Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 10:02




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Piramida prestiżu. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Piramida prestiżu.
Na forum zegarkowym, gdzie też jestem obecny, powstała kiedyś i jest od czasu do czasu uaktualniana "piramida prestiżu" firm produkujących zegarki. Oczywiście każda wersja tej piramidy powoduje niekończące się dyskusje, bo ile osób, tyle opinii i nie wątpię, że ułożenie takiej piramidy prestiżu marek samochodowych byłoby nie mniej trudnym zadaniem - ale wydaje mi się, że to może być ciekawy pomysł.

Najnowsza edycja tamtej piramidy będzie miała dwie wersje - historyczną i współczesną. Pozwólcie, że zacytuję autora tego pomysłu:

"Ja coraz bardziej myślę jednak o stworzeniu dwu piramid, współczesnej i vintage. W wielu wypadkach trudno przedstawić jakiś wypadkowy prestiż, tak jak np. w przypadku firmy Longines, a na dodatek jest też trochę firm, które kiedyś miały dość wysoki prestiż, a obecnie już nie istnieją. Tak czy owak, prostego rozwiązania tu nie ma."

Moja odpowiedź była taka:

Pomyślałem sobie, że warto by też ten pomysł "podkupić" i zrobić coś takiego np. o samochodach. Jest tu bowiem pewna analogia - są firmy o wspaniałych korzeniach i długiej tradycji, które pierwsze zastosowały przełomowe technologie, urządzenia i wynalazki, a które dziś produkują masową taniochę, jak np. Fiat, czy Alfa Romeo (poza dwoma modelami powstałymi w ostatnich latach), są też inne, mające, powiedzmy, ok. 50 lat, więc "średniaki", ale które są dziś ( i z pewnymi wyjątkami zawsze były) w czołówce prestiżowych producentów, jak np. Porsche 911, czy Ferrari i są całkiem nowe firmy, które szturmem zdobyły serca klientów, jak choćby Tesla. Są też firmy odrodzone, jak feniks, które kiedyś były na topie, potem padły, a dziś powróciły - przykładem może być Bugatti, którego ze swymi przodkami wiąże jedynie nazwa - nie ma tu jakiejś ciągłości istnienia firmy. Z kolei Bentley, czy Rolls to dziś w zasadzie niemieckie technologie VW i BMW, ale z utrzymaniem klimatu, tradycji, czy miejsca produkcji starych firm. Podobnie z Jaguarem i Roverem - które są dziś markami należącymi do zupełnie nieprestiżowego, choć potężnego w Azji, hinduskiego koncernu TATA.

Ja sam się nie podejmę tego zadania, bo brak mi czasu i nie czuję się na siłach - moja wersja miałaby zbyt wiele luk, ale wierzę, że tu, na tym forum, znajdzie się ktoś, kto tu taką piramidę prestiżu stworzy (czy takie piramidy - z podziałem, na firmy stare i ich wkład w rozwój motoryzacji i te, które dzisiaj cieszą się największym prestiżem), a my wszyscy, pozostali członkowie forum, już razem, solidarnie, będziemy go krytykować. :lol:

_________________
FORUM

YOU TUBE


Ostatnio edytowany przez hiob, Wto, 26.08.2014, 3:56, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 25.08.2014, 13:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: Łańcut
Samochód: Honda Civic
Post Re: Piramida prestiżu.
Wiadomo, że w Polsce piramida prestiżu ma tylko dwa schodki - VAG i cała reszta ;)
A tak poważnie to ciekawy temat. Też liczę że ktoś to ciekawie opisze :D


Pon, 25.08.2014, 15:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Piramida prestiżu.
Temat rzeka i raczej nie do ogarnięcia :? Jedni mają sukcesy w sporcie, inni są innowacyjni a jeszcze inni sprzedają dużo :? Ciężko :wink: Ale fakt, u nas "Pasek w tedei, jesteś królem wsi"
hiob napisał(a):
ok. 50 lat, więc "średniaki", ale które są dziś ( i z pewnymi wyjątkami zawsze były) w czołówce prestiżowych producentów, jak np. Porsche, czy Maserati

Chyba pomyliłeś z Ferrari i Lamborghini które są markami utworzonymi po wojnie a jakże mocnymi i kultowymi :wink:
Maserati ma "setkę" na karku w tym roku więc jest raczej starą marką a Porsche rocznik 31 swoje lata ma :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pon, 25.08.2014, 19:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Piramida prestiżu.
Alfisti4ever napisał(a):
Chyba pomyliłeś z Ferrari i Lamborghini które są markami utworzonymi po wojnie a jakże mocnymi i kultowymi :wink:
Maserati ma "setkę" na karku w tym roku więc jest raczej starą marką a Porsche rocznik 31 swoje lata ma :wink:


Oczywiście masz rację, Maserati ma równo setkę, a Porsche ma 50 - ale modelu 911. Co prawda z Porschem można by podyskutować, bo to, co się zaczęło w 31 nie ma nic wspólnego z tym, co było później. Przed wojną parę prototypów Garbusa, potem produkcja wojenna, a tak naprawdę pierwsze Porschaki 356 powstały w 48 i była to jedynie "sportowa wersja Garbusa". Prawdziwe Porsche zaczynają się od 911.

Już poprawiam wcześniejszy wpis.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Wto, 26.08.2014, 3:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 532
Post Re: Piramida prestiżu.
hiob możesz powiedzieć, jak się ma opinia Audi w USA? Z tamtych stron słyszałem raczej wiele złego o tej marce oraz, że USA za nią nie przepada. Czytałem, że mieli w latach 90. sporo problemów z reputacją Audi 5000 z powodu felernych pedałów.


Pon, 08.09.2014, 20:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Piramida prestiżu.
Felernych czego??? :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 08.09.2014, 21:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 532
Post Re: Piramida prestiżu.
Pedały to do Audi TT :>

Bez zgłębiania tematu, bo w tłumaczeniu nie jestem zbyt dobry, ale były z tego powodu wypadki i Audi w USA wisiało na włosku.


Pon, 08.09.2014, 21:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 694
Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
Post Re: Piramida prestiżu.
Bladyhel napisał(a):
hiob możesz powiedzieć, jak się ma opinia Audi w USA? Z tamtych stron słyszałem raczej wiele złego o tej marce oraz, że USA za nią nie przepada. Czytałem, że mieli w latach 90. sporo problemów z reputacją Audi 5000 z powodu felernych pedałów.


Tak, to prawda. Wtedy oskarżono samochody Audi, że same gwałtownie przyspieszają, mimo naciśniętego pedału hamulca, zabijając niewinne dzieci o drzwi garażu. Absurdalne oskarżenie, ale skutecznie wyeliminowało samochód Audi z tutejszego rynku. Stracili z 90% swej sprzedaży.

Dziś już nikt o tamtej sprawie nie pamięta, a Audi jest uznawane za równorzędnego partnera samochodów BMW, Mercedes, czy Jaguar. Ilościowo także sprzedają ich tyle, co Mercedes i BMW, znacznie więcej, niż Jaguar. A w porównawczych testach z tamtymi markami zdarza im się w niektórych segmentach wygrywać.

_________________
FORUM

YOU TUBE


Wto, 09.09.2014, 3:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 532
Post Re: Piramida prestiżu.
https://www.youtube.com/watch?v=BMqjfTzPTkw&feature=youtu.be

Passerati bardzo prestiżowo 8)


Nie, 11.01.2015, 23:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018