Pią, 11.12.2015, 10:46
Koreańczycy opublikowali oficjalną galerię zdjęć pierwszego modelu Genesisa. Nowa marka Hyundaia celuje w segment zdominowany przez Niemców. G90 idzie na pierwszy ogień.
Genesis G90 to następca Hyundaia Genesisa, który był pokazem możliwości Hyundaia. Auto nie odniosło spektakularnego sukcesu na Starym Kontynencie, ale było wyrazem potencjału drzemiącego w koreańskim zespole. Hyundai wie, że w tej klasie prócz luksusu i nowoczesnych technologii liczy się również logo, dlatego wydzielił Genesisa jako submarkę wyspecjalizowaną w samochodach z wyższej półki. G90 to jej pierwszy produkt.
Auto mierzy 5 205 mm długości, 1 915 mm szerokości i 1 495 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 3 106 mm. To stawia G90 w segmencie zdominowanym przez Mercedesa Klasy S, BMW serii 7 i Audi A8. Wielka trójka łatwo nie ustąpi pola nowemu konkurentowi. Koreańczycy doskonale o tym wiedzą, dlatego priorytetem w pierwszej fazie sprzedaży będzie rodzimy koreański rynek. Dopiero później auto ma walczyć o europejskich klientów. A czym chce ich do siebie przyciągnąć?
Szlachetne materiały takie jak wysokiej jakości skóra czy prawdziwe drewno to standard w tej klasie. Nowy Genesis stawia więc na to, co w tym segmencie najważniejsze - komfort. Fotel kierowcy ma rekomendację niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów zajmujących się chorobami kręgosłupa. Tylne fotele tak dopasowują się do ciał pasażerów, by w jak najmniejszym stopniu obciążać plecy. O rozrywkę dbają dwa 9,2-calowe tablety, a o nagłośnienie firma Lexicon.
Specjaliści Hyundaia zadbali o to, by do wnętrza nie przedostawały się żadne hałasy - w drzwiach zamontowano potrójne uszczelki i podwójne szyby, a felgi zaprojektowano w taki sposób, by powodowane przez nie zawirowania powietrza nie były słyszalne we wnętrzu. Genesis G90 będzie wyposażony m.in. w adaptacyjne zawieszenie i system automatycznego hamowania przed przeszkodą. Dodatkowo w opcji pojawi się autonomiczny system jazdy po autostradzie. Będzie on jednak dostępny wyłącznie w Korei Południowej.
Topowym silnikiem napędzającym Genesisa G90 (inna nazwa to EQ900) będzie 5-litrowe V8 o mocy 425 KM. Rozpędzi on auto do pierwszej setki w 5,7 s. Napęd - jak w pozostałych jednostkach - będzie przekazywany na tylne koła. W opcji pojawi się wersja 4x4. Mniejsze motory benzynowe to wolnossące, 3.8-litrowe V6 o mocy 315 KM i turbodoładowany silnik o mocy 370 KM i pojemności 3.3 l.
Sob, 12.12.2015, 13:05
Sob, 12.12.2015, 14:17
Sob, 12.12.2015, 14:48
Pon, 14.12.2015, 20:39
Nie, 20.12.2015, 19:12
Wto, 22.12.2015, 17:17
Wto, 12.01.2016, 14:44