Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 12:21




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Peugeot 908HY (2008) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1369
Post Peugeot 908HY (2008)
Peugeot przedstawił 908 HY, który jest prezentacją potencjalnych możliwości połączenia napędu silnika spalinowgo i energii elektrycznej. W zależności od regulacji na przyszły sezon dla kategorii LMP 1, Peugeot przygotuje takie pojazdy do Le Mans, które jest głównym celem francuskiej firmy. Idea jest oczywiście prosta. Energia odzyskana w trakcie procesu hamowania ma być magazynowana w akumulatorach i oddawana w razie potrzeb. Takie rozwiązanie można wykorzystać w dwojaki sposób:

- zmniejszyć zużycie paliwa przy zachowanych osiągach w stosunku do pojazdu wyposażonego tylko w silnik spalinowy,
- zwiększyć moc przy zachowaniu zużycia paliwa takiego jak w pojeździe tylko z silnikiem spalinowym.

Konstrukcję napędu auta obejmują trzy kluczowe elementy:

- zamontowany w miejscu rozrusznika silnik-generator o mocy 60 kW (81.5 KM),
- baterie odzysku energii, którymi ma być 600 ogniw litowo-jonowych umiejscowionych w podzielonych sekcjach w kabinie i w lewej części pojazdu,
- elektronicznego sterownika kontrolującego przepływ energii z silnika elektrycznego do baterii i odwrotnie.

W przypadku 908HY moc może płynąć w trzech konfiguracjach:

- z silnika spalinowego,
- z silnika elektrycznego,
- z obu źródeł jednocześnie.

Szacuje się, że w trakcie jednego okrążenia na Circuit de la Sarthe energię można odzyskiwać przez czas od 20 do 30 sekund, a następnie wykorzystać ją przez około 20 sekund w postaci dodatkowych 82 KM (gdy kierowca użyje przycisku roboczo zwanego 'Push To Pass') lub zmniejszyć od 3 do 5 % zużycie paliwa na okrążeniu dzięki wykorzystaniu energii zawartej w akumulatorach.

Image Image Image Image Image Image Image

Image

Dla tych, którzy nie za bardzo ogarnęliby co jest na powyższym obrazku:

- silnik spalinowy - kolor niebieski,
- silnik-generator elektryczny - kolor zielony,
- skrzynia biegów z mechanizmem różnicowym - kolor żółty,
- akumulatory - kolor szary,
- sterownik - kolor czarny.

W informacji nie jest napisane jaki to ma być silnik spalinowy, czy diesel, czy może benzynowy, ale należy domniemywać, że ten pierwszy, gdyż od dłuższego czasu Peugeot zapowiadał, że przedstawi hybrydową konstrukcję właśnie z 'klekotem'. Peugeot jest pierwszą większą europejską firmą, która próbuje wprowadzić napęd hybrydowy do wyścigów (o ile mi wiadomo pierwszą w Europie), natomiast wcześniej udaną próbę zanotowała Toyota, która zbudowała hybrydową Suprę HV-R, która to wygrała w zeszłym roku 24h Race Tokashi.

Info i foto: netcarshow.com

_________________
Pomóż biednemu, czytaj o tuningowanych autach na tym blogu regularnie :)
Zobaczy! Jak, jak...


Nie, 14.09.2008, 23:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 231
Miejscowość: Europa
Post Re: Peugeot 908HY (2008)
W tym roku na 24h Nuerburgring HHF jechal hybrydem.
Ale to byl jego prywatny Gumpert Apollo.


Image


Pon, 15.09.2008, 17:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Peugeot 908HY (2008)
WyglÄ…da jak katamaran:)

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Śro, 18.03.2009, 8:16
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018