Switch to full style
Dział o wszystkich sportach samochodowych
Wyślij odpowiedź

Czw, 15.07.2004, 20:48

to fajnie

Pon, 06.09.2004, 21:31

Bardziej mi siępodoba ta późniejsza wersja, ta wcześniejsza jakaś taka mało rasowa

Wto, 07.09.2004, 6:12

Jak zobaczyłem dane tech. i osiągi tego autka to sie ucieszyłem :) .. ale po zobaczeniu ceny ...NC :lol:

Sob, 18.03.2006, 23:06

Image Image Image Image Image Image Image

(C) fast-autos

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

(C) zbiory własne

Nie, 19.03.2006, 0:50

Dla mnie to najlepsze pod każdym wzglądem wcielenie 996. Wizualnie jest wręcz perfekcyjny. Nie mam słów by dokładnie opisać jesgo świetność :wink:

Nie, 19.03.2006, 8:54

Podzielam zdanie fischera777 :) , Pieknie prezentuje sie w tych kolorach, lecz najbardziej du gustu przypadł mi srebrny egzemplarz, świetne auto :)

Nie, 19.03.2006, 9:23

O kuźwa wygląda jak szybka szara mysz :lol: Lusterka boczne w super miejscu zamiast na dzwiach to są na błotnikach.. orginalność przedewszystkim :wink:

Nie, 19.03.2006, 9:46

Mason napisał(a):Lusterka boczne w super miejscu zamiast na dzwiach to sÄ… na bĹ‚otnikach.


No a gadzie mają być, właśnie są tam gdzie być powinnu, gdyby na drzawiach to nic nie było by w nich widać :roll:

Nie, 19.03.2006, 12:51

Ten w srebnym kolorze jest niesamowity. Świetnie wyglądają te przetłoczenia, piękna linia nadwozia, taka łagodna, delikatna a zarazem niesamowicie agresywna. :)

Śro, 20.09.2006, 13:05

Image Image Image

(C) swisscarsightings

Śro, 20.09.2006, 13:17

a tam z lewej slr przykryty płachtą Ferrari :D

Porsche 911 GT 1

Pią, 19.09.2008, 17:03

Wiem, że chamski odkop :wink: Choć ten temat istnieje już ponad cztery lata, nie pojawiły się w nim zdjęcia wersji wyścigowych 911 GT 1. A ponieważ na carasidiac jest mała sesja egzemplarza z 1998 roku to pomyślałem, że będzie to dobra okazja do odświeżenia tematu.

Porsche 911 GT 1 '98 Le Mans:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Na powyższych zdjęciach jest zwycięski egzemplarz z Le Mans z 1998 roku. Bolid na kwalifikacje w Le Mans osiągał moc 700 KM. W trakcie wyścigu nieco ją ograniczono, by mieć pewność, że samochód skończy wyścig. Prędkość maksymalna w wyścigu wynosiła niecałe 340 km/h. W serii FIA GT motor miał moc 600 KM, a prędkość maksymalna oscylowała w granicach 325 km/h. Niestety wygrana w Le Mans była jedynym sukcesem GT 1 tej generacji, gdyż w FIA GT wszystkie zwycięstwa zgarnął Mercedes.
Wg przepisów z 1998 roku silnik musiał być wyposażony w zwężkę o średnicy około 30 mm. Porsche skarżyło się na ten przepis uzasadniając, że silniki doładowane z zamontowanymi tak małymi zwężkami są bez szans w walce z silnikami wolnossącymi. Podobne problemy miał Lotus, który też używał doładowanej jednostki napędowej. Niemożność pokonania Mercedesa i przekonanie Porsche o tym, że faworyzowane są silniki atmosferyczne spowodowała, że firma z Zuffenhausen wycofała się z Mistrzostw GT po sezonie 1998. Podobne kroki poczyniły Lotus i Panoz. Wobec zaistaniałej sytuacji (Mercedes pozostał sam na placu boju) FIA zmieniła przepisy i auta klasy GT 2 po małych przeróbkach stały się bolidami GT 1. Mercedes zrezygnował z mistrzostw i całą swoją energię skoncentrował na F1. Porsche w 50 rocznicę istnienia firmy skasowało zespół fabryczny (oczywiście dział sportu pozostał) i choć minęło już 10 lat od tamtego czasu, firma nie kwapi się do oficjalnego powrotu na tory wyścigowe.
Zbudowano ogółem trzy sztuki 911 GT 1 '98; dwie wyścigowe (numery startowe 25 i 26) i jeden drogowy egzemplarz.

Dane techniczne:

Wymiary i masy:

Długość: 4890 mm
Szerokość: 1990 mm
Wysokość: 1140 mm
Rozstaw osi: 2500 mm
Masa własna: 900 kg (wersja drogowa 950 kg)

Koła i hamulce:

Felgi przednie: 10.5 x 18" BBS
Felgi tylne: 11.5 x 18" BBS
Opony przednie: 27/68 R 18
Opony tylne: 30/70 R 18
Hamulce: tarczowe, wentylowane, nawiercane, węglowe

Silnik:

Typ: B 6
Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
RozrzÄ…d: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 3164 ccm
Ĺšrednica cylindra: 95.00 mm
Skok tłoka: 74.40 mm
Doładowanie: dwie turbosprężarki KKK K27.2, dwie chłodnice powietrza doładowującego, zwężka około 30 mm
Moc maksymalna: 600 KM przy 7200 obr./min., 700 KM w kwalifikacjach Le Mans (bez zwężki do 1000 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 5500 obr./min. przy mocy 600 KM

Układ napędowy:

Skrzynia biegĂłw: 6-biegowa, manualna, zautomatyzowana, z sekwencyjnym wyborem biegĂłw
Mechanizm różnicowy: o zwiększonym tarciu

OsiÄ…gi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.30 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: poniĹĽej 9.00 s
Prędkość maksymalna: 325 km/h (wersja drogowa i w FIA GT), około 340 km/h w Le Mans

foto: caradisiac.com

Re: Porsche 911 GT1

Sob, 12.03.2016, 18:21

W maju tego roku ten egzemplarz, co ciekawe posiadający homologacje drogową zostanie wystawiony na aukcji w maju tego roku w Monako. Szacowana wartość to $ 2.97 mln do $ 3.3 mln choć nie wyklucza się znacznie większej kwoty. Ten konkretny model napędza jednostka 3.2 litra, 6 cylindrowa, rzędowa rozwijająca moc 600 KM.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com
Wyślij odpowiedź