Switch to full style
Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2017 Volvo XC40

Pią, 15.09.2017, 21:24

Chociaż oficjalna premiera najmniejszego suva Volvo miała odbyć się 21 września już dziś możemy go obejrzeć "z bliska". Wszystko za sprawą ...wpadki Węgierskiego oddziału Volvo, który zamieścił na youtubie filmik pokazujący nowe XC40.

Nowy model wpisuje się w gamę obecnie oferowanych pod względem wyglądu. Jest niczym mini XC90. Kto pamięta jeszcze niedawny koncept 40.1 zauważy, że między konceptem, a wersją seryjną nie ma zbyt wiele zmian. We wnętrzu dobrze znany system multimedialny. Widać również, że odpalanie silnika odbywać się będzie przyciskiem, a nie "kryształowym" pokrętłem jak w XC60 czy XC90. Gama silnikowa nie jest jeszcze znana. Wiadomo jedynie, że pojawi się również wersja hybrydowa.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Źródło: carscoops.com

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 16.09.2017, 7:10

Bardzo brzydki ten tył, kompletnie psuje cały samochód.

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 16.09.2017, 9:30

Jest dokładnie taki jak się spodziewałem, więc jest dla mnie genialny :) teraz już rozumiem dlaczego tylna klapa w S90 ma taki dziwny kształt :> Jeżeli faktycznie będzie mieć wszystkie systemy z większych modeli i jak one wersję hybrydową to szykuje się naprawdę duży hit. Gdybym szukał auta tej wielkości to na pewno byłby pierwszym które bym rozważył.
Fajnie że będzie to model który poniekąd zastąpi C30 w byciu tym "luzackim", teasery i filmy Volvo jasno mówią o tym, że będzie to auto nieszablonowe pod względem rozwiązań wewnątrz i użytych materiałów. Widząc tą czerwoną wykładzinę podłogi przypomina mi się ta sama która była w C30 :mryellow: fajny detal.

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 16.09.2017, 10:08

Do słupka B jest fajny, ale dalej wygląda chińsko, zwłaszcza z tyłu :> Spodziewałem się jednak czegoś lepszego po świetnym XC90 i bardzo fajnym XC60 :?

Re: 2017 Volvo XC40

Nie, 17.09.2017, 16:22

Nie podoba mi się. Cieszę się, że volvo nie chce robić wszystkich aut takich samych jednocześnie utrzymując spójną stylistykę, ale xc40 wygląda dziwnie, trochę jakby w trakcie projektowanie nagle wszyscy wyszli na obiad i nie chciało im się kończyć projektu po powrocie, więc dali go do produkcji w takim stanie jaki był. Wygląda jakoś nieciekawie, wręcz nudno, mimo iż teoretycznie dużo się dzieje. xc60 wygląda zdecydowanie najlepiej z serii xc.

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 16:24

Volvo Car Poland ogłosiło cennik modelu XC40. Otworzy go przednionapędowa, benzynowa odmiana T3 o mocy 150 KM dostępna od 127 200 zł. Wraz z autem debiutuje program Care by Volvo - kompleksowy abonament samochodu, który obejmuje nie tylko ubezpieczenie, przeglądy i opony zimowe, ale także car-sharing, wynajem większego auta, consierge i usługi door to door.

Na wiele miesięcy przed premierą modelu XC40, styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60. Obiecywali, że ten samochód będzie miał swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione.

Kierowcy lubią siedzieć wysoko

Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm.

Całkowicie nowe podwozie, dużo miejsca w kabinie

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA. W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm, a wysokość 165,5 cm. Pojemność bagażnika to 460 litrów.

Aby łatwiej zajmowało się miejsca w drugim rzędzie siedzeń, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba będzie kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele.

Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich stylistów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody, całkiem sporego laptopa albo jedno i drugie naraz. Aby uzyskać ten efekt, głośniki w drzwiach zamontowane są wysoko, tuż pod dolną krawędzią szyby.

Volvo XC40 – debiut najmocniejszych wersji

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Jeszcze później zadebiutuje hybryda i bazowa jednostka Diesla. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

Systemy bezpieczeństwa z większych modeli

Volvo projektuje swoje wszystkie nowe modele z żelazną konsekwencją. Wszystkie płyty podłogowe i cała architektura elektroniczna nowego XC40 jest przygotowana do przejęcia zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa z większych modeli. W tym małym SUV-ie znajdziemy seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach, system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażone w funkcję Pilot Assist umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu. Bezpieczeństwo jazdy zwiększą także nowe światła LED-owe, w które uzbrojony został mały SUV.

Care by Volvo, czyli kolejna nowość, którą wprowadza XC40

Wraz z premierą Volvo XC40 zadebiutuje w Polsce specjalny program Care by Volvo. Co ciekawe, zostanie on wdrożony od razu w siedmiu krajach europejskich jednocześnie. Taka sama będzie także miesięczna opłata za korzystanie z auta. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.

Rodzinny Car Sharing

Do Volvo XC40 można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. To rozwinięcie funkcji Volvo On Call, która już teraz pozwala sterować wybranymi funkcjami auta poprzez telefon. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko wraz z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.

Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku. Za produkcję modelu na polski rynek będzie odpowiadała belgijska fabryka w Ghent, w której produkuje się także model V40 i S60.


Image

ź: moto.pl

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 16:38

Ukradli projekt SsangYongowi?

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 16:49

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
ź: worldscoop.fr/autobild.de

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 18:12

xc40 jest dla volvo jak compass dla jeepa. Mam nadzieje, że w przypadku volvo to jednorazowa wpadka.

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 19:27

Nie wygląda źle.

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 20:51

Przód OK , wnętrze OK , reszta wygląda jak zlepek kilku aut

Re: 2017 Volvo XC40

Czw, 21.09.2017, 21:15

Szczerze powiedziawszy.... to on tak ogólnie mi mało co Volvo w sumie przypomina jak się tak przypatruję. W sensie podoba mi się, ale wygląda bardziej jak taki zabawkowy Crossover od czegoś pomiędzy Audi/Oplem/Mitsubishi aniżeli Volvo.

Re: 2017 Volvo XC40

Pią, 22.09.2017, 7:19

127 tysięcy za bazową wersję? :shock: Drogo, oj drogo.

Re: 2017 Volvo XC40

Pią, 22.09.2017, 9:30

cobra napisał(a):127 tysięcy za bazową wersję? :shock: Drogo, oj drogo.


Bazowe BMW X1 kosztuje 128 tys
Audi Q3 z 150KM 126 tys
Merc GLA 155KM 128 tys
Infinity Q30 155KM (automat) 125tys
Mini Countryman 136KM 114 tys

Oczywiście w Audi będzie tylko radio i el. szyby z przodu, reszta ma na pewno jakieś spoko wyposażenie, ale też bez szaleństwa. Jako nowy model na pewno ma łatwiej, nawet z taką ceną. Swoją drogą ile widzieliście podstawowych modeli suva? Wszyscy kupują prawie najwyższe wersje :twisted: Większość ludzi popatrzy na niego i zobaczy terenowy samochód (bo ma kanty :lol: ), kobiety to lubią (a przecież 65% sprzedaży Volvo w PL to kobitki, tak czytałem ostatnio). Mnie się podoba, że nie jest jak każde inne Volvo, przynajmniej nie mają 3 identycznych samochodów w gamie. :wink:

Re: 2017 Volvo XC40

Pią, 22.09.2017, 11:23

Taki ladny samochod. Ale co oni odwalili z tym okienkiem z tylu to ja nie wiem...

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 23.09.2017, 8:13

Davin napisał(a):
cobra napisał(a):127 tysięcy za bazową wersję? :shock: Drogo, oj drogo.


Bazowe BMW X1 kosztuje 128 tys
Audi Q3 z 150KM 126 tys
Merc GLA 155KM 128 tys
Infinity Q30 155KM (automat) 125tys
Mini Countryman 136KM 114 tys

Oczywiście w Audi będzie tylko radio i el. szyby z przodu, reszta ma na pewno jakieś spoko wyposażenie, ale też bez szaleństwa. Jako nowy model na pewno ma łatwiej, nawet z taką ceną. Swoją drogą ile widzieliście podstawowych modeli suva? Wszyscy kupują prawie najwyższe wersje :twisted: Większość ludzi popatrzy na niego i zobaczy terenowy samochód (bo ma kanty :lol: ), kobiety to lubią (a przecież 65% sprzedaży Volvo w PL to kobitki, tak czytałem ostatnio). Mnie się podoba, że nie jest jak każde inne Volvo, przynajmniej nie mają 3 identycznych samochodów w gamie. :wink:


Ta, nie popatrzyłem na wymiary nadwozia, auto na zdjęciach (i w realu pewnie też ;)) wygląda na mniejsze niż jest w rzeczywistości. Obstawiałem, że Volvo bardziej zbliżone jest wymiarami np. do Mazdy CX-3.

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 23.09.2017, 9:14

Gołym okiem widać, że jest znacznie większe od Mazdy.

Re: 2017 Volvo XC40

Sob, 23.09.2017, 12:07

Auto jest wielkości Nissana Qashqaia, więc to kompaktowy SUV segmentu C, a nie B i ceny wcale nie są przesadzone, przypominam, że to jest segment premium i jest to VOLVO.

Re: 2017 Volvo XC40

Wto, 17.10.2017, 21:57

Na początku euforia. Choć nie znoszę suvów, to ten mi się spodobał.
Dziś przyglądając się temu auto, po opadnięciu emocji dostrzegam wiele niespójnych elementów stylistycznych. Nie mam pojęcia czemu, ale odnoszę wrażenie, że Volvo zaczyna się gubić w swoim designie na siłę poszukując inspiracji tam, gdzie ich nie ma lub być nie powinno.
Wyślij odpowiedź