Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 8:10




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Dauer Porsche 962 Le Mans 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post Dauer Porsche 962 Le Mans
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


autka.net napisał(a):
Silnik jest majsterszykiem konstruktorow Porsche, z trzech litrow pojemnosci szesciocylindrowy bokser osiaga moc 730 KM z pomoca dwoch ogromnych turbosprezarek, co pozwala na sprint do setki w 2,8 sekundy. Do 200 km/h Dauer przyspiesza w 7,3 sekundy, a maksymalnie rozpedza sie do 404 km/h.


Image Image Image Image Image Image Image Image

(C) autobild

PS. byłem pewien, że ten temat jest, ale znaleść nie mogę, jak ktoś znajdzie niech da linka to przeniose fotki

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Ostatnio edytowany przez Wilu, Pon, 28.08.2006, 13:05, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 09.03.2006, 0:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1369
Post 
O moja bryka!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Egzemplarz, który wygrał w 1994 Le Mans w barwach Dauera.

Image

Porsche 962 C (1985)

Image Image Image Image Image Image

Porsche 962 EAF 001 (1990)

Image

Pomysł na wypuszczenie Porsche 962 na drogi narodził się w samej firmie Porsche w 1990 roku. Na zlecenie Ulricha Beza (dyrektora technicznego Porsche, dziś chyba Aston Martin) dr Peter Tutzer (kierownik działu rozwoju) zbadał sprawę i obliczył, że jest to kompletnie nie opłacalne przedsięwzięcie. Wtedy Jochen Dauer zainteresował się sprawą i postanowił przerobić to auto. Porsche wspomagało wysiłki byłego kierowcy wyścigowego i m. in. pomogło w uzyskaniu homologacji tego bolidu do klasy GT. Przebudowano karoserię i w 1994 roku auto wystartowało w Le Mans i wygrało je.
Wersja drogowa zaczęła się ukazywać w 1996 roku. Nadwozie zaprojektował Achim Storz. Udało mu się je tak stworzyć, że jest dużo bardziej funkcjonalne od wersji wyścigowej, a jednocześnie oddaje styl tego auta. Zmalał współczynnik oporu powietrza Cx z 0.50 do 0.31. Z tego co wiem produkcja skończyła się na 50 egzemplarazch, które dostał w swoje "łapy" Dauer. W założeniu na początku produkcji wszystkie wersje miały mieć kierownicę po prawej stronie tak jak oryginał, ale pod koniec produkcji Dauer ugiął się pod naciskiem klientów i zbudował też modele z kierownicą po właściwej stronie. Każdy z 50 modeli ma większość podzespołów z oryginalnego auta i w pamięci komputera pokładowego każdego egzemplarza jest zapisana informacja, gdzie dana sztuka startowała, kto był kierowcą i które zajęła miejsce. Konstrukcja zawieszenia jest identyczna z oryginałem. Z przodu wahacze poprzeczne, z tyłu wahacze podłużne, tytanowe sprężyny śrubowe i z tyłu, i z przodu. Regulacja twardości, a także wysokości w zakresie 100 mm (to czym ostatnio chwaliło się Enzo). Podobnie jak w McLarenie BMW F1 i tutaj nie ma żadnych ABS'ów i poduszek powietrznych. Za to jest klimatyzacja, która chłodzi kierowcę, ponieważ silnik wytwarza tyle ciepła, że normalny człowiek długo by nie wytrzymał w kabinie bez tego urządzenia. I teraz gwóźdź programu: silnik. Jednostka B6 (bokser) po kapitalnym remoncie w każdym egzemplarzu. Silniki są oryginalne. Pojemność 2994 ccm, DOHC, sucha miska olejowa, katalizator i dwie turbosprężarki, wielopunktowy wtrysk paliwa. Moc maksymalna 730 KM przy 7000 obr./min.. Moment obrotowy 700 Nm przy 5000 obr./min. Co ciekawe moc można zwiększyć wciskając w kokpicie magiczny guziczek. Zmienia się wtedy ciśnienie pracy zaworu upustowego i moc wzrasta do 850 KM. Oczywiście jest to moc ograniczona czasowo, a właściwie wytrzymałością temperaturową turbosprężarek. Aby jakoś sensownie operować tą mocą auto jest wyposażone w 5-stopniową, manualną skrzynię biegów. Aby wyhamować tego potwora zastosowano węglowe, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm (ceramiczne siadają tu na robocie) i czterotłoczkowe zaciski. Hamowanie z 200 km/h do 0 zajmuje 5.00 s. Natomiast ostre wciśnięcie hamulca przy 300 km/h powoduje wygenerowanie energii równoznacznej 2000 KM. Tak jak Wilu wyżej napisał od 0 do 100 km/h bolid przyśpiesza w 2.80 s, natomiast do 200 km/h w 7.30 s. Prędkość maksymalna wynosi 404 km/h. Warto tutaj wspomnieć o dośc małej masie wynoszącej zaledwie 1080 kg, wersja z Le Mans ważyła 1016 kg, a więc przyrost masy jest relatywnie niewielki. Aby podnieść pokrywę silnika konstruktor przewidział elektrohydrauliczny system podnoszenia.
Niewątpliwie jest to najlepszy samochód sportowy jaki pojawił się na drogach, gdyż 962 C wygrało najwięcej wyścigów z pośród wszystkich aut sportowych bez względu na podział na kategorię. Założę się też, że przez wiele lat żaden samochód sportowy nie będzie mu dorastał do pięt. Poprostu tak jak Veyron jest z innej bajki jeśli chodzi o auta GT, tak 962 Le Mans jest z innego świata jeśli chodzi o auta sportowe. Szkoda, że ten samochód to już historia.

Dauer 962 Le Mans

Silnik: 6-cylindrowy, bokser, DOHC, 24-zawory, wielopunktowy wtrysk paliwa,
dwie turbosprężarki KKK, sucha miska olejowa, katalizator, pojemność 2994 ccm
Moc maksymalna: 730 KM przy 7000 obr./min. (chwilowo 850 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 5000 obr./min.
Napęd: na koła tylne
Skrzynia biegĂłw: 5-biegowa, manualna
Hamulce: węglowe tarcze wentylowane o średnicy 355 mm,
4-tłoczkowe zaciski
Opony: przód - 285/30 ZR 18, tył - 335/30 ZR 18
Masa własna: 1080 kg
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 2.80 s
Przyśpieszenie 0-200 km/h: 7.30 s
Prędkość maksymalna: 404 km/h

foto: http://www.ultimatecarpage.com i mĂłj dysk

_________________
Pomóż biednemu, czytaj o tuningowanych autach na tym blogu regularnie :)
Zobaczy! Jak, jak...


Czw, 09.03.2006, 3:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post 
na poczatku strasznie lipny byl dla mnie...
po 5min ogladania fotek go pokochalem :)
BOSKA MASZYNA!!! :mryellow:

_________________
http://www.tanidrift.pl


Czw, 09.03.2006, 9:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
zastanawiem sie dlaczego w takim bolidzie sÄ… 2 miejsca :? :? :mryellow: :mryellow:
maszyna - potwór pewnie przeciążenia większe niż w F1 :D :D


Czw, 09.03.2006, 10:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 92
Post 
Jeden z kierowców woził kiedyś na przejażdżkę swoją matkę i ledwo wyjechał z boksu starsza pani pod wpływem emocji strąciła świadomość takiego KOPA ma ta Maszyna

_________________
Zapraszam Do odwiedzenia strony http://www.hardtrucks.lap.pl znajdziecie tam Zdjęcia z rajdów i ruzne informacje o ciężarówkach terenowych


Czw, 09.03.2006, 13:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Obok Mc Larena F1 to jest drugie auto na widok którego mi staje :twisted: zakochałem się w nim od momemntu przeczytania na jego temat artykułu w śp. Motomagazynie. Wtedy jeszcze osiągi tego samochodu nie mieściły mi się w głowie :shock: głownie przyspieszenie 0-100 i prędkośc maksymalna :shock: że o mocy już ne wspomnę :> kolejny pomnik motoryzacji, najszybszy seryjny samochód dopuszczony do ruchu. Jeden z pomników motoryzacji. Ciekawi mnie jak wyglądała by jego konfrontacja z Veyron'em i F1'nką :?: :>

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Czw, 09.03.2006, 14:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
na mĂłj gust wyglÄ…dem o niebo Ĺ‚adniejszy od Maserati MC12 Stradale

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Czw, 09.03.2006, 14:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
pardon napisał(a):
Maserati MC12 Stradale


A to jest takie :?: :shock:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Czw, 09.03.2006, 14:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1369
Post 
Strona http://www.classicdriver.de donosi, ĹĽe w tej chwili Dauer 962 Le Mans jest wyceniany na 980.000 € (nie wliczajÄ…c w to podatkĂłw).

Wyniki Le Mans z udziałem dwóch egzemplarzy Dauera 962:

Pierwsze auto z # 35 w kwalifikacjach zajęło 5 miejsce. Kierowcami jego byli: Hans Stuck, Danny Sullivan i Thierry Boutsen. W wyścigu bolid zajął miejsce trzecie, a w swojej klasie (GT 1) miejsce drugie. Dodatkowo Boutsen miał najszybsze okrążenie w czasie wyścigu. Egzemplarz drugi z numerem 36 w kwalifikacjach był 7, ale jego kierowcy Yannick Dalmas, Hurley Haywood i Mauro Baldi odbili sobie to w wyścigu i zajęli 1 miejsce.

Image << zwycięzca Le Mans 1994

_________________
Pomóż biednemu, czytaj o tuningowanych autach na tym blogu regularnie :)
Zobaczy! Jak, jak...


Czw, 09.03.2006, 15:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2394
Miejscowość: Tczew
Post 
Większosci z tych zdjęc jeszcze nie widziałem. Świetne auto, rewelacyjnie sie prezentuje na tych fotkach, robi na mnie olbrzymie wrazenie :shock: , przypomina mi Porsche 917, dlaczego - nie wiem. Cudowny samochód :wink:

_________________
http://www.wagaciezka.com

Pozdrawiam :P


Czw, 09.03.2006, 16:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
Wilu napisał(a):
pardon napisał(a):
Maserati MC12 Stradale


A to jest takie :?: :shock:


nie rozumiem :roll: ?

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Czw, 09.03.2006, 16:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 497
Miejscowość: Silesia
Post 
piękna bestia

_________________
Sen zimowy. Nie budzić niedzwiadka.


Czw, 09.03.2006, 20:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Dauer Porsche 962 Le Mans
1987 Porsche 962C

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Długość: 4650 mm
Szerokość: 1985 mm
Wysokość: 1050 mm
Rozstaw osi: 2650 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 100 l


(C) Conceptcarz.com
The-blueprints.com
Carblueprints.info
Peterhuttonillustrator.com
Motormorph.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 06.07.2014, 19:42
Profil

Postów: 1
Post Re: Dauer Porsche 962 Le Mans
Prawie 400 km/h - marzenie każdego kierowcy - szkoda że nie mamy gdzie takich prędkości rozwijać ! :)

_________________
szkolenia ewidencja czasu pracy kierowcy


Pon, 11.08.2014, 8:53
Profil

Postów: 8
Samochód: audi a4
Post Re: Dauer Porsche 962 Le Mans
ja to bym się szczerze bał takiej prędkości. tor to oczywiście niby zamknięty teren ale na takie prędkości to chyba najlepsze lotnisko co?


Śro, 27.08.2014, 13:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 13
Miejscowość: Kraków
Samochód: VW Passat
Post Re: Dauer Porsche 962 Le Mans
Te zdjęcia z fotosika coś nie chcą działać...

_________________
Pozdrawiam, Dawid
Zapraszam - http://urbanskidesign.pl/parapety-drewn ... poksydowa/


Pon, 01.09.2014, 13:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018