Obecny czas: Pon, 06.05.2024, 15:52




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
1985 Ford RS200 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
dałem do tego link wcześniej...

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Wto, 08.08.2006, 21:02
Profil

Postów: 10
Miejscowość: Ligota Rybińska
Post 
Grupa B nigdy nie została zdelegalizowana, samochody z tej grupy poprostu nie mogły brać udziału w rajdach, z powodzeniem startowały w wielu innych zawodach.

Co do bezpieczeństwa to gdyby w tamtych latach konstrukcja klatki i inne systemy bezpieczeństwa były tak rozwinięte jak pozwalał na to ówczesny regulamin, gdyby nie redukowano za wszelką cenę masy to Henri Tivonen :cry: byłby wielokrotnym mistrzem świata, a tak nawiasem mówiąc to obecne samochody WRC mają mniej więcej taką moc jak ówczesna grupa B.

Samochody Grupy B mogą startować w dzisiejszych rajdach ale tyko w HR czyli klasa historyczna i nie liczą się w generalce, ale założe się że gdyby dać naszego RS 200(MkII) Przybylskiemu lub innemu dobremu kierowcy to złoił by d*** Kuziemu aż miło, nawet jak by Kuzi wurcem jechał :) .

A tak w temacie RS 200 to jest piękna bestia która kocha swego pana, niestety nie kocha i nie wybacza tym co mają słaby refleks i za blisko trasy stoją. Wydaje mi się że to była najbardziej udana konstrukcja Grupy B, pozatym to FORD więc musi być najlepszy tak poprostu z założenia :D .


Czw, 04.01.2007, 13:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
Moto Misiek napisał(a):
A tak w temacie RS 200 to jest piękna bestia która kocha swego pana, niestety nie kocha i nie wybacza tym co mają słaby refleks i za blisko trasy stoją.


:lol: Ĺ‚Ä…dnie to ujÄ…Ĺ‚es :)

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Czw, 04.01.2007, 14:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
w takim małym autku tyle mocy to musi ładnie dawać czadu :mryellow: :mryellow:
Ciekaw jestem jak tym sie jeĹşdzi :? :?


Czw, 04.01.2007, 18:05
Profil

Postów: 128
Post 
Cytuj:
kto przylaczy sie do mojej manifestacji? ZADAM PRZYWROCENIA GRUPY B!!!


Juz kiedys pisałem coś na ten temat :wink: . Przywrócenie B-grupy było by idiotyzmem... a zresztą szkoda się wywodzić na ten temat bo jest to po prostu nie realne.

Cytuj:
Co do bezpieczeństwa to gdyby w tamtych latach konstrukcja klatki i inne systemy bezpieczeństwa były tak rozwinięte jak pozwalał na to ówczesny regulamin, gdyby nie redukowano za wszelką cenę masy to Henri Tivonen byłby wielokrotnym mistrzem świata,


Moto Misku dobrze ze wspominasz o regulaminie, gdyby on okreslał konkretne zasady dostosowujące bezpieczenstwo załogi (proporcjonalnie) do mocy a głownie do zachowania auta na drodze wywołanego własnie dużą mocą i dodatkowo brakiem "wspomagaczy" to ta klatka nie wyglądała by jak wózek na zakupy... Także była to porażka na całej linii!

Jesli chodzi o Toivonena to nie sądze zeby klatka mu w czymś pomogła ponieważ auto po wypadnięciu z drogi po prostu wybuchło.

Cytuj:
ale założe się że gdyby dać naszego RS 200(MkII) Przybylskiemu lub innemu dobremu kierowcy to złoił by d*** Kuziemu aż miło, nawet jak by Kuzi wurcem jechał .


Tutaj niestety nie zgodze się z tobą! Z całym szacunkiem dla Roberta Przybylskiego nie sądze zeby dał rade Kuzajowi gdyby ten prowadził WuRCa a nawet odwarze się napisac nie dał by mu rady gdyby Kuzi siedział w swojej N-kowej subarynie, a to dlatego, że Przybylski nie jezdzi juz od wielu lat (juz na Kormoranie 2001 podczas pojedynczego startu odstawał od wszystkich) a kolejna sprawa to to, ze dobry WuRC klepie na twarz b-grupe jadąc po srednio krętym odcinku!

Cytuj:
tak nawiasem mówiąc to obecne samochody WRC mają mniej więcej taką moc jak ówczesna grupa B.


Oj nawet nie wiesz jak siÄ™ mylisz!

PS: Sory, ĹĽe sie czepiam ale pewne rzeczy nalezy prostowac :P

_________________
http://www.autosportretro.fora.pl/


Nie, 11.03.2007, 23:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
Mocy nie majÄ…, ale obecne WRC sÄ… szybsze od B grupy.

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Pon, 12.03.2007, 18:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 31
Post Ford RS200
Dane techniczne (źródło http://www.autogen.pl):

Pojemność 1803 cm3
Moc 250 KM
Moment obr. 292 Nm
Napęd 4WD
0-60 mph 6,6sek

Image
Image
ImageImage
Image
Image


Nie, 05.04.2009, 10:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Ford RS200
Potężny pojazd. Pamiętam, że w jednym z Top Gearów był i Clarskon nim jeździł.

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Nie, 05.04.2009, 10:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: Ford RS200
Kolejny techniczny majstersztyk tamtych lat. Piękny.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 06.04.2009, 21:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Ford RS200
Image

Image

Image

Szkoda że go wycofali ze względu na tę parę wypadków która wydarzyły się na trasach radowych


Śro, 08.04.2009, 18:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post Re: Ford RS200
stratopolonez napisał(a):
Dane techniczne (źródło http://www.autogen.pl):

Pojemność 1803 cm3
Moc 250 KM
Moment obr. 292 Nm
Napęd 4WD
0-60 mph 6,6sek

Coś dziwne te dane... Ja słyszałem, że silnik miał pojemność 2l, moc ok. 660KM, a do 100km/h przyspieszał w 2.5s...

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Śro, 08.04.2009, 19:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 24
Miejscowość: Szczyrk miasto snowboardu
Samochód: VW transporter T2
Post Re: 1985 Ford RS200
dokładnie 660 koni to to auto w życiu nie miało .... ale fakt - był kurewsko szybki bo była mowa nawet o ponad 800 koniach :!:

W latach osiemdziesiątych Ford postanowił dołączyć do rajdowej grupy B i zdobyć mistrzostwo świata. W tym celu powstał model RS200. Regulamin wymagał zbudowania 200 cywilnych egzemplarzy i można już było budować rajdówkę, którą Ford nazwał Evolution. Konstrukcja nośna i kształt nadwozia praktycznie nie uległy zmianom, warto przypomnieć że RS200 jest oparty na przestrzennej ramie z aluminiowych rurek a nadwozie wykonano z tworzyw sztucznych. To w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami auta zapewnia masę na poziomie 1180 kg.

Standardowy 1,8-litrowy silnik został rozwiercony do pojemności 2,1 litra ale przede wszystkim zastosowano nową, gigantyczną turbosprężarkę zapewniającą ciśnienie 1,6 bar. Z tej niewielkiej pojemności udało się wycisnąć 580 koni mechanicznych i równie imponujący moment obrotowy 542 Nm. Inżynierowie zamontowali także nowy, większy intercooler i aby zapewnić mu dostateczną ilość powietrza na dachu pojawił się płaski wlot. Oczywiście żywotność tak wyżyłowanego silnika nie mogła być zbyt duża. Taka moc w połączeniu z niewielką masą zapewniała niesamowite osiągi. Ford RS200 Evolution stał się najszybciej przyspieszającym do setki samochodem świata. Prowadzony przez kierowcę rajdowego Stiga Blomqvista osiągnął taką prędkość po zaledwie 3,07s. Ten rekord pozostał niepobity przez 12 lat.

Na 580 KM historia RS200 się nie kończyła - różne źródła donoszą jeszcze o wariacji osiągającej przy ciśnieniu doładowania podniesionym do 2,2 bara moc 630 KM a nawet o modelach rozwijających przeszło 700 KM. Evo Hill Climb przygotowane na zawody na szczycie Pikes Peak rozwijało już 850 KM! Przyspieszenie do setki miałoby spaść w przypadku najmocniejszych wersji do 2,1 sekund a prędkość maksymalna sięgać ponad 330 km/h!

Aby Evolution był kompletnie przygotowany do ścigania należało trochę popracować nad zawieszeniem a szczególnie nad hamulcami. Samochód posiada oczywiście w pełni niezależne zawieszenie, a każde koło utrzymywane jest przez 2 kolumny McPersona przymocowane bezpośrednio do kratownicowej ramy.

Niestety kariera rajdowa RS200 Evolution zakończyła się po kilku startach. Debiut miał miejsce podczas śnieżnego rajdu Szwecji w 1986 roku, gdzie lokalny kierowca Stig Blomqwist przez jakiś czas nawet prowadził, niestety nie dotarł do mety, na otarcie łez drugi Ford dotarł do mety trzeci. Jak się okazało był to największy sukces RS200 w mistrzostwach świata. W kolejnych startach sezonu 1986 Blomqwist był kilkakrotnie bliski zwycięstwa, jednak zawsze coś stawało mu na przeszkodzie. Rok 1986 był ostatnim rokiem dla Grupy B, 500-konne bolidy były niezwykle trudne do opanowania, a poważne wypadki były tylko kwestą czasu. W jednym z nich uczestniczył właśnie RS200. Podczas Rajdu Portugalii egzemplarz prowadzony przez Joaquima Santosa wypadł z drogi zabijając trzech kibiców. W tym samym roku podczas Rajdu Korsyki Henri Toivanen i jego pilot spłonęli żywcem w swojej Lancii Delta. Grupa B została zdelegalizowana po zakończeniu sezonu. Jednak nie wszystko stracone; cywilna wersja RS200 startowała w grupie N, z całkiem dobrym rezultatem, auta były wykorzystywane także w rallycrossie.

_________________
Hotel Szczyrk


Śro, 08.04.2009, 23:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 31
Post Re: Ford RS200
lordzofmafia napisał(a):
Coś dziwne te dane... Ja słyszałem, że silnik miał pojemność 2l, moc ok. 660KM, a do 100km/h przyspieszał w 2.5s...

To dane wersji drogowej, rajdówki jeżdzące w grupie B miały ok 450-500KM, potem silniki były trochę podkręcane.

[quote=sirlancaster!]Ford RS200 Evolution stał się najszybciej przyspieszającym do setki samochodem świata. Prowadzony przez kierowcę rajdowego Stiga Blomqvista osiągnął taką prędkość po zaledwie 3,07s.[/quote]

Z tego co wiem to chociażby Lancia Delta S4 miała 2,3 do setki

A na deser fotka 840-konnego forda przygotowanego na Pikes Peak przez Mach 2 Racing

Image


Pią, 10.04.2009, 13:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1985 Ford RS200
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Producent: Ford Motor Company
Okres produkcji: 1984-1986
Poprzednik: Ford Escort Mk II RS2000
Następca: Ford Escort Mk V Cosworth
Segment G
Typy nadwozia 2-drzwiowe coupé
Silniki: benzynowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, głowica i blok silnika wykonane ze stopów aluminium, suche tuleje cylindrowe Nikasil, wał korbowy podparty na pięciu łożyskach, DOHC, 4 zawory na cylinder, rozrząd napędzany paskiem zębatym, chłodzony cieczą, elektroniczny wentylator chłodnicy
Cosworth BDT R4 1,8 l (wersja drogowa i B-Group)
Cosworth BDT-E R4 2,1 l (Evolution)
Układ zasilania: wtrysk paliwa oraz sterownik silnika Bosch Motronic, turbosprężarka Garrett T3, ciśnienie doładowania 23 psi (160 kPa)
Pojemność skokowa: 1803 cm³ (wersja drogowa i B-Group)
2137 cm³ (Evolution)
Średnica cylindra: 86,0 mm (wersja drogowa i B-Group)
Skok tłoka: 77,6 mm (wersja drogowa i B-Group)
Stopień sprężania: 7,2:1 (wersja drogowa i B-Group)
Moc maksymalna: 253 KM (190 kW) (wersja drogowa)
456 KM (331 kW) przy 8000 obr/min (B-Group)
558 KM (410 kW)-826 KM (608 kW) (Evolution)
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 4500 obr/min (wersja drogowa)
489 Nm przy 5500 obr/min (B-Group)
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Układ napędowy: silnik wzdłużnie centralnie, napęd na 4 koła
Hamulce: dwuobwodowe, ze wspomaganiem, tarczowe chłodzone aerodynamicznie
Ogumienie: Pirelli 225/50 VR 16
Długość: 4000 mm
Szerokość: 1752 mm
Rozstaw osi 2530 mm
Rozstaw kół przednich: 1501 mm
Rozstaw kół tylnych: 1496 mm
Masa własna: 1050 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 116 l
Prędkość maksymalna: 240 km/h (wersja drogowa)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (wersja drogowa)
2,9 s (B-Group)
Konkurencja: Audi Sport Quattro S1
Lancia Delta S4
Peugeot 205 T16


(C) Productioncars.com
Autoevolution.com
Fordrob.com
Reccerallysport.wordpress.com
Racingaccidents.wordpress.com
Blog.lmpcars.com
The-blueprints.com
Fordrs200.altervista.org
Autozine.org
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 22.11.2014, 2:12
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018