Dział o wszystkich sportach samochodowych
Wyślij odpowiedź

Skoda Motorsport

Sob, 18.06.2005, 19:11

Chyba zanudzę Was tymi Skodami, ale to na szczęście końcówka najciekawszych zdjęć :P
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Octavii nie daję, bo widziałem już temat o niej... jak coś to zawsze mogę dodać:D
źródło: zdjęcia własne
Ostatnio edytowany przez Grześq, Sob, 18.06.2005, 20:44, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 18.06.2005, 20:35

Brak źródła galerii :!: :!: :!: :!: :!:

Sob, 18.06.2005, 20:59

No jeśli to twoje zdjęcia to raczej nie musisz dawać źródła ;)

Sob, 18.06.2005, 21:06

GrzeĹ›q napisał(a):ĹşrĂłdĹ‚o: zdjÄ™cia wĹ‚asne


A to sorry :oops: bałem się że są to foty z jakiejś witryny i potem się ktoś przyczepi że bezprawnie je dano u nas. Jeszcze raz sorry za zamieszanie :!: 8)

Sob, 18.06.2005, 22:06

nic się nie stało miałeś prawo nie wiedzieć 8)

Nie, 19.06.2005, 13:31

Przyznam się bez bicia, że nie sądziłem, że skoda ma aż tak bogatą przeszłość w sporcie.

Nie, 19.06.2005, 14:08

Kto wie co przez te 100 lat wyprodukowała ;)

Nie, 19.06.2005, 22:55

no fakt, duĹĽo tego mieli a w muzeum stoi tylko czÄ…stka tego wszystkiego...

Nie, 04.09.2005, 13:00

Spoko samochodziki! A widzieliście nową skode Octawie Tour RS. Jest też bardzo łądna. I szybka. :lol:

Czw, 08.09.2005, 9:00

Jak na starsze auta to nawet fajnie wyglÄ…dajÄ… 8)

Sob, 24.09.2005, 8:56

zaskoczyło mnie że skoda ma już tyle różnych modeli :shock:

Pon, 26.09.2005, 19:38

no ciekawe samochody.
Nie wiedziałem że Skodzina takie samochody produkowała.
Bardzo mnie pozytywnie zaskoczyli.

Re: Skoda Motorsport: 1967 Skoda 992 F3 Lucia

Pią, 12.04.2024, 16:16

1967 Skoda 992 F3 Lucia

Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

Samochód wyścigowy klasy Formuła 3, zbudowany na bazie modelu 1000 MB.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1967
Nadwozie: monoposto
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 998 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 61,4 mm
Moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 8000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Prędkość maksymalna: 210 km/h


(C) Auta5p.eu

Re: Skoda Motorsport: 1971-1984 Skoda MTX 1-01

Pią, 12.04.2024, 19:02

1971-1984 Skoda MTX 1-01 Formuła Skoda

1971
Image
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image Mtx-Club.eu

1978
Image Auta5p.eu
Image
Image Flickr.com
Formuła Škoda (cz. Formule Škoda) – nieistniejący już cykl wyścigów samochodowych, rozgrywany na terenie Czechosłowacji jednomiejscowymi samochodami MTX wyposażonymi w silniki Škoda.

Historia
Na 1971 FIA zwiększyła regulaminowy limit pojemności silników samochodów Formuły 3 do 1,6 litra. Wywołało to zamieszanie w krajach socjalistycznych z powodu braku odpowiednich jednostek. W związku z tym w Czechosłowacji postanowiono powołać serię wyścigową wykorzystującą dostępne silniki. W nowo powołanej serii założono stosowanie samochodów w większości opartych na Škody 110L z nadwoziem MTX i zabroniono zespołom modyfikacji silników (z wyjątkiem wałka rozrządu, rury wydechowej i stopnia sprężania).

Jednostki zastosowane w MTX 1-01 były obrócone o 180 stopni w porównaniu do seryjnej wersji. Poza silnikiem standardowa była również czterostopniowa skrzynia biegów, także pochodząca ze Škody 110L. W porównaniu do seryjnych silników zmieniono gaźniki (Jikov 32 BST-21). W późniejszych latach zmodyfikowano również układ wydechowy i wymieniono filtr oleju. Nadwozie było oparte na kratownicy przestrzennej z rurami o grubości 32 mm, a osadzona na nim karoseria – wykonana z włókna szklanego. Samochód ważył około 400 kg i osiągał ponad 160 km/h. W teście na torze w Brnie pojazd osiągnął średnią prędkość 127 km/h.

Samochód został zaprezentowany w 1970 roku podczas Grand Prix Brna, a po zebraniu pozytywnych recenzji rozpoczęto produkcję niewielkiej serii, aby być gotowym na 1971 rok. Pierwszy wyścig według przepisów Formuły Škoda odbył się 16 maja 1971 roku.

W okresie trwania serii dokonano kilku zmian regulaminowych: w 1975 roku zwiększono możliwości przeróbek układu wydechowego, a dwa lata później pozwolono na modyfikację kół i wymiarów nadwozia. W 1981 roku wprowadzony został model MTX 1-05 z silnikiem Škody 105, natomiast w 1989 roku zadebiutował MTX 1-10 z jednostką Škody Favorit 136L.

Po rozwiązaniu seria ewoluowała następnie w Formułę 1400 (Dywizja 3).

Mistrzowie
Rok Kierowca Samochód
1974 Czechosłowacja Jiří Červa MTX 1-01-Škoda
1977 Czechosłowacja Adolf Fešárek MTX 1-01-Škoda
1978 Czechosłowacja Jiří Mičánek MTX 1-01-Škoda
1979 Czechosłowacja Jan Kačer
1980 Czechosłowacja Jan Kačer
1981 Czechosłowacja Jan Kačer
1982 Czechosłowacja Jindřich Šafránek
1983 Czechosłowacja Jan Kačer MTX 1-05-Škoda
1984 Czechosłowacja Josef Krečmer
1985 Czechosłowacja Jan Kačer
1986 Czechosłowacja Jan Kačer
1987 Czechosłowacja Stanislav Škarda
1988 Czechosłowacja Jan Kačer
1989 Czechosłowacja Jan Kačer


(C) Flickr.com
Mtx-Club.eu
Auta5p.eu
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 15.04.2024, 18:07, edytowano w sumie 1 raz

Re: Skoda Motorsport: 1969, 1971 Skoda 1000 MB 1500 Special

Pon, 15.04.2024, 16:04

1969 Skoda 1000 MB 1500 Special
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1969
Nadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 135 KM (99 kW) przy 6800 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1360 mm
Rozstaw kół tylnych: 1420 mm
Prześwit: 110 mm
Masa własna: 800 kg
Prędkość maksymalna: 200 km/h


1971 Skoda 1000 MB 1500 Special
Image
Image
Image Auta5p.eu
Dane techniczne
Nadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1498 ccm
Średnica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 145 KM (107 kW) przy 6500 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Rozstaw osi: 2400 mm
Masa własna: 745 kg
Prędkość maksymalna: 220 km/h


(C) Auta5p.eu

1971 Skoda 1000 MB 1800 B5

Wto, 16.04.2024, 17:06

1971 Skoda 1000 MB 1800 B5

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1971
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1771 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 154 KM (113 kW) przy 6250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 183 Nm przy 5000 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4170 mm
Szerokość: 1820 mm
Wysokość: 1390 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Masa własna: 750 kg
Prędkość maksymalna: 230 km/h


(C) Auta5p.eu
Flickr.com

Re: Skoda Motorsport: 1975 Skoda 2000 MI Turbo

Sob, 20.04.2024, 17:09

1975 Skoda 2000 MI Turbo

Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Garaz.cz

Torowy samochód wyścigowy klasy B5 zbudowany na bazie Skody 110 R w 1975. Silnik 1.8 z wtryskiem i turbodoładowaniem generował 238 KM.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1975
Wyprodukowanych: …
Nadwozie: 2-drzwiowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, z wtryskiem paliwa, z turbosprężarką, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: wtrysk paliwa Schäfer, turbosprężarka KKK
Pojemność skokowa: 1771 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 238 KM (175 kW) przy 6000 obr./min
Stopień sprężania: 6,8
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1470 mm
Rozstaw kół tylnych: 1520 mm
Masa własna: 850 kg
Prędkość maksymalna: 250 km/h


(C) Auta5p.eu

Re: Skoda Motorsport: 1977 Skoda 130 RS A5 typ 738 1800

Nie, 21.04.2024, 12:50

1977 Skoda 130 RS A5 typ 738 1800

Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image EuroOldtimers.com

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1977
Wyprodukowanych: 1 egz. prototyp
Nadwozie: 2-drzwiowe coupé, wykonane z włókna szklanego i aluminium
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1771 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 154 KM (113 kW) przy 6250 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 2400 mm
Masa własna: 710 kg
Prędkość maksymalna: 210 km/h


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com

Re: Skoda Motorsport: 1974 Skoda 180 RS (734)

Pon, 22.04.2024, 17:51

1974 Skoda 180 RS (734)

Image Skoda-Motorsport.com
Image
Image NewsAuto.pl
Image SlowlySideways.de


(C) Skoda-Motorsport.com
NewsAuto.pl
SlowlySideways.de

Re: Skoda Motorsport: 1974 Skoda 200 RS (734)

Sob, 27.04.2024, 17:06

1974 Skoda 200 RS typ 734

Image YoungtimerWarsaw.com
Image Pinterest.com
Image Auto-Swiat.pl


(C) YoungtimerWarsaw.com
Pinterest.com
Auto-Swiat.pl
Wyślij odpowiedź