Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 4:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Golf VI Cup 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Golf VI Cup
Cytuj:
Prezentowane auto to dzieło firmy Volkswagen Racing Polska.

Samochód powstaje na bazie podstawowej, trzydrzwiowej wersji Volkswagena Golfa z silnikiem 2,0 TDI o mocy 140 KM, jaką w salonie możemy nabyć za 77 tys. zł.
W gotowym aucie trudno jednak znaleźć jakieś elementy, które pozostały niezmienione, a cena wzrasta do 260 tys. zł.

Nadwozie zostało poszerzone i obniżone za pomocą spojlerów z włókna węglowego. Elementy takie jak drzwi, maska czy tylna klapa wymieniono na ich odpowiedniki z lekkich materiałów.
Dorzucono spory spojler (również z włókna węglowego) i lekkie felgi o średnicy 18 cali z oponami typu slick.

Z wnętrza wyrzucono praktycznie wszystko.
Jedynym standardowym elementem, jakiego się dopatrzyłem, była dźwigienka włączająca wycieraczki.
Zamiast poduszek powietrznych, klimatyzacji i praktycznych schowków mamy tu pełną klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele kubełkowe z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa,
sportowÄ… kierownicÄ™ czy specjalny komputer monitorujÄ…cy wszystkie parametry pracy auta.

Miejsce standardowych amortyzatorów zajęło gwintowane, wzmacniane zawieszenie pozwalające dobrać ustawienia auta do potrzeb toru i preferencji zawodnika. Powiększono również hamulce, teraz mają sześć tłoczków i tarcze o średnicy 355 mm.

Wszystkie te zmiany nie tylko przystosowały samochód do lepszego pokonywania zakrętów, ale również obniżyły jego masę z 1265 do imponujących 1060 kg.

Silnik Diesla dzięki zmianom w dolocie, układzie wydechowym i nowemu komputerowi produkuje 211 KM i 445 Nm momentu obrotowego, które wystarczają, aby samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie poniżej 6 s (w zależności od ustawień).

Jak można opisać wrażenia z jazdy czymś takim? To po prostu coś niepowtarzalnego i zupełnie innego niż jazda zwykłym, nawet bardzo mocnym samochodem.
Pierwszą trudnością może być zajęcia miejsca za kierownicą; egzemplarz, którym jeździłem, zrobiony był dla nieco mniejszego kierowcy, przez co trudno było mi zająć wygodną pozycję.
Oczywiście ustawienie samochodu zależy od właściciela i jest przeprowadzane podczas jego składania, jeśli więc auto kupi nawet ktoś o wzroście ponad 2 m i wadze sporo przekraczającej 100 kg, będzie się czuł za jego kierownicą jak w domu.

Jeśli już przeciśniemy się przez klatkę i zapniemy bardzo, bardzo ciasne wyścigowe pasy, możemy uruchamiać silnik. Wyłącznik prądu, pompa paliwa, rozrusznik i jazda! Diesel klekocze z typowym dla TDI dźwiękiem i jak na wyścigówkę pracuje wyjątkowo cicho.
Trochę zaskoczony wciskam sprzęgło, które również pracuje bez większych oporów, wrzucam jedynkę i auto rusza praktycznie bez gazu! Mam na swoim koncie już kilka przejażdżek samochodami wyścigowymi ("Formuła X"), ale przyznaję, że z taką sytuacją spotkałem się po raz pierwszy.
Żadnej nierównej pracy, gaśnięcia, trudności z zasprzęgleniem - po prostu jak w seryjnym Golfie. Nawet podczas przyspieszania wszystko zachowuje się płynnie i spokojnie.

Przynajmniej do momentu zbliżenia się do okolic 3,5 tys. obrotów. Gdy przekraczamy tę wartość, zaczyna się prawdziwa wyścigowa zabawa.
Głośny syk turbiny poprzedzają charakterystyczne wibracje, które kończą się potężnym strzałem mocy. Auto zaczyna wtedy ciągnąć z niewyobrażalną siłą i w zadziwiającym tempie wkręcać się na obroty.
Zmiana biegu w odpowiednim momencie - i o delikatności można zapomnieć. Mimo że to diesel, kręci wysoko, pracując w wąskim zakresie obrotów, ale za to ma gigantyczną siłę ciągu.

Jeśli zamierzamy pojechać nim "na serio", koniecznie musimy nagrzać opony i hamulce, bo w przeciwnym razie bardzo szybko możemy skończyć wycieczkę
- tyłem do kierunku jazdy. Auto jest dosyć czułe na gaz w zakręcie, dlatego jego odjęcie kończy się praktycznie natychmiastowym zarzuceniem tyłu i nadsterownością.
Dysponując odpowiednimi umiejętnościami, można to wykorzystać, ale spanikowanie może, skończyć się nieciekawie.
Całe szczęście samochód w zakrętach zdaje się unieważniać prawa fizyki, utrzymując tor jazdy nawet w bardzo ciasnych łukach.

Mimo że autem zrobiłem tylko kilka okrążeń po dosyć ciasnym torze, muszę przyznać, że jakość jego przygotowania robi bardzo pozytywne wrażenie. Z pewnością w rękach profesjonalisty będzie to samochód, którym można wygrywać, a doznania z jazdy, jakie staną się udziałem przeciętnego kierowcy, okażą się po prostu niezapomniane.

ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
(c)autokrata.pl

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Sob, 23.05.2009, 21:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1889
Post Re: Golf VI Cup
Rewelacja tu mozna mowic o prawdziwym sciganiu, a nie o jakiejs F1.

_________________
Deszcze Niespokojne.

Mecze na żywo


Nie, 24.05.2009, 13:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 258
Miejscowość: Tarzan bucht
Samochód: Citroen DS3 WRC XL
Post Re: Golf VI Cup
Niezły, ale czy to jest auto do wyścigów z innymi autami czy w pucharze golfa??

_________________
also known as Superrally


Pon, 25.05.2009, 14:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: Golf VI Cup
Raczej do Pucharu Golfa ale i tak napewno bedzie ciekawie

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Pon, 25.05.2009, 19:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 179
Post Re: Golf VI Cup
Cytuj:
Przynajmniej do momentu zbliżenia się do okolic 3,5 tys. obrotów. Gdy przekraczamy tę wartość, zaczyna się prawdziwa wyścigowa zabawa.


Tiaaa i kończy się przy 4,5 tys. :lol:


Nie, 23.08.2009, 16:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: Golf VI Cup
w F1 z 20k obrotów używa się ledwo 3 czy góra 4 więc raczej jest wszystko w normie (w przypadku golfa)...

no widać że golf tdi cup się rozwija. :) poprzednio golfy były naprawdę znikomo zmodyfikowane a tutaj mamy już nawet szerszy rozstaw kół i body skrojone na potrzeby ścigania ;) jest dobrze

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Pon, 24.08.2009, 9:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Golf VI Cup
i tak "stuningowanego" Golfa chciałbym mieć :idea:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 24.08.2009, 11:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 800
Miejscowość: Zamość
Samochód: już niedługo
Post Re: Golf VI Cup
Takiego golfa to od razu biorÄ™ :D
Dobra robota :twisted:


Wto, 25.08.2009, 20:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: Golf VI Cup
Wszystko ładnie pięknie tylko dlaczego Diesel :/ Nie mogli mu dać jakiegoś podrasowanego 2.0 TSi ?

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Śro, 26.08.2009, 14:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: Golf VI Cup
Grzyws napisał(a):
Wszystko ładnie pięknie tylko dlaczego Diesel

bo ropa jest tansa niz benzyna a jak wiadomo - kryzys :P

Poza tym teraz modnie jest dawac disle do wyscigowek bo miedzy innymi mniej pala :P


Śro, 26.08.2009, 15:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: Golf VI Cup
vw promuje w taki sposĂłb modele z dizlem.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 26.08.2009, 16:21
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018