Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Pon, 09.01.2017, 16:39
automobile-magazine.fr
Pojazd pokazany na salonie samochodowym w Detroit to piąta generacja flagowej limuzyny japońskiej marki, która zadebiutowała w 1990 roku z modelem LS 400.
Samochód powstał na nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS. Do budowy auta zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika.
W wielodrążkowym zawieszeniu zastosowane są podwójne przeguby kuliste w górnych i dolnych wahaczach, co umożliwia precyzyjne przenoszenie najdrobniejszych ruchów, zarówno od strony układu kierowniczego, jak i nawierzchni drogi.
Dla nowego modelu LS został skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z firmowych doświadczeń w formule F1. Serce nowego LS rozwija moc jak przystało na flagową limuzynę: 415 KM i 600 Nm. Długi skok tłoka i jego optymalny stosunek do średnicy cylindra sprzyja sprawności spalania przy dużych prędkościach obrotowych oraz skuteczności podwójnego turbodoładowania, czego wyznacznikiem jest czas rozpędzania 0-100 km/h wynoszący około 4,5 sekundy wersji z napędem 4 x 4.
W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych.
Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.
Samochód otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego. W razie wykrycia z przodu pieszego, z którym kolizja jest nieunikniona, LS automatycznie uruchomi hamulce i za pośrednictwem układu kierowniczego samoczynnie wykona manewr omijający, pozostając w obrębie obranego pasa ruchu. Kierowca jest ostrzegany za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza projekcyjnego.
motofakty.pl
Pon, 09.01.2017, 18:26
Nie wiem czemu tak mocno trzymają się tej wielkiej paszczy - nie wygląda to dobrze. Ciekawe czy ogarną się szybciej niż Peugeot ze swoimi wielkimi ryjami
Pon, 09.01.2017, 20:31
A ja siedzę i się zastanawiam, czy przed pasażerem jest ekran, czy to tylko tandetne światełka?
Pon, 09.01.2017, 20:53
Nie podoba mi się obecny design Lexusa i ten LS nie jest wyjątkiem
Światła a la Zorro, no tego jeszcze nie było
Wto, 10.01.2017, 0:05
Szczerze nie spodziewałem się czegoś takiego. Troszkę mi szczęka opadła jak zobaczyłem
Jakoś po spyshotach i wizjach spodziewałem się czegoś bardziej stonowanego, jedynie z akcentami obecnych Lexusów. Oni natomiast poszli w dynamiczną, przerysowana bryłę z lekką tendencją do coupe, czego nie spodziewałbym się w tej klasie. Jaki to ma niski przód
Ej nie no naprawdę zrobili na mnie pozytywne wrażenie. Do tego auto wygląda lekko jak na tę klasę. Wnętrze ma fajny motyw z przedłużeniem i powyginaniem kratek od nawiewów (ostatnio cos producenci w ogóle lubią sie nimi bawić widzę), ale nie wszystko tam współgra - np. co to jest to przed pasażerem?
Dla mnie bryka genialna. Jedyne co bym może zmienił to klamki. Chcę ją zobaczyć w Lexusowej czerwieni
Wto, 10.01.2017, 11:25
Z zewnątrz można się było spodziewać kolejnej paszczy Predatora - co kto lubi (ja nie lubię
). Wnętrze to natomiast rewolucja in minus. W niektórych miejscach stara się wyglądać nowocześnie, w innych klasycznie i stonowanie, w innych jeszcze brzydko (te ogromne pokrętła po bokach daszka za kierownicą były paskudne w LFA i są paskudne również tutaj).
Wto, 10.01.2017, 13:23
Jeżeli to przed pasażerem to wyświetlacz to dziwnie go przedstawili, a jeżeli nie to co to w zasadzie ma być?
Co do całego wnętrza to straszne zestawienie klasyki z nowoczesnością moim zdaniem. Przód już opisany wielokrotnie.. całość wygląda bardzo słabo
Wto, 10.01.2017, 14:52
To ma być najnowsza generacja ich flagowca? Nie spodziewałem się, że postawią na tak agresywną stylistykę. Jedyne co trochę rozczarowuje to wnętrze. Jakoś ta deska taka mało nowoczesna i elegancka.
Wto, 10.01.2017, 17:11
Dla mnie jest obłędny. Grill jest mega, jeśli chodzi o wzór. Tylko czeka na nasze europejskie rejestracje :3 meh... Świetne reflektory w formie litery Z.
Wnętrze super, deska robi na mnie ogromne wrażenie, świetne linie, dobrze że się pozbyli tej pojebanej myszki i dali touchpada. Jedyne co jestem na nie to te pokrętła nad kierownicą- wyglądają jak jakieś dziwne uszy.
Wto, 10.01.2017, 23:57
Mi też się podoba, Lexus konsekwentnie wprowadza swój własny styl i nie da się go pomylić z czymkolwiek innym. Na żywo będzie błyszczał i wyróżniał się z tłumu.
Śro, 11.01.2017, 9:24
Dodałem nieco informacji na temat nowego modelu w pierwszym poście.
Śro, 11.01.2017, 14:54
Zupełna zmiana stylu w porównaniu do poprzednika, który dość długo utrzymał się na rynku. Nowy model jak dla mnie wygląda świetnie, ten dynamiczny styl z wielkim grillem sprawdza się od IS, aż po tego LS. Czekam tylko na jakieś zdjęcie z ulicy no i inną wersje kolorystyczną deski bo ta zalatuje... emerytem
Pią, 13.01.2017, 20:47
Mnie się bardzo podoba - do z pozoru przeprojektowanych świateł i grilla już się przyzwyczaiłem, a jak miałem kiedyś kontakt z NXem to się do niego dodatkowo przekonałem
Nie jestem tylko przekonany do przesunięcia miejsca, w którym tylna szyba przechodzi w klapę bagażnika, bo samochód sprawia wrażenie, jakby poszedł minimalnie w kierunku nadwozia z Panamery albo 5GT, a w tej klasie klasyczne proporcje limuzyny są jak najbardziej wskazane
Śro, 18.01.2017, 10:26
To jak wygląda, to rzecz gustu. Najważniejsze jaki będzie w komforcie prowadzenia i jeździe, ale o tym przekonamy się jak gdzieś będzie można się nim przejechać. Z dotychczasowych doświadczeń mogę powiedzieć, że Lexusy są dobre pod tym względem, ale np. BMW (żeby porównywać podobne w cenie) zdecydowanie lepsze.
Sob, 21.01.2017, 1:57
Użytkownik
MrWahacz zainspirował mnie do stworzenia "wizji" w Paincie, jak wyglądałby LS po usunięciu okienka w słupku C.
Tutaj zrobiłem podcięcie linii z dachu, ostatnio coraz częściej się widuje:
Sob, 21.01.2017, 8:30
I teraz ma słupek jak z Infiniti...
Sob, 21.01.2017, 11:44
No w oryginale wygląda 3 nieba lepiej
Wto, 15.08.2017, 1:26
Jeeeeeeżu ale bym tym jeździł. Ten grill! To wnętrze! To wszystko!
Nie, 20.08.2017, 16:34
Niedawno miałem okazję się przejechać IS-em i było mega, a co dopiero LS - ideał jak dla mnie!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.