Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 5:44




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1982-1986 WAZ 2105 VFTS 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post 1982-1986 WAZ 2105 VFTS
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Cytuj:
W latach osiemdziesiątych, pod kerownictwem litewskiego kerowcy i inżyniera-konstruktora samochodów rajdowych, Stasisa Brundzy, w nieistniejącej już Vilnus Fabrik Tuning Sport z Wilna, powstawała B-grupowa 2105 VFTS. Cieszyła się ona powodzeniem kerowców ze Szwecji, Niemiec, Norwegii, a także Panamy i Kolumbii. Poniżej homologacja FIS dla lady VFTS z dnia 1.10.82 roku dla grupy B.

NADWOZIE: stalowe; długość - 4090; szerokość - 1725; materiał wykonania maski, klapy bagażnika i pozostałych elementów - metal; przedni i tylny zderzak - brak; klatka - wykonana przez VFTS w Wilnie, wykonana z metalu o wadze 40,5 kg.

SILNIK: położenie - wzdłużne; liczba cylindrów - 4; system chłodzenia - płynem; dopuszczalna całkowita pojemność silnika - 1596cm3; dopuszczalna minimalna waga koła zamachowego - 4200g; ilość głowic - 1; materiał głowicy - aluminium; reszta silnika - stal; ilość gaźników - 2; typ gaźników - horyzontalne, WEBER 45 CDOE; ilość wałków rozrządu - 1 (połżony u góry); napęd silnika - łańcuch; system zapłonu - z akumulatora; ilość świc na cylinder - 1; zawory - dolotowe - 41 mm; wylotowe - 36 mm; materiał wykonania tłoków - tytan; materiał wykonania wału napędowego - stal

ZBIORNIK PALIWA: ilość zbiorników paliwa - 1; mateiał zbiornika paliwa - stal; położenie zbiornika - w bagażniku; pojemność zbiornika - 39 L

Ilość akumulatorów - 1

Napędzane koła - tylne

SKRZYNIA BIEGÓW: zamocowanie - do silnika; rodzaj skrzyni manualnej - VAZ-2105, VAZ - R3
Przełożenia:
I - 3,67 (2,46)
II - 2,10 (1,67)
III - 1,36 (1,19)
IV - 1,00 (1,00)

R - 3,53 (3,06)

NAPĘD: most - od kombi 2104, przełożenie 4,4, z tym, że wzmacniany dodatkowymi zastrzałami wspawywanymi od główki mostu w kierunku jego końców; przkazywanie napędu - wał kardana; sprzęgło - napędzane hydraulicznie ilość tarcz sprzęgła - 1

ZAWIESZENIE: Rodzaj zawieszenia - przód - niezależne (sprężyna, podwójne, trójkątne wahacze); tył - zależne (most, sprężyna śrubowa, drążek reakcyjny); Amortyzatory: Bilstein - teleskopowe, hydropneumatyczne, po jedym na każde koło;

KOŁA I HAMULCE: Rozmiar kół - 13 cali; Hamulce przód - hydrauliczne, po dwa cylinderki na koło; Hamulce tył - bębny; Hamulec ręczny - w kabinie, napędzany linką, blokujący tylne koła

WNĘTRZE: wentylacja - tak; ogrzewanie - tak; szyberdach w opcji - nie; system otwierania szyb z przodu - mechaniczny; liczba drzwi - 4; drzwi wykonane z metalu; szyby - z tworzywa sztucznego

DODATKI: Skrzynia kłowa (Przełożenia: I - 2,89 /2,37\; II - 1,89 /1,72\; III - 1,51 /1,43\; IV - 1,19 /1,19\; V - 1,00 /1,00\; R - 2,37 /2,37\); turbosprężarki o mocy silnika do 200 KM.

Stopień sprężania: 11,5:1
Moc maksymalna: 160 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h

(C) Inetauto.ru
Rallyhistory.ru
Wikimedia.org
Autopictu.com
Groupbrally.com
Motorstown.com
Flickr.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 18.01.2013, 23:54
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018