1909 Laurin & Klement FCR
Automobilownia.pl
Wikipedia.org
Skoda-Storyboard.com
Auta5p.eu
Cytuj:
Tylko cztery cylindry – za to ogromnie wysokie, 85 x 250 mm – miał Laurin & Klement FCR, czyli 5,7-litrowy, 100-konny bolid Grand Prix z 1909r. (dziwaczne proporcje silnika to rezultat wyścigowej formuły ograniczającej nie pojemność, a powierzchnię tłoków). Fabryczny kierowca, Otto Hieronimus, osiągnął kilka sukcesów. W 1911 r. zwyciężył on w wyścigu górskim Zbraslav - Jíloviště. Na torze Brooklands pobił światowy rekord prędkości. Ponadto startował również w wyścigach m. in. w Simmeringu, Rouen, Trieście.
Dane techniczneProducent: Laurin & Klement, Mlada Boloslav, Austro-Wegry (Czechy)
Okres produkcji: 1909
Wyprodukowanych: 2 egz.
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik
Pojemność skokowa: 5672 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 250 mm
Moc maksymalna: 100 KM (74 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Zawieszenie: osie sztywne z resorami piórowymi
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Kierowca: Otto Hieronimus
(C) Automobilownia.pl
Wikipedia.org
Skoda-Storyboard.com
Auta5p.eu