|
|
Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 4:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
drakor
Postów: 5698
|
Golf VI Cup
Cytuj: Prezentowane auto to dzieło firmy Volkswagen Racing Polska.
Samochód powstaje na bazie podstawowej, trzydrzwiowej wersji Volkswagena Golfa z silnikiem 2,0 TDI o mocy 140 KM, jaką w salonie możemy nabyć za 77 tys. zł. W gotowym aucie trudno jednak znaleźć jakieś elementy, które pozostały niezmienione, a cena wzrasta do 260 tys. zł.
Nadwozie zostało poszerzone i obniżone za pomocą spojlerów z włókna węglowego. Elementy takie jak drzwi, maska czy tylna klapa wymieniono na ich odpowiedniki z lekkich materiałów. Dorzucono spory spojler (również z włókna węglowego) i lekkie felgi o średnicy 18 cali z oponami typu slick.
Z wnętrza wyrzucono praktycznie wszystko. Jedynym standardowym elementem, jakiego się dopatrzyłem, była dźwigienka włączająca wycieraczki. Zamiast poduszek powietrznych, klimatyzacji i praktycznych schowków mamy tu pełną klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele kubełkowe z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, sportową kierownicę czy specjalny komputer monitorujący wszystkie parametry pracy auta.
Miejsce standardowych amortyzatorów zajęło gwintowane, wzmacniane zawieszenie pozwalające dobrać ustawienia auta do potrzeb toru i preferencji zawodnika. Powiększono również hamulce, teraz mają sześć tłoczków i tarcze o średnicy 355 mm.
Wszystkie te zmiany nie tylko przystosowały samochód do lepszego pokonywania zakrętów, ale również obniżyły jego masę z 1265 do imponujących 1060 kg.
Silnik Diesla dzięki zmianom w dolocie, układzie wydechowym i nowemu komputerowi produkuje 211 KM i 445 Nm momentu obrotowego, które wystarczają, aby samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie poniżej 6 s (w zależności od ustawień).
Jak można opisać wrażenia z jazdy czymś takim? To po prostu coś niepowtarzalnego i zupełnie innego niż jazda zwykłym, nawet bardzo mocnym samochodem. Pierwszą trudnością może być zajęcia miejsca za kierownicą; egzemplarz, którym jeździłem, zrobiony był dla nieco mniejszego kierowcy, przez co trudno było mi zająć wygodną pozycję. Oczywiście ustawienie samochodu zależy od właściciela i jest przeprowadzane podczas jego składania, jeśli więc auto kupi nawet ktoś o wzroście ponad 2 m i wadze sporo przekraczającej 100 kg, będzie się czuł za jego kierownicą jak w domu.
Jeśli już przeciśniemy się przez klatkę i zapniemy bardzo, bardzo ciasne wyścigowe pasy, możemy uruchamiać silnik. Wyłącznik prądu, pompa paliwa, rozrusznik i jazda! Diesel klekocze z typowym dla TDI dźwiękiem i jak na wyścigówkę pracuje wyjątkowo cicho. Trochę zaskoczony wciskam sprzęgło, które również pracuje bez większych oporów, wrzucam jedynkę i auto rusza praktycznie bez gazu! Mam na swoim koncie już kilka przejażdżek samochodami wyścigowymi ("Formuła X"), ale przyznaję, że z taką sytuacją spotkałem się po raz pierwszy. Żadnej nierównej pracy, gaśnięcia, trudności z zasprzęgleniem - po prostu jak w seryjnym Golfie. Nawet podczas przyspieszania wszystko zachowuje się płynnie i spokojnie.
Przynajmniej do momentu zbliżenia się do okolic 3,5 tys. obrotów. Gdy przekraczamy tę wartość, zaczyna się prawdziwa wyścigowa zabawa. Głośny syk turbiny poprzedzają charakterystyczne wibracje, które kończą się potężnym strzałem mocy. Auto zaczyna wtedy ciągnąć z niewyobrażalną siłą i w zadziwiającym tempie wkręcać się na obroty. Zmiana biegu w odpowiednim momencie - i o delikatności można zapomnieć. Mimo że to diesel, kręci wysoko, pracując w wąskim zakresie obrotów, ale za to ma gigantyczną siłę ciągu.
Jeśli zamierzamy pojechać nim "na serio", koniecznie musimy nagrzać opony i hamulce, bo w przeciwnym razie bardzo szybko możemy skończyć wycieczkę - tyłem do kierunku jazdy. Auto jest dosyć czułe na gaz w zakręcie, dlatego jego odjęcie kończy się praktycznie natychmiastowym zarzuceniem tyłu i nadsterownością. Dysponując odpowiednimi umiejętnościami, można to wykorzystać, ale spanikowanie może, skończyć się nieciekawie. Całe szczęście samochód w zakrętach zdaje się unieważniać prawa fizyki, utrzymując tor jazdy nawet w bardzo ciasnych łukach.
Mimo że autem zrobiłem tylko kilka okrążeń po dosyć ciasnym torze, muszę przyznać, że jakość jego przygotowania robi bardzo pozytywne wrażenie. Z pewnością w rękach profesjonalisty będzie to samochód, którym można wygrywać, a doznania z jazdy, jakie staną się udziałem przeciętnego kierowcy, okażą się po prostu niezapomniane. (c)autokrata.pl
_________________ TechnoBase.FM.24h. Electro
|
Sob, 23.05.2009, 21:02 |
|
|
offloldowiec
Postów: 1889
|
Re: Golf VI Cup
Rewelacja tu mozna mowic o prawdziwym sciganiu, a nie o jakiejs F1.
_________________ Deszcze Niespokojne.
Mecze na żywo
|
Nie, 24.05.2009, 13:02 |
|
|
BjoernEinarRomoeren
Postów: 258 Miejscowość: Tarzan bucht
Samochód: Citroen DS3 WRC XL
|
Re: Golf VI Cup
Niezły, ale czy to jest auto do wyścigów z innymi autami czy w pucharze golfa??
_________________ also known as Superrally
|
Pon, 25.05.2009, 14:19 |
|
|
Piotr_24
Postów: 797 Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
|
Re: Golf VI Cup
Raczej do Pucharu Golfa ale i tak napewno bedzie ciekawie
_________________ Live ist brutal in zasadzkas
|
Pon, 25.05.2009, 19:15 |
|
|
EloZiom
Postów: 179
|
Re: Golf VI Cup
Cytuj: Przynajmniej do momentu zbliżenia się do okolic 3,5 tys. obrotów. Gdy przekraczamy tę wartość, zaczyna się prawdziwa wyścigowa zabawa.
Tiaaa i kończy się przy 4,5 tys.
|
Nie, 23.08.2009, 16:31 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Golf VI Cup
w F1 z 20k obrotów używa się ledwo 3 czy góra 4 więc raczej jest wszystko w normie (w przypadku golfa)... no widać że golf tdi cup się rozwija. poprzednio golfy były naprawdę znikomo zmodyfikowane a tutaj mamy już nawet szerszy rozstaw kół i body skrojone na potrzeby ścigania jest dobrze
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Pon, 24.08.2009, 9:51 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Golf VI Cup
i tak "stuningowanego" Golfa chciałbym mieć
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 24.08.2009, 11:59 |
|
|
Maniak350
Postów: 800 Miejscowość: Zamość
Samochód: już niedługo
|
Re: Golf VI Cup
Takiego golfa to od razu biorÄ™ Dobra robota
|
Wto, 25.08.2009, 20:23 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: Golf VI Cup
Wszystko ładnie pięknie tylko dlaczego Diesel Nie mogli mu dać jakiegoś podrasowanego 2.0 TSi ?
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Śro, 26.08.2009, 14:57 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
Re: Golf VI Cup
Grzyws napisał(a): Wszystko Ĺ‚adnie piÄ™knie tylko dlaczego Diesel bo ropa jest tansa niz benzyna a jak wiadomo - kryzys Poza tym teraz modnie jest dawac disle do wyscigowek bo miedzy innymi mniej pala
|
Śro, 26.08.2009, 15:55 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Golf VI Cup
vw promuje w taki sposĂłb modele z dizlem.
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Śro, 26.08.2009, 16:21 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |