Ford przedstawił zupełnie nową czwartą generacje Focusa. Bestseller Forda został całkowicie odmieniony. Producent zaprezentował od razu cztery wersje nadwozia - hatchbacka, kombi, crossovera oraz dostępnego tylko w Chinach oraz USA sedana.
Czwarta generacja Focusa zgodnie z obecnie panującym trendem rozrosła się jeszcze bardziej. Rozstaw osi powiększono aż o 53 mm. Nadwozie jest również szersze. Zadbano również o redukcje masy. Focus czwartej generacji jest lżejszy o 90 kg. Stylistyka zewnętrza zależeć będzie tak naprawdę od wersji wyposażenia. Do wyboru będzie chociażby wersja Active, ST-Line czy najbardziej eksluzywna Vignale.
Niezależnie od wersji wyposażenia Ford poprawił jakość wnętrza, czyli największą bolączkę poprzednika, który był bardzo plastikowy. Na szczycie deski w zależności od wersji 6.5 bądź 8 calowy ekran systemu SYNC3
Pod maską do wyboru cztery silniki. Dwa diesle oraz dwie jednostki benzynowe w różnych wariantach mocy. Podstawowy silnik 1.0 dostępny będzie w wersji 85, 100 i 125 KM. Druga jednostka benzynowa 1.5 (3 cylindrowa) o mocach 150 oraz 180 KM. Diesle to 1.5 o mocy 95 bądź 120 KM oraz 2.0 150 KM W późniejszym czasie pojawi się również wersja ST oraz RS
Wg mnie Focus kompletnie stracił charakter. Jest poprawny, ale nijaki. Design mało nowoczesny, kojarzy mi się z Renault Megane poprzedniej generacji, trudno będzie go odróżnić od całej masy podobnych kompaktów.
Focus od momentu w którym stracił tak rozpoznawalne światła w słupkach tylnych stał się nijaki. Samochód jakich wiele . A szkoda ...bo pamiętam jak w 1998 pojawił sie pierwszy Focus był kompletną nowością na rynku motoryzacyjnym , inny niż wszystkie inne samochody wtedy produkowane .
Faktycznie trochę zalatuje Tipo I to jest moim zdaniem problem tego samochodu - jest generalnie ładny (głównie wersja hatchback), ale nie wyróżnia się niczym spośród konkurencji, nie buduje indywidualnego stylu Forda, tylko jest to fura, w której jakby zakleić znaczek to spora część osób nie wiedziałaby z jaką marką ma do czynienia