Switch to full style
Dział o wszystkich sportach samochodowych
Wyślij odpowiedź

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Pią, 13.01.2012, 15:48

Kobi wybacz ale na chwile obecna nie widze nadzieji , jesli nawet bedzie jakis cud to Kubica wróci do jakiegos słabego zespołu , moze spowrotem do Saubera , moze Wiliams a mozliwe nawet ze do HRT

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Pią, 13.01.2012, 17:04

Jestem ciekaw na jakiej podstawie to piszesz, bo wszystkie oficjalne informacje mówią o mało szkodliwym pęknięciu nie mającym wpływu na dalszą rehabilitację... więc sporo od dłuższego czasu jest mowa o F, większość osób to rekomenduje, nie pojawiła się informacja o zmianach decyzji. Także nie oceniaj dnia przed zachodem słońca.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Pią, 13.01.2012, 19:24

Podziwiam wasz optymizm , sam chciałbym znów widziec Robeta w akcji , ale pomyslcie , Robert praktycznie nic nie powiedział oficjalnie na swój temat , jego menadzer kreci jak wiatr a plotki w róznych zródłach informacji czesto podaja rózne informacje na jego temat.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Pią, 13.01.2012, 19:45

Dlaczego szef Ferrari na pytania o Kubice odpowiada wymijająco albo ogólnikowo? Mówi dużo o nim, ale nic konkretnego. Ba! Czasem wyraźnie się irytuje. Gdyby nie było nic na rzeczy stanowczo odpowiedziałbym, że plotki o Kubicy w Ferrari to wyssane z palca informacje. Choćby po to aby zakończyć to dyskusje. O czym to świadczy? Może o niczym, może ma jakieś plany dot. Kubicy, ale z nim samym nie rozmawiał jeszcze. Może sztucznie robi szum wokół swojego zespołu. Tak czy siak nie stara się aby media przestały rozmawiać o związku Kubicy z Ferrari. Uważam, że jest coś na rzeczy.
Po drugie Kubica to nie jest Bruno Senna czy Nick Heidfield. Wartościowy kierowca. Nikt z takich nie rezygnuje tak łatwo. Prace zawsze znajdzie.
Po trzecie rehabilitacja podobno idzie bez problemów, ten wypadek ostatnio też nie pogarsza sytuacji. Przedłużenie rehabilitacji o 3 tygodnie już planowano zanim to się stało. Poza tym Kubica miałby tak łatwo zrezygnować? Jeśli nawet miałby iść do Saubera czy HRT to raczej na krótko aby potem przejść do lepszego zespołu.
Nie jest Kubicomanem, ale prawie codziennie przeglądam, czytam i obserwuje sytuacje jaka się dzieje wokół niego. Prędzej spadnie meteoryt niż Kubica miałby zniknąć z F1.

2012 Ferrari F2012

Nie, 05.02.2012, 2:24

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Producent: Scuderia Ferrari, Maranello, WĹ‚ochy
Rok budowy: 2012
Silnik: 90° V8, DOHC, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony centralnie
Układ zasilania: wtrysk paliwa
Pojemność skokowa: 2398 ccm
Skrzynia biegów: półautomatyczna sekwencyjna 7-biegowa
Masa własna: 640 kg


(C) Conceptcarz.com
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 05.02.2012, 10:40, edytowano w sumie 1 raz

Re: 2012 Ferrari F2012

Nie, 05.02.2012, 8:44

A Roberto to dzie ????
Kulikowski popraw miniaturki bo po kliknięciu otwierają się w rozmiarze podobnym do avtara.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Nie, 05.02.2012, 10:53

Połączyłem twój post Kulikowski z tego względu, że prezentacje bolidów zawsze były zamieszczane w zbiorczym temacie o aktualnym sezonie. Poza tym nie widzę głębszego sensu tworzenia oddzielnego tematu dla każdego bolidu bo ... i tak nie było by czego komentować. Trzeba zobaczyć jak to jeździ ;)
polac napisał(a):A Roberto to dzie ??


Ferrari przyznało ostatnio, że nie miało planów zatrudnienia Kubicy.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Nie, 05.02.2012, 11:06

Kobi napisał(a):PoĹ‚Ä…czyĹ‚em twĂłj post Kulikowski z tego wzglÄ™du, ĹĽe prezentacje bolidĂłw zawsze byĹ‚y zamieszczane w zbiorczym temacie o aktualnym sezonie. Poza tym nie widzÄ™ gĹ‚Ä™bszego sensu tworzenia oddzielnego tematu dla kaĹĽdego bolidu bo ... i tak nie byĹ‚o by czego komentować. Trzeba zobaczyć jak to jeĹşdzi ;)
polac napisał(a):A Roberto to dzie ??


Ferrari przyznało ostatnio, że nie miało planów zatrudnienia Kubicy.

Taaa nie mieli,tzn może i nie mieli a teraz mają. W sumie nie wiele ryzykują. Dużo więcej wydadzą kasy na kawę dla swoich pracowników w nowym sezonie niż na 2-3 dni testowe dla Roberta. Jak Robert wróci i do tego nic nie straci na szybkości to tak jakby wygrali w totka. Będzie słabszy mówi się trudno, w ogóle to dobrze że chłopak przeżył po takich obrażeniach.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Wto, 07.02.2012, 21:30

Dziś odbyły się pierwsze testy w Jerez.
Image

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Wto, 07.02.2012, 21:44

Prezentacje tegorocznych bolidĂłw:


Red Bull RB8

Image

W poniedziałek, najbardziej oczekiwaną prezentacją była ta nowego samochodu Red Bull Racing, który przystąpi do sezonu jako obrońca obydwu tytułów mistrzowskich.

Tak jak w ubiegłych latach, odpowiedzialność za stworzenie nowego samochodu zespołu z Milton Keynes, spoczywała w rękach Adriana Neweya, który w ostatnich dwóch latach zaskakiwał świat Formuły 1 swym innowacyjnym podejściem, projektując samochody zdolne na nowo kreślić granice rekordów wszech czasów.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25293.html


Force India VJM04

Image

Zespół Force India odsłonił dziś swój nowy bolid oznaczony symbolem VJM04, który jest drugą konstrukcją na sezon 2011 zawierającą rozdzielony górny wlot powietrza.

Stajnia z Silverstone w zeszłym tygodniu podczas pierwszych przedsezonowych testów w Walencji korzystała z zeszłorocznego auta, a jej nowy samochód zadebiutuje w najbliższy czwartek w Jerez, czyli pierwszego dnia drugich grupowych jazd przed sezonem 2011.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-20336.html


HRT F111

Image

HRT jako ostatni zespół z tegorocznej stawki startującej w Formule 1 zaprezentował swój bolid na nadchodzący sezon.

Początkowo zespół prowadził rozmowy z Toyotą, jednak współpraca ta ostatecznie nie doszła do skutku, a za najnowszą konstrukcję odpowiada doświadczony inżynier Geoff Willis, który w przeszłości pracował w takich zespołach, jak Williams, Honda czy Red Bull Racing.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-20803.html


Williams FW34

Image

Williams zademonstrował we wtorek swój tegoroczny bolid FW34, który ma pozwolić na zakończenie tułaczki w końcu stawki i utorować drogę do większych zdobyczy punktowych oraz rywalizacji w środku stawki.

W ubiegłym sezonie team z Grove nie błyszczał osiągami, kończąc mistrzostwa konstruktorów z najgorszym wynikiem w historii, dlatego już w połowie 2011 roku większa część zasobów została ukierunkowana na rozwój FW34.

Nad projektem nowego samochodu nie czuwał już obecny dyrektor sportowy McLarena – Sam Michael, lecz większą część jego zadań przejął nowy personel techniczny pod kierownictwem Jasona Somerville'a i Marka Gillana. Kolejną ważną zmianą jest zmiana dostawcy jednostek napędowych na firmę Renault, z którą Williams współpracował już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, odnosząc niezapomniane sukcesy wraz z kierowcami pokroju Mansella, Villeneuvea czy Hilla.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25298.html


Toro Rosso STR7

Image

W poniedziałkowe, późne popołudnie, swą tegoroczną konstrukcję zaprezentowała Scuderia Toro Rosso.

Za projekt STR7 odpowiada Giorgio Ascanelli, a kierowcami włoskiej stajni będą w tym roku dwaj wychowankowie juniorskiego programu Red Bulla – Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne. W przypadku tej dwójki rywalizacja nie sprowadza się wyłącznie do utrzymania miejsca w zespole, ale przede wszystkim zaimponowania szefostwu Red Bull Racing i w rezultacie otrzymania sterów topowego bolidu.

Team z Faenzy nie ogranicza się jednak wyłącznie do współpracy z Red Bullem, czego doskonałym dowodem był rok 2011, gdy Toro Rosso udało się podpisać lukratywne kontrakty sponsorskie z koncernem naftowym CEPSA oraz szwajcarskim bankiem Falcon, których logotypy są widoczne także na STR7. Po średnio udanym ubiegłym roku, niedoścignięciu Saubera w mistrzostwach konstruktorów oraz całkowitej wymianie składu kierowców, włoski zespół pragnie częściej dojeżdżać do mety na punktowanych miejscach i poprawić słabą dyspozycję w sesjach kwalifikacyjnych.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25292.html


Sauber C31

Image

Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera – C31, który został określony mianem „radykalnej ewolucji”.

W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25291.html


Lotus F1 E20

Image

Na dwa dni przed rozpoczęciem pierwszych przedsezonowych testów na torze Jerez de la Frontera, Lotus F1 Team opublikował pierwsze zdjęcia swego tegorocznego bolidu, E20.

Nazwa samochodu ma przypominać o fakcie, iż jest to dwudziesta konstrukcja zaprojektowana i stworzona w siedzibie zespołu w angielskim Enstone. Po zakończeniu długiej batalii o stosowanie nazwy Lotus oraz ugodzie zawartej z Tonym Fernandesem, w tym roku w stawce pojawi się tylko jeden zespół nawiązujący do dziedzictwa legendarnej marki.

Ubiegły sezon był dla teamu z Enstone mieszanką wzlotów i upadków, które pod koniec sezonu doprowadziły do walki z Force India o piątą lokatę w mistrzostwach konstruktorów. W tle walki na torze ciągle przewijała się sprawa powrotu Roberta Kubicy i wątpliwości dotyczące dyspozycji jego zastępcy, Nicka Heidfelda, którego ostatecznie od Grand Prix Belgii zastąpił Bruno Senna. Pod koniec sezonu osłabiła się także pozycja Witalija Pietrowa, który w wywiadzie przeprowadzonym po wyścigu o Grand Prix Abu Zabi w cierpkich słowach opisywał sposób zarządzania i działania swego zespołu.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25287.html


McLaren MP4-27

Image

McLaren jako pierwszy zespół ze ścisłej czołówki Formuły 1 zaprezentował w Woking swój tegoroczny bolid – MP4-27.

Wedle zapowiedzi kierownictwa stajni z Woking tegoroczna konstrukcja ma zerwać ze stosowanym do tej pory modelem zachowawczego projektowania i stanowić realną konkurencję dla Red Bulla, który zdominował ubiegłe mistrzostwa dzięki fenomenalnej dyspozycji w kwalifikacjach i bezproblemowym wyścigom.

„Jestem bardzo podekscytowany. To moment, w którym widzimy jak bardzo ciężko pracowali nasi ludzie. To bardzo ekscytujący dzień. Od ostatniego wyścigu sezonu 2011 fabryka pracowała bez wytchnienia, aby poprawić samochód tak bardzo, jak można to było zrobić przy użycia symulatora. Oczywiście zaczynając testy każdy jest pełen obaw i nie mogę się już doczekać, aby wskoczyć do nowego bolidu podczas testów w Jerez” – powiedział Jenson Button.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25245.html


Caterham CT01

Image

Caterham ujawnił na swym oficjalnym Twitterze pierwsze zdjęcie tegorocznego bolidu CT01.

Początkowo zespół planował opublikować pierwsze rysunki bolidu w F1 Racing, który zgodnie z planem ma ukazać się jutro, jednak pomysł ten szybko spalił na panewce, ponieważ większość magazynów trafiła do punktów sprzedaży już w środę.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25204.html


Źródło: f1wm.pl

Bolid zespołu Mercedesa zostanie zaprezentowany 20 lutego natomiast Marussi 1 marca. :)

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Wto, 07.02.2012, 23:43

Bolid FI na zdjeciu to bolid z zeszłego sezonu. HRT jeszcze nie pokazało nowego bolidu i na dzisiejszych testach tak jak Mercedes AMG jezdzili autem z zeszłego sezonu

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Sob, 18.02.2012, 0:29

Caterham ogłosił, że Witalij Pietrow zastąpi Jarno Trullego ze skutkiem natychmiastowym.

Szef zespołu, Tony Fernandes powiedział: „Wszyscy jesteśmy zadowoleni z dołączenia Witalija do naszego zespołu, a jednocześnie bardzo podekscytowani rolą, jaką zagra pomagając nam czynić kolejne postępy w roku 2012 i kolejnych. Kiedy spotkaliśmy się po raz pierwszy było jasne, że Witalij rozumie i podziela naszą wizję rozwoju zespołu”.

„Jako pierwszy rosyjski kierowca w Formule 1, Witalij wnosi nadzieje wielkiego narodu z łatwością i talentami, doświadczeniem zdobytym z jednym z naszych obecnych rywali i spostrzeżeniami spoza toru, które będą odgrywały ogromną rolę w rozwoju, o jaki będziemy ciężko walczyć” – dodał Malezyjczyk.

Pietrow powiedział: „To dla mnie bardzo ekscytujące dni. Chciałbym gorąco podziękować Tony'emu, Kamarudin Meranun i SM Nasarudin, za danie mi szansy dołączenia do teamu, który zadebiutował w Formule 1 w tym samym czasie co ja i urasta z jednego z nowych zespołów, do miana poważnego konkurenta. Pasja i duch, którym Tony i cały zespół dążą do postępu jest zaraźliwa i jestem zaszczycony, że mogę do nich dołączyć i odgrywać moją rolę w pomaganiu zespołowi sprostać wyzwaniom, stojącym przed nami w 2012 roku i wielu nadchodzących latach. Przez całą zimę ciężko trenowałem i jestem gotowy, aby powrócić do kokpitu i pracy. Z tego co się orientuję, nowy samochód to kolejny krok naprzód w porównaniu do 2011 roku i nie mogę się już doczekać, jak spisze się w Barcelonie. Chciałbym także skorzystać ze sposobności i podziękować wszystkim moim fanom i partnerom, za okazane wsparcie i cierpliwość”.

Jarno Trulli, który tym samym stracił miejsce w stawce Formuły 1, przyznał: „Chcę wykorzystać tę okazję i podziękować Tony'emu, Kamarudinowi, SM Nasarudin, Riadowi, Mike'owi i każdemu członkowi zespołu, za jazdę dla nich w ostatnich dwóch sezonach. Zbudowaliśmy od samych fundamentów solidną stajnię F1. Jestem naprawdę dumny, że byłem jej częścią. Rozumiem decyzję zespołu i życzę im wszystkim powodzenia w nadchodzącym sezonie”.

Fernandes wyznał jednak, że decyzja o zastąpieniu Trullego nie należała do najprostszych. „Decyzja o zastąpieniu Jarno Witalijem nie była łatwa, ale podjęliśmy ją, aby dać całemu zespołowi nowy impuls, a jednocześnie spojrzeć na stronę ekonomiczną. Jarno dysponuje za kierownicą niezwykłym, wrodzonym talentem, a jego rekordy i długa kariera na zawsze zapiszą się w annałach Formuły 1. Teraz nadszedł jednak czas, aby otworzyć nowy rozdział w historii naszego zespołu, a Witalij jest odpowiednią osobą, aby tego dokonać”.

f1wm.pl

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Śro, 22.02.2012, 22:27

Gwoli ścisłości ;)

Prezentacja : Mercedes AMG W03

Mercedes AMG zaprezentował we wtorek na torze Catalunya swój tegoroczny bolid – W03.

Najnowszy samochód stajni z Brackley wyjechał już na tor podczas shakedownu na Silverstone oraz prywatnych testów, przeprowadzonych w niedzielę na barcelońskim obiekcie. W sumie obaj kierowcy pokonali około 400 kilometrów, starając się jak najlepiej przygotować W03 do rozpoczęcia oficjalnych zajęć.

Mercedes pragnie za wszelką cenę przerwać rozczarowujące pasmo słabych wyników i włączyć się do walki pomiędzy trzema czołowymi zespołami: Red Bull Racing, Ferrari i McLarenem. Podobnie jak większość bolidów konkurencji, W03 posiada charakterystyczny i bardzo rzucający się w oczy stopniowany nos. Projektując przednie zawieszenie inżynierowie Mercedesa zdecydowali się na zastosowanie koncepcji push-rod, a pałąk bezpieczeństwa został uformowany w stylu tego, znanego z mistrzowskiego bolidu BrawnGP z 2009 roku. Uwagę zwracają także mocno podcięte sekcje boczne, osobny wlot powietrza, wzorowany na rozwiązaniu z ubiegłorocznego McLarena MP4-26, służący do chłodzenia skrzyni biegów oraz bardzo wyszczuplona tylna partia samochodu.

Więcej - http://www.f1wm.pl/php/news_id-25440.html


Image

Źródło: f1wm.pl

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Sob, 25.02.2012, 14:19

Mercedes powtórzył kod modelu - W03 już był (choć bardzo dawno, w połowie lat dwudziestych ubiegłego wieku).

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Sob, 25.02.2012, 16:25

Uwaga dowĂłd ĹĽe nasz eksportowy drajwer ĹĽyje:

Image

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Sob, 25.02.2012, 23:47

o, a kto obok?

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Nie, 26.02.2012, 4:28

Ludzie, ktorzy wygrali konkurs Lotto, zeby sie z Kubica spotkac.

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Pon, 27.02.2012, 13:07

Piotr_24 napisał(a):Niestety to koniec Kubicy w Formule 1 , szkoda bo zapowiadaĹ‚o sie tak fajnie

mam nadzieję, że się mylisz, bo jak nie, to będę bardzo zawiedziony :(

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Czw, 01.03.2012, 21:55

WTF z tymi stopniowanymi nosami? Wygląda to strasznie szpetnie :/ Odnoszę wrażenie, że bolidy z roku na rok (dzięki przepisom) są coraz brzydsze...

Re: [Formuła 1 - sezon 2012] - tory, zespoły, ciekawostki

Czw, 01.03.2012, 23:37

lordzofmafia napisał(a):WTF z tymi stopniowanymi nosami? WyglÄ…da to strasznie szpetnie :/ OdnoszÄ™ wraĹĽenie, ĹĽe bolidy z roku na rok (dziÄ™ki przepisom) sÄ… coraz brzydsze...

Bankowo jest to odbicie strugi powietrza na tylny spoiler. Fajny patent.
Wyślij odpowiedź