FILM:Producent: Ford Motor Company
Okres produkcji: 1984-1986
Poprzednik: Ford Escort Mk II RS2000
Następca: Ford Escort Mk V Cosworth
Segment G
Typy nadwozia 2-drzwiowe coupé
Silniki: benzynowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, głowica i blok silnika wykonane ze stopów aluminium, suche tuleje cylindrowe Nikasil, wał korbowy podparty na pięciu łożyskach, DOHC, 4 zawory na cylinder, rozrząd napędzany paskiem zębatym, chłodzony cieczą, elektroniczny wentylator chłodnicy
Cosworth BDT R4 1,8 l (wersja drogowa i B-Group)
Cosworth BDT-E R4 2,1 l (Evolution)
Układ zasilania: wtrysk paliwa oraz sterownik silnika Bosch Motronic, turbosprężarka Garrett T3, ciśnienie doładowania 23 psi (160 kPa)
Pojemność skokowa: 1803 cm³ (wersja drogowa i B-Group)
2137 cm³ (Evolution)
Średnica cylindra: 86,0 mm (wersja drogowa i B-Group)
Skok tłoka: 77,6 mm (wersja drogowa i B-Group)
Stopień sprężania: 7,2:1 (wersja drogowa i B-Group)
Moc maksymalna: 253 KM (190 kW) (wersja drogowa)
456 KM (331 kW) przy 8000 obr/min (B-Group)
558 KM (410 kW)-826 KM (608 kW) (Evolution)
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 4500 obr/min (wersja drogowa)
489 Nm przy 5500 obr/min (B-Group)
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Układ napędowy: silnik wzdłużnie centralnie, napęd na 4 koła
Hamulce: dwuobwodowe, ze wspomaganiem, tarczowe chłodzone aerodynamicznie
Ogumienie: Pirelli 225/50 VR 16
Długość: 4000 mm
Szerokość: 1752 mm
Rozstaw osi 2530 mm
Rozstaw kół przednich: 1501 mm
Rozstaw kół tylnych: 1496 mm
Masa własna: 1050 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 116 l
Prędkość maksymalna: 240 km/h (wersja drogowa)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (wersja drogowa)
2,9 s (B-Group)
Konkurencja: Audi Sport Quattro S1
Lancia Delta S4
Peugeot 205 T16
(C) Productioncars.com
Autoevolution.com
Fordrob.com
Reccerallysport.wordpress.com
Racingaccidents.wordpress.com
Blog.lmpcars.com
The-blueprints.com
Fordrs200.altervista.org
Autozine.org
Youtube.com