Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 5:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
[Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2012] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
lordzofmafia napisał(a):
WTF z tymi stopniowanymi nosami? Wygląda to strasznie szpetnie :/ Odnoszę wrażenie, że bolidy z roku na rok (dzięki przepisom) są coraz brzydsze...

Wymogi regulaminowe zwiazane z kwestia bezpieczenstwa.
Tutaj troche wiecej informacji:
http://totalf1.com/full_story/view/4056 ... ped_noses/
McLaren'owi udalo sie tego uniknac.


Pią, 02.03.2012, 1:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6186
Miejscowość: Jarosław
Post Re: [FormuĹ‚a 1 - sezon 2012] - tory, zespoĹ‚y, ciekawostki
Na szybkości. Nosy mają ten schodek ponieważ FIA ograniczyła w przepisach maksymalną wysokośc jego przedniej części ze względów bezpieczeństwa. Z aerodynamiką i kierowaniem strugi powietrza to nie ma nic wspólnego ponieważ jest to za mały uskok aby tak mocno wpływać na przepływ powietrza ;) McLaren nie ma schodkowego nosa ponieważ filozofia ich bolidu jest trocę inna niż pozostałych zespołów i jest rozwijana co roku. To tak jakby bolid sprzed 2 sezonów przystosować i nieco zmodernizować do obecnych wymagań ;)
Red Bull w schodku postanowił ukryć wlot powietrza który kieruje strugę pod podłogę monokoku co ma niby zniwelować zakaz dmuchania dyfuzorów ;)
A za niecałe 10 dni pierwsze GP i poznamy nieco układ stawki ;)

_________________
http://picasaweb.google.pl/gibki8/Depec ... z11022010#
https://picasaweb.google.com/gibki8/Col ... onNarodowy



Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem!!


Śro, 07.03.2012, 23:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki
Temat o GP Kanady się dzisiaj pojawi przed 16 na pewno. Przepraszam za opóźnienie ale miałem tygodniową przerwę od forum ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 08.06.2012, 12:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post 2012 Lotus E20 F1
2012 Lotus E20 F1
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=KjgSaYQ_GeY

Nadwozie: monocoque produkcji Lotus F1 Team z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu
Silnik: Renault RS27-2012 90° V8 + KERS
Pojemność skokowa: 2,4 l
Moc maksymalna: 760 KM (559 kW)
Skrzynia biegów: półautomatyczna 7-biegowa + system Quickshift
Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Zawieszenie przednie: podwójne wahacze (górny i dolny) z włókna węglowego, steruje wahaczem wewnętrznym poprzez system cięgieł, połączonych z drążkiem skrętnym i amortyzatorami zamontowanymi wewnątrz przedniej części nadwozia. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu
Zawieszenie tylne: podwójne wahacze (górny i dolny) z włókna węglowego, współpracuje ze sprężynami i poprzecznie montowanymi amortyzatorami, zamocowanymi do górnej części obudowy skrzyni biegów. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu
Hamulce: tarcze i klocki z włókna węglowego, szczęki AP Racing, siłowniki główne AP Racing i Brembo
Opony: Pirelli
Długość: 5038 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 950 mm
Rozstaw kół przednich: 1450 mm
Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
Masa własna: 640 kg z wodą, olejem, kierowcą, balastem i kamerami pokładowymi
Paliwo: Total
Olej: Elf


(C) Conceptcarz.com
Wikipedia
Flickr.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 26.06.2012, 14:14, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 25.06.2012, 22:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post 2012 Sauber C31
2012 Sauber C31
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=7zX6BLyRPIg

Konstruktor: Sauber
Projektant: James Key (dyrektor techniczny)
Willem Toet (szef ds. aerodynamiki)
Matt Morris (główny projektant)
Nadwozie: konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego
Silnik: Ferrari 056, 90° V8 + KERS (Ferrari)
Pojemność skokowa: 2398 ccm
Średnica cylindra: 98,0 mm
Skrzynia biegów: Ferrari podłużna półautomatyczna elektronicznie kontrolowana sekwencyjna skrzynia biegów Ferrari typu quick-shift, dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, 7-biegowa + wsteczny
Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Zawieszenie przednie: wahacze górne i dolne (przód i tył), sprężyny i amortyzatory wewnątrz nadwozia, sterowane drążkami pchanymi (Sachs Race Engineering)
Zawieszenie tylne: wahacze górne i dolne (przód i tył), sprężyny i amortyzatory wewnątrz nadwozia, sterowane drążkami pchanymi (Sachs Race Engineering)
Ogumienie: Pirelli
Długość: 5119 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1000 mm
Rozstaw kół przednich: 1495 mm
Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
Masa własna: 640 kg
Paliwo: Shell
Olej: Shell


(C) Conceptcarz.com
Wikipedia
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 26.06.2012, 14:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018