Czw, 06.06.2013, 14:04
Triumph4111 napisał(a):Najsmutniejsze jest to:W 2002 roku procent ofert w serwisie Allegro z licytacją wynosił 72%, a z opcją Kup Teraz 18%. Obecny poziom ofert licytacji to 15%, a z Kup Teraz 82%.
Allegro przestawia się na dużych sprzedawców, a zwykłych, okazjonalnych wyprzedawaczy zaczyna mieć w poważaniu. Ostatnia zmiana layoutu to jakaś masakra. To już nie portal aukcyjny, a zwykły sklep. Nie zdziwiłbym się, jakby za jakiś czas całkiem odeszli od licytacji...
Czw, 06.06.2013, 14:18
Czw, 06.06.2013, 16:34
Alfisti4ever napisał(a):Na Allegro przedmioty wystawiają ludzie którym widocznie forma licytacji przestała odpowiadać i dlatego taka zmiana w strukturze ofert Czy allegro ma na to wpływ? Raczej sami ludzi wolą coś wystawiać za konkretną cenę niż na licytację
Czw, 06.06.2013, 22:07
Czw, 06.06.2013, 22:59
Dżony napisał(a):bardzo ciekawy wpis nt. współczesnych samochodów i tego, że są lepsze niż się powszechnie sądzi.
Nie, 09.06.2013, 8:37
Nie, 09.06.2013, 12:53
Nie, 09.06.2013, 15:22
Czw, 13.06.2013, 11:30
Czw, 13.06.2013, 13:12
Czw, 13.06.2013, 14:35
Czw, 13.06.2013, 14:58
Śro, 26.06.2013, 14:17
Dodatkowe opłaty, podatki i badania? Stare auto może wydrenować kieszeń
Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie.
- Zmiany przysporzą korzyści nabywcom i użytkownikom samochodów, są istotne dla ochrony środowiska, poprawią kondycję stacji dilerskich, a co za tym idzie, pozwolą utrzymać, a nawet zwiększyć zatrudnienie w sektorze motoryzacyjnym oraz w poważny sposób zasilić budżet państwa - twierdzi Ryszard Hada, dyrektor stowarzyszenia.
Zmiany mają zniechęcić Polaków do kupowania starych aut, a zachęcić do nabywania nowych. W praktyce dotknęłyby kieszeni nawet kilkunastu milionów Polaków. Bo dziś Polacy kupują głównie stare auta, a na zakup nowych stać niewiele osób. "Każdego roku do Polski sprowadza się z zagranicy 700 tys. używanych aut i tylko około 270 tys. nowych. Średni wiek sprowadzanych samochodów przekracza 10 lat. Zdecydowana większość z nich nie spełnia wymogów bezpieczeństwa i norm ekologicznych obowiązujących w Unii Europejskiej" - czytamy w raporcie.
Stowarzyszenie proponuje wprowadzenie podatku: "Bezpieczna Droga" dla firm ubezpieczeniowych. Towarzystwa Ubezpieczeniowe musiałyby podwyższyć cenę polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat o 10 proc. - Według danych KNF w 2012 r. aż 60 proc. aut spośród blisko 19 mln wszystkich aut jeżdżących dziś po polskich drogach ma ponad 12 lat - przytacza statystyki stowarzyszenie. Łącznie posiadacze aut zapłaciliby 500 mln zł więcej, a podatek trafiłby do budżetu.
To nie wszystko: posiadaczy starszych samochodów uderzyć miałby również po kieszeni podatek ekologiczny. Jego wysokość uzależniona miałaby być od wieku auta. Propozycja zakłada, że posiadacz auta w wieku powyżej 12 lat zapłaciłby 100 zł. - W efekcie budżet zyskałby dodatkowe 1 mld 138 mln zł - wynika z wyliczeń.
Kolejne rozwiązanie proponuje wprowadzenie zakazu ponownej rejestracji auta powyżej 12 lat w przypadku zmiany właściciela, jeżeli było uprzednio zarejestrowane za granicą. W praktyce zablokuje to całkowicie możliwość sprowadzania starszych aut.
Zmienić miałby się też system złomowania aut. Stowarzyszenie proponuje przyznawanie właścicielowi za złomowanie kompletnego samochodu państwowego świadectwa złomowania o wartości 1000 zł. Kupując nowe auto w salonie, posiadacz świadectwa mógłby uzyskać 1000 zł zniżki.
Jednocześnie dowolny podmiot sprowadzający pojazd (nowy lub używany) z zagranicy - od każdego wprowadzonego po raz pierwszy na terytorium Polski auta - musiałby uiścić opłatę 1500 zł brutto.
To nie wszystko: importerzy chcą też wzmocnić nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, wprowadzić obowiązek zawarcia na umowach sprzedaży aktualnego przebiegu pojazdu wg wskazań licznika, a także wprowadzić obowiązkowe badania poziomu emisji CO2.
Kontrowersyjne propozycje zawarto w projektach ustaw opracowanych przez Instytut Studiów Podatkowych. Przekazano je do ministerstw, klubów i komisji sejmowych.
Śro, 26.06.2013, 20:55
Śro, 26.06.2013, 22:15
Śro, 26.06.2013, 23:19
Stare auto może wydrenować kieszeń
Nie, 30.06.2013, 22:19
Nie, 30.06.2013, 23:30
Pon, 01.07.2013, 8:41