Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 13:48




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 353 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Polska infrastruktura drogowa 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 552
Miejscowość: Tarnów
Samochód: Opel Astra G
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Dżony Oczywiście zgadzam się po części z tym co napisałeś wyżej, aczkolwiek ubliżanie ludziom, którzy uzyskali w latach 80' tych tytuł technika jest delikatnie nie na miejscu. Dlaczego ? Otóż taki technik budownictwa miał wtedy bardzo podobny zakres materiału a nie rzadko większy, jak Ty czy Ja obecnie na studiach wyższych. Automatyki uczę się ( oczywiście pewnych rzeczy ) np. z podręczników, które wiele lat temu były używane właśnie w technikach. Obecnie większość szkół średnich - technicznych składa się z bandy kretynów, a tylko jakaś tam mniejsza część poszła do techników z wyboru, a nie z przymusu. Dawniej tak nie było, Technika w większości były szkołami, po których coś się wynosiło. Nie jeden technik starej daty przewyższa umiejętnościami i wiadomościami inżyniera. Potwierdzam jednak, że porządny doktor czy profesor byłby bardziej na miejscu, bo obronić doktorat na Państwowej uczelni z nauk ścisłych to nie taka prosta rzecz i trzeba być do tego stworzonym.


Pon, 21.04.2014, 18:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Nie miałem zamiaru nikomu ubliżać, sorry, że tak wyszło.
Oczywiście, że technik budownictwa starej daty ma duże umiejętności, najbardziej procentowało to, że mógł zdobywać uprawnienia z ograniczeniami jak teraz ktoś z samą inżynierką, sam miałem do czynienia na jednej z budów z technikiem starszej daty z uprawnieniami i dużym doświadczeniem, na pewno kasował wiedzą 99% inżynierów magistrów ze stażem mniejszym niż 10 lat, doświadczenie procentuje.
Co do materiału to spierałbym się, dziadek jest inżynierem budownictwa z pełnymi uprawnieniami, często rozmawiamy na ten temat bo dobrze jest czerpać wiedzę od bardziej doświadczonych i tak porównując zakres dochodzę do wniosku, że my obecnie jednak na studiach robimy bardziej złożone projekty ale oczywiście mamy ogromne ułatwienie, że posiadamy odpowiednie programy projektowe czy obliczeniowe czy choćby kalkulatory naukowe.
A teraz ciekawostka, obecna Pani minister infrastruktury jest po orientalistyce, tutaj dochodzimy do absurdalnej sytuacji, że aby robić na budowie cokolwiek innego niż machanie łopatą trzeba mieć przynajmniej studia + uprawnienia ale żeby rządzić tym na szczeblu krajowym nie potrzeba nic innego niż członkostwa w aktualnie rządzącej partii.

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Wto, 22.04.2014, 7:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
przemekp14 napisał(a):
Dżony Oczywiście zgadzam się po części z tym co napisałeś wyżej, aczkolwiek ubliżanie ludziom, którzy uzyskali w latach 80' tych tytuł technika jest delikatnie nie na miejscu. Dlaczego ? Otóż taki technik budownictwa miał wtedy bardzo podobny zakres materiału a nie rzadko większy, jak Ty czy Ja obecnie na studiach wyższych. Automatyki uczę się ( oczywiście pewnych rzeczy ) np. z podręczników, które wiele lat temu były używane właśnie w technikach. Obecnie większość szkół średnich - technicznych składa się z bandy kretynów, a tylko jakaś tam mniejsza część poszła do techników z wyboru, a nie z przymusu. Dawniej tak nie było, Technika w większości były szkołami, po których coś się wynosiło. Nie jeden technik starej daty przewyższa umiejętnościami i wiadomościami inżyniera. Potwierdzam jednak, że porządny doktor czy profesor byłby bardziej na miejscu, bo obronić doktorat na Państwowej uczelni z nauk ścisłych to nie taka prosta rzecz i trzeba być do tego stworzonym.

Z tym bym troszkę uważał. Jak na razie to doktorat kupić można, ale audiencji u prezydenta jeszcze nie. Dziś imponuje mi jedynie tytuł profesora.

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Wto, 22.04.2014, 11:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Cytuj:
bo obronić doktorat na Państwowej uczelni z nauk ścisłych to nie taka prosta rzecz i trzeba być do tego stworzonym


Zdziwiłbyś się i to bardzo.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 22.04.2014, 11:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 552
Miejscowość: Tarnów
Samochód: Opel Astra G
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Być może, spotkani dotychczas ludzie z doktoratem z dziedzin technicznych zrobionym dziennie na publicznej uczelni, nie w trybie zaocznym a nie jakiś ekonomii i pochodnych, nie mówiąc o innych stosunkach międzynarodowych, byli zawsze świetnymi specjalistami w swojej dziedzinie. Jest za to masa magistrów, którzy posiadają wiedzą po prostu załamują. Ale to tylko moje spostrzeżenia. Co do imponowania, z pewnych dziedzin wystarczy tytuł inżyniera żeby mi zaimponować, nie trzeba profesora. Zresztą nawet u mnie na studiach widzę jaka przepaść dzieli tych co studiują zaocznie ze studentami dziennymi. Nie wszystkich, ale zdecydowana większość.


Wto, 22.04.2014, 12:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1079
Miejscowość: ...
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Dlatego uwazam, ze inzynierowie podobnie jak lekarze i prawnicy powinni miec jednolity dla danego kierunku egzamin panstwowy po skonczeniu studiow. Wtedy Ci, ktorzy nie osiagneli odpowiedniego poziomu wiedzy nie dostaliby prawa wykonywania zawodu i mniej krzywdzace byloby to dla tych, ktorzy ukonczyli porzadne uczelnie.


Pią, 25.04.2014, 6:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Na budownictwie przecież są egzaminy państwowe poprzez które nabywa się uprawnienia, do których można przystąpić dopiero z odpowiednim stażem pracy, nie wiem jak jest na innych kierunkach.
Kiedyś było łatwiej, wystarczył odpowiedni staż pracy i uprawnienia nabywało się z automatu.
Inna sprawa, że na wyższych szkołach tego i owego kierunki stricte techniczne raczej nie występują, prędzej humanistyczne lub ekonomiczne.

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Nie, 27.04.2014, 20:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Cytuj:
Hiszpańska firma Dragados przygotowuje się do rozpoczęcia budowy ekspresowej "siódemki" do granic ze Świętokrzyskiem, a warszawski oddział GDDKiA zaprosił firmy do składania ofert cenowych na budowę obwodnicy zachodniej Radomia

- Dragados inwentaryzuje miejsca, gdzie będzie prowadzona inwestycja, wyznacza teren w liniach rozgraniczenia trasy, prowadzi uzgodnienia dotyczące dróg dojazdowych do placu budowy, wyznacza miejsca na zaplecze i składy materiałów. Do końca sierpnia wykonawca ma przedstawić harmonogram robót. Do początku września na pewno nie będzie więc żadnych utrudnień związanych z budową odcinka S-7 od końca obwodnicy zachodniej do granic z województwem świętokrzyskim - mówi Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak zaznacza, budowa w ogóle nie powinna być bardzo uciążliwa dla kierowców, bo ponad 70 proc. tego odcinka ma przebieg w nowym śladzie, w znacznej odległości od obecnej trasy nr 7. Dopiero w okolicach Szydłowca trasa będzie budowana tak, jak obecnie przebiega "siódemka".

Przypomnijmy: ekspresowa S7 będzie biec po wschodniej stronie obecnej E-77. Zacznie się na wysokości Krogulczy Suchej (przed Orońskiem, jadąc w kierunku Kielc), gdzie zaplanowano zakończenie obwodnicy zachodniej. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Ze starej siódemki od Radomia wjedziemy na nią węzłem Młodocin, który jest już częścią drugiej inwestycji, czyli budowy obwodnicy zachodniej.

Trasa ma mieć 22 km, na blisko 10 km ustawione zostaną ekrany akustyczne. Wykonawca ma zbudować 14 wiaduktów, cztery mosty, dwie kładki dla pieszych i dwa przejścia dla dużych zwierząt. Najdłuższy most, nad rzeką Oronką, ma mieć 325 m. Na obwodnicy Szydłowca droga będzie przebiegać w zagłębieniu - ok. 6 m w rejonie ul. Jastrzębskiej i ok. 3 m w okolicach ul. Kolejowej.

Budowa ma potrwać dwa lata, ale z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych. Nową ekspresówką powinniśmy więc pojechać na początku 2017 r.

Umowa z Dragadosem została podpisana na początku lipca w Kielcach. To ten oddział GDDKiA, a nie warszawski, będzie bowiem nadzorował nasze obie inwestycje na siódemce - zarówno fragment do granic województwa, jak i obwodnicę. Ale ogłoszony w ub. roku przetarg na budowę obwodnicy zachodniej wciąż prowadzi jeszcze warszawska GDDKiA. Właśnie wysłała do 14 firm i konsorcjów, które złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zaproszenie do składania ofert cenowych. Mają na to czas do 7 października. Kilka tygodni temu w warszawskiej GDDKiA informowano nas, że umowę z wykonawcą chcą podpisać do końca tego roku, ale będzie to możliwe pod warunkiem, że postępowanie przebiegnie sprawnie, nie będzie np. odwołań.

Przypomnijmy: inwestycja będzie realizowana w systemie "Optymalizuj i buduj". Optymalizuj, bo projekt obwodnicy już jest, zwycięzca przetargu będzie go musiał natomiast zmodyfikować. Według warszawskiego oddziału GDDKiA planowany termin zakończenia prac budowlanych to maj 2018 r.

wyborcza

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 21.08.2014, 9:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7518
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Świętokrzyska otwarta (czuć w powietrzu wybory)
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/otwarcie-swietokrzyskiej-prostej-i-sokolej-koniec-budowy,2436601,artgal,t,id,tm.html

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 02.10.2014, 10:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
A4 Tarnów-Dębica też już gotowe w trakcie odbiorów. Ponoć za wszelką cenę chcą otworzyć przed wyborami. ;)


Pią, 03.10.2014, 20:09
Profil

Postów: 15
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
Skoro tak się spieszą - to ja chcę wybory co roku :)
Inwestycjii pod wybory w każdym mieście jest bez liku - szkoda tylko, że biorą się do roboty dopiero teraz. No ale pamięć wyborców jest podobno krótka.


Nie, 05.10.2014, 17:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
staszek33 napisał(a):
Skoro tak się spieszą - to ja chcę wybory co roku

W 2014-2015 tak będzie :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 05.10.2014, 19:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7518
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Polska infrastruktura drogowa
w nocy z soboty na niedzielę palił się Most Łazienkowski:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,12-godzin-piekielnie-trudnej-akcji-pozar-mostu-ugaszony,157962.html

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 17.02.2015, 19:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 353 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018