapida, taka "prawie" klasa kompaktu. Tym bardziej, że początkowo zapowiadano go jako następcę Linei.

Ponadto, na lepszą sprzedaż spewnością też wpływa wspomniana cena - auto cenowo reprezentuje segment niżej, to się też i lepiej sprzedaje.


Sob, 26.05.2018, 16:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Daliby to Tipo do produkcji w Polsce. Może jeszcze wyląduje w Chinach wraz całą taśmą produkcyjną ;)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 31.05.2018, 21:19
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
jakby ktoś chciał się pośmiać :)

Image

będzie dobrze jak do 2022 dostaniemy jednego nowego SUV'a ;)


Sob, 02.06.2018, 7:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
cobra napisał(a):
będzie dobrze jak do 2022 dostaniemy jednego nowego SUV'a

I to będzie pewnie E SUV czyli Levante przebrane za Alfę :>

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Nie, 03.06.2018, 11:47
Profil

Postów: 2400
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Fiat Tipo może zostać niebawem wycofany z Unii Europejskiej. Powód? Normy spalin

Być może 2019 rok będzie ostatnim, w którym będzie można kupić Fiata Tipo w Unii Europejskiej. Sergio Marchionne, szef Fiata, poinformował media, że koszt przygotowania modelu do nowych wymagań emisyjnych jest zbyt wysoki.

Prawdopodobnie chodzi o przepisy dotyczące najnowszej normy emisji spalin Euro 6d TEMP, które wchodzą w życie w Unii Europejskiej od września 2019 roku. Do tego czasu producenci muszą przygotować nowe silniki lub tak zmodyfikować obecne, by tę normę spełniały. Niektórzy już się do tego przygotowali. Jeżeli to ta, a nie kolejne normy mają spowodować wycofanie Tipo, to byłaby wielka szkoda.

Tipo jest autem popularnym na polskim rynku. Na koniec maja był jedenastym najczęściej rejestrowanym nowym samochodem osobowym. Zyskuje coraz większe uznanie nie tylko wśród klientów prywatnych, ale także flot, czego wyrazem jest choćby tegoroczny tytuł najlepszego samochodu dla przedsiębiorców przyznany w corocznym plebiscycie Fleet Awards Polska.

Niestety Fiat Tipo ma jeden problem – przestarzała gama jednostek napędowych. W kontekście norm emisji spalin jest to oczywiście stwierdzenie negatywne, ale to m.in. dzięki prostym silnikom benzynowym 1.4 i 1.4 T-Jet, dającym możliwość dokupienia instalacji gazowej, samochód cieszy się tak dużą popularnością. Polscy klienci nie szukają aut "czystych", tylko prostych i niezawodnych.

Niestety unijne normy znów chcą nas uszczęśliwić na siłę, a FCA nie będzie wydawać pieniędzy na nową gamę silników do Tipo. Priorytetem będzie rozwój rodziny 500 w kierunku hybryd i napędów elektrycznych. Spore szanse na produkcję elektrycznego Fiata 500 ma fabryka w Tychach.

Na razie sporo w tym wszystkim domysłów, ale słowa Marchionne – "przystosowanie tego auta do standardów emisji UE jest zbyt kosztowne" – sugerują, jakoby Tipo miało zniknąć z Europy. Czy będzie to w 2019 roku? Polskie przedstawicielstwo Fiata nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale sugeruje, że raczej chodzi o nieco bardziej odległy termin. Konkretnie o rok 2021, kiedy to przepisy unijne mają być jeszcze bardziej zaostrzone.

Ciekawostką jest natomiast fakt, że w sprzedaży pozostanie Fiat 124 Spider, również w wyposażony w jednostkę 1.4 T-Jet, ale mocniejszą. Być może przy okazji jakiegoś liftingu, atrakcyjny włoski kabriolet otrzyma bardziej ekologiczny silnik Mazdy, bo samochód ten niemal w 100 proc. techniczne bazuje na japońskim modelu MX-5.


(c)autokult.pl

Normy normami, ale nie zmienia to faktu, że Fiat robi z siebie pośmiewisko.


Śro, 06.06.2018, 18:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Mój pomysł - wszystkie egzemplarze powinny być fabrycznie zaopatrzone w instalację LPG i po problemie. Polecam lekturę - http://www.glpautogas.info/documentos/1 ... arison.pdf

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 09.06.2018, 21:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
cobra napisał(a):
Marchionne bez wątpienia przejdzie do historii

No i masz...kilka dni temu przeszedł do historii, jako szef, podobno ze względów zdrowotnych, a dzisiaj okazuje się, że przeszedł do historii, jako człowiek. Miał 66 lat.

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Śro, 25.07.2018, 11:26
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Potwierdzone, niestety [']['][']

Przy tej okazji ciekawy artykuł zawierający spekulacje nt. polskich fabryk FIATa
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... t-fca.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 27.07.2018, 20:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Szkoda człowieka, 66 lat to naprawdę za mało...

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Nie, 29.07.2018, 20:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1193
Miejscowość: sosnowiec/corby
Samochód: renault grand scenic
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
czy juz nikt nie wrzuca nic do dzialu Wizje & Spyshoty ? widac jak by umarlo..

_________________
www.societeturbo.wordpress.com @societeturbo


Nie, 11.11.2018, 23:23
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Mało czasu mam ostatnio :-P

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 12.11.2018, 11:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Dobre informacje dotyczące fabryki samochodów koncernu Fiat Chrysler Automobiles w Polsce. Zakład w Tychach na pewno wyprodukuje nowy model. Trwają już nad tym prace.
Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zorganizował w Mirafiori (Turyn) spotkanie ze związkowcami. To właśnie tam Mike Manley, prezes FCA i Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny regionu obejmującego m.in. Europę regionu EMEA przedstawili plan przemysłowy dla zakładów produkcyjnych. Przypominamy, że wynika on ze strategii na lata 2018-2022 przedstawionej w Balocco w czerwcu przez zmarłego pod koniec lipca Sergio Marchionne.
Co istotne, na spotkaniu poruszono też kwestię przyszłości fabryki FCA w Tychach.
– Zakład w Polsce jest dla nas bardzo ważny. To właśnie tam są produkowane tak istotne dla FCA modele, jak Fiat 500 i Lancia Ypsilon. Na pewno w Tychach ulokujemy produkcję nowych modeli, pracujemy nad tym – powiedział Pietro Gorlier. – Teoretycznie Panda mogłaby wrócić do Polski, jak mówiło się o tym wcześniej, ale nie w tej chwili. Myślę, że mamy też inne modele samochodów, które prawdopodobnie mogłaby produkować fabryka FCA w Polsce – skwitował dyrektor operacyjny.
Te słowa to miły prezent przed zbliżającymi się się świętami. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że pracownicy tyskiej fabryki powinni być dobrej myśli.
A na jakie nowe modele samochodów mogą niebawem liczyć kierowcy nad Wisłą? Okazuje się, że nadciąga nowa generacja Fiata 500...
– Mirafiori będzie pierwszym zakładem, w którym powstanie platforma BEV wykorzystana w nowym Fiacie 500, a która znajdzie zastosowanie również w innych modelach na poziomie globalnym – ogłosił Mike Manley, prezes FCA. – Dalsze inwestycje w marki Jeep, Alfa Romeo i Fiat przyniosą korzyści wynikające z wykorzystania istniejących mocy produkcyjnych, ekonomii skali i efektywności zakupów oraz z zastosowania wspólnej architektury pojazdów i tego samego hybrydowego systemu elektrycznego Plug-in (PHEV), bez wpływu na cechy indywidualne poszczególnych marek – wyjaśnił.
Poza tym plan przewiduje wprowadzenie 13 nowych lub restylizowanych modeli w latach 2019-2021, jak również uruchomienie produkcji nowych silników z szerokim zastosowaniem technologii hybrydowej i elektrycznej. Pietro Gorlier przedstawił również dalsze szczegóły dotyczące najważniejszych inwestycji, które zostaną uruchomione w nadchodzących tygodniach, w tym produkcja nowego elektrycznego Fiata 500 (BEV) w Mirafiori (Turyn) i europejskiej wersji Jeepa Compass w Melfi, na tej samej platformie i z użyciem tej samej technologii PHEV (hybryda z ładowaniem z gniazdka), która została zastosowana w Jeepie Renegade.
Na tej samej platformie i z wykorzystaniem technologii PHEV powstanie nowa kompaktowa Alfa Romeo (następca modelu Giulietta), która będzie produkowana w zakładzie Pomigliano d'Arco, gdzie będzie również powstawać Fiat Panda MHV (Mild Hybrid Vehicle). Dodatkowo Gorlier zapowiedział inwestycje w nowy moduł produkcyjny w Termoli do wytwarzania benzynowych silników 1,0 i 1,3 FireFly w wersjach wolnossących, turbodoładowanych oraz hybrydowych.
Plan przewiduje, że łączna wartość inwestycji we Włoszech wyniesie ponad 5 mld euro w okresie 2019-2021.

dziennik.pl

Cytuj:
Podczas spotkania przedstawicieli koncernu Fiat Chrysler Automobiles ze związkowcami, jakie miało miejsce na początku grudnia, sporo powiedziano nt. przyszłości włoskich fabryk koncernu. Nie poznaliśmy natomiast żadnych szczegółów nt. zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w innych krajach, w tym w Polsce. Jeśli wierzyć włoskim mediom, to zakład w Tychach jest potencjalnym miejscem produkcji nowej generacji Fiata Punto.
Na wspomnianym spotkaniu Fiat Chrysler Automobiles przedstawił swoje plany dotyczące przyszłych modeli różnych marek, transformacji w kierunku napędów elektrycznych, a także inwestycji w zakłady produkcyjne (łączne inwestycje w istniejące zakłady produkcyjne ma wynieść 5 mld euro). Konkrety padły jednak tylko w odniesieniu do włoskich fabryk koncernu. O zakładach w Tychach można było usłyszeć/przeczytać, że są bardzo ważne dla włosko-amerykańskiej firmy i że istnieją plany ulokowania w nich produkcji jednego z przyszłych modeli.
Jakiego? I tu, póki co, możemy przenieść się jedynie w świat spekulacji. Jedną z opcji jest powrót do Polski Pandy, choć Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny regionu obejmującego m.in. Europę regionu EMEA, stwierdził, że na pewno nie odbędzie się to w tej chwili. Wśród potencjalnych modeli, które mogłyby zjeżdżać z taśm produkcyjnych w Tychach, przewija się także elektryczny Fiat 500, a nawet Jeep Renegade w odmianie z napędem elektrycznym.

Dziś włoskie media obiegła informacja, że do Polski mogłaby trafić produkcja nowej generacji Punto. Model ten wymaga już szybkiej zmiany generacyjnej, jeżeli Fiat chce się liczyć w segmencie małych aut. W minionym roku zaprezentowany został model Argo (na zdjęciu), który jest następcą Punto na rynku brazylijskim. Być może więc posłuży on do stworzenia nowego modelu przeznaczonego na rynek Starego Kontynentu. Do tej pory Fiat Punto był wytwarzany w fabryce Melfi we Włoszech, ale przy okazji wspomnianego wyżej spotkania zapowiedziano, że w miejscu tym ma być wytwarzana europejska odmiana Jeepa Compass. Niewykluczone więc, że szansa na przeniesienie produkcji Punto do Polski są całkiem realne.

Łącznie firma planuje poszerzyć swoją europejskę ofertę o 13 nowych bądź gruntownie zmodernizowanych modeli.

autocentrum.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 11.12.2018, 10:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Volkswagen i Ford zawarły globalne przymierze. Teraz koncerny będą wspólnie produkować dostawczaki i pickupy. Ale to nie wszystko, bo firmy rozważają także współpracę nad autami elektrycznymi i autonomicznymi oraz usługami dotyczącymi mobilności.

Koncerny w czasie salonu samochodowego w Detroit zawarły historyczne porozumienie. Z nowej umowy wynika, że Ford zajmie się produkcją pikapów oraz większych dostawczaków, natomiast Volkswagen będzie odpowiedzialny za furgonetki do pracy w mieście. Sojusz ma pozwolić firmom rozłożyć koszty na więcej pojazdów i obniżyć wydatki związane z produkcją.
– Współdzielenie platform i komponentów z Fordem zapewnia bardzo konkurencyjny efekt skali – powiedział Herbert Diess, szef koncernu Volkswagen.

Volkswagen i Ford podpisały też list intencyjny pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Ponadto obie firmy są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów.
– Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa – oświadczył Jim Hackett, prezes Forda. – Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji – dodał.

Zarówno Ford, jak i Volkswagen mają na całym świecie bardzo dobrą pozycję w zakresie lekkich pojazdów dostawczych i oferują tak znane modele, jak Transit i Ranger (Ford) oraz Transporter, Caddy i Amarok (Volkswagen). Łącznie w 2018 przedsiębiorstwa te sprzedały globalnie 1,2 mln lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie ma umożliwić największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w dziedzinie tego rodzaju samochodów.
Zdaniem analityków w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pickupy i auta dostawcze będzie wzrastał. VW i Ford liczą, że sojusz umożliwi im podzielenie kosztów, pozwoli na optymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych obydwu koncernów i pomoże oszczędzać .
W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pickupy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.
Przypominamy, że VW produkuje swoje samochody w Polsce (Caddy i Crafter powstaje wyłącznie w zakładach na Wielkopolsce). Można się więc spodziewać, że na nowej umowie z Fordem skorzystają również fabryki w Poznaniu i w Białężycach koło Wrześni. W tej pierwszej trwają już przygotowania do produkcji nowej generacji modelu Caddy.

dziennik.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 16.01.2019, 21:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Volkswagen ogłosił, że zamierza zredukować do 7 tysięcy miejsc pracy do 2023 roku, aby stawić czoła erze elektryczności.

– Volkswagen przyspieszy tempo transformacji … podejmując ważne kroki w tym roku, aby wzmocnić konkurencyjność – powiedział w oświadczeniu rzecznik VW. Jak podaje niemiecki The Local szacuje się, że automatyzacja pochłonie od 5 do 7 tysięcy miejsc pracy do 2023 roku, a kolejnych 11 tys. pracowników przejdzie w nadchodzących latach na emeryturę.

Dzięki redukcji zatrudnienia firma oszczędzi około 5,9 mld euro rocznie do 2023 r. Inwestycje natomiast będą dotyczyły samochodów elektrycznych i w pełni zautomatyzowanych, pochłoną od 11 do 19 mld euro.

Mimo zapowiedzianych redukcji, VW chce również utworzyć 2000 miejsc pracy w działach związanych z rozwojem oprogramowania. Główny dyrektor operacyjny marki VW Ralf Brandstaetter powiedział w oświadczeniu, że zmiany „sprawią, że Volkswagen będzie pasował do ery elektrycznej i cyfrowej”.

Volkswagen poinformował, że do 2028 r. wprowadzi na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych, przyspieszając wprowadzenie samochodów o zerowej emisji, ponieważ zyski wykazały, że marża operacyjna w jej głównej marce osiągnęła szczyt.

bankier.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 26.03.2019, 8:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
W czasie salonu samochodowego w Nowym Jorku ogłoszono wyniki konkursu "World Car of the Year". Auta oceniano w sześciu kategoriach. 86 jurorów z 24 państw pod uwagę brało nie tylko wygląd pojazdu, komfort pasażerów i bezpieczeństwo, ale również aspekty środowiskowe, osiągi, pozycję rynkową oraz stosunek wydajności do ceny. Tegoroczny werdykt można potraktować jako sensację. Które modele zdobyły koronę?
W klasie aut miejskich, czyli chyba najbardziej dostępnej dla polskich kierowców, wygrał nowy Suzuki Jimny. W ostatecznym starciu wyższość japońskiego auta musiały uznać Hyundai AH2 i Kia Soul.
Warto zaznaczyć, że wcześniej samochody Suzuki przez kolejne lata znajdowały się w ścisłym finale – w 2018 roku o tytuł "World Urban Car" walczył Swift, a rok wcześniej Suzuki Ignis. Japoński producent jest jedynym, któremu udało się przez trzy lata z rzędu wprowadzić swoje modele na podium kategorii "Miejski Samochód Roku". Ale dopiero nowy Jimny to pierwszy model Suzuki, który skradł show konkurencji w konkursie "World Car of the Year". W tym roku ta niewielka terenówka została także zakwalifikowana do "top 3" w kategorii "World Car Design of the Year" (Najładniejszy Samochód Roku).
– Wielkim zaskoczeniem jest tytuł "Światowego Samochodu Miejskiego Roku" dla jak najbardziej czysto terenowego "prawdziwka", jakim jest Suzuki Jimny. Bo to z pewnością nie jest typowe auto miejskie – powiedział dziennik.pl Maciej Pertyński. – Ale z tym wspaniałym wyglądem i nowymi kolorami japoński samochód podbił serca o wiele szerszej grupy odbiorców niż poprzednik – choć zachowało wszystkie cechy auta off-roadowego "gotowego wskoczyć choćby na drzewo" – podkreślił.

Audi A7 Sportback to najlepszy luksusowy samochód 2019 roku – model z Ingolstadt zdobył tytuł "World Luxury Car". Przegranymi w finałowym starciu o ten prestiżowy tytuł są Audi Q8 i BMW serii 8. – Nawet jeśli ktokolwiek ma wątpliwości co do dominacji Audi A7 w tej dziedzinie w tym roku, to wystarczy się przejechać. Naprawdę – wątpliwości mogą wówczas dotyczyć designu czy interfejsu pokładowego, ale nie całości – twierdzi juror.

McLaren 720S został uznany za światowy sportowy samochód roku. Smakiem obeszły się Aston Martin Vantage i Mercedes AMG GT (czterodrzwiowe coupe)
– Jeśli chodzi o "Sportowy Samochód Roku", nie znam nikogo przy zdrowych zmysłach, kto by zaprotestował przeciwko zwycięzcy – McLarenowi 720S. Jasne, to absolutnie niedostępny dla zwykłych ludzi pojazd, ale i jego możliwości są niedostępne dla większości nawet bardzo sportowych samochodów – przyznał Pertyński.

Wreszcie najważniejszy puchar w kategorii World Car of the Year 2019 trafił do elektrycznego Jaguara I-Pace. W finale brytyjski model pobił Audi e-tron, czyli pierwszy seryjny model niemieckiej marki zasilany prądem z baterii oraz Volvo S60/V60.
– Trend był widoczny już od dwóch-trzech lat. SUV-y wyrastają na mainstream motoryzacyjny. W tym roku doszło jednak do podwójnego "znaku czasów" – w finale kategorii głównej "Światowy Samochód Roku" o tytuł walczyły nie tylko dwa SUV-y, ale w dodatku dwa elektryczne SUV-y. Podobnie "szlachetne", o podobnych parametrach – zarówno w sensie dynamiki, jak i zasięgu, podobnie epatujące charakterem premium i najwyższą jakością wykonania. Zwyciężył ten, który bardziej przemawiał do emocji – Jaguar I-Pace to nie tylko bardzo szybkie auto elektryczne, ale też, a może przede wszystkim po prostu Jaguar, wcielenie tego skojarzenia, jakie w każdym petrolheadzie wywołuje samo brzmienie nazwy tej marki – wyjaśnił polski juror WCOTY.

Jaguar zgarnął jeszcze dwie nagrody – za Najlepszy Samochodowy Design Roku i dla Zielonego Samochodu Roku.
– O designie nie dyskutuję, choć mnie się I-Pace bardzo podoba i tak na niego głosowałem. Jeśli chodzi o "zieloność", to oczywiście Jaguar nie wygrał dzięki wyjątkowej wydajności, a zespołowi cech: można być eco i pozostać fantastycznym samochodem. Inna sprawa, że tu moim faworytem był Hyundai Nexo, auto wodorowe z ogniwem paliwowym. Ale czas wodoru jeszcze najwyraźniej nie nadszedł – skwitował Pertyński.

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... -2019.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 23.04.2019, 11:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: News Corner - nowości motoryzacyjne
Cytuj:
Opel Astra powstaje w Polsce od ponad 20 lat. Nowa generacja tego modelu ma zadebiutować w 2021 roku. Jednak ten samochód nie będzie już produkowany w fabryce w Gliwicach – twierdzi niemiecki dziennik "Handelsblatt". eśli wierzyć prasowym doniesieniom Opel jako miejsce ulokowania produkcji nowej Astry rozpatruje fabrykę w rodzinnym Russelsheim, gdzie w 2020 roku zakończy się wytwarzanie Zafiry. Po wygaszeniu tego modelu niemiecki zakład zostanie z Insignią na taśmach i ogromnym nadmiarem mocy produkcyjnych. Dlatego, jak twierdzi Handelsblatt, od 2021 roku 75 proc. nowej Astry będzie powstawać właśnie pod Frankfurtem. Reszta w brytyjskim Ellesmere Port (wersje z kierownicą po prawej stronie dla Wielkiej Brytanii, Irlandii i Południowej Afryki).
Niemiecki dziennik nie wspomina, czy Gliwicom zostanie powierzony do produkcji inny nowy model zamiast Astry. Decyzje mają zapaść w ciągu najbliższych tygodni.

Obecna Astra jest drugim pod względem popularności modelem Opla w Europie. Z danych JATO Dynamics wynika, że jej sprzedaż spadła o 27 proc. do ok. 157 tys. sztuk. Numerem jeden pozostaje Corsa ze sprzedażą ponad 214 tys. egzemplarzy (spadek o 7 proc.).

dziennik.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 26.04.2019, 9:07
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1161 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018