Obecny czas: Sob, 20.04.2024, 0:10




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
[pytanie] Nascar... detale 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 437
Miejscowość: Tichau
Post [pytanie] Nascar... detale
Ostatnio oglądam tę serie wyścigów, mają swój klimat.
Zaciekawiła mnie jedna rzecz, jak takie auto obraca, o 180 stopni, to na przejściu dach, tylna szyba, powiedzmy umownie, otwierają się dwie klapy, ew jedna, coś jak spoiler...
Czy to jest jakiĹ› hamulec areodynamiczny ??? Bo tak to z pozoru wyglÄ…da.

Czasem to widać na tym filmiku,

http://www.youtube.com/watch?v=qo4uV9Oe_C8

Jak ktoś wie coś więcej, niech podzieli się wiedzą :wink:

_________________
Teoretyk ostatnio ...


Śro, 13.07.2011, 1:13
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Ostatnio na Discovery/National coś tam leciało o Nascar i te klapy mają zapobiegać dachowaniu etc. Zapobiegają, żeby auto nie zaczęło kozłować, nie wzbiło się w powietrze. Taki hamulec aerodynamiczny, który ma je przyklejać do toru ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 13.07.2011, 1:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Dokładnie o to chodzi. Ostatnio (w tamtym roku lub 2009, nie pamiętam w tej chwili) dodali jeszcze jeden rodzaj, zapobiegający nieustannemu obracaniu się samochodu. Wcześniej były tylko w poprzek na końcówce dachu, teraz dodali też pod jakimś niezbyt dużym kątem względem osi samochodów.

No i owszem, NASCAR jest znacznie ciekawszy od F1. Dzieje się tam znacznie więcej niż na torach F1 i nie mówię tutaj o wypadkach.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 13.07.2011, 2:30
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Więc co jest takiego ekscytującego w jeżdżeniu po owalu ?

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 13.07.2011, 21:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
podczas GP w Walencji mało nie zasnąłem.
http://www.youtube.com/watch?v=pKjNNMAkdUA
tutaj masz caluśki wyścig Daytona 500 z 2010 roku. Obejrzyj a potem skomentuj.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 13.07.2011, 21:50
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Chce poznać twoje zdanie, a nie odsyłasz mnie do 27 filmików ... O F1 nie pytałem.

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 13.07.2011, 22:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Wiesz kaĹĽdy patrzy na to subiektywnie, ale...
w F1 dotknięcie się bolidów przy +300 km/h oznacza wypadnięcie z wyścigu, tutaj kolesie się popychają nawzajem aby utorować sobie drogę. NASCAR to jest w zasadzie sport kontaktowy, nie wyścigi.
w F1 nie ma opisu technologi podczas przerw, na prawdziwych podzespołach samochodów. Pokazują natomiast nudne przejazdy za samochodem bezpieczeństwa.
w F1 walczy się na pitstopy, tutaj również, choć w sumie przede wszystkim na torze.
w F1 są piękne asfaltowe pobocza co by cipki za kierownicami bolidów się nie rozbryzgały o betonowe bandy, w NASCAR możesz nawet przyjąć samochód na twarz jak coś pójdzie nie tak.

Ale najważniejsze jest to że w NASCAR musisz walczyć o to aby utrzymać się na czele stawki, podczas gdy w F1 większość wyścigów kończy się po kwalifikacjach...

Już nawet wyścigi długodystansowe są ciekawsze od F1 z obecnych czasów...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Śro, 13.07.2011, 22:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 437
Miejscowość: Tichau
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Kobi w sumie, to głupie jest :roll: Tak zawsze myślałem, ale chyba czasem warto pooglądać coś innego. Dla Hamerykanów napewno najważniejsze są wypadki, bo to taki naród jest :lol: Gdzieś wyczytałem, że czasem siada tam 400000 widzów, taki wynik też coś znaczy.

Założyłem temat żeby, dowiedzieć się coś więcej o tym sporcie. Proszę, nie kwestionujcie sensu ścigania się po owalach. Dla mnie też to trochę dziwne, mimo że kiedyś w Europie, też były takie tory.

Podobno opony po zewnętrzej mają wyższy profil, niż te od wewnątrz. Ma to sprawić że samochód łatwiej pokonuje tor ???

Wie ktoś coś więcej ?

_________________
Teoretyk ostatnio ...


Śro, 13.07.2011, 22:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
ssebittro wbij sobie na google i znajdziesz mnĂłstwo tego typu ciekawostek o autach Nascar ;)

A co do F1 - ja zazwyczaj wytrzymuje 3 minuty.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 13.07.2011, 23:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 437
Miejscowość: Tichau
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Ice, nie chodzi mi o jakieś ciekawostki typu ile opony kosztują i ile się ich zużywa w weekend, tylko o taki odpowiednik działu o F1.

http://www.formula1.com/news/technical/

Jak znasz jakiś dobry link to wrzuć.

_________________
Teoretyk ostatnio ...


Śro, 13.07.2011, 23:26
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
http://nascarpl.bloog.pl/id,1682946,tit ... caid=6ca80 Tu masz trochÄ™ ciekawego.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 13.07.2011, 23:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 437
Miejscowość: Tichau
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Ice, dzięki za link, faktycznie coś więcej niż wywala google...

Jak przynudzam to mnie zbanujcie :wink: Ale zapytam, dlaczego prawa klapa, hamulec areodynamiczny, jest asymetryczny ???

Jak ktoĹ› wie to chyba flaszke lece :lol:

Wybacz, ale właśnie takie drobiazgi chciałbym poznać :wink:

_________________
Teoretyk ostatnio ...


Śro, 13.07.2011, 23:57
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
No masz to napisane w tym tekście który Ci wysłałem ;) Chodzi o aerodynamike - asymetrycznie zależnie od sytuacji odpowiednio blokuje pojazd przed lotem.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 14.07.2011, 0:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 437
Miejscowość: Tichau
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Qurwa, przeczytałem na szybko i chyba jestem w plecy :lol:
BTW, LeĹĽe, sam z siebie :mryellow:

_________________
Teoretyk ostatnio ...


Czw, 14.07.2011, 0:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
BmwM5 napisał(a):
Wiesz kaĹĽdy patrzy na to subiektywnie, ale...
w F1 dotknięcie się bolidów przy +300 km/h oznacza wypadnięcie z wyścigu, tutaj kolesie się popychają nawzajem aby utorować sobie drogę. NASCAR to jest w zasadzie sport kontaktowy, nie wyścigi.
w F1 nie ma opisu technologi podczas przerw, na prawdziwych podzespołach samochodów. Pokazują natomiast nudne przejazdy za samochodem bezpieczeństwa.
w F1 walczy się na pitstopy, tutaj również, choć w sumie przede wszystkim na torze.
w F1 są piękne asfaltowe pobocza co by cipki za kierownicami bolidów się nie rozbryzgały o betonowe bandy, w NASCAR możesz nawet przyjąć samochód na twarz jak coś pójdzie nie tak.

Ale najważniejsze jest to że w NASCAR musisz walczyć o to aby utrzymać się na czele stawki, podczas gdy w F1 większość wyścigów kończy się po kwalifikacjach...

Już nawet wyścigi długodystansowe są ciekawsze od F1 z obecnych czasów...


Zalamka. Nie interesuje Cie to wiec nie ogladaj. Albo ogladaj ale sie nie wypowiadaj jak nie masz pojecia.

A tutaj troche o NASCAR :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZT7_c2UY1Uk


Czw, 14.07.2011, 16:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
horch napisał(a):
Zalamka. Nie interesuje Cie to wiec nie ogladaj. Albo ogladaj ale sie nie wypowiadaj jak nie masz pojecia.

:?: :?: :?: można jaśniej?

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Czw, 14.07.2011, 18:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
Cytuj:
w F1 dotknięcie się bolidów przy +300 km/h oznacza wypadnięcie z wyścigu

Zdaza sie tak jak w kazdym innym sporcie w ktorym sa takie predkosci.

Cytuj:
tutaj kolesie się popychają nawzajem aby utorować sobie drogę

Dobry tekst. :lol: Powinni sobie jeszcze walec przyczepic zeby latwiej im sie torowalo.

Cytuj:
w F1 nie ma opisu technologi podczas przerw, na prawdziwych podzespołach samochodów. Pokazują natomiast nudne przejazdy za samochodem bezpieczeństwa.

Widziales kiedys prawdziwa relacje z F1? Chyba nie. A niby w NASCAR to caly czas mowia o technologii w czasie przerw. Chyba w reklamach ktore w tych przerwach sa pokazywane.

Cytuj:
w F1 są piękne asfaltowe pobocza co by cipki za kierownicami bolidów się nie rozbryzgały

Wiekszosc tych cipek to najlepsi kierowcy na swiecie a zreszta nie oni projektuja tory.

Cytuj:
o betonowe bandy

Bo niby w NASCAR sa betonowe bandy?

Cytuj:
w NASCAR możesz nawet przyjąć samochód na twarz jak coś pójdzie nie tak

Bo to sa twardziele zabudowani puszka i na twarz moga przyjac wszytko co chca. :twisted:

Cytuj:
Ale najważniejsze jest to że w NASCAR musisz walczyć o to aby utrzymać się na czele stawki, podczas gdy w F1 większość wyścigów kończy się po kwalifikacjach...

...ktore zreszta w F1 tez sa emocjonujace w przeciwienstwie do NASCAR.

Cytuj:
Już nawet wyścigi długodystansowe są ciekawsze od F1 z obecnych czasów...

Bo pewnie w dawnych czasach to ogladales F1 caly czas. A propos tego to kiedy obecne sie zaczely?


Czw, 14.07.2011, 20:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
lol... na serio nie masz pojęcia o czym piszesz.
nc...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Czw, 14.07.2011, 21:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 355
Miejscowość: wietrzne miasto
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
No wlasnie nc.
Dobrze, ze wrociles do nieogladania F1. W tym czasie mozesz poszerzyc swoja wiedze w innych tematach.


Pią, 15.07.2011, 20:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: [pytanie] Nascar... detale
lul :D dobrymi ĹĽartami sypiesz

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Pią, 15.07.2011, 20:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018