Cytuj:
Na odbywających się właśnie targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show zaprezentowano elektryczny supersamochód z turbiną Diesla. Poza świetnymi osiągami auto oferuje jednak coś jeszcze...
Techrules Ren, bo tak nazywa się auto zostało stworzone przez chińską firmę Techrules. Występuje w trzech różnych konfiguracjach i ma do dyspozycji - poza silnikami elektrycznymi - także turbinę Diesla.
W najsłabszej wersji obecne są dwa silniki elektryczne zapewniające 435 koni mechanicznych i 780 Nm momentu obrotowego. Czterosilnikowy wariant to łączna moc 870 KM oraz 1560 Nm momentu obrotowego.
Jeszcze ciekawiej prezentuje się najmocniejsza wersja, która oferuje aż sześć silników elektrycznych (dwa z przodu, pozostałe z tyłu) przenoszących na koła 1305 KM i 2340 Nm momentu. To pozwala rozpędzić się do maksymalnej prędkości 320 km/h, a 60 mil/h osiągnąć (około 96,5 km/h) w 2,5 sekundy.
Takiego wyniku mogą pozazdrościć nawet najlepsze hybrydowe auta jak Ferrari LaFerrari (2,7 s), McLaren P1 (2,8 s) czy Porsche 918 (2,8 s). Wynik Techrules Ren jest porównywalny do niedopuszczonego w ruchu ulicznym Lamborghini Sesto Elemento, jednak gorszy od Tesli Model S, która po ostatniej aktualizacji mocno przyspieszyła bijąc rekord świata w tej kategorii.
Jeszcze bardziej niesamowity (i bardziej przydatny) jest zasięg samochodu. Każda wersja ma na pokładzie akumulatory o pojemności 14, 25 i 32 kWh, na których przejedziemy maksymalnie 200 km. Przy użyciu szybkiego ładowania można napełnić je do 80 proc. pojemności w 15 min. Wytrzymają 100 tys. cykli ładowania.
Techrules Ren jest także wyposażony w turbinę TREV (Turbine Recharging Electric Vehicle), która jest swoistą elektrownią pokładową. Spala olej napędowy (ewentualnie gaz) produkując prąd potrzebny do pracy silnikom elektrycznym. Turbina ma moc 30 lub 80 kW, a bak paliwa pojemność 80 litrów.
W najmocniejszej konfiguracji połączenie akumulatorów i turbiny pozwala na przejechanie maksymalnie aż 2000 km na jednym ładowaniu. To więcej niż trasa Warszawa - Monaco (ok. 1800 km). Dla porównania Tesla Model S (100D) ma zasięg ok. 540 km, jednak w przeciwieństwie do Techrules Ren Tesla jest zupełnie bezemisyjna.
Jak zapowiada Techrules produkcja rozpocznie się w przyszłym roku we Włoszech. Auta będą składane w liczbie 10 sztuk rocznie, a cała limitowana seria będzie liczyć zaledwie 96 egzemplarzy. Można spodziewać się także, że cena samochodu raczej nie będzie niska.
gazeta.pl
carscoops.com