|
|
Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 10:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
hiob
Postów: 694 Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
|
Piramida prestiżu.
Na forum zegarkowym, gdzie też jestem obecny, powstała kiedyś i jest od czasu do czasu uaktualniana "piramida prestiżu" firm produkujących zegarki. Oczywiście każda wersja tej piramidy powoduje niekończące się dyskusje, bo ile osób, tyle opinii i nie wątpię, że ułożenie takiej piramidy prestiżu marek samochodowych byłoby nie mniej trudnym zadaniem - ale wydaje mi się, że to może być ciekawy pomysł. Najnowsza edycja tamtej piramidy będzie miała dwie wersje - historyczną i współczesną. Pozwólcie, że zacytuję autora tego pomysłu: "Ja coraz bardziej myślę jednak o stworzeniu dwu piramid, współczesnej i vintage. W wielu wypadkach trudno przedstawić jakiś wypadkowy prestiż, tak jak np. w przypadku firmy Longines, a na dodatek jest też trochę firm, które kiedyś miały dość wysoki prestiż, a obecnie już nie istnieją. Tak czy owak, prostego rozwiązania tu nie ma."Moja odpowiedź była taka: Pomyślałem sobie, że warto by też ten pomysł "podkupić" i zrobić coś takiego np. o samochodach. Jest tu bowiem pewna analogia - są firmy o wspaniałych korzeniach i długiej tradycji, które pierwsze zastosowały przełomowe technologie, urządzenia i wynalazki, a które dziś produkują masową taniochę, jak np. Fiat, czy Alfa Romeo (poza dwoma modelami powstałymi w ostatnich latach), są też inne, mające, powiedzmy, ok. 50 lat, więc "średniaki", ale które są dziś ( i z pewnymi wyjątkami zawsze były) w czołówce prestiżowych producentów, jak np. Porsche 911, czy Ferrari i są całkiem nowe firmy, które szturmem zdobyły serca klientów, jak choćby Tesla. Są też firmy odrodzone, jak feniks, które kiedyś były na topie, potem padły, a dziś powróciły - przykładem może być Bugatti, którego ze swymi przodkami wiąże jedynie nazwa - nie ma tu jakiejś ciągłości istnienia firmy. Z kolei Bentley, czy Rolls to dziś w zasadzie niemieckie technologie VW i BMW, ale z utrzymaniem klimatu, tradycji, czy miejsca produkcji starych firm. Podobnie z Jaguarem i Roverem - które są dziś markami należącymi do zupełnie nieprestiżowego, choć potężnego w Azji, hinduskiego koncernu TATA.Ja sam się nie podejmę tego zadania, bo brak mi czasu i nie czuję się na siłach - moja wersja miałaby zbyt wiele luk, ale wierzę, że tu, na tym forum, znajdzie się ktoś, kto tu taką piramidę prestiżu stworzy (czy takie piramidy - z podziałem, na firmy stare i ich wkład w rozwój motoryzacji i te, które dzisiaj cieszą się największym prestiżem), a my wszyscy, pozostali członkowie forum, już razem, solidarnie, będziemy go krytykować.
_________________ FORUM
YOU TUBE
Ostatnio edytowany przez hiob, Wto, 26.08.2014, 3:56, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 25.08.2014, 13:21 |
|
|
hun
Postów: 383 Miejscowość: Łańcut
Samochód: Honda Civic
|
Re: Piramida prestiżu.
Wiadomo, że w Polsce piramida prestiżu ma tylko dwa schodki - VAG i cała reszta A tak poważnie to ciekawy temat. Też liczę że ktoś to ciekawie opisze
|
Pon, 25.08.2014, 15:21 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Piramida prestiżu.
Temat rzeka i raczej nie do ogarnięcia Jedni mają sukcesy w sporcie, inni są innowacyjni a jeszcze inni sprzedają dużo Ciężko Ale fakt, u nas "Pasek w tedei, jesteś królem wsi" hiob napisał(a): ok. 50 lat, więc "średniaki", ale które są dziś ( i z pewnymi wyjątkami zawsze były) w czołówce prestiżowych producentów, jak np. Porsche, czy Maserati Chyba pomyliłeś z Ferrari i Lamborghini które są markami utworzonymi po wojnie a jakże mocnymi i kultowymi Maserati ma "setkę" na karku w tym roku więc jest raczej starą marką a Porsche rocznik 31 swoje lata ma
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pon, 25.08.2014, 19:18 |
|
|
hiob
Postów: 694 Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
|
Re: Piramida prestiżu.
Alfisti4ever napisał(a): Chyba pomyliłeś z Ferrari i Lamborghini które są markami utworzonymi po wojnie a jakże mocnymi i kultowymi Maserati ma "setkę" na karku w tym roku więc jest raczej starą marką a Porsche rocznik 31 swoje lata ma Oczywiście masz rację, Maserati ma równo setkę, a Porsche ma 50 - ale modelu 911. Co prawda z Porschem można by podyskutować, bo to, co się zaczęło w 31 nie ma nic wspólnego z tym, co było później. Przed wojną parę prototypów Garbusa, potem produkcja wojenna, a tak naprawdę pierwsze Porschaki 356 powstały w 48 i była to jedynie "sportowa wersja Garbusa". Prawdziwe Porsche zaczynają się od 911. Już poprawiam wcześniejszy wpis.
_________________ FORUM
YOU TUBE
|
Wto, 26.08.2014, 3:55 |
|
|
Bladyhel
Postów: 532
|
Re: Piramida prestiżu.
hiob możesz powiedzieć, jak się ma opinia Audi w USA? Z tamtych stron słyszałem raczej wiele złego o tej marce oraz, że USA za nią nie przepada. Czytałem, że mieli w latach 90. sporo problemów z reputacją Audi 5000 z powodu felernych pedałów.
|
Pon, 08.09.2014, 20:52 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Piramida prestiżu.
Felernych czego???
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 08.09.2014, 21:06 |
|
|
Bladyhel
Postów: 532
|
Re: Piramida prestiżu.
Pedały to do Audi TT Bez zgłębiania tematu, bo w tłumaczeniu nie jestem zbyt dobry, ale były z tego powodu wypadki i Audi w USA wisiało na włosku.
|
Pon, 08.09.2014, 21:34 |
|
|
hiob
Postów: 694 Miejscowość: Charlotte, NC
Samochód: 328i F30;M3 E90;126p
|
Re: Piramida prestiżu.
Bladyhel napisał(a): hiob możesz powiedzieć, jak się ma opinia Audi w USA? Z tamtych stron słyszałem raczej wiele złego o tej marce oraz, że USA za nią nie przepada. Czytałem, że mieli w latach 90. sporo problemów z reputacją Audi 5000 z powodu felernych pedałów. Tak, to prawda. Wtedy oskarżono samochody Audi, że same gwałtownie przyspieszają, mimo naciśniętego pedału hamulca, zabijając niewinne dzieci o drzwi garażu. Absurdalne oskarżenie, ale skutecznie wyeliminowało samochód Audi z tutejszego rynku. Stracili z 90% swej sprzedaży. Dziś już nikt o tamtej sprawie nie pamięta, a Audi jest uznawane za równorzędnego partnera samochodów BMW, Mercedes, czy Jaguar. Ilościowo także sprzedają ich tyle, co Mercedes i BMW, znacznie więcej, niż Jaguar. A w porównawczych testach z tamtymi markami zdarza im się w niektórych segmentach wygrywać.
_________________ FORUM
YOU TUBE
|
Wto, 09.09.2014, 3:27 |
|
|
Bladyhel
Postów: 532
|
Re: Piramida prestiżu.
|
Nie, 11.01.2015, 23:42 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |