Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

2016 Toyota Prius
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=1&t=41404
Strona 1 z 1

Autor:  Le Cobusier [ Śro, 09.09.2015, 10:46 ]
Temat postu:  2016 Toyota Prius

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Najnowsza generacja hybrydowego modelu Toyoty pojawi się pod koniec br. (oczywiście na rodzimym rynku). Auto zaprojektowano zgodnie z wytycznymi TNGA (Toyota New Global Architecture). Do najważniejszych zmian należy zaliczyć: nową niklowo-metalową baterię o mniejszych gabarytach i większej pojemności, usztywnione podwozie, niżej umieszczony środek ciężkości ( ze względu na niżej położony układ napędowy). Nowe nadwozie jest o 60 mm dłuższe, 15 mm szersze oraz 20 mm niższe od poprzednika. Charakteryzować ma je jeszcze bardziej przestronna kabina pasażerska oraz duży bagażnik. W wyposażeniu znaleźć będzie można m.in: system ostrzegający o przekroczeniu linii, system ostrzegania o kolizji, tempomat z wbudowanym radarem (ACC), system rozpoznawania znaków drogowych (dostępny wyłącznie na rynku europejskim). Początkowo Prius będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia.

Źródło:
worldcarfans.com

Autor:  c5tourer [ Śro, 09.09.2015, 12:08 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Chwalą się że znaczek jest na tej samej wysokości co w GT86. :D

Autor:  MoonWalk [ Śro, 09.09.2015, 16:30 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Widać, że auto zaprojektowane typowo pod facetów i to na długie trasy - w tunelu środkowym zamontowano pisuar. Czemu jeszcze nikt inny na to nie wpadł?

Autor:  Alfisti4ever [ Śro, 09.09.2015, 16:33 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Koszmar na kołach :/ O ile przód jeszcze nie wzbudza odruchów wymiotnych, to tył i wnętrze są okropne :roll:

Autor:  johny [ Śro, 09.09.2015, 16:43 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Tragedia, o ile poprzednie wyglądały w miarę normalnie to to jest po prostu bardzo brzydkie i na siłę krzykliwe.

Autor:  okol [ Śro, 09.09.2015, 18:16 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Powinni tego zabronic.

Autor:  james_gastovski [ Śro, 09.09.2015, 19:52 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Muszę powiedzieć że po jakimś czasie przód i tył trochę już mi się opatrzyły (coś w stylu "w tym szaleństwie jest metoda"), ale co od początku najbardziej mnie powala to sylwetka z profilu - przód robi wrażenie jak po wypadku, tył jakimś cudem wygląda jednocześnie na "napompowany" i nienaturalnie ściśnięty. Sama sylwetka może by się uratowała, ale jak już popatrzy się na linię okien, przetłoczenia i tak dalej to paskudztwo straszliwe.

Autor:  Iceman [ Śro, 09.09.2015, 21:58 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Na zewnatrz wyglada jak gowno, a wewnatrz jak kibel takze przynajmniej spojnie zaprojektowali calosc :lol:

Autor:  okol [ Śro, 09.09.2015, 23:05 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

prawda? :D

Autor:  RR ltd Co. [ Wto, 13.10.2015, 12:41 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
carscoops

Autor:  Aveya [ Wto, 13.10.2015, 17:30 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Ktoś bierze niezłe pieniądze za taki projekt, a inny zatwierdza za jeszcze lepsze... .
:roll:

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 14.10.2015, 14:09 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Wniosek z tego - trzeba zacząć na własną rękę projektować koślawe samochody :-P

Autor:  RR ltd Co. [ Pią, 24.02.2017, 13:19 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Toyota Prius plug-in

Silnik 4-cylindrowy benzynowy, hybrydowy 1798 cm3, 16V, 122 KM. Skrzynia CVT.
Rozmiary: 4,65 m / 1,76 m / 1, 47 m.
Vmax: 162 km/h.
Bagażnik: 360 / 1204l. Zużycie paliwa: cykl miejski / pozamiejski / mieszany: 1 l/ 100 km


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

automobile-magazine.fr

Autor:  c5tourer [ Pią, 24.02.2017, 16:48 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Jaki zasięg na prundzie?

Autor:  MrWahacz [ Nie, 26.02.2017, 20:57 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Na tym pierwszym zdjęciu od front wygląda naprawdę super - agresywne spojrzenie jak w jakimś samochodzie sportowym. A później scrolluje się na dół i widzi ten samochód z tyłu i z boku... ;)

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 27.02.2017, 13:30 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

c5tourer napisał(a):
Jaki zasięg na prundzie?

Na samym - 45 km, 2x więcej niż poprzednik (sauce: http://www.caranddriver.com/news/2017-t ... -info-news)

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 22.05.2017, 13:19 ]
Temat postu:  Re: 2016 Toyota Prius

Cytuj:
Toyota Prius obchodzi w tym roku swoje 20 urodziny – a wraz z nią rynek aut hybrydowych. Przez dwie dekady innowacyjny samochód nie tylko stał się ikoną hybryd, ale też udowodnił, że nowatorska technologia może być jednocześnie bardziej niezawodna, funkcjonalna i lubiana przez właścicieli niż konwencjonalne rozwiązania, obecne na rynku od ponad wieku.

Samochody, z którymi trudno się rozstać
Przez pierwsze lata sprzedaży hybryd pokutowało przekonanie, że auta te mają krótkie życie. Że są to może atrakcyjne samochody, gdy są nowe, ale pierwsza wymiana baterii powoduje, że zakup przestaje się opłacać. Kolejne badania pokazują jednak, że jest to mit. Amerykanie przeprowadzili ich już całkiem sporo – najbardziej znany jest test wiodącej organizacji konsumenckiej Consumer Reports, która sprawdziła Priusa z 335 tys. km na liczniku i nie stwierdziła żadnego zmniejszenia efektywności baterii.

Do długiej listy badań i rankingów, które potwierdzają trwałość hybryd, dołączyła analiza portalu iSeeCars.com, badającego rynek samochodów używanych w Ameryce. Z raportu „The Top New Cars Owners Keep for 10 Years” (Modele posiadane przez 10 lat przez największy odsetek pierwszych właścicieli) wynika, że w 2016 roku w USA najmniej chętnie ze swoimi samochodami rozstawali się pierwsi właściciele hybrydowej odmiany Toyoty Highlander oraz ikony hybryd – Priusa. Zestawienie marek, których samochody najczęściej są posiadane przez jednego właściciela przez ponad 10 lat, również nie jest zaskakujące – w Top10 znajduje się 7 japońskich marek, 9 marek z Azji i tylko jedna amerykańska. Na samym szczycie również nie ma niespodzianki – aż 22,2 procent właścicieli aut marki Toyota trzyma swoje samochody przez ponad 10 lat.

Prius z milionowym przebiegiem
Podobne doświadczenia do amerykańskich właścicieli Priusów ma Manfred Dvorak, taksówkarz pracujący w Wiedniu. Kierowca ten jeździ Toyotą Prius drugiej generacji, którą przejechał już milion kilometrów. Samochód ma wciąż oryginalne baterie i, jak twierdzi właściciel, nigdy się nie zepsuł. Taksówki przejeżdżają rocznie o wiele więcej kilometrów niż przeciętny samochód osobowy, często w trudnych warunkach. W wielu miastach na świecie taksówkarze jeżdżą hybrydami, więc jest kogo spytać. Władze niektórych miast celowo wspierają rozwój hybrydowej floty taksówek, aby zmniejszyć emisję spalin.

Priusem drugiej generacji jeździ także Artur Prusak, kierowca rajdowy przez wiele lat startujący w Mistrzostwach Świata Alternatywnych Energii (FIA AEC). W latach 2015 i 2016 Polak zdobył tytuł mistrza świata, a wszystkie swoje sportowe sukcesy wywalczył za kierownicą kilkuletniego Priusa.

Przywiązanie kierowców do tego modelu nie bierze się znikąd. Jego największe atuty to oszczędność i niezawodność. Warto też jednak podkreślić bardzo dobry poziom bezpieczeństwa oraz przyjemność z jazdy samochodem, który wykorzystuje wyłącznie silnik elektryczny przez kilkadziesiąt procent czasu jazdy.

Rankingi niezawodności
Consumer Reports, renomowana amerykańska organizacja konsumencka, w raporcie „Car Reliability Survey 2016” przyznała Lexusowi i Toyocie 1. i 2. miejsce za niezawodność. Ranking opiera się na badaniach przeprowadzonych wśród amerykańskich konsumentów, z których wynika także, że najbardziej bezawaryjnym samochodem jest Toyota Prius. Podobnie oceniają Priusa polscy kierowcy. W pierwszym w Polsce niezależnym rankingu niezawodności „Wybór Kierowców 2016” Prius znalazł się na pierwszym miejscu w segmencie kompaktów.

Oszczędny i bezpieczny
Nowa, czwarta generacja Priusa dodała do tradycyjnych atutów tego modelu kolejne zalety – większą dynamikę, bardzo dobre wrażenia z jazdy, a także bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, za który model zebrał kilka prestiżowych nagród. Na ten sukces składają się zarówno najwyższe noty uzyskane w testach zderzeniowych (5 gwiazdek Euro NCAP i Top Safety Pick IIHS), jak i świetne oceny działania pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Magazyn „What Car?” uznał Priusa za najbezpieczniejszy samochód roku. Potwierdził to także japoński ośrodek JNCAP, który przyznał Priusowi najwyższy standard bezpieczeństwa ASP++.

Opłacalna inwestycja
O tym, czy dany samochód to dobra inwestycja, decyduje nie tylko cena i lista zalet, ale także kwota, którą właściciel może za niego uzyskać po latach eksploatacji. Firma Info-Ekspert zajmująca się przewidywaniem wartości odsprzedaży nowych modeli, prognozuje dla Priusa 4. generacji bardzo wysoką wartość rezydualną. Według jej analiz właściciele nowego Priusa będą mogli sprzedać samochód po 36 miesiącach i 20 tys. przebiegu rocznie nawet za 55,5% wartości początkowej, znacznie powyżej najpopularniejszych modeli segmentu D.

Hybrydy to najchętniej wybierany rodzaj ekologicznych samochodów na świecie. Po 20 latach Toyota ma na koncie ponad 10 milionów sprzedanych aut z tym napędem, a obecnie ich roczna sprzedaż to około 1,5 egzemplarzy. Ich popularność wiąże się ze znaczącym obniżeniem cen – obecnie większość hybryd kosztuje tyle samo co porównywalny diesel z takim samym wyposażeniem. Drugi powód to wygoda użytkowania – hybrydy tankuje się tak samo jak każde inne auto spalinowe i nie ładuje się ich z gniazdka. Toyota, która rozpoczęła tę rewolucję, do dziś nie tylko jest największym producentem hybryd, ale też dysponuje najnowocześniejszą, stale doskonaloną technologią hybrydową. Toyota Prius jest ambasadorem nowych technologii tej marki – to ten model za każdym razem wprowadza na rynek napęd hybrydowy nowej generacji.


samar.pl

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/