Obecny czas: Pią, 03.05.2024, 4:16




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
[Formuła 1 - sezon 2010] - tory, zespoły, ciekawostki 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
15 od razu. będzie fajna okrągła ilość bolidów... nie żebym zgryźliwie to pisał ale im więcej tym lepiej większa zabawa choć gorzej będzie to pokazać na tv :) fajnie by było aby canał+ wykupił prawo do transmisji, pamiętam jak kiedyś na kilku kanałach sportowych szła transmisja jednego wyścigu i na każdym kanale pokazywali innych kierowców inne miejsca itd ;) ech...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 15.09.2009, 17:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
Zespół Formuły 1, Renault podał w środę w oficjalnym komunikacie, że team opuścił jego szef, Flavio Briatore, oraz dyrektor inżynierów, Pat Symonds.
Zespół ING Renault nie zamierza również wypowiadać się na temat zarzutów, jakie są stawiane wobec incydentu, do którego doszło podczas wyścigu o GP Singapuru w 2008 roku, kiedy Nelsinho Piquet miał się celowo rozbić, aby pomóc koledze z zespołu, Fernando Alonso w wygraniu wyścigu.

- Flavio Briatore i Pat Symonds zrezygnowali ze swoich funkcji w zespole. Nie będziemy się wypowiadać na razie na temat domniemanego incydentu w Singapurze w 2008 roku. Do czasu zebrania Trybunału Światowej Federacji Sportów Motorowych, które odbędzie się 21 września, nie będziemy udzielać dalszych informacji - powiadomił w oficjalnym komunikacie zespół Renault.

onet.pl

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Śro, 16.09.2009, 14:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Skoro Renault posuneło sie do takiego rozwiązania wszystko wskazuje na to ze afera "crashgeyt" jest prawdziwa , ale cos mi sie wydaje ze chyba Renault wyleci z F1

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Śro, 16.09.2009, 15:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
to ze się wycofali (dyrektor i inżynier ;))to nie oznacza że to popełnili. taki jest już zwyczaj że jak coś nie pasi to się usuwają w cień aby wyciszyć sytuację... oby jednak reno pozostało w stawce. wolę już oglądać wyścigi producentów (choć pełne afer) samochodów a nie grom wie kogo czy jakieś firmy produkujące wykałaczki...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 16.09.2009, 15:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Dosyc ciekawy wywod Mikolaja Sokola na temat odejscia Briatore i przyszlosci Kubicy:

http://f1.sport.pl/Artykul.82+M5eaa72237e3.0.html


Pią, 18.09.2009, 19:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Luca di Montezemolo, prezydent Ferrari, uważa, że FOTA powinna podjąć działania mające na celu ograniczenie spadku liczby kibiców na torach. Na Monza było 16% widzów mniej niż w minionym sezonie.
To wskazuje, że potrzebne są zmiany, koniec z nudnymi GP i polemikami - mówił Włoch na salonie we Frankfurcie - Pod koniec roku będziemy mieli roboczy dzień z mediami, organizatorami i sponsorami, aby uczynić ten wyjątkowy sport bardziej interesującym.

Montezemolo nadal naciska na wprowadzenie trzeciego samochodu - Efekt, jaki miał powrót Michaela Schumachera na sprzedaż biletów, pokazuje, jak bardzo przyciągają czołowi kierowcy i zespoły. Przyszłość F1 nie leży w małych ekipach, które nie wzbudzają entuzjazmu.

- Potrzebujemy możliwości wystawiania trzecich samochodów dla sławnych bądź młodych kierowców - naciska.

Luca chce też złagodzenia zakazu testów - Jesteśmy jedyny sportem, w którym kierowcy nie trenują. Widzę tu wiele możliwość poprawek. Mam nadzieję, że wszyscy zgodzą się z Ferrari, które ściga się w GP od zawsze - podsumował.

Zródło : motoplaneta.pl

Jeszcze dwa słowa od siebie , co do złagodzenia testów i wprowadzenia kilku poprawek to jest słuszne. Powinni testowac i napewno powinni poprawic aerodynamike aby obecne bolidy jak kosiarki nie wyglądały. Mysle ze zły rozwój bolidu po względem aerodynamicznym jest najwiekszą chorobą bolidów min. BMW-Sauber

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Nie, 20.09.2009, 16:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
i taka paplanina od trzech lat jest wpychana w nasze bańki... oni chyba nie mają pomysłu jak wykupić transmisje, a obecny (jak mu tam było bo nie pamiętam) właściciel do tych praw olewa kwestię ilości ludzi na torach ;) choć pewnie też czuje się nie pewnie bo i przed tv oglądalność spada. w stanach już dawno temu poradzili sobie z tym problemem jest champcar wcześniej było indy (później jakiś rozłam i na koniec właśnie powstał champcar) te same wozy, te same konstrukcje, nikt nie narzeka, i jest widowisko, jest dobra zabawa. nie to co u nas a1 gp, f1 i grom wie co jeszcze. te całe parodie o serii wyścigów założonej przez producentów w ramach bojkotu f1 i inne pierdoły, w europie nigdy nie umieli się pogodzić, a co mądrzejsi uciekli do stanów.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Nie, 20.09.2009, 16:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Przepis jest prosty wrócić do aerodynamiki z lat 2004-2006 moze dorzucić podwójny dyfuzor :D
Ferrari daje bolid M.Schumacherowi i Kubicy :D no i mamy widowisko jakich nie było

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Nie, 20.09.2009, 17:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Image

Cytuj:
Zespół Renault został ukarany dwuletnią dyskwalifikacją w zawieszeniu do końca 2011 roku za udział w "aferze singapurskiej". Oznacza to, że zespół najprawdopodobniej zostanie w Formule 1. Dużo surowsze sankcje spotkały natomiast zamieszanych w sprawę Flavio Briatore i Pata Symondsa.

Flavio Briatore został dożywotnio wykluczony z udziału z jakichkolwiek imprez organizowanych pod egidą FIA. Włoch nie będzie mógł nawet pełnić funkcji menadżera kierowców! Pat Symonds z kolei odpocznie od wyścigów przez pięć najbliższych lat.

Wyrok zapadł w Paryżu, gdzie zebrała się Światowa Rada Sportów Motorowych. Rada orzekła, że Briatore, Symonds oraz Nelsinho Piquet celowo doprowadzili do wypadku podczas wyścigu o GP Singapuru w 2008 roku. W wyniku tego wypadku sędziowie zmuszeni byli wysłać na tor samochód bezpieczeństwa. Na neutralizacji skorzystał drugi z kierowców Renault, Fernando Alonso, który wygrał wyścig.

Rada uznała, że takie działania były nie tylko pogwałceniem zasad, ale także naraziły na niebezpieczeństwo widzów, sędziów, samego zawodnika jak i jego rywali. Takie postępowanie w ocenie WMSC zasługiwało na bezwzględną dyskwalifikację. Doceniono jednak działania kierownictwa Renault, które jeszcze przed przybyciem do Paryża pożegnało się z dwoma winowajcami - Briatore i Symondsem. Kierownictwo koncernu zapowiedziało także,że nie będzie zaprzeczać oskarżeniom i przyjmie wyrok FIA bez sprzeciwu.

Te decyzje uratowały zespół w Enstone przed poważniejszymi konsekwencjami.Kara dwuletniej dyskwalifikacji została zawieszona do końca 2011 roku. Jeśli w tym czasie udowodnione zostanie podobne wykroczenie, kara wejdzie automatycznie w życie.

O ile więc zespół uniknął najsurowszej kary, tego samego nie może powiedzieć Flavio Briatore. FIA postanowiła, że żaden zespół, kierowca, ani impreza wyścigowa nie otrzyma licencji światowej federacji, jeśli będzie z nią związana osoba Flavio Briatore. Żaden zawodnik związany z Briatore nie otrzyma także superlicencji na starty. W chwili obecnej Briatore jest menadżerem Fernando Alonso, Marka Webbera, Heikkiego Kovalainena oraz Romaina Grosjeana. W praktyce wyrok FIA oznacza, że włoski milioner stał się persona non grata w świecie wyścigów samochodowych.

Ale to nie koniec upokorzeń dla byłego szefa Renault. Nie będzie on mieć wstępu na obiekty zarządzane przez FIA. Tak surowa kara to efekt nie tylko działań związanych z "aferą singapurską", ale także zachowania Włocha w ostatnich tygodniach. Briatore mimo jednoznacznych dowodów nie przyznał się do winy i utrzymywał, że Nelsinho Piquet kłamał.

Rada nie nałożyła żadnej kary na Fernando Alonso. Nie udowodniono, że Hiszpan wiedział o spisku. Sam zawodnik wielokrotnie podkreślał, że nie był informowany o planie Briatore i Symondsa.

Żadne konsekwencje nie spotkały też Nelsinho Piqueta. Młody kierowca w zamian za zeznania i dobrowolne przyznanie się do winy otrzymał od FIA immunitet. Mimo to trudno sobie wyobrazić, aby jakikolwiek zespół chciał teraz zatrudnić zawodnika, który na światło dzienne wyciąga tajemnice swojego zespołu. Chyba, że będzie to Nelson Piquet senior...


wp.pl

no to łanie sie porobiło :P


Pon, 21.09.2009, 16:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
nareszcie :D głupi briatore dał pretekst dla FIA aby go wywalili ;)

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Pon, 21.09.2009, 21:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Biedny ten Alonso, nikt go o niczym nie informuje. Afera w McLarenie on nic nie wiedział, teraz w Renault też nic mu nie mówili. Bardzo ciekawe...

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Wto, 22.09.2009, 7:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 988
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Emer napisał(a):
Biedny ten Alonso, nikt go o niczym nie informuje. Afera w McLarenie on nic nie wiedział, teraz w Renault też nic mu nie mówili. Bardzo ciekawe...


Co prawda prawie w każdym wyścigu startował z niedużą(no, ze średnią) ilością paliwa, ale to, że nalali mu paliwa na 12 okrążeń, gdy startował z 15 pozycji nie zdziwiło go i nie pytał o nic? Taką strategię obiera się, jak jest się przekonanym, że dojdzie do neutralizacji,ale ta neutralizacja musi nastąpić maksymalnie kilka kółek po pit-stopie... To jest nie możliwe, żeby nic a nic nie wiedział... I niech sobie sądy orzeczają co chcą, ja trzymam się swojej opinii...

_________________
0.o


Wto, 22.09.2009, 9:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
Kalendarz F1 2010

14 marca - GP Bahrajnu (Sakhir)
28 marca - GP Australii (Melbourne, poczÄ…tek o 17.00 wg czasu lokalnego)
04 kwietnia - GP Malezji (Sepang, poczÄ…tek o godzinie 16:00 czasu lokalnego)
18 kwietnia - GP Chin (Shanghai)
09 maja - GP Hiszpanii (Barcelona)
23 maja - GP Monako (Monte Carlo)
30 maja - GP Turcji (Stambuł)
13 czerwca - GP Kanady (Montreal, wciÄ…ĹĽ niepewny)
27 czerwca - Europejski GP (Valencia Street Circuit)
11 lipca - GP Wielkiej Brytanii (Donington Park)
25 lipca - GP Niemiec (Hockenheim)
01 sierpnia - GP Węgier (Budapest)
29 sierpnia - GP Belgii (Spa-Francorchamps)
12 września - GP Włoch (Monza)
26 września - GP Singapuru (noc, początek o 20:00 czasu lokalnego)
03 paĹşdziernika - GP Japonii (Suzuka)
17 października - GP Korei Południowej (Yongam)
31 paĹşdziernika - GP Abu Dhabi (Yas Marina, poczÄ…tek o 17.00 wg czasu lokalnego)
14 listopada - GP Brazylii (Interlagos)
(c)autosport.diarmotori.com

:mryellow:

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Ostatnio edytowany przez drakor, Czw, 24.09.2009, 15:55, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 22.09.2009, 19:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Drakor no po Japońsku mogłeś ten kaledarz dodac po Hiszpańsku czy po jakiemu on jest to jeszcze za mało egzotycznie :twisted:

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Wto, 22.09.2009, 21:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
Szef sekcji sportów motorowych koncernu BMW Mario Theissen potwierdził, że zespół Formuły 1, który powstanie "na gruzach" BMW Sauber, będzie korzystał z silników Ferrari. Umowa wejdzie w życie gdy stajnia otrzyma miejsce w F1 na sezon 2010.

- Zespół będzie startował z jednostkami napędowymi Ferrari - powiedział w Singapurze Theissen. - Jesteśmy pewni, że ekipa wystartuje w F1 w przyszłym roku, nowy inwestor jest dość silny - dodał szef Roberta Kubicy.
Nowi właściciela chcą, by zespół był silny, a nie po prostu startował w kolejnych wyścigach - powiedział Theissen. Czy on sam zostanie w stajni, która zastąpi BMW Sauber? - Moja przyszłość wciąż nie jest rozstrzygnięta i nie będzie do końca sezonu. Na razie trzeba zabezpieczyć przyszłość zespołu. Na mnie przyjdzie czas później - wyjaśnił dr Theissen.

Sauber-Ferrari - tak może nazywać się zespół, który zajmie miejsce BMW Sauber. Nowa ekipa weźmie udział w cyklu Grand Prix w 2010 roku, jeśli otrzyma dodatkowe, czternaste miejsce. Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wyraziła na to zgodę, ale musi ją wyrazić także 13 pozostałych zespołów. Skoro Ferrari daje silniki, to jeden głos stajnia z Hinwil już ma.

(c)wp.pl

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Czw, 24.09.2009, 17:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Mow do slupa a slup jak drakor.
WP to portal, ktory w swoich artykulach ma wzbudzac jakas tam sensacje i nie wazne czy pisze bzdury czy nie. Tutaj masz artykul, ktory pewnie nie zostal nawet przeczytany przez tego redaktorzyne. Jest tyle wiarygodnych stron, z ktorych mozna dawac informacje a Ty zawsze jakies cuda wynajdujesz.


Czw, 24.09.2009, 20:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Wydaje mi sie ze jednak to co ktos pisze ma jakaś wiarygodność i zostało jesli nie wzięte z innego artykułu to co najmniej przeczytane przed wysłaniem.

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Pią, 25.09.2009, 2:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6186
Miejscowość: Jarosław
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Cytuj:
Robert Kubica jest bardzo blisko podpisania kontraktu z Renault. Wszystko dzięki decyzji szefów Ferrari, którzy ogłosili po GP Singapuru, że na dniach kontrakt z tym zespołem podpisze Fernando Alonso.
Według brytyjskich mediów, polski jedynak w Formule 1 miałby być liderem Renault w przyszłym sezonie. Jego transfer do francuskiego teamu będzie następstwem odejściem Alonso do Ferrari. Do zakończenia tej transferowej sagi brakuje podobno już tylko kilku podpisów.

- Podpiszemy kontrakt z Alonso przy pierwszej nadarzającej się okazji. Nie pozwolimy wam długo czekać - zapowiedział Stefano Domenicali, szef ekipy z Maranello. - Jest szansa, że Fernando poprowadzi nasz bolid już na torze Suzuka podczas GP Japonii - dodał

Gdyby tak się faktycznie stało, mielibyśmy do czynienia z dość sporym zaskoczeniem. Ferrari musiałoby bowiem "na dniach" zwolnić któregoś ze swoich obecnych kierowców. Rewolucja w składach poszczególnych zespołów jest jednak bardzo realna, gdyż Norbert Haug, szef McLarena, potwierdza, iż jego team jest już "po słowie" z Kimim Raikkonenem, obecnym zawodnikiem Ferrari.

_________________
http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010#
https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy



Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!


Pon, 28.09.2009, 14:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 988
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Podobno juĹĽ oficjalne info
Cytuj:
Fernando Alonso, kierowca Renault podpisał pięcioletni kontrakt z zespołem Ferrari. Hiszpan ma zostać oficjalnie przedstawiony przed GP Japonii, jego partnerem w przyszłorocznych cyklach GP będzie Felipe Massa. Taką wiadomość podał hiszpański dziennik "As".

Hiszpański dziennik sportowy "As" powołując się na bardzo bliskie źródła informacyjne związane z Fernando Alonso zamieścił informację, z której wynika, że dwukrotny mistrz świata F1 ustalił wszystkie szczegóły dotyczące jego przejścia do zespołu Ferrari.

Według tych doniesień Alonso podpisał pięcioletni kontrakt, i do końca tygodnia ma zostać przedstawiony, jako oficjalny kierowca teamu z Maranello. Umowa będzie obowiązywać od przyszłego sezonu, a partnerem Hiszpana, będzie wracający do zdrowia po wypadku na torze Hungaroring Brazylijczyk Felipe Massa.

interia.pl

_________________
0.o


Pon, 28.09.2009, 14:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2009] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
No i siem stało http://www.sport.pl/F1/1,96297,7086072, ... ortsfd0309

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Wto, 29.09.2009, 15:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018