Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo/GTS
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=1&t=42226
Strona 1 z 2

Autor:  Kobi [ Śro, 29.06.2016, 17:01 ]
Temat postu:  2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo/GTS

Oficjalne zdjęcia nowej Panamery


Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com

Cytuj:
Nowa Panamera to połączenie wszystkiego co najlepsze w Porsche. Przednia część zbliżona do Caymana łączy się z tyłem czerpiącym inspirację z 911 poprzez dodatkową parę drzwi, tworząc idealne Gran Turismo na każdą okazję. Znakomite właściwości jezdne oraz bardzo dobre osiągi silników, pozwalają korzystać z samochodu tak, jakby to było Porsche 911, a jednocześnie podróżować wygodnie, pokonując setki kilometrów w ekspresowym tempie. Oto nowa Panamera, zbudowana na płycie MSB – lżejsza, szybsza i bardziej ekonomiczna.

Nowa limuzyna Porsche urosła w każdym kierunku, jednocześnie przybrała bardziej dynamiczne proporcje. Jest co prawda o 5 mm wyższa od poprzednika, ale za to szersza o 6 mm i dłuższa o 34 mm. Uzyskano atrakcyjniejszą linię boczną, dzięki szybciej opadającemu dachowi, który w tylnej części jest o 20 mm niżej niż z przodu przy zapewnieniu ze strony twórców, że pasażerowie tylnych foteli nie stracili na przestrzeni nad głową. Zyskali natomiast w obszarze nóg, ponieważ rozstaw osi wydłużono o 30 mm. Zastosowano zabieg przesunięcia kół do przodu względem karoserii przez skrócenie przedniego, a wydłużenie tylnego zwisu. Auto poszerzono nieznacznie, ale wizualnie jest wyraźnie szersze dzięki nowemu kształtowi przedniego zderzaka z dużymi wlotami powietrza. Z przodu mamy oczywiście całkowicie nowe reflektory diodowe, które będą dostępne w trzech różnych wariantach.

W tylnej części, styliści Porsche czerpali z wyglądu nowego 911, przenosząc na Panamerę koncepcję połączonych ze sobą wąskim paskiem tylnych świateł, jednocześnie zapewniając im trójwymiarową powierzchnię. Przy zachowaniu tradycyjnego dla tego modelu nadwozia typu hatchback, patrząc na nową Panamerę całkowicie z tyłu, łatwo pomylić ją z 911. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy czterema okrągłymi lub kwadratowymi końcówkami układu wydechowego. Obręcze kół dla wersji 4S i 4S Diesel mają 19 cali średnicy, natomiast Turbo ma seryjne, 20-calowe lub opcjonalne 21-calowe. Standardem każdej wersji jest chowany w klapie bagażnika spojler, który unosi się przy wyższej prędkości.

Maska, dach, klapa bagażnika i błotniki zostały wykonane z aluminium celem obniżenia masy własnej i jej środka ciężkości. Panamera Turbo z silnikiem V8 waży 1980 kg, co przy mocy nowej jednostki wynoszącej 550 KM daje imponujące 3,6 kg/KM oraz przyspieszenie wynoszące 3,6 s do 100 km/h z pakietem Sport Chrono. Bez niego Turbo przyspiesza w 3,8 s. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, moc nowej jednostki napędowej jednak wzrosła i to o 30 KM. Jednocześnie podniesiono moment obrotowy, który wynosi teraz 770 Nm w zakresie 1960 – 4500 obr./min, jest zatem wyższy o 70 Nm i dostępny nieco wcześniej. Producent zapewnia przy tym, że średnie zużycie paliwa to 9,3–9,4 l/100 km.

W osiągnięciu tego ostatniego wyniku pomaga m. in. mniejsza o 0,8 l pojemność oraz system wyłączania cylindrów przy niewielkim obciążeniu silnika. Z pracy wyłączają się cztery z ośmiu cylindrów. Dodatkowo, na lepszą reakcję na dodanie gazu pracują nowe turbosprężarki z techniką twin scroll.

Mniejszy jest również silnik napędzający Panamerę 4S. Teraz ma pojemność 2,9 litra z sześcioma cylindrami w układzie widlastym i tak jak poprzedni, również wspomagany dwiema turbosprężarkami. Osiąga 440 KM i 550 Nm, czyli więcej o 20 KM i 30 Nm. Samochód napędzany tą jednostką rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s lub 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Średnie zużycie paliwa ma się mieścić w przedziale 8,1 – 8,2 l/100 km.

Bez wątpienia największą zmianą pod maską nowej Panamery jest nowy, 4-litrowy silnik Diesla z ośmioma cylindrami zamiast sześciu jak w poprzedniku. Motor rozwija 422 KM mocy, czyli aż o 159 KM więcej niż poprzednik. Moment obrotowy wynosi teraz 850 Nm w zakresie od 1000 do 3250 obr./min. Wartość maksymalna przerasta wcześniejszego diesla V6 o 300 Nm! Porsche Panamera zasilana olejem napędowym jest teraz wyposażona w stały napęd na cztery koła i staje się najszybszą limuzyną z Dieslem pod maską na świecie. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 4,5 s lub 4,3 s z pakietem Sport Chrono, a prędkość maksymalna to 285 km/h. Parametrami i osiągami rozkłada na łopatki m. in. BMW M550d XDrive.

Wysokoprężną nowość Porsche wyposażono w dwie turbosprężarki pracujące sekwencyjnie, obie ze zmienną geometrią. W większości sytuacji tylko jedna zasila cylindry w powietrze, natomiast druga włącza się do akcji dopiero przy 2700 ob./min. Porsche podało maksymalne ciśnienie układu wtryskowego, które wynosi 2500 barów. Ze wszystkimi silnikami, również z benzynowymi, współpracuje zupełnie nowa, 8-stopniowa przekładnia PDK II.

Układ jezdny nowej Panamery może być wyposażony w zupełnie nowe, trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, a także znane, lecz udoskonalone systemy wspomagania jazdy jak Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport czy Porsche Torque Vectoring Plus. Nowy układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem może być wspomagany tylną osią skrętną jak w 911. O właściwościach jezdnych można powiedzieć tyle: czas przejazdu okrążenia Nürburgring Nordschleife to 7:38 min i jest to rekord wśród limuzyn.

Komfort i bezpieczeństwo zapewniają również takie elementy wyposażenia jak kamera termowizyjna, udoskonalone reflektory matrycowe LED z podświetlaniem obiektów ruchomych, asystent wyprzedzania po zmierzchu oraz nowa generacja aktywnego tempomatu, który dostosowuje charakterystykę wszystkich układów i prędkość jazdy na 3 km naprzód. Bazując na danych z systemu nawigacji satelitarnej może dostosować prędkość do kształtu drogi oraz do lokalnych ograniczeń prędkości.


Podróżowanie nową Panamerą uprzyjemni także mocno zmienione wnętrze z dużym ekranem systemu multimedialnego Porsche Communication Management o przekątnej 12,3 cali. Jest teraz znacznie szerszy, a nowe funkcje pozwoliły wyeliminować całą masę przycisków z konsoli środkowej. Na niej teraz znajdują się dotykowe pola zamiast tradycyjnych guzików. Warto też wspomnieć o nowym zestawie wskaźników elektronicznych Porsche Advanced Cockpit z jedynym analogowym — obrotomierzem. Nowa jest także kierownica, która ma kształt znany z 911 i została wyposażona w pokrętło Mode Switch, którym można szybko przełączyć tryby jazdy (Normal, Sport, Sport Plus lub Individual).

Patrząc na nową Panamerę trudno nie podzielić się entuzjazmem z inżynierami Porsche, którzy teraz już mogą powiedzieć wprost, że stworzyli 5-drzwiową dziewięćsetjedenastkę. W dniu premiery od razu podano ceny podstawowe. Panamera 4S kosztuje w Polsce od 523 620 zł, Panamera Turbo od 746 190 zł, natomiast Panamera 4S Diesel od 543 540 zł.


Źródło: autokult.pl Marcin Łobodziński

Autor:  Ice [ Śro, 29.06.2016, 19:07 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Ciekawy detal:

Image

Autor:  Kobi [ Śro, 29.06.2016, 19:33 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Dostępny był również w poprzedniej Panamerze i nie wyglądał jak parapet ;)

Autor:  offloldowiec [ Śro, 29.06.2016, 20:11 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Zdecydowanie bardziej mi sie podoba od S, 7, A8 i innych takich. Biorac pod uwage to, ze samochody rosna z roku na rok, to ten pewnie tez bedzie bardziej przestronny od poprzednika, ktory byl ogroomny w srodku. Nowoczesne wnetrze, dobre osiagi, w niebieskim poproszę... :mryellow:

Autor:  MoonWalk [ Czw, 30.06.2016, 15:09 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Tylny pas nie przypadł mi do gustu, ale całość wygląda lepiej od poprzednika.

Autor:  johny [ Czw, 30.06.2016, 16:45 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Rewelacja. Ktoś może marudzić że to teraz to takie 5 drzwiowe 911, ale tak właśnie powinno być od początku. Auto wgląda bardzo zgrabnie i dynamicznie, wnętrze to prawdziwe High-tech. Od teraz jestem fanem tego auta.

Autor:  cobra [ Czw, 30.06.2016, 18:52 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Wnętrze rewelacja. Tylko te nawiewy nad ekranem nawigacji średnio pasują, ale można na to przymknąć oko. Jest o wiele lepiej od obecnej generacji i na zewnątrz i wewnątrz.

Autor:  bartez [ Czw, 30.06.2016, 19:22 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Świetnie wygląda.

Autor:  Kobi [ Sob, 23.07.2016, 21:48 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: auto-motor-und-sport.de

Autor:  offloldowiec [ Pon, 25.07.2016, 2:59 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Piękna, szkoda, że mnie nie stać :twisted: :D

Autor:  MrWahacz [ Wto, 26.07.2016, 20:53 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Przyznaję, że wygląda rewelacyjnie - zniknęła niezgrabność, która cechowała poprzednią generację. Tył też nabrał wyrazu. Super :)

Autor:  Kobi [ Pią, 09.09.2016, 14:30 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Druga generacja Panemery doczekała się wersji hybrydowej. Dysponuje łączną mocą 462 KM z silnika 2.9 V6 biturbo o mocy 330 KM i 450 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM i 400 Nm. Producent obiecuje spalanie na poziomie 2.5 l/100 km oraz zasięg na trybie elektrycznym do 50 km oraz maksymalnej prędkości 140 km/h. Panamera 4E Hybird zadebiutuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu. W USA hybrydowa Panamera będzie dostępna od lata 2017 roku.

Panamera 4E -Hybrid

Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com

Autor:  Aveya [ Sob, 10.09.2016, 20:24 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Wszystko ładnie, tylko mogliby sobie dać siana z tymi czterema odpustowymi LEDami w lampach z przodu :/

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 11.09.2016, 17:40 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

A mnie się podoba ten motyw, odróżnia "prosiaki" od innych marek.
A hybryda - dla mnie OK, popieram ekologiczny napęd, tym bardziej, że wsparcie elektryki daje nieraz zaskakujące efekty w temacie dynamiki ;)

Autor:  Kobi [ Nie, 26.02.2017, 22:11 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

Patrząc na zdjęcia można pomyśleć, hmm Panamera jak Panamera. A co gdy powiem, że egzemplarz na zdjęciach to model mocniejszy od 911 GT3 RS czy nawet lepiej przyspieszające niż legendarne Porsche Carrera GT ? Zuffenhausen wypuściło kolejnego killera i to ...ekologicznego ;) To nowa Panamera Turbo S E-Hybrid (pełna nazwę tego auta wypowiada się dłużej niż przyspiesza do setki), czyli ekologiczna hybryda o mocy potwora - 680 KM mocy łącznej oraz momencie obrotowym 850 Nm dostępnym już od 1400 obr/min. Przyspieszenie od 0-100 km/h w 3.4 i prędkość maksymalna 310 km/h. A teraz coś dla fanów ekologii - spalanie (oczywiście można to włożyć między bajki) 2.9 litra na 100 km oraz emisja CO2 66 g/km. Zasięg w trybie elektrycznym 50 km.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: carscoops.com

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 27.02.2017, 13:24 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

A kombi, sorka, shooting brake kiedy?

Autor:  johny [ Pon, 27.02.2017, 21:29 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

wspaniały samochód a mocarna wersja hybrydowa to już kosmos.

Autor:  Kobi [ Czw, 02.03.2017, 16:19 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera

RR ltd Co. napisał(a):
A kombi, sorka, shooting brake kiedy?


Dzisiaj ;) I nie shooting brake a Sport Turismo.

Porsche Panamera Sport Turismo

To bardziej praktyczna, ale i też przynajmniej dla mnie ładniejsza wersja nowej Panamery. Wymiary zewnętrze oprócz wysokości, która wrosła o 5 mm (1428 mm), długość 5049 mm, szerokość 1937, rozstaw osi 2950 mm. To co najważniejsze w tej wersji to wielkość bagażnika - 520 l oraz 1390 l przy złożonej, która standardowo jest przeznaczona dla 3 osób z możliwością opcji do dwóch osobnych foteli. Paleta silników zacznie się od 330 konnej Panamery 4 poprzez Panamere 4 E-Hybrid o mocy 462 KM, Panamere 4S o mocy 440 KM, Panamera 4S w ropie 422 KM oraz topowe Turbo generujące 550 KM. Odmiana Sport Turismo jest średnio o 3 tys euro droższa od standardowej odmiany.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com

Autor:  Alfisti4ever [ Czw, 02.03.2017, 17:56 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo

Podobałby mi się, gdyby był 3 drzwiowy, a tak to wygląda jakoś dziwnie :> :wink:

Autor:  cobra [ Czw, 02.03.2017, 18:06 ]
Temat postu:  Re: 2016 Porsche Panamera/ Sport Turismo

eee słabo to wyszło (a "lotka" pogarsza jeszcze sprawę), wolałbym zwykłą Panamerę ;)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/