Cytuj:
Na scenę wchodzi druga generacja japońskiego crossovera. Subaru XV z zewnątrz zmieniło się niewiele, lecz bazuje na zupełnie nowej platformie, a w standardzie ma system Eyesight.
W nowym Subaru XV japońscy styliści zachowali te same co w poprzedniku proporcje, układ linii okien oraz plastikowe elementy ochronne nadkoli. Doszły jednak mocniej zaakcentowane przetłoczenia drzwi, przeprojektowane reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, atrapa chłodnicy o bardziej filigranowej formie, a także pas przedni z efektem trójwymiarowym.
Subaru XV bazuje jednak na nowej platformie SGP, która według zapowiedzi producenta znacznie zwiększa sztywność nadwozia i podwozia (wzrost od 70 do 100% w porównaniu do obecnych modeli marki), a jednocześnie w istotny sposób wpływa na poprawę pracę układu zawieszenia oraz pozwoliła obniżyć środek ciężkości pojazdu.
Całość uzupełnia zmodyfikowany układ kabiny pasażerskiej z nową kierownicą o mniejszej średnicy, elektroniczny hamulec postojowy oraz 8-calowy wyświetlacz dotykowy, który służy do obsługi pokładowego systemu multimedialnego. Użytkownicy podczas jazdy docenią zarazem znacznie mniejsze wibracje kierownicy, podwozia i siedzeń oraz sam komfort akustyczny, który podobno należy do najlepszych w segmencie.
Ceny na polskim rynku
Standardowe wyposażenie wszystkich wersji nowego Subaru XV zawiera system EyeSight z takimi funkcjami jak m.in. adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz przedkolizyjne hamowanie awaryjne.
Aktualnie do napędu Subaru XV wybrać można zmodernizowany silnik benzynowy typu bokser 2.0/156 KM. W roku przyszłym ofertę uzupełni ponadto jednostka 1.6/114 KM. Siła napędowa trafia na obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni Lineartronic.
Oferta modelowa nowego Subaru XV z rocznika 2018 w momencie przygotowania tego materiału przedstawia się następująco:
- 2.0 Comfort CVT: od 26 500 euro
- 2.0 Exclusive CVT: od 28 000 euro
- 2.0 Exclusive+ CVT: od 30 500 euro
W listopadzie bieżącego roku podane w euro ceny detaliczne przelicza się po kursie 4,2293 PLN/EUR. A to oznacza, że wersja 2.0 Comfort startuje nieco powyżej 112 000 złotych.
samar.pl