[Formuła 1 2016] - Tory, Zespoły, Ciekawostki
Wysłany: Nie, 13.03.2016, 1:38
Witam w sezonie 2016 ! Czas przypomnieć sobie czym jest królowa sportów motorowych Już w kolejny weekend rozpocznie się nowy sezon Formuły 1. Co zmienia się w Formule 1 na sezon 2016 ? A no całkiem sporo. Prawa do transmisji w Polsce od sezonu 2016 treningów, kwalifikacji oraz wyścigów nabyła spółka Eleven Sports Network i tylko na kanałach tej telewizji będziemy mogli oglądać zmagania w Formule 1.
Zespoły:
W stawce mamy 11 zespołów z czego zaliczamy jeden powrót po 5 latach. Chodzi o ekipę Renault oraz dwa nowe Manor i Haas.
Wyścigi:
Tegoroczny kalendarz Formuły 1 liczy już 21, a nie jak dotąd 20 wyścigów.
Kwalifikacje:
Format kwalifikacji w głównej mierze pozostał. Sesja kwalifikacyjna składa się z 3 etapów. Zmieniły się natomiast zasady w każdej z 3 sesji.
Q1:
Czas trwania Q1 to 16 minut
Po pierwszych 7 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Po Q1 7 kierowców odpada, 15 przechodzi dalej
Q2:
Czas trwania Q2 to 15 minut
Po pierwszych 6 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Po Q2 7 kierowców odpada, 8 przechodzi dalej
Q3:
Czas trwania Q3 to 14 minut
Po pierwszych 5 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Kiedy do końca Q3 zostaje półtorej minuty zostaje dwóch zawodników, którzy miedzy sobą rozgrywają walkę o pole position
Bezpieczeństwo:
W celu większej ochronny zawodników tegoroczne zespoły musiały zbudować o 2 cm wyższe oraz bardziej wytrzymałe niż dotychczas obudowy chroniące głowę kierowcy. Nakazano również stosowanie nowych kamer umieszczonych na nosie bolidów rejestrujących 400 klatek na sekundę nagrywająca głowę kierowcy podczas wypadku. Kolejna zmiana dotyczy VSC czyli Wirtualnego Samochodu Bezpieczeństwa. Będzie on mógł być również wykorzystywany podczas treningów, a po jego wyłączeniu system DRS będzie mógł być używany przez kierowców natychmiast, a nie tak jak dawniej po przejechaniu dwóch okrążeń.
Silniki:
Limit jednostek napędowych zwiększono z 4 do 5. Silnik w bolidach to V6 o pojemności 1,6 litra z doładowaniem, maks. 15.000 obr./min
Wydech:
Dla poprawienia głośności jednostek V6 nakazano zastosowanie 1 bądź dwóch dodatkowych rur wydechowych, którymi popłyną spaliny z zaworu upustowego. Mam wrażenie, że ta zmiana jest dla podbicia oglądalności
Opony:
Pirelli na ten sezon dostarczy 5 mieszanek. Nową jest ultramiękka oznaczona kolorem fioletowym. Na każdy wyścig Pirelli wybierze trzy mieszanki z pięciu, a nie jak do tej pory 2 z 4. Każdy zespół otrzyma 10 kompletów dla każdego kierowcy z osobna.
Waga bolidu:
Dopuszczalna waga bolidu w tym sezonie to 701 kg wliczając w to kierowcę, kamery oraz balast
Zespoły i kierowcy
Red Bull Racing
Kierowcy:
Daniił Kwiat
Daniel Ricciardo
Bolid
Red Bull RB12
Ferrari
Kierowcy:
Sebastian Vettel
Kimi Raikkonen
Bolid:
Ferrari SF16-H
Mercedes
Kierowcy:
Nico Rosberg
Lewis Hamilton
Bolid:
Mercedes F1 W07 Hybrid
Haas
Kierowcy:
Romain Grosjean
Esteban Gutierrez
Bolid:
Haas VF-16
Sauber
Kierowcy:
Marcus Ericsson
Felipe Nasr
Bolid:
Sauber C35
Force India
Kierowcy:
Sergio Perez
Nico Hulkenberg
Bolid:
Force India VJM09
McLaren
Kierowcy:
Fernando Alonso
Jenson Button
Bolid:
McLaren MP4-31
Williams
Kierowcy:
Felipe Massa
Valtteri Bottas
Bolid:
Williams FW38
Renault
Kierowcy:
Kevin Magnussen
Jolyon Palmer
Bolid:
Renault R.S.16
Toro Rosso
Kierowcy:
Max Verstappen
Carlos Sainz
Bolid:
Toro Rosso STR11
Manor
Kierowcy:
Rio Haryanto
Pascal Wehrlein
Bolid:
Manor MRT05
Kalendarz wyścigów 2016
Źródła: f1wm.pl, f1.com,v10.pl, carscoops.com
Zespoły:
W stawce mamy 11 zespołów z czego zaliczamy jeden powrót po 5 latach. Chodzi o ekipę Renault oraz dwa nowe Manor i Haas.
Wyścigi:
Tegoroczny kalendarz Formuły 1 liczy już 21, a nie jak dotąd 20 wyścigów.
Kwalifikacje:
Format kwalifikacji w głównej mierze pozostał. Sesja kwalifikacyjna składa się z 3 etapów. Zmieniły się natomiast zasady w każdej z 3 sesji.
Q1:
Czas trwania Q1 to 16 minut
Po pierwszych 7 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Po Q1 7 kierowców odpada, 15 przechodzi dalej
Q2:
Czas trwania Q2 to 15 minut
Po pierwszych 6 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Po Q2 7 kierowców odpada, 8 przechodzi dalej
Q3:
Czas trwania Q3 to 14 minut
Po pierwszych 5 minutach kwalifikacji odpada zawodnik z najgorszym czasem okrążenia
Po kolejny 90 sekundach, aż do końca sesji odpadają kolejni na tych samych zasadach
Kiedy do końca Q3 zostaje półtorej minuty zostaje dwóch zawodników, którzy miedzy sobą rozgrywają walkę o pole position
Bezpieczeństwo:
W celu większej ochronny zawodników tegoroczne zespoły musiały zbudować o 2 cm wyższe oraz bardziej wytrzymałe niż dotychczas obudowy chroniące głowę kierowcy. Nakazano również stosowanie nowych kamer umieszczonych na nosie bolidów rejestrujących 400 klatek na sekundę nagrywająca głowę kierowcy podczas wypadku. Kolejna zmiana dotyczy VSC czyli Wirtualnego Samochodu Bezpieczeństwa. Będzie on mógł być również wykorzystywany podczas treningów, a po jego wyłączeniu system DRS będzie mógł być używany przez kierowców natychmiast, a nie tak jak dawniej po przejechaniu dwóch okrążeń.
Silniki:
Limit jednostek napędowych zwiększono z 4 do 5. Silnik w bolidach to V6 o pojemności 1,6 litra z doładowaniem, maks. 15.000 obr./min
Wydech:
Dla poprawienia głośności jednostek V6 nakazano zastosowanie 1 bądź dwóch dodatkowych rur wydechowych, którymi popłyną spaliny z zaworu upustowego. Mam wrażenie, że ta zmiana jest dla podbicia oglądalności
Opony:
Pirelli na ten sezon dostarczy 5 mieszanek. Nową jest ultramiękka oznaczona kolorem fioletowym. Na każdy wyścig Pirelli wybierze trzy mieszanki z pięciu, a nie jak do tej pory 2 z 4. Każdy zespół otrzyma 10 kompletów dla każdego kierowcy z osobna.
Waga bolidu:
Dopuszczalna waga bolidu w tym sezonie to 701 kg wliczając w to kierowcę, kamery oraz balast
Zespoły i kierowcy
Red Bull Racing
Kierowcy:
Daniił Kwiat
Daniel Ricciardo
Bolid
Red Bull RB12
Ferrari
Kierowcy:
Sebastian Vettel
Kimi Raikkonen
Bolid:
Ferrari SF16-H
Mercedes
Kierowcy:
Nico Rosberg
Lewis Hamilton
Bolid:
Mercedes F1 W07 Hybrid
Haas
Kierowcy:
Romain Grosjean
Esteban Gutierrez
Bolid:
Haas VF-16
Sauber
Kierowcy:
Marcus Ericsson
Felipe Nasr
Bolid:
Sauber C35
Force India
Kierowcy:
Sergio Perez
Nico Hulkenberg
Bolid:
Force India VJM09
McLaren
Kierowcy:
Fernando Alonso
Jenson Button
Bolid:
McLaren MP4-31
Williams
Kierowcy:
Felipe Massa
Valtteri Bottas
Bolid:
Williams FW38
Renault
Kierowcy:
Kevin Magnussen
Jolyon Palmer
Bolid:
Renault R.S.16
Toro Rosso
Kierowcy:
Max Verstappen
Carlos Sainz
Bolid:
Toro Rosso STR11
Manor
Kierowcy:
Rio Haryanto
Pascal Wehrlein
Bolid:
Manor MRT05
Kalendarz wyścigów 2016
Źródła: f1wm.pl, f1.com,v10.pl, carscoops.com