Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Czw, 08.09.2016, 20:54
Już tylko tygodnie dzielą nas od Salonu Samochodowego w Paryżu. Wśród producentów, którzy zdradzają swoje nowości przed oficjalną premierą, jest Hyundai z nowym modelem i30
Nową generację i30 zaprojektowano w Europie i tutaj będzie produkowana. Samochód o długości 4,34 m, szerokości 1,79 m i 1,45 m wysokości ma rozstaw osi wynoszący 2,65 m. W porównaniu z poprzednikiem jest dłuższy o 40 mm, szerszy o 15 mm i niższy o 15 mm. Rozstaw osi pozostał ten sam. Przedstawiciel segmentu kompaktów oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 395 litrów, czyli o 15 litrów więcej niż konkurencyjny Golf. Po złożeniu tylnych oparć pojemność wzrasta do 1301 litrów.
Również wnętrze przeszło mocną metamorfozę. Centralnym punktem jest opcjonalny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8 cali, w którym zintegrowano funkcje multimedialne, nawigację oraz łączność bezprzewodową. Urządzenie obsługuje format Apple CarPlay oraz Android Auto. Ładowanie smartfona odbywa się bezprzewodowo. W porównaniu z wcześniejszą generacją poprawiono jakość plastików, a na liście wyposażenia pojawił się dach panoramiczny.
Konkurent wspomnianego wcześniej Golfa, a także Focusa, Megane i Astry będzie wyposażony we wszystkie najnowocześniejsze zdobycze techniki w kwestiach bezpieczeństwa. Auto będzie wyposażone w takie systemy jak: automatyczny hamulec awaryjny, adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, system utrzymywania pasa ruchu, asystent świateł drogowych oraz czytnik znaków drogowych. Nowością będzie rozwiązanie o nazwie Driver Attention Alert. Będzie ono monitorować zachowanie kierowcy w celu wykrycia zmęczenia, które może powodować zagrożenie na drodze. W razie konieczności ostrzeże kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem na desce rozdzielczej.
Pod maską nowego i30 będą dostępne trzy jednostki benzynowe oraz trzy diesle. Podstawową jednostką będzie 1.4 MPI o mocy 99 KM. Nowością w ofercie będzie trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0 (120 KM). Najmocniejszy benzyniak to 1.4 T-GDI. Turbodoładowany czterocylindrowiec rozwinie moc 138 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych będzie dostępna tylko pojemność 1.6 w trzech odsłonach: 95, 110 oraz 136 KM. W zależności od wersji silnik będzie połączony z sześciobiegową skrzynią ręczną lub opcjonalną siedmiobiegową DCT.
Źródło: moto.pl
Źródło: carscoops.com
Czw, 08.09.2016, 22:05
Z zewnątrz poprzednik wyglądał lepiej.
Pią, 09.09.2016, 8:28
Też tak uważam.
Pią, 09.09.2016, 9:32
Z zewnątrz bida z nędzą, wnętrze na duży plus.
Pią, 09.09.2016, 15:30
Dołączam się do rozczarowanych wyglądem zewnętrznym
Wnętrze w wypasionej wersji dobrze się prezentuje
Pią, 09.09.2016, 16:07
Stylistycznie duży krok wstecz. Gdybym nie wiedział która generacja jest która, obstawiałbym, że ta obecnie produkowana jest nowsza od tej na przyszły rok. Przód jeszcze ujdzie, ale tył to masakra. Połączenie Peugeota 308 z Golfem. Nie było lepszych wzorców?
Sob, 10.09.2016, 0:36
To auto jest bardziej Golfiaste niż Golf. + za wnętrze.
Sob, 10.09.2016, 16:11
Naprawdę nie da się zaprojektować czegoś, co od razu nie wygląda jak auto dla nauczyciela z czterdziestoletnim stażem?
Sob, 10.09.2016, 20:21
Hyundai miał coraz lepsze projekty (nowy Tucson, Santa Fe, i10, i20 iTP
), a tu zaczęła się chyba równia pochyła...
Pon, 12.09.2016, 18:48
A tak się zastanawiałem, czy tylko ja uważam go za stylistyczny krok w tył
Takie ładne auta robią ostatnio, a tutaj, w jednym z najważniejszych modeli, stworzyli coś tak mało wyróżniającego się. Bo to jest moim zdaniem największy problem - to auto nie jest brzydkie samo w sobie, ale mniej ekscytujące niż większość konkurentów.
Pią, 16.09.2016, 16:22
Wraz z tym modelem hujdaj zrobił coś co zrobił citroen z odchodzącym powoli C4, mianowicie chciał stworzyć swojego Golfa. Stworzył jednak nudę, która nie wyróżnia się na ulicy i kiepsko się sprzedaje. Myślę, że tu będzie podobnie.
Pią, 16.09.2016, 16:32
Wygląda może i słabo, ale obstawiam, że będzie dobrze się sprzedawał. No chyba, że cenę dadzą przesadzoną.
Pią, 16.09.2016, 16:42
Ja obstawiam, że cena będzie przesadzona. Co jak co, ale obecny i30 wcale nie jest na tyle rewelacyjnie wyceniony względem konkurencji co pierwsza generacja. W dodatku utrata wartości jest większa niż przy innych kompaktach.
Pią, 16.09.2016, 17:31
Też tak myślę. Raczej na sukces nie liczę (no chyba że jako auto firmowe). Atutem obecnej generacji jest wygląd, bo cena już niekoniecznie. Teraz pewnie nie będzie ani jednego, ani drugiego. Słabo to widzę. A szkoda.
Sob, 17.09.2016, 9:37
rocker1 napisał(a):Ja obstawiam, że cena będzie przesadzona. Co jak co, ale obecny i30 wcale nie jest na tyle rewelacyjnie wyceniony względem konkurencji co pierwsza generacja. W dodatku utrata wartości jest większa niż przy innych kompaktach.
Pierwsza generacja to były inne czasy i pozycja Hyundaia zupełnie inna. Wtedy konkurowali głównie ceną. Teraz model niczym nie odstaje od konkurencji to trudno, żeby był od nich wyraźnie tańszy.
Z utratą wartości też się nie zgodzę. Obie koreańskie marki mają coraz lepszą pozycję, jedne z lepszych diesli, niska awaryjność. Koreańce mocno podgryzają japończyków na europejskim rynku.
Śro, 25.01.2017, 13:39
Hyundai i30 1.0 T-GDi Silnik 3-cylindrowy benzynowy turbo 998 cm3, 12V, 120 KM, 172 Nm. Skrzynia manualna 6-biegowa.
Rozmiary: 4,34 m/ 1,80 m/ 1,46 m.
Vmax: 190 km/h.
Bagażnik: 395 / 1301l. Zużycie paliwa: cykl miejski / pozamiejski / mieszany: 5,8 / 4,6 / 5l/ 100 kmhttp://www.automobile-magazine.fr
Śro, 25.01.2017, 19:27
Hmmm, fajny! Mi się podoba.
Wnętrze linia jak z 308, ale znośne. Bym się chętnie pobawił tym ekranem w koncu, bo już w kilku testach wychodzi że jest jednym z najlepszych na rynku pod względem intuicyjności i łatwości obsługi.
Śro, 25.01.2017, 20:42
Oglądałem test redaktora Kamińskiego na na kanale YT AŚ i przyznam, że w ruchu to auto wygląda naprawdę mięsiście. W sensie, po prostu kawał fury. Niby nic specjalnego, ale mam wrażenie, że on jest jeszcze bardziej golfiasty od Golfa
Czekam na jakiś dogłębniejszy test, ale już wiem, że to auto będzie na zasadzie właśnie Golfa - może nie najlepsze w danej kategorii, ale mocne pod kątem wszystkich względów.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.