|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 8:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Cytuj: Po liftingu Audi A3, Škody Octavii i Seata Leona ostatni w kolejce ustawił się Volkswagen Golf. Największe zmiany dotyczą nie tyle wyglądu samochodu co techniki. W Golfie debiutuje zupełnie nowy silnik 1.5 TSI.
Volkswagen zaprezentował odświeżone następujące odmiany Golfa: wersję 3- i 5-drzwiową, GTI, GTE oraz Varianta. Większość zmian dotyczy multimediów i wprowadzenia nowej jednostki benzynowej 1.5 TSI. Stylistycznie Golf nie jest tak bardzo nowy.
Poprawiono wygląd zderzaków i przednich błotników, nowe są reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, wprowadzono też reflektory diodowe zamiast ksenonowych, w każdej wersji tylne lampy będą diodowe i tradycyjnie pojawiło się kilka nowych wzorów felg oraz odcieni lakierów, wzorów tapicerek i kolorystyki elementów dekoracyjnych. W przednim pasie można zauważyć brak czujnika radarowego w dolnym grillu przedniego zderzaka. W rzeczywistości jest, ale ukryto go za emblematem VW. Nie dotyczy to odmiany GTE.
Bardziej cyfrowy Zmiany w kabinie objęły głównie środkowy panel z zestawem multimedialnym oraz wskaźniki, teraz dostępne w wersji cyfrowej, na ekranie o przekątnej 12,3 cala jak w Audi virtual cockpit. W Volkswagenie nosi to nazwę Active Info Display. Udoskonalony system multimedialny Discover Pro można obsługiwać gestami. Wyświetlacze mają przekątną od 6,5 do 9,2 cala w zależności od wersji. Każda odmiana stacji multimedialnej ma teraz powiększony ekran i nowy interfejs.
Użytkownik może samodzielnie skonfigurować główny ekran topowego systemu Discover Pro. Inne jego atrybuty to wzmacniacz o mocy 4×20W, dysk SSD 10 GB, nowe aplikacje, połączenie z internetem i możliwość obsługiwania go zewnętrznym urządzeniem, na przykład smartfonem.
Bezpieczniejszy Jak przystało na współczesne auto, Volkswagen oferuje usługę Security & Service, czyli pomoc dla kierowcy w wypadku i trudnych sytuacjach, a także informowanie o zbliżających się przeglądach, zdalne otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie świateł, kontrolę auta od strony technicznej i powiadamianie użytkownika o tym, co się dzieje z użyczonym pojazdem czy informowanie o potencjalnej kradzieży. Jeżeli czytacie uważnie wszystkie nasze artykuły, to domyślacie się pewnie, że jest to dokładnie to samo, co Care Connect w Škodzie Kodiaq czy nowej Octavii. W nowym Golfie, Volkswagen rozszerza liczbę systemów wspomagania jazdy o asystenta jazdy w korku (wyłącznie w wersjach z DSG), udoskonalony system rozpoznawania pieszych z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą, a także o system Emergency Assist zatrzymujący automatycznie samochód gdy kierowca traci nad nim kontrolę. Zmodernizowano też aktywny system ochrony pieszych PreCrash.
Jako że każdy z tych asystentów można w jakiś sposób konfigurować, a niektórzy użytkownicy nie lubią ich używać, Volkswagen opracował nową generację systemu personalizacji. Można zakodować w kluczyku indywidualne ustawienia następujących elementów samochodu:
oświetlenie wnętrza automatyczna regulacja odległości ACC Front Assist system multimedialny (włącznie z mediateką, nawigacją i telefonem) automatyczna klimatyzacja zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny Lane Assist „Leaving Home” i „Coming Home”, czujnik deszczu i lusterko wewnętrzne z funkcją zapobiegającą oślepianiu Park Assist sposób zamykania i otwierania samochodu czujnik Blind Spot Plus z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkowania fotel elektryczny kierowcy
Oszczędniejszy O nowej jednostce 1.5 TSI już pisaliśmy, zatem wspominamy jedynie w ramach przypomnienia, że jest to silnik z rodziny EA211 o mocy 150 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz systemem dezaktywacji dwóch cylindrów. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija przy 1500 obr./min., a zużycie paliwa wg normy NEDC wynosi 4,9 l/100 km. W wersji Blue Motion motor ma 130 KM i zużyje 4,6 l/100 km. Ta odmiana będzie spalała mieszankę w cyklu Millera.
Nowa jednostka będzie współpracowała z równie nową, 7-stopniową przekładnią DSG, co pozwoli wprowadzić tryb żeglowania bez pracy silnika. Kierowca zdejmując nogę z pedału gazu doprowadzi nie tylko do wyłączenia sprzęgła, ale także silnika. Ma być to dostępne wyłącznie w Golfie Blue Motion, którego jednostkę oznaczono jako Evo. Mała dygresja – dawniej skrótem Evo oznaczano coś, co daje więcej emocji i przyjemności z jazdy.
Poprawiono także osiągi silnika 2.0 TSI topowej odmiany sportowej niemieckiego kompaktu. Golf GTI będzie miał fabrycznie 230 KM, czyli o 10 więcej. Odpowiada to mocy dotychczas oferowanej odmiany Performance. Natomiast w poliftowym Golfie GTI Performancje otrzymamy 245 KM. Źródło: autokult.pl autor: Marcin Łobodziński Źródło: carscoops.com
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pią, 11.11.2016, 22:42 |
|
|
Iceman
Postów: 3300
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Szkoda, że chwalą się tylko wersją z pakietem R-Line, a on jest jedynie opcją w Highline, natomiast do wersji Highline włącznie jest strasznie siermiężny przedni zderzak projektowany typowo od linijki. Jestem ciekaw opinii niemieckiej prasy brukowej na temat dotykowego ekranu bez przycisków, który tak krytykuję w Renault chociażby. Tutaj wyjdzie ich obiektywizm, którego oczywiście do tej pory nie mieli. Ogólnie przy konkurencji ten samochód wygląda staro i nie na czasie, no ale to domena VW, że pokazują modele które w momencie debiutu już trącą myszką, a niektóre jak Tiguan są wręcz brzydkie.
_________________
Cytuj: okol napisał(a): A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.
|
Sob, 12.11.2016, 10:01 |
|
|
tyranus
Postów: 90
Samochód: Audi A6 3.0 BTDi
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Nie mam wątpliwości, że dotykowy ekran w Golfie będzie wzorcowy
|
Sob, 12.11.2016, 20:38 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Nie powiedziałbym, że Golf wygląda staro. Konserwatywnie i zachowawczo, owszem, ale nie staro.
Ale co do ekranu to macie rację - tu pewnie będzie przykładem dla wszystkich w klasie... ehhh.
|
Pon, 14.11.2016, 1:04 |
|
|
k o v a l
Postów: 1259
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa
|
Pon, 14.11.2016, 12:05 |
|
|
MrWahacz
Postów: 303 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Peugeot 306
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Dotykowe przyciski w 100% to moim zdaniem spory krok w tył. Wygląda to ładnie, ale z wygodą nie ma wiele wspólnego. Moim zdaniem optymalną drogą jest ta, którą poszło Renault w Talismanie. Jest duży ekran LCD, ale jest też pokrętło i przyciski w tunelu środkowym - w związku z tym nikt nie będzie zawiedziony.
_________________ Zapraszam na motoWahacz, gdzie znajdziesz testy samochodów i aktualności motoryzacyjne :) https://motowahacz.pl/
|
Wto, 15.11.2016, 13:56 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Duży LCD świetnie sprawdza się w operowaniu treścią, ale dla mnie sam ekran dotykowy niech pozostanie w telefonach
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Wto, 15.11.2016, 18:06 |
|
|
konchma
Postów: 231 Miejscowość: Europa
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
k o v a l napisał(a): Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa Radio można przy kierownicy manipulować
|
Śro, 16.11.2016, 13:58 |
|
|
MoonWalk
Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
No tak, we francuzach też. Ale Golf na pewno będzie lepszy.
|
Śro, 16.11.2016, 14:22 |
|
|
k o v a l
Postów: 1259
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
konchma napisał(a): k o v a l napisał(a): Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa Radio można przy kierownicy manipulować Prawda, choć ja sam łapię się na tym, że chcąc szybko wyciszyć radio korzystam z pokrętła, nie z przycisków na kierownicy - tak jest szybciej niż klikać kilka razy przycisk lub nawet kliknąć i przytrzymać.
|
Śro, 16.11.2016, 19:08 |
|
|
konchma
Postów: 231 Miejscowość: Europa
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Przy kierownicy jest wygodniej jak trzymasz w ręce jakiś napój, hamburgera albo telefon
|
Czw, 17.11.2016, 0:20 |
|
|
c5tourer
Postów: 973
Samochód: FR, IT
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Ja z kolei w ogóle nie używam pokrętła- wszystko robię z kierownicy.
_________________ 1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS 2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
|
Pią, 18.11.2016, 13:50 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pią, 23.12.2016, 14:43 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pon, 31.07.2017, 19:38 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |