|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grześq
Postów: 663 Miejscowość: Szczecin
|
Skoda Motorsport
_________________ o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust
Ostatnio edytowany przez Grześq, Sob, 18.06.2005, 20:44, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 18.06.2005, 19:11 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Sob, 18.06.2005, 20:35 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
No jeśli to twoje zdjęcia to raczej nie musisz dawać źródła
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 18.06.2005, 20:59 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
GrzeĹ›q napisał(a): ĹşrĂłdĹ‚o: zdjÄ™cia wĹ‚asne
A to sorry bałem się że są to foty z jakiejś witryny i potem się ktoś przyczepi że bezprawnie je dano u nas. Jeszcze raz sorry za zamieszanie
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Sob, 18.06.2005, 21:06 |
|
|
Grześq
Postów: 663 Miejscowość: Szczecin
|
nic się nie stało miałeś prawo nie wiedzieć
_________________ o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust
|
Sob, 18.06.2005, 22:06 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Przyznam się bez bicia, że nie sądziłem, że skoda ma aż tak bogatą przeszłość w sporcie.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Nie, 19.06.2005, 13:31 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Kto wie co przez te 100 lat wyprodukowała
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 19.06.2005, 14:08 |
|
|
Grześq
Postów: 663 Miejscowość: Szczecin
|
no fakt, duĹĽo tego mieli a w muzeum stoi tylko czÄ…stka tego wszystkiego...
_________________ o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust
|
Nie, 19.06.2005, 22:55 |
|
|
Maniak
Postów: 178
|
Spoko samochodziki! A widzieliście nową skode Octawie Tour RS. Jest też bardzo łądna. I szybka.
_________________ I like cars very much!
Brum, brum...........
|
Nie, 04.09.2005, 13:00 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
Jak na starsze auta to nawet fajnie wyglÄ…dajÄ…
|
Czw, 08.09.2005, 9:00 |
|
|
Maciek Czerwonka
Postów: 193
|
zaskoczyło mnie że skoda ma już tyle różnych modeli
_________________ --Maybach king of luxsus-- Nissan Rulez
|
Sob, 24.09.2005, 8:56 |
|
|
kornol
Postów: 609 Miejscowość: Jasło
Samochód: AR GTV
|
no ciekawe samochody.
Nie wiedziałem że Skodzina takie samochody produkowała.
Bardzo mnie pozytywnie zaskoczyli.
_________________ Burn rubber,not your soul...
|
Pon, 26.09.2005, 19:38 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1967 Skoda 992 F3 Lucia
1967 Skoda 992 F3 Lucia Auta5p.eu Samochód wyścigowy klasy Formuła 3, zbudowany na bazie modelu 1000 MB. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1967 Nadwozie: monoposto Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 998 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 61,4 mm Moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 8000 obr./min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne Prędkość maksymalna: 210 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 12.04.2024, 16:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1971-1984 Skoda MTX 1-01
1971-1984 Skoda MTX 1-01 Formuła Skoda1971 Flickr.com Mtx-Club.eu 1978 Auta5p.eu Flickr.com Cytuj: Formuła Škoda (cz. Formule Škoda) – nieistniejący już cykl wyścigów samochodowych, rozgrywany na terenie Czechosłowacji jednomiejscowymi samochodami MTX wyposażonymi w silniki Škoda.
Historia Na 1971 FIA zwiększyła regulaminowy limit pojemności silników samochodów Formuły 3 do 1,6 litra. Wywołało to zamieszanie w krajach socjalistycznych z powodu braku odpowiednich jednostek. W związku z tym w Czechosłowacji postanowiono powołać serię wyścigową wykorzystującą dostępne silniki. W nowo powołanej serii założono stosowanie samochodów w większości opartych na Škody 110L z nadwoziem MTX i zabroniono zespołom modyfikacji silników (z wyjątkiem wałka rozrządu, rury wydechowej i stopnia sprężania).
Jednostki zastosowane w MTX 1-01 były obrócone o 180 stopni w porównaniu do seryjnej wersji. Poza silnikiem standardowa była również czterostopniowa skrzynia biegów, także pochodząca ze Škody 110L. W porównaniu do seryjnych silników zmieniono gaźniki (Jikov 32 BST-21). W późniejszych latach zmodyfikowano również układ wydechowy i wymieniono filtr oleju. Nadwozie było oparte na kratownicy przestrzennej z rurami o grubości 32 mm, a osadzona na nim karoseria – wykonana z włókna szklanego. Samochód ważył około 400 kg i osiągał ponad 160 km/h. W teście na torze w Brnie pojazd osiągnął średnią prędkość 127 km/h.
Samochód został zaprezentowany w 1970 roku podczas Grand Prix Brna, a po zebraniu pozytywnych recenzji rozpoczęto produkcję niewielkiej serii, aby być gotowym na 1971 rok. Pierwszy wyścig według przepisów Formuły Škoda odbył się 16 maja 1971 roku.
W okresie trwania serii dokonano kilku zmian regulaminowych: w 1975 roku zwiększono możliwości przeróbek układu wydechowego, a dwa lata później pozwolono na modyfikację kół i wymiarów nadwozia. W 1981 roku wprowadzony został model MTX 1-05 z silnikiem Škody 105, natomiast w 1989 roku zadebiutował MTX 1-10 z jednostką Škody Favorit 136L.
Po rozwiązaniu seria ewoluowała następnie w Formułę 1400 (Dywizja 3).
Mistrzowie Rok Kierowca Samochód 1974 Czechosłowacja Jiří Červa MTX 1-01-Škoda 1977 Czechosłowacja Adolf Fešárek MTX 1-01-Škoda 1978 Czechosłowacja Jiří Mičánek MTX 1-01-Škoda 1979 Czechosłowacja Jan Kačer 1980 Czechosłowacja Jan Kačer 1981 Czechosłowacja Jan Kačer 1982 Czechosłowacja Jindřich Šafránek 1983 Czechosłowacja Jan Kačer MTX 1-05-Škoda 1984 Czechosłowacja Josef Krečmer 1985 Czechosłowacja Jan Kačer 1986 Czechosłowacja Jan Kačer 1987 Czechosłowacja Stanislav Škarda 1988 Czechosłowacja Jan Kačer 1989 Czechosłowacja Jan Kačer (C) Flickr.com Mtx-Club.eu Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 15.04.2024, 18:07, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 12.04.2024, 19:02 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1969, 1971 Skoda 1000 MB 1500 Special
1969 Skoda 1000 MB 1500 Special Auta5p.eu Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1969 Nadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący Pojemność skokowa: 1498 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 135 KM (99 kW) przy 6800 obr./min Stopień sprężania: 11,0 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1360 mm Rozstaw kół tylnych: 1420 mm Prześwit: 110 mm Masa własna: 800 kg Prędkość maksymalna: 200 km/h 1971 Skoda 1000 MB 1500 Special Auta5p.eu Dane techniczneNadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący Pojemność skokowa: 1498 ccm Średnica cylindra: 80,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 145 KM (107 kW) przy 6500 obr./min Stopień sprężania: 11,0 Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 745 kg Prędkość maksymalna: 220 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 15.04.2024, 16:04 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1971 Skoda 1000 MB 1800 B5
1971 Skoda 1000 MB 1800 B5 Auta5p.eu Flickr.com Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1971 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący Pojemność skokowa: 1771 ccm Średnica cylindra: 87,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 154 KM (113 kW) przy 6250 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 183 Nm przy 5000 obr./min Stopień sprężania: 11,0 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4170 mm Szerokość: 1820 mm Wysokość: 1390 mm Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 750 kg Prędkość maksymalna: 230 km/h (C) Auta5p.eu Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 16.04.2024, 17:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1975 Skoda 2000 MI Turbo
1975 Skoda 2000 MI Turbo Auta5p.eu Garaz.cz Torowy samochód wyścigowy klasy B5 zbudowany na bazie Skody 110 R w 1975. Silnik 1.8 z wtryskiem i turbodoładowaniem generował 238 KM. Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1975 Wyprodukowanych: … Nadwozie: 2-drzwiowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, z wtryskiem paliwa, z turbosprężarką, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: wtrysk paliwa Schäfer, turbosprężarka KKK Pojemność skokowa: 1771 ccm Średnica cylindra: 87,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 238 KM (175 kW) przy 6000 obr./min Stopień sprężania: 6,8 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1470 mm Rozstaw kół tylnych: 1520 mm Masa własna: 850 kg Prędkość maksymalna: 250 km/h (C) Auta5p.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 20.04.2024, 17:09 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1977 Skoda 130 RS A5 typ 738 1800
1977 Skoda 130 RS A5 typ 738 1800 Auta5p.eu EuroOldtimers.com Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1977 Wyprodukowanych: 1 egz. prototyp Nadwozie: 2-drzwiowe coupé, wykonane z włókna szklanego i aluminium Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący Pojemność skokowa: 1771 ccm Średnica cylindra: 87,0 mm Skok tłoka: 74,5 mm Moc maksymalna: 154 KM (113 kW) przy 6250 obr./min Stopień sprężania: 11,0 Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 710 kg Prędkość maksymalna: 210 km/h (C) Auta5p.eu EuroOldtimers.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 21.04.2024, 12:50 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1974 Skoda 180 RS (734)
1974 Skoda 180 RS (734) Skoda-Motorsport.com NewsAuto.pl SlowlySideways.de (C) Skoda-Motorsport.com NewsAuto.pl SlowlySideways.de
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 22.04.2024, 17:51 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Motorsport: 1974 Skoda 200 RS (734)
1974 Skoda 200 RS typ 734 YoungtimerWarsaw.com Pinterest.com Auto-Swiat.pl (C) YoungtimerWarsaw.com Pinterest.com Auto-Swiat.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 27.04.2024, 17:06 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |