Switch to full style
Dział o wszystkich sportach samochodowych
Wyślij odpowiedź

1908 Laurin & Klement BSC

Pon, 18.09.2023, 16:02

Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image
Image Zlomnik Sidersweb.pl
Image
Image Oldtimer-Veranstaltung.de

Nie wszyscy producenci samochodów mogą pochwalić się ponad 100-letnią obecnością w tej branży. Skoda może. I właśnie to zrobiła.

No ale skoro Audi może chwalić się marką NSU, to Skoda może robić to samo z Laruinem i Klementem. Odrestaurowanie modelu BSC to zresztą świetnie zagranie. Nie dość, że gdzieś w Czechach udało się zlokalizować jeden z dwunastu wyprodukowanych egzemplarzy najbardziej sportowej wersji modelu BS, to jeszcze okazało się, że samochód jest w miarę kompletny. Nie oznacza to, że 110-letni samochód udało się doprowadzić do fabrycznego stanu w kilka tygodni. Kapitalny remont zajął w sumie dwa lata.
Wszystkie elementy, które okazały się być już za bardzo nadszarpnięte zębem czasu, wymieniono na nowe, wzorowane na oryginałach. BSC od zwykłego BS różnił się o wiele mocniejszym (o całe 2 konie mechaniczne), 12-konnym, silnikiem o pojemności 1,4 l i inaczej stylizowanym nadwoziem.

Jeździ się tym pewnie i tak, jak wozem drabiniastym, ale to już szczegół. Auto i tak resztę swojego życia spędzi w muzeum Skody w Mlada Boleslav.

Dane techniczne
Producent: Laurin & Klement, Mlada Boleslav, Austro-Węgry
Okres produkcji: 1908
Typy nadwozi: roadster
Silnik: rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 1399 ccm
Średnica cylindra: 90 mm
Skok tłoka: 110 mm
Moc maksymalna: 12 KM (8,8 kW)
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne


(C) EuroOldtimers.com
Zlomnik Sidersweb.pl
Oldtimer-Veranstaltung.de
Wyślij odpowiedź