Obecny czas: Śro, 23.08.2017, 16:49




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Reklama 

2016 Alfa Romeo Stelvio 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23386
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 2016 Alfa Romeo Stelvio
Cytuj:
W roku 2003 Alfa Romeo zaprezentowała koncepcyjnego SUV-a o nazwie Kamal. Ale na seryjną wersję musieliśmy czekać aż do teraz - Alfa Romeo właśnie zaprezentowała model Stelvio.
Tak jak w przypadku modelu Giulia, tak i Stelvio, które swoją nazwę zawdzięcza słynnej włoskiej przełęczy, zaprezentowane zostało najpierw w najmocniejszej odmianie - Quadrifoglio. I tak jak mogliśmy się spodziewać, model ten w bardzo dużym stopniu bazuje na stylistyce sedana.

Z przodu dominuje osłona chłodnicy w kształcie "scudetto", zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz reflektory, które minimalnie tylko różnią się od tych z Giulii - światła do jazdy dziennej nie są już punktowymi LED-ami, ale nowoczesnymi "paskami". Bardzo dobrze samochód wygląda również z profilu. Ma bardzo masywne nadkola, a ostre krawędzie sprytnie połączono z obłymi nadkolami - całość sprawia wrażenie jakby Stelvio było mniejsze i znacznie bardziej sportowo stylizowane niż jego bezpośredni konkurenci, czyli Audi Q5/Q6, Mercedes-Benz GLC/GLC Coupe oraz BMW X3/X4.

W przypadku wersji Quadrifoglio nie mogło zabraknąć także chrap na masce, dodatków z włókna węglowego, 20-calowych obręczy kół, ceramicznych tarczy hamulcowych (w opcji) oraz dwóch podwójnych końcówek wydechu. Niestety musimy postawić w przypadku Stelvio takim sam zarzut jak przy Giulii - design przodu jest włoski w najlepszym tego słowa znaczeniu, ale z tyłu znów zabrakło polotu. Tam gdzie Giulia przypomina Kię Optimę, Stelvio prezentuje się niemal jak Kia Sportage.

Wnętrze także zainspirowane jest mocno model Giulia. Mamy tutaj identyczne zegary i taką samą kierownicę, a kształt deski rozdzielczej zmienił się jedynie nieznacznie. W opcji będzie można zamówić oczywiście kubełkowe fotele w skorupie z włókna węglowego oraz system audio Harman Kardon o mocy 900 wattów! We wnętrzu znajdziemy ten sam system multimedialny co w Giulii, wzorowany na iDrive z BMW i wyposażony w 8,8-calowy ekran.

Jest także selektor trybów jazdy DNA, rozszerzony o funkcję RACE. Mamy jednak nadzieję, że inaczej jak w przypadku Giulii Quadrifoglio, tutaj będzie można uruchomić opcję "sportowy wydech" bez konieczności odłączania wszystkich systemów bezpieczeństwa, a tak dzieje się w trybie RACE.

W temacie mechaniki nie mamy jednak kompletnie żadnych zastrzeżeń. Pod maską wersji Quadrifoglio pracuje znany już z modelu Giulia silnik 2.9 V6 biturbo, który został stworzony przy współpracy z Ferrari. Generuje on 510KM oraz 600 Nm momentu obrotowego! Oznacza to, że Stelvio w tej wersji nie konkuruje już z Audi/BMW/Mercedesem, ale przeskakuje na teren Porsche Macana, Maserati Levante i Jaguara F-Pace.

Co ciekawe Alfa Romeo Stelvio jest znacznie mocniejsza od topowych odmian Maserati (Levante S, 430 KM) i Porsche (Macan Turbo Performance, 440 KM)! Teraz uwaga - Alfa Romeo Stelvio przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy! Co również jest wynikiem lepszym niż w przypadku Macana (4,4 s) oraz Levante (5,2 s). Prędkość maksymalna Stelvio ma być ograniczona do 285 km/h. Mocy jest pod dostatkiem, a w dodatku jest ona przekazywana na wszystkie cztery koła przez szybką skrzynię 8-biegową (produkcji ZF).

Alfa Romeo Stelvio jest wyjątkowa, bez dwóch zdań, jednak to "cywilne" odmiany tego modelu maja postawić Alfę "na koła" i rozpychać się łokciami w walce o klienta w klasie premium. Stelvio w wersji cywilnej poznamy dopiero w następnym roku. Niemal pewne jest, że pod maska znajdziemy znane z Giulii silniki oraz to, że każda wersja silnikowa otrzyma napęd na cztery koła.

Nie zabraknie wersji Veloce, wyposażonej w 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który będzie generował 280 KM oraz wysokoprężnej jednostki 2.2. Wszystkie silniki będą mogły współpracować z 8-biegową przekładnią automatyczną. Co ciekawe samochód ma być dostępny w specjalnej wersji stylistycznej "Ti", która będzie charakteryzowała się 19-calowymi obręczami (w standardzie będą 18 calowe koła) i stylistycznymi dodatkami.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio dostępna będzie w sprzedaży w USA już w kolejnym miesiącu. Kiedy trafi do Europy i kiedy poznamy ceny? Tego jeszcze nie wiadomo.


Źródło: auto-motor-i-sport.pl Kacper Mucha

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 16.11.2016, 22:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8499
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Bardzo dobrze się prezentuje, świetne osiągi, mam nadzieję, że poprawi sprzedaż AR :wink:
Wersja Ti odpowiada w Europie Veloce :wink: Ciekawe też, czy pokuszą się o diesla 3.0 z Maserati poza USA :>

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 16.11.2016, 22:49
Profil

Postów: 2330
Samochód: Grande Punto 1.2
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Tyłeczek trochę spasiony, choć nie dało się raczej tego uniknąć. Na małej feldze raczej kiepsko się też będzie prezentował, ale to problem również Giulii. Ogólnie jednak o wiele ładniejszy SUV'ik od Levante'a. I szybszy od niego (i właściwie od całej SUV'owej konkurencji) w topowej wersji. :)


Czw, 17.11.2016, 7:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3297
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Wyjątkowo brzydki samochód; nie wiem dokąd zmierza w tej chwili Alfa, ale jest to ciemna uliczka bez powrotu. Na palcach jednej ręki wymienię atrakcyjniejsze wózki w tej klasie. Spasione to, napompowane, niesamowicie wyoblone, a obłości wyjątkowo szybko się starzeją.

_________________
Cytuj:
okol napisał(a):
A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.


Czw, 17.11.2016, 18:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1256
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Bardzo szybko - jak dla mnie już w trakcie premiery wygląda niezbyt świeżo :/ ale tak to jest jak się ciągnie projekt przez x lat. Ten sam problem z Żulią, Alfa sama nie wie w którą stronę zmierzać z designem odnoszę wrażenie.


Czw, 17.11.2016, 20:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 808
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Jak Giulia była jeszcze kontrowersyjna, tak to jest po prostu brzydkie. ZUpełnie zaburzone proporcje.

Oby nadrabiała tymi jednostkami i prowadzeniem, chociaż już słyszałem pierwsze komentarze z zachodu, że do niemieckiej konkurencji wciąż brakuje Giulii. Ale nie wiem na ile rzetelne takie opinie...


Pią, 18.11.2016, 1:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20712
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Na zdjęciach z targów w LA wygląda świetnie (już wylądowała u mnie na tapecie).

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
autoblog.com

Info od PR FCA

Cytuj:
Wczoraj, podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles, zaprezentowano najnowsze dzieło z logo Alfy Romeo: model Stelvio w wersji Quadrifoglio - nowy, a zarazem pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii tej marki.
Nowy model, którego celem jest zostanie punktem odniesienia w segmencie średnich samochodów SUV, zawiera w sobie autentycznego „ducha" Alfy Romeo wyrażającego się poprzez pięć elementów, dzięki którym marka ta stała się jedną z najbardziej charakterystycznych, a tym samym pożądanych marek samochodowych na świecie: wyjątkowa włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie wagi (50/50), zaawansowane, wyjątkowe rozwiązania techniczne, najlepszy stosunek masy do mocy.
Zaprojektowany w Centrum Inżynierii i Stylu Alfy Romeo w Modenie, w sercu włoskiej Motor Valley, SUV Stelvio będzie produkowany w odnowionej fabryce w Cassino na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo, między innymi fascynującej Giulii, która w 2015 roku zapoczątkowała nową erę w historii marki, poprzez swoje nowe kanony piękna i stylu, sportowego charakteru i technologii. Dzisiaj, te same elementy dostosowane do nowej kategorii pojazdów, powracają w przełomowym SUV-ie Stelvio: sportowy styl w 100% spod znaku Alfy Romeo, doskonale osiągi i bogate wyposażenie technologiczne i techniczne, idealnie nawiązujące kompaktowych SUV-ów marek Premium.
Już sama nazwa nowego SUV-a marki Alfa Romeo gwarantuje porywającą jazdę, która powinna zaskoczyć pozytywnie nawet najbardziej doświadczonego i wymagającego kierowcę. W istocie, przełęcz Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech (druga w Europie), a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, ujawniając zapierające dech w piersi krajobrazy i oszałamiająco szybkie zmiany wysokości, sięgające 2758 m n.p.m. Na przestrzeni lat, mistrzowie kolarstwa i sportów motorowych zdobywali tutaj najważniejsze tytuły, tworząc w ten sposób prawdziwą sportową legendę. Będąca ważnym szlakiem komunikacyjnym również w okresie II wojny światowej, dzisiaj ta kręta droga jest synonimem podróży i wakacji. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto usiąść za kierownicę jedynego samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: Alfy Romeo Stelvio

Styl Alfy Romeo zachwycający pięknem i wyrazistym kształtem.

Stelvio stanowi doskonałą równowagę w czerpaniu z dziedzictwa marki a mocą, szybkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która jest częścią ponad 100-letniej historii Alfy Romeo. Aby uzyskać ją zarówno w przeszłości, jak i dzisiaj, należy umiejętnie łączyć wyjątkowe cechy włoskiego designu: poczucie proporcji, prostotę i wyjątkową jakość wykończenia. Te elementy, leżące również u podstaw modelu Giulia, nowego wzorca marki Alfa Romeo i źródła przyszłych inspiracji, zostały na nowo opracowane i dostosowane do innego typu samochodu, jakim jest usportowiony samochód z napędem na 4 koła (Sport Utility Vehicle).
Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu, o czym świadczą wymiary: długość 468 cm, wysokość 165 cm i szerokość 216 cm.
Patrząc na bok samochodu, widzimy płynnie poprowadzoną linią nadwozia rozszerzającą się ku tyłowi i zgrabny kształt potwierdzający wrażenie kompaktowości. Linia biegnąca od kabiny zamyka się nad mocno nachyloną szybą tylną, zwieńczoną eleganckim spoilerem zapewniającym doskonałe osiągi aerodynamiczne, będące kluczowym czynnikiem dla samochodu o takich osiągach.
Styl Alfa Romeo charakteryzuje się wysoką jakością powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest posągowa forma, która na przykład, w linii bocznej Stelvio podkreśla grę światła i cienia. Linii przetłoczenia biegnącej przez cały bok nadwozia towarzyszy „muskulatura", która podkreśla przejście na błotnik przedni i tylny.
Wersja Quadrifoglio, zaprezentowana w Los Angeles, wyróżnia się zewnętrznymi spoilerami progowymi w kolorze nadwozia wzbogaconymi elementami w wykończeniu z włókna węglowego, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu. Wyposażenie to, razem ze zderzakiem przednim i tylnym w kolorze nadwozia oraz potężnymi łukami nadkoli, powoduje, że Stelvio Quadrifoglio jest bardziej upodabnia się do sportowej limuzyny niż do tradycyjnego SUV-a z tego segmentu.
Trzeci aspekt stylu Alfa Romeo to „prostota", za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu.
To właśnie design ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która ukazuje elegancję formy oraz wyrafinowany gust „Made in Italy". To samo podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego także Stelvio jest jednoznacznie identyfikowalny, a to dzięki kilku prostym cechom: liniom wyżłobionych na bokach, które zaznaczają drzwi i otaczają klamki oraz - rzecz jasna - legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji.
Agresywny przód Stelvio w wersji Quadrifoglio zdominowany jest przez wąskie reflektory oraz atrapę chłodnicy z dużymi wlotami powietrza w przednim zderzaku i klasycznymi otworami wokół trójkątnego grilla na masce.
Uwagę zwraca także tył Stelvio, wyróżniający się sportowym charakterem podkreślonym przez cztery końcówki wydechu i przede wszystkim przez charakterystyczny ścięty tył, rozwiązanie stylistyczne nadające modelowi wyjątkowy i niepowtarzalny wygląd oraz będące wyrazem hołdu dla historii Alfy Romeo charakterystyczne i wyróżniające prestiżowe modele o wysokich osiągach oraz rajdowych początkach.
Tę samą, sportową inspirację odnajdujemy we wewnętrzu SUV-a Stelvio, które jest niezkłócone i proste, i gdzie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków sterowania na małej kierownicy, zaprojektowanej tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. To jednak nie wszystko. Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę": z pośrodku ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą oraz oprzyrządowaniem ukierunkowanym na kierowcę; inaczej mówiąc zostało „odszyte", jak najlepszej jakości garnitur z niesamowitą starannością i z użyciem wysokiej jakości materiałów, tu: włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od roazu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami.
Niesamowite osiągi zapewnione przez turbodoładowany silnik benzynowy 2.9 V6 o mocy 510 KM.
Innym elementem, który wyróżnia prawdziwą Alfę Romeo, są nowoczesne i innowacyjne silniki. Dlatego także Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 2.9 V6 o mocy aż 510 KM, połaczony z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Zainspirowany technologią i umiejetnosciami technicznymi Ferrari, benzynowy silnik BiTurbo z 6 cylindrami jest wykonany w całości z aluminium, by zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią.
Nawiasem mówiąc, pomimo fantastycznej wartości mocy i momentu obrotowego, turbodoładowany silnik benzynowy 2.9 V6 o mocy 510 KM jest zaskakująco ekonomiczny, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów. Oczywiście, tak jak wszystkie silniki Alfa Romeo nowej generacji, potężna benzynowa jednostka napędowa 2.9 V6 Biturbo modelu Stelvio Quadrifoglio wyróżnia się charakterystycznym dla Alfy Romeo dźwiękiem.
Wreszcie, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF ma specjalną kalibrację, umożliwiającą zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up", które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wybraniu biegu.
Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście, a dodatkowo pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2 w porównaniu do wersji wyposażonej w skrzynię manualną. W standardzie na kolumnie kierownicy montowane są aluminiowe łopatki zmiany biegów.
Oprócz silnika 510 KM, montowanego tylko i wyłącznie w wersji Stelvio Quadrifoglio, pośród innych jednostek napędowych w gamie Stelvio znajdzie się silnik 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Jest to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium, która rozwija moc 280 KM przy 5250 obrotach/min. i maksymalnym momencie 400Nm przy 2250 obrotach/min. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bar, które przekładają się na wyjątkowo szybką reakcją na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

Wyjątkowe i ekskluzywne rozwiązania techniczne.

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, elektronika nie powinna być inwazyjna, ale wykorzystana tylko do spotęgowania doznań podczas jazdy, zapewnionych już zresztą przez doskonale zaprojektowane podwozie i zawieszenie.
Model Stelvio Quadrifoglio jest tego potwierdzeniem: wyjątkowy i zaskakujący pod względem strukturalnym, ale z zachowaniem licznych i wyszukanych systemów zastosowanych dla spotęgowania doznań podczas jazdy, zagwarantowanych już przez doskonałą mechanikę.
AlfaTM DNA Pro.
Stelvio Quadrifoglio oferuje nowy selektor Alfa DNA Pro, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb Eko) i Race (idealny, aby uzyskać maksymalne osiągi).

Napęd 4x4 z technologią Q4.

SUV Stelvio Quadrifoglio wyposażony jest w innowacyjny napęd 4x4 z technologią Q4, zaprojektowany do sterowania napędem samochodu w czasie rzeczywistym, pozwalającym zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. System Q4 nowego SUV-a Alfy Romeo zapewnia zatem wszystkie zalety napędu 4x4 i jednocześnie gwarantuje niski poziom spalania, szybszą reakcję oraz przyjemność prowadzenia auta z napędem na tył.
Montowany w Stelvio Quadrifoglio system Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni, zaprojektowane, by spełnić konkretne wymogi techniczne Alfy Romeo, uzyskując bardzo szybkie sterowanie wysokim momentem obrotowym, dzięki wyjątkowo kompaktowej i lekkiej konstrukcji. Skrzynka rozdzielcza wykorzystuje zaawansowaną technologię aktywnego sprzęgła, która zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę i, jednocześnie, niskie spalanie. Szybkość reakcji samochodu na pedał gazu oraz idealne rozłożenie momentu obrotowego zapewnia zintegrowany siłownik Next-Gen, pracujący w zależności od wybranego, za pośrednictwem Alfa DNA, trybu jazdy.
System Q4 stale monitoruje niezliczone parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni drogi. Technologia ta jest w stanie przewidzieć utratę przyczepności kół, opierając się na informacjach zebranych przez czujniki przyspieszenia bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kierownicy oraz odchylenia samochodu. W normalnych warunkach, Stelvio Quadrifoglio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 60% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej.
Aby zapewnić maksymalną szybkość reakcji w rozłożeniu momentu, system wykorzystuje wysoki poślizg mechaniczny (do 2,5%) pomiędzy dwoma osiami, który przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.

AlfaTM Torque Vectoring.

Po raz pierwszy zestawiona z napędem 4x4 Q4, technologia Torque Vectoring, udoskonala właściwości jezdne Stelvio Quadrifoglio i podkreśla jego sportowy charakter. Dwa sprzęgła w mechanizmie różnicowym tylnym pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności.
Zawieszenia z eksluzywną technologią AlfaTMLink.
Dla przedniej osi Stelvio Quadrifoglio zostało opracowane nowe, dwuwahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią napędową, które optymalizuje neutralizację nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach.
Opatentowane przez Alfę rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo jest w stanie zapewnić płynną jazdę na zakrętach oraz wysokie przyspieszenia boczne.
W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, jazda Alfą Romeo Stelvio jest zawsze naturalna i instynktowna.
Na osi tylnej zastosowano, opatentowane przez Alfę Romeo, rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink, które gwarantuje jednocześnie wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort.
Za amortyzację odpowiadają elementy sterowane elektronicznie, które na bieżąco dostosowują się do warunków jazdy i pozwalają wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.
Integrated Brake System (IBS) oraz tarcze węglowo-ceramiczne.
Innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak i znaczącą optymalizację obciążeń, występuje tylko w Alfie Romeo. Zastosowano go w Stelvio Quadrifoglio, jak również wcześniej w nowej Giulii. W Stelvio Quadrifoglio występuje też układ hamulcowy z aluminiowymi elementami i tarczami węglowo-ceramicznymi.

AlfaTM Chassis Domain Control.

AlfaTM Chassis Domain Control (CDC), stanowi „mózg" Stelvio Quadrifoglio, kontrolujący całą elektronikę samochodu. System ten zarządza działaniem różnych elementów, jak unowocześniony selektor AlfaTM DNA Pro, napęd 4x4 Q4, system AlfaTM Torque Vectoring, aktywne zawieszenie oraz ESC - czuwa nad zoptymalizowaniem osiągów i przyjemnością jazdy. W szczególności, CDC dopasowuje jazdę w czasie rzeczywistym, powodując dynamiczne mapowanie systemu AlfaTM DNA Pro, w oparciu o dane dotyczące przyspieszenia i obrotów odczytane przez czujniki. Zapobiega, a także zarządza, krytycznymi sytuacjami, informując o nich z wyprzedzeniem konkretne jednostki systemu elektronicznego pojazdu: podwozie, układ napędowy, zawieszenie, hamulce, układ hamulcowy, układ kierowniczy, wspomaganie kierownicy i mechanizm różnicowy na zakrętach.

Elementy wyposażenia opracowane we współpracy z Magneti Marelli.


Jak dla innych modeli gamy Alfa Romeo, SUV Stelvio oferuje liczne elementy wyposażenia opracowane we współpracy z Magneti Marelli, od oświetlenia, do układu napędowego, od zawieszeń przez układy wydechowe, aż po nowy system multimedialny Uconnect 3D Nav 8,8", które potwierdzają długą i owocną współpracę pomiędzy marką Alfa Romeo, a sławną międzynarodową grupą, która działa w branży projektowania i produkcji wysokiej jakości systemów i komponentów motoryzacyjnych.

Doskonałe rozłożenie mas i idealny stosunek masy do mocy.

Jednym z głównych celów, który przyświecał projektowaniu Stelvio Quadrifoglio było zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy. Kluczowymi czynnikami w osiągnięciu tego celu są: idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami oraz doskonały stosunek masy do mocy. Optymalny rozkład masy pomiędzy dwie osie uzyskany został poprzez specjalne zarządzanie masami i materiałami, do którego przyczynił się układ SUV-a Alfy Romeo oraz umieszczenie w możliwie najbardziej centralnej pozycji elementów o największej masie. Idealny stosunek masy do mocy osiągnięto natomiast poprzez zastosowanie ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, czy aluminium, z którego zbudowany został silnik, zawieszenie, hamulce, drzwi i błotniki, pokrywa silnika, a także pokrywa tylna. Zmniejszona masa oczywiście nie wpływa negatywnie na doskonałą sztywność skrętną samochodu, która gwarantuje doskonałą jakość, komfort akustyczny i zachowanie na drodze, również w przypadku ekstremalnych naprężeń.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 18.11.2016, 8:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1050
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe 1.6
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
To chyba coś ze mną jest nie tak, bo to jeden z niewielu SUVów który mi się podoba, reszta jest dziwna i przekombinowana wg mnie :) No może oprócz Mazdy.
Podobnie jest z Giulią, chociaż tam to Mercedes E jeszcze jakoś wygląda.

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Pią, 18.11.2016, 12:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 917
Samochód: FR, IT
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Dla mnie jest na serio niesamowita. Chyba tylko Włosi mogli walnąć SUVa na glebe i dać mu 500 koni. Obłęd! Co do wyglądu- przez tę swoją ogromniastość wygląda solidnie.
Fajnie że ma napęd na 4 koła, ciekawe czy wrzucą go też do Giulii.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Pią, 18.11.2016, 13:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 808
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
To auto ma tak mega dowalony spot promocyjny, że dzięki niemu aż trochę zaczęło mi się podobac O.O


Sob, 19.11.2016, 9:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8499
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
MoonWalk napisał(a):
spot promocyjny

A skoro o tym mowa :> :twisted:

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=0IVqE_M8orA

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Sob, 19.11.2016, 10:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 808
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
No... OGIEŃ! :twisted:


Sob, 19.11.2016, 11:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 917
Samochód: FR, IT
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Oglądałem tę reklamę już chyba ze 12 razy i nadal mam ciary. Ale przez to też zauważyłem że Stelvio na filmie ma ledy w innym układzie jak na samochodzie ze zdjęć. :D W LA miała takie zakręcone dookoła, a w tym na filmie są tak samo jak w Giulii.

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Sob, 19.11.2016, 20:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20712
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Zdjęcia modelu na rynek europejski.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

carscoops

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 24.02.2017, 10:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 917
Samochód: FR, IT
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Ale bym nią jeździł. <3

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Pią, 24.02.2017, 16:50
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20712
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
"Trochę" marketingowego przekazu od FCA

Cytuj:
Marka Alfa Romeo przedstawia pierwszego SUV-a będącego wyrazem emocji czerpanych z jazdy, maksymalnych osiągów i sportowego stylu. Nowy model zawiera w sobie autentycznego „ducha" Alfy Romeo, który po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii marki, pojawia się w samochodzie typu Sport Utility Vehicle-SUV. Model nazywa się Alfa Romeo Stelvio i ma za cel zmienić reguły gry w segmencie średnich SUV-ów klasy premium.
Dzisiaj marka Alfa Romeo chce zaskoczyć publiczność trzema nowymi wersjami - Stelvio, Stelvio Super i Stelvio Business - czekającymi na entuzjastyczne powitanie ze strony licznych pasjonatów marki, którzy zdecydowali już o sukcesie ekskluzywnej „First Edition", której premiera w regionie EMEA odbyła się kilka tygodni temu oraz wersji Quadrifoglio zaprezentowanej, przedpremierowo, podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Los Angeles.

Niezwykła dynamika jazdy.
Już sama nazwa modelu gwarantuje porywającą jazdę i jednocześnie zapewnia maksymalny poziom komfortu i wszechstronnosci, typowe dla tej kategorii. W istocie, Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto zasiąść za kierownicą jedynego samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: Alfy Romeo Stelvio.
Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz aluminium, z którego wykonano silniki, zawieszenie, pokrywę silnika, zderzaki, drzwi i bagażnik. Ponadto, w celu lepszej przyczepności bez żadnych kompromisów, SUV Stelvio oferuje integralny napęd Alfa Romeo Q4 (na cztery koła), a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy. Samochód wyróżnia się nie tylko rewelacyjnymi osiągami i zachowaniem na drodze, lecz także dużą przestrzenią do dyspozycji pasażerów, dzięki czemu każda podróż jest wygodna i przyjemna.

Sportowy design w 100% Alfa Romeo.
Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu, o czym świadczą wymiary: długość 468 cm, wysokość 167 cm i szerokość 216 cm. Nadwozie wyróżnia się przyciągającą wzrok linią i stanowi doskonałą równowagę między czerpaniem z dziedzictwa marki a mocą, szybkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która jest częścią ponad 100-letniej historii Alfy Romeo. Aby uzyskać ją zarówno w przeszłości, jak i teraz, należy umiejętnie łączyć wyjątkowe cechy włoskiego designu: poczucie proporcji, prostotę i wyjątkową jakość wykończenia. Te elementy, leżące również u podstaw modelu Giulia, nowego wzorca marki Alfa Romeo i źródła przyszłych inspiracji, zostały na nowo opracowane i dostosowane do innego typu samochodu, jakim jest usportowiony samochód z napędem na 4 koła (Sport Utility Vehicle).
Piękno samochodu dodatkowo podkreśla kolorystyka; Klient ma do wyboru 13 kolorów nadwozia i 13 różnych wzorów obręczy kół, które uwypuklają krętość jej linii.
Ten sam charakter sportowej elegancji odnajdujemy we wewnętrzu, które zostało „odszyte", jak najlepszej jakości garnitur z niesamowitą starannością i użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od razu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami. Tutaj wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy ukośny tunel, delikatnie pofalowana deska rozdzielcza i kierownica, zaprojektowana tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Do dyspozycji kierowcy jest także kolorowy wyświetlacz w technologii TFT (z ekranem o przekątnej 3,5" lub 7") oferujący wszystkie najważniejsze informacje, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, za pomocą których można prosto i łatwo ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect. Ten ostatni, w zależności od poziomu wyposażenia, oferuje ekran o przekątnej 6,5" lub 8.8" w wysokiej rozdzielczości, również z wbudowaną funkcją 3D, która jest nowością w zakresie infotainment. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z Magneti Marelli.

Innowacyjna technologia zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo.
Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, oferowanymi w standardzie lub na zamówienie, w zależności pod poziomu wyposażenia. Wśród nich na uwagę zasługuje innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania. Wymienić należy także nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning", autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych, które ostrzegają kierowcę, za pomocą sygnałów dźwiękowych, w razie potencjalnego zderzenia czołowego i uruchamiają układ hamulcowy; „Lane Departure Warning, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Wyposażenie uzupełniają system Blind Spot Monitoring (BSM) z Rear Cross-Path Detection, które monitorują na bieżąco martwe punkty z obu stron pojazdu i ostrzegają kierowcę w przypadku potencjalnego zagrożenia. Niemniej ważny jest adaptacyjny tempomat, który dostosowuje prędkość pojazdu na podstawie sytuacji na drodze.
Wyjątkowe osiągi.
Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter nie tylko poprzez wyjątkowy styl i doskonałą dynamikę jazdy, ale również poprzez dwa nowe silniki - 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM - które dodatkowo podkreślają sportową „duszę" SUV-a, który zwłaszcza na trasie pozamiejskiej, dostarcza wyjątkowych przyjemności również doświadczonym kierowcom. Połączone z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem integralnym Q4, powyższe jednostki napędowe, należą do nowej generacji czterocylindrowych silników wykonanych w całości z aluminium i wyposażonych w wał napędowy z włókna węglowego. Innowacyjne i niezawodne, silniki Stelvio są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Wszystkie silniki produkowane są we Włoszech, silniki benzynowe w zakładach Termoli (benzyna), a silniki wysokoprężne w Pratola Serra w wyszczególnionych strefach przeznaczonych tylko do produkcji silników Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.
I jeszcze najważniejsza informacja: Stelvio 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM jest najlepszy w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy.
Gamę uzupełnią inne nowe silniki, m.in. 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem integralnym Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie dostępny także w wersji z napędem tylnym.

Wyjątkowy komfort podróżowania.
Alfa Romeo Stelvio wprowadza do świata SUV klasy premium sekrety włoskiej gościnności: w istocie, jego wnętrze wyróżniają ekskluzywność, dobry smak i elegancja. Dodatkowo, we wnętrzu kabiny jest dużo miejsca dla osób podróżujących, którzy mogą podróżować wygodnie. I nie tylko. Model daje wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dzięki selektorowi Alfa DNA, ale przede wszystkim dzięki podwyższonej pozycji kierowcy, która bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód z logo Alfy Romeo, zapewnia też lepszą widoczność. Komfort podróży zapewniają także dwustrefowa klimatyzacja, technologicznie zaawansowany system infotainment Alfa Connect i system audio, który, w zależności od poziomu wyposażenia, może być wyposażony w 8, 10 lub 14 głośników (marki Harman Kardon). Równie istotny jest fakt, że Stelvio ma pojemny bagażnik o pojemności 525 litrów, elektrycznie otwierany i zamykany za pomocą pilota. Nowy SUV Stelvio jest przeznaczony zatem dla Klientów, którzy uwielbiają biesiadować z przyjaciółmi oraz kochają komfort i włoski smak.
Kompletna gama spełniająca wymagania zarówno Klientów prywatnych, jak i flot.
W zależności od rynku, gama oferuje trzy poziomy wyposażenia (Stelvio, Super First Edition). W chwili premiery, Klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych obręczy kół (od rozmiaru 17" do 20"). Bogate wyposażenie w standardzie oferuje m.in. 17'' obręcze kół ze stopów lekkich, system Alfa Connect 6,5", selektor Alfa Rotary, system audio z 8 głośnikami, fotele pokryte czarną tapicerką (przednie z 6-stopniową regulacją), system Integrated Brake System (IBS), system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning (FCW) z autonomicznym system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych. Wyposażenie wersji Stelvio uzupełniają tylne czujniki parkowania, tempomat, bagażnik z elektrycznym systemem otwierania, czujnik zmierzchu i czujnik deszczu.
Jeszcze bogatsza jest wersja Super, która dokłada ekskluzywne elementy wystroju wnętrza i nadwozia: 17" obręcze kół ze stopów lekkich, fotele pokryte materiałową tapicerką i technoskórą w trzech wersjach kolorystycznych (dostępna do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym), deska rozdzielcza i panele drzwi w trzech tonacjach (dostępne do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym) oraz aluminiowe listwy progowe. Dla Stelvio Super dostępne są pakiet Lux- obejmujący elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z ekskluzywnej skóry „Pieno Fiore" (w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym lub beżowym) oraz elementy wykończeniowe z prawdziwego drewna oraz pakiet Sport zawierający: podgrzewaną sportową kierownicę, skórzane sportowe fotele, elektrycznie regulowane i podgrzewane, elementy wykończeniowe z aluminium oraz aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy.
Nowoczesna, zmodernizowana fabryka w Cassino dedykowana nowej generacji modeli Alfa Romeo.
SUV Stelvio jest produkowany w odnowionej fabryce FCA w Cassino (Frosinone) - jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów Grupy - na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo, między innymi fascynującej Giulii, która w 2015 roku zapoczątkowała nową erę w historii marki, poprzez swoje nowe kanony piękna i stylu, sportowego charakteru i technologii. Dzisiaj, te same elementy dostosowane do nowej kategorii pojazdów, powracają w przełomowym SUV-ie Stelvio. Powstały w 1972 roku w pobliżu historycznego Opactwa Benedyktynów zakład w Cassino stosuje innowacyjne technologie w produkcji samochodów premium, zapewniając bezpieczeństwo pracownikom i poszanowanie dla środowiska.

FCA Bank dla nowej Alfy Stelvio.
Z okazji wprowadzenia na rynek SUV-a Stelvio, FCA Bank - spółka finansowa Fiat Chrysler Automobiles i Crédit Agricole Consumer Finance wyspecjalizowana w branży motoryzacyjnej - przygotowała szereg kompletnych rozwiązań finansowych, aby odpowiedzieć na potrzeby Klientów zarówno prywatnych, jak i flot czy też małych przedsiębiorstw. FCA Bank oferuje Klientom szeroką gamę usług ubezpieczeniowych, połączonych z umową kredytową. Wszystkie oferty dostosowane są do wymogów poszczególnych rynków europejskich, na których sprzedawany jest nowy model Alfy Romeo.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 27.02.2017, 15:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8499
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Powinni wsadzić do Stelvio (Giulii też) diesla 3.0 V6, gdyż konkurencja posiada takowe w swojej ofercie :> :wink:

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Wto, 28.02.2017, 18:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20712
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 2016 Alfa Romeo Stelvio
Nowości dot. Stelvio od FCA

Cytuj:
Gama poszerza się o dwa mocne i oszczędne silniki zasilane olejem napędowym: wysokie wartości momentu obrotowego i mocy, ograniczone spalanie i niska emisja spalin.
W obu przypadkach, najnowszej generacji układ wtryskowy MultiJet II oraz ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Wersja o mocy 180 KM oferuje bezpieczeństwo napędu 4x4 Alfa Romeo Q4.
Sportowy charakter i przyjemność jazdy zapewnione są również w kabinie pasażerskiej, dostępnej też ze sportowymi siedzeniami, wstawkami z aluminium oraz czarnymi elementami wykończenia.
Debiutuje nowy, brązowy kolor nadwozia Basalto Brown.
Cennik rozpoczyna się od 160700 złotych brutto.
Od 10 maja br. w Salonach Alfy Romeo w Polsce można będzie zamówić pierwszego SUV-a włoskiej marki z dwoma nowymi silnikami: 2.2 Diesel o mocy 150 KM, automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na tył oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem 4x4 Q4. Pierwszy rozwija moc 110 kW przy 4000 obrotów/min, a drugi 132 kW przy 3750 obrotach/min. W obu przypadkach, wartości momentu obrotowego są ekstremalnie wysokie - 450 Nm przy 1750 obrotach/min - a spalanie wyjątkowe niskie. W cyklu mieszanym potrzeba mniej niż 5 litrów oleju napędowego, aby pokonać 100 kilometrów: rewelacyjne emocje i osiągi nie przynoszą uszczerbku na wydajności.

Te nowe silniki poszerzają ofertę i doskonale wpisują się w gamę modelu Stelvio, zaprojektowaną, aby oferować entuzjastom sportowej jazdy niezwykłe doświadczenia za kierownicą, typowe dla pojazdów z napędem na tylną oś oraz bezpieczeństwo nowoczesnego napędu na wszystkie koła Alfa Romeo Q4. Silniki te należą do nowej generacji jednostek napędowych, wykonanych w całości z aluminium i będących kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy FCA. Są produkowane we Włoszech w zakładzie Pratola Serra (AV) w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt swojej kategorii.

Budowa obu silników przewiduje cztery cylindry montowane w rzędzie. Charakteryzują się one układem wtryskowym MultiJet II najnowszej generacji z Injection Rate Shaping (IRS). Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana elektrycznie, reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności.

Nowa kolorystyka oraz rozwiązania w poszukiwaniu sportowego charakteru.
Oprócz nowych silników, gama Stelvio wzbogaca się o nowe kolory nadwozia: brązowy Basalto Brown i niebieski Misano Blue, które z klasą i dynamiką oddają sportowy design, typowy dla modeli Alfy Romeo. Najnowszy brązowy kolor Basalto Brown odwołuje się do „duszy" Stelvio, mającej off-roadowe zacięcie, ale jednocześnie eleganckiej, technicznej i sportowej. Kolor ten perfekcyjnie współgra z budową samochodu i poprzez kontrasty i połysk wydobywa jego kształty. Sportowy charakter SUV-a widoczny jest również wewnątrz samochodu, dzięki pakietowi sport interior, który obejmuje sportowe nakładki na pedały oraz aluminiowe wstawki, czarne elementy wykończenia, kierownicę pokrytą skórą ze sportowymi wstawkami oraz podgrzewane, czarno-brązowe siedzenia także pokryte skórą, z sześciopłaszczyznową regulacją elektryczną. Rozwiązanie to znacząco wydobywa sportowy charakter SUV-a i jest dopełnieniem jego luksusowej, dostępnej od samego początku wersji, z zastosowaniem drewna w kabinie pasażerskiej oraz licowej skóry na siedzeniach.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 11.05.2017, 21:04
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com