Pią, 13.01.2012, 15:48
Pią, 13.01.2012, 17:04
Pią, 13.01.2012, 19:24
Pią, 13.01.2012, 19:45
Nie, 05.02.2012, 2:24
Nie, 05.02.2012, 8:44
Nie, 05.02.2012, 10:53
polac napisał(a):A Roberto to dzie ??
Nie, 05.02.2012, 11:06
Kobi napisał(a):PoĹ‚Ä…czyĹ‚em twĂłj post Kulikowski z tego wzglÄ™du, ĹĽe prezentacje bolidĂłw zawsze byĹ‚y zamieszczane w zbiorczym temacie o aktualnym sezonie. Poza tym nie widzÄ™ gĹ‚Ä™bszego sensu tworzenia oddzielnego tematu dla kaĹĽdego bolidu bo ... i tak nie byĹ‚o by czego komentować. Trzeba zobaczyć jak to jeĹşdzipolac napisał(a):A Roberto to dzie ??
Ferrari przyznało ostatnio, że nie miało planów zatrudnienia Kubicy.
Wto, 07.02.2012, 21:30
Wto, 07.02.2012, 21:44
W poniedziałek, najbardziej oczekiwaną prezentacją była ta nowego samochodu Red Bull Racing, który przystąpi do sezonu jako obrońca obydwu tytułów mistrzowskich.
Tak jak w ubiegłych latach, odpowiedzialność za stworzenie nowego samochodu zespołu z Milton Keynes, spoczywała w rękach Adriana Neweya, który w ostatnich dwóch latach zaskakiwał świat Formuły 1 swym innowacyjnym podejściem, projektując samochody zdolne na nowo kreślić granice rekordów wszech czasów.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25293.html
Zespół Force India odsłonił dziś swój nowy bolid oznaczony symbolem VJM04, który jest drugą konstrukcją na sezon 2011 zawierającą rozdzielony górny wlot powietrza.
Stajnia z Silverstone w zeszłym tygodniu podczas pierwszych przedsezonowych testów w Walencji korzystała z zeszłorocznego auta, a jej nowy samochód zadebiutuje w najbliższy czwartek w Jerez, czyli pierwszego dnia drugich grupowych jazd przed sezonem 2011.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-20336.html
HRT jako ostatni zespół z tegorocznej stawki startującej w Formule 1 zaprezentował swój bolid na nadchodzący sezon.
Początkowo zespół prowadził rozmowy z Toyotą, jednak współpraca ta ostatecznie nie doszła do skutku, a za najnowszą konstrukcję odpowiada doświadczony inżynier Geoff Willis, który w przeszłości pracował w takich zespołach, jak Williams, Honda czy Red Bull Racing.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-20803.html
Williams zademonstrował we wtorek swój tegoroczny bolid FW34, który ma pozwolić na zakończenie tułaczki w końcu stawki i utorować drogę do większych zdobyczy punktowych oraz rywalizacji w środku stawki.
W ubiegłym sezonie team z Grove nie błyszczał osiągami, kończąc mistrzostwa konstruktorów z najgorszym wynikiem w historii, dlatego już w połowie 2011 roku większa część zasobów została ukierunkowana na rozwój FW34.
Nad projektem nowego samochodu nie czuwał już obecny dyrektor sportowy McLarena – Sam Michael, lecz większą część jego zadań przejął nowy personel techniczny pod kierownictwem Jasona Somerville'a i Marka Gillana. Kolejną ważną zmianą jest zmiana dostawcy jednostek napędowych na firmę Renault, z którą Williams współpracował już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, odnosząc niezapomniane sukcesy wraz z kierowcami pokroju Mansella, Villeneuvea czy Hilla.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25298.html
W poniedziałkowe, późne popołudnie, swą tegoroczną konstrukcję zaprezentowała Scuderia Toro Rosso.
Za projekt STR7 odpowiada Giorgio Ascanelli, a kierowcami włoskiej stajni będą w tym roku dwaj wychowankowie juniorskiego programu Red Bulla – Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne. W przypadku tej dwójki rywalizacja nie sprowadza się wyłącznie do utrzymania miejsca w zespole, ale przede wszystkim zaimponowania szefostwu Red Bull Racing i w rezultacie otrzymania sterów topowego bolidu.
Team z Faenzy nie ogranicza się jednak wyłącznie do współpracy z Red Bullem, czego doskonałym dowodem był rok 2011, gdy Toro Rosso udało się podpisać lukratywne kontrakty sponsorskie z koncernem naftowym CEPSA oraz szwajcarskim bankiem Falcon, których logotypy są widoczne także na STR7. Po średnio udanym ubiegłym roku, niedoścignięciu Saubera w mistrzostwach konstruktorów oraz całkowitej wymianie składu kierowców, włoski zespół pragnie częściej dojeżdżać do mety na punktowanych miejscach i poprawić słabą dyspozycję w sesjach kwalifikacyjnych.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25292.html
Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera – C31, który został określony mianem „radykalnej ewolucji”.
W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25291.html
Na dwa dni przed rozpoczęciem pierwszych przedsezonowych testów na torze Jerez de la Frontera, Lotus F1 Team opublikował pierwsze zdjęcia swego tegorocznego bolidu, E20.
Nazwa samochodu ma przypominać o fakcie, iż jest to dwudziesta konstrukcja zaprojektowana i stworzona w siedzibie zespołu w angielskim Enstone. Po zakończeniu długiej batalii o stosowanie nazwy Lotus oraz ugodzie zawartej z Tonym Fernandesem, w tym roku w stawce pojawi się tylko jeden zespół nawiązujący do dziedzictwa legendarnej marki.
Ubiegły sezon był dla teamu z Enstone mieszanką wzlotów i upadków, które pod koniec sezonu doprowadziły do walki z Force India o piątą lokatę w mistrzostwach konstruktorów. W tle walki na torze ciągle przewijała się sprawa powrotu Roberta Kubicy i wątpliwości dotyczące dyspozycji jego zastępcy, Nicka Heidfelda, którego ostatecznie od Grand Prix Belgii zastąpił Bruno Senna. Pod koniec sezonu osłabiła się także pozycja Witalija Pietrowa, który w wywiadzie przeprowadzonym po wyścigu o Grand Prix Abu Zabi w cierpkich słowach opisywał sposób zarządzania i działania swego zespołu.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25287.html
McLaren jako pierwszy zespół ze ścisłej czołówki Formuły 1 zaprezentował w Woking swój tegoroczny bolid – MP4-27.
Wedle zapowiedzi kierownictwa stajni z Woking tegoroczna konstrukcja ma zerwać ze stosowanym do tej pory modelem zachowawczego projektowania i stanowić realną konkurencję dla Red Bulla, który zdominował ubiegłe mistrzostwa dzięki fenomenalnej dyspozycji w kwalifikacjach i bezproblemowym wyścigom.
„Jestem bardzo podekscytowany. To moment, w którym widzimy jak bardzo ciężko pracowali nasi ludzie. To bardzo ekscytujący dzień. Od ostatniego wyścigu sezonu 2011 fabryka pracowała bez wytchnienia, aby poprawić samochód tak bardzo, jak można to było zrobić przy użycia symulatora. Oczywiście zaczynając testy każdy jest pełen obaw i nie mogę się już doczekać, aby wskoczyć do nowego bolidu podczas testów w Jerez” – powiedział Jenson Button.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25245.html
Caterham ujawnił na swym oficjalnym Twitterze pierwsze zdjęcie tegorocznego bolidu CT01.
Początkowo zespół planował opublikować pierwsze rysunki bolidu w F1 Racing, który zgodnie z planem ma ukazać się jutro, jednak pomysł ten szybko spalił na panewce, ponieważ większość magazynów trafiła do punktów sprzedaży już w środę.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25204.html
Wto, 07.02.2012, 23:43
Sob, 18.02.2012, 0:29
Caterham ogłosił, że Witalij Pietrow zastąpi Jarno Trullego ze skutkiem natychmiastowym.
Szef zespołu, Tony Fernandes powiedział: „Wszyscy jesteśmy zadowoleni z dołączenia Witalija do naszego zespołu, a jednocześnie bardzo podekscytowani rolą, jaką zagra pomagając nam czynić kolejne postępy w roku 2012 i kolejnych. Kiedy spotkaliśmy się po raz pierwszy było jasne, że Witalij rozumie i podziela naszą wizję rozwoju zespołu”.
„Jako pierwszy rosyjski kierowca w Formule 1, Witalij wnosi nadzieje wielkiego narodu z łatwością i talentami, doświadczeniem zdobytym z jednym z naszych obecnych rywali i spostrzeżeniami spoza toru, które będą odgrywały ogromną rolę w rozwoju, o jaki będziemy ciężko walczyć” – dodał Malezyjczyk.
Pietrow powiedział: „To dla mnie bardzo ekscytujące dni. Chciałbym gorąco podziękować Tony'emu, Kamarudin Meranun i SM Nasarudin, za danie mi szansy dołączenia do teamu, który zadebiutował w Formule 1 w tym samym czasie co ja i urasta z jednego z nowych zespołów, do miana poważnego konkurenta. Pasja i duch, którym Tony i cały zespół dążą do postępu jest zaraźliwa i jestem zaszczycony, że mogę do nich dołączyć i odgrywać moją rolę w pomaganiu zespołowi sprostać wyzwaniom, stojącym przed nami w 2012 roku i wielu nadchodzących latach. Przez całą zimę ciężko trenowałem i jestem gotowy, aby powrócić do kokpitu i pracy. Z tego co się orientuję, nowy samochód to kolejny krok naprzód w porównaniu do 2011 roku i nie mogę się już doczekać, jak spisze się w Barcelonie. Chciałbym także skorzystać ze sposobności i podziękować wszystkim moim fanom i partnerom, za okazane wsparcie i cierpliwość”.
Jarno Trulli, który tym samym stracił miejsce w stawce Formuły 1, przyznał: „Chcę wykorzystać tę okazję i podziękować Tony'emu, Kamarudinowi, SM Nasarudin, Riadowi, Mike'owi i każdemu członkowi zespołu, za jazdę dla nich w ostatnich dwóch sezonach. Zbudowaliśmy od samych fundamentów solidną stajnię F1. Jestem naprawdę dumny, że byłem jej częścią. Rozumiem decyzję zespołu i życzę im wszystkim powodzenia w nadchodzącym sezonie”.
Fernandes wyznał jednak, że decyzja o zastąpieniu Trullego nie należała do najprostszych. „Decyzja o zastąpieniu Jarno Witalijem nie była łatwa, ale podjęliśmy ją, aby dać całemu zespołowi nowy impuls, a jednocześnie spojrzeć na stronę ekonomiczną. Jarno dysponuje za kierownicą niezwykłym, wrodzonym talentem, a jego rekordy i długa kariera na zawsze zapiszą się w annałach Formuły 1. Teraz nadszedł jednak czas, aby otworzyć nowy rozdział w historii naszego zespołu, a Witalij jest odpowiednią osobą, aby tego dokonać”.
Śro, 22.02.2012, 22:27
Mercedes AMG zaprezentował we wtorek na torze Catalunya swój tegoroczny bolid – W03.
Najnowszy samochód stajni z Brackley wyjechał już na tor podczas shakedownu na Silverstone oraz prywatnych testów, przeprowadzonych w niedzielę na barcelońskim obiekcie. W sumie obaj kierowcy pokonali około 400 kilometrów, starając się jak najlepiej przygotować W03 do rozpoczęcia oficjalnych zajęć.
Mercedes pragnie za wszelką cenę przerwać rozczarowujące pasmo słabych wyników i włączyć się do walki pomiędzy trzema czołowymi zespołami: Red Bull Racing, Ferrari i McLarenem. Podobnie jak większość bolidów konkurencji, W03 posiada charakterystyczny i bardzo rzucający się w oczy stopniowany nos. Projektując przednie zawieszenie inżynierowie Mercedesa zdecydowali się na zastosowanie koncepcji push-rod, a pałąk bezpieczeństwa został uformowany w stylu tego, znanego z mistrzowskiego bolidu BrawnGP z 2009 roku. Uwagę zwracają także mocno podcięte sekcje boczne, osobny wlot powietrza, wzorowany na rozwiązaniu z ubiegłorocznego McLarena MP4-26, służący do chłodzenia skrzyni biegów oraz bardzo wyszczuplona tylna partia samochodu.
Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25440.html
Sob, 25.02.2012, 14:19
Sob, 25.02.2012, 16:25
Sob, 25.02.2012, 23:47
Nie, 26.02.2012, 4:28
Pon, 27.02.2012, 13:07
Piotr_24 napisał(a):Niestety to koniec Kubicy w Formule 1 , szkoda bo zapowiadaĹ‚o sie tak fajnie
Czw, 01.03.2012, 21:55
Czw, 01.03.2012, 23:37
lordzofmafia napisał(a):WTF z tymi stopniowanymi nosami? WyglÄ…da to strasznie szpetnie OdnoszÄ™ wraĹĽenie, ĹĽe bolidy z roku na rok (dziÄ™ki przepisom) sÄ… coraz brzydsze...