Obecny czas: Czw, 27.04.2017, 13:56




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Reklama 

1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112
Image
Image

(C) netcarshow

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Pon, 25.09.2006, 13:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4449
Post 
Taki Mini w wykonaniu Lanci. :wink:

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."


Pon, 25.09.2006, 13:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23298
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Szkoda, że rak fotki tyłu ;) jak ktoś ma niech zapoda. Miło wiedzieć jak wyglądały Lancie z dawnych lat bo ja jakoś nie kojarze zupełnie wcześniejszych modeli ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 25.09.2006, 13:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9498
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Mój kumpel miał kiedyś takie (lub trochę nowsze) Autobianchi bodajże od Abartha. Ależ ten sukacz zap******** :!:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pon, 25.09.2006, 13:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5354
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Bardzo podobny do Mini ale i tak jest Ĺ‚adny :)

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 25.09.2006, 14:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
Troche mi przypomina Mini Morrisa tyle, ĹĽe jest o wiele brzydszy :twisted:

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Pon, 25.09.2006, 18:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9274
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
Widywalem go bardzo czesto jak bylem w wieku przedszkonym jeszcze, bardzo zapadł mi w pamięć.


Ĺšmieszny taki :wink:

_________________
locha lover


Pon, 25.09.2006, 18:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5809
Miejscowość: Warszawa
Post 1969 Autobianchi A112
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
Image
(C) Bringatrailer.com
Image
(C) Carblueprints.info

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=-EQBeceuw7M
(C) Youtube.com
http://www.welt.de/videos/deutsche-welle/article13342459/Autobianchi-A112.html
(C) Welt.de
Cytuj:
Autobianchi A112 to mały samochód wytwarzany w latach 1969-1986 przez włoską firmę Autobianchi. W końcowym okresie produkcji sprzedawany był również pod nazwą Lancia A112.

Firma Autobianchi została całkowicie przejęta przez koncern Fiata w 1967 roku. Nowy model - A112, który pojawił się pod marką Autobianchi był swego rodzaju platformą testową dla całkowicie nowych rozwiązań jakie miały się pojawić w samochodach tego koncernu. Małe ale wygodne i nowoczesne auto z umieszczonym poprzecznie z przodu silnikiem napędzającym koła przednie stało się podstawą do budowy Fiata 127, który wszedł do produkcji w 1971 roku.

W wyglądzie A112 jak i w zastosowanych rozwiązaniach technicznych trudno nie dopatrzyć się odniesień do produkowanego już wtedy od 10 lat brytyjskiego Mini. O ile jednak czerpano z niewątpliwego sukcesu poprzednika to wprowadzono szereg rozwiązań eliminujących słabe strony brytyjskiej konstrukcji. Jednocześnie na włoskim rynku nie było podobnego modelu w ofercie innych rodzimych producentów. Mini produkowany na licencji także we Włoszech przez Innocenti, choć nie spotykał się tam początkowo z dobrym przyjęciem mógł stanowić zagrożenie z powodu braku konkurencji. Wprowadzenie A112 do oferty największego włoskiego producenta wydawało się trafiać w porę zainteresowania małymi, wygodnymi autami o niewielkich i oszczędnych silnikach oraz przygotowało rynek na wejście Fiata 127.

Silnik oparty był na jednostce wykorzystywanej w Fiacie 850 ("serie 100"). Była to 4-cylindrowa, rzędowa jednostka, której charakterystyczną cechą był kierunek obrotu wału w lewo, przeciwny do większości konstrukcji. Po przeniesieniu go do A112 zmieniono jednak wał korbowy, obracający się teraz w prawo, zwiększono skok tłoka i zastosowano zmieniony wałek rozrządu. Silnik ustawiony był poprzecznie z przodu pojazdu i napędzał koła przednie za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów (od 1979 wprowadzono skrzynię 5-biegową). Podczas produkcji A112 korzystano z dwóch podstawowych wersji silnikowych o pojemnościach 903 cm³ (moc 42, 44, 45, lub 47 KM - różnice wynikające m.in. z zastosowania innych gaźników) oraz 965 cm³ (48 KM).

W wersjach sportowych firmowanych przez Abartha były to silniki o pojemnościach 982 cm³ (58 KM), 1049 cm³ (70 KM) i prototypowy 1060 cm³ (85 KM).

Nadwozie posiadało 3 drzwi i w początkowej wersji przeznaczone było dla 4 osób. Od roku 1975 homologacja przewidywała 5 miejsc. Bagażnik miał pojemność 180 l a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększała się do 700 l.

Zawieszenie przednie i tylne zaadaptowano z Fiata 128. Z przodu stanowiły je wahacze poprzeczne z kolumnami MacPhersona, z tyłu poprzeczny resor i trójkątne wahacze z amortyzatorami teleskopowymi. Układ hamulcowy dwuobwodowy (z przodu tarcze z tyłu bębny) początkowo nie posiadał wspomagania. Wprowadzone było ono w mocniejszych wersjach silnikowych w trakcie produkcji, by od 1977 roku zagościć we wszystkich produkowanych wersjach.

W całym okresie produkcji powstało 7 serii modelu A112 i szereg wersji różniących się szczegółami wykończenia, wyposażeniem oraz montowanymi silnikami. Jednak przez cały ten czas konstrukcja pojazdu nie uległa poważniejszym zmianom.

Seria I 1967 - 1973
A112 zadebiutowało w wersji podstawowej z silnikiem o pojemności 903 cm³ o mocy 44 KM. W połączeniu z 4-biegową skrzynią biegów pozwalał on na rozwijanie prędkości do 130 km/h. W roku 1971, równocześnie z wprowadzeniem do produkcji Fiata 127, silnik 903 cm³ otrzymał nowy gaźnik, dzięki czemu osiągał moc maksymalną 47 KM. Wraz z debiutem Fiata 127 pojawia się również wersja A112 E z bogatszym wyposażeniem. Charakterystyczne było pojawienie się dwukolorowych nadwozi (dach w innym kolorze) niewątpliwie nawiązujących stylistycznie do Mini.

Również w 1971 zadebiutowała wersja A112 Abarth z mocniejszym silnikiem (58 KM) o pojemności 982 cm³, co pozwalało osiągnąć 150 km/h. W związku ze zwiększeniem mocy tej wersji pojazdu zmodernizowano układ hamulcowy wyposażając go we wspomaganie. Zewnętrznie samochód wyróżniał się czerwonym lakierem z czarną maską i logo Abartha na bokach. Na desce pojawił się dodatkowy wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju.
A112 - 903 cmÂł (44 KM) - od 1971 47 KM
A112 E - 903 cmÂł (47 KM)
A112 Abarth - 982 cmÂł (58 KM)

Seria II marzec 1973 - 1974
Zmiany w serii drugiej dotyczą tylko stylistyki. Zmieniły się zderzaki na plastikowe z chromowanym paskiem w miejsce chromowanych z paskiem czarnym, zmienił się kolor przednich kierunkowskazów[potrzebne źródło], atrapa chłodnicy otrzymała nowy wzór ("kratka" w miejsce poziomych pasków), niewielkie zmiany dotyczyły deski rozdzielczej oraz tapicerki.
A112 - 903 cmÂł (47 KM)
A112 Elegant 903 cmÂł (47 KM) - w miejsce wersji E
A112 Abarth 982 cmÂł (58 KM)

Seria III końcówka 1974 - 1977
W końcowym okresie 1974 roku dokonano zmian w wnętrzu, które powiększyły nieznacznie przestrzeń z tyłu nadwozia co pozwoliło uzyskać homologację dla 5 osób. Światła tylne otrzymały nowy wzór ze zintegrowaną lampą cofania. W silnikach została zredukowana moc w związku z normami emisji spalin. W wersji Abarth oprócz czerwonego pojawiły się dwa nowe kolory nadwozia (odmiany zielonego i niebieskiego). Od 1976 Abarth z silnikiem 982 cm³ ustąpił miejsca nowej wersji z silnikiem 1050 cm³ o mocy 70 KM i prędkości maksymalnej 160 km/h.
A112 - 903 cmÂł (42 KM)
A112 Elegant - 903 cmÂł (42 KM)
A112 Abarth - 982 cmÂł (58 KM) do 1976
A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM) od 1975

Seria IV 1977 - 1979
Przełom 1977/1978 przyniósł poważniejsze zmiany. Dach został podniesiony o 2 cm co zwiększyło przestrzeń wewnątrz kabiny. Przeprojektowano wnętrze zmieniając deskę rozdzielczą (wystająca obudowa zintegrowanych zegarów w miejsce niezależnego obrotomierza i prędkościomierza). W wyglądzie zewnętrznym zwracają uwagę wykonane całkowicie z tworzywa sztucznego zderzaki oraz listwy nad progami. Nowa atrapa chłodnicy miała wzór składający się z poziomych elementów, oprawa przednich reflektorów była w czarnym kolorze a na masce pojawił się bardziej wydatny wlot powietrza w miejsce całkowicie płaskiej kratki w poprzednich wersjach. Na tylnym słupku zagościł szerszy, czarny wywietrznik z tworzywa sztucznego. Klamki zewnętrzne miały czarne elementy plastikowe odróżniając się tym samym od poprzednich całkowicie chromowanych. Na tylnym pasie pojawiły się światła o nowym, bardziej wydłużonym kształcie. Do gamy silników dołączyła jednostka o pojemności 965 cm³ i mocy 48 KM (powstała z powiększenia średnicy cylindra wersji 903 cm³). Wszystkie wersje wyposażone były we wspomaganie hamulców.
A112, A112 Juventus, A112 Appia - 903 cmÂł (42 KM)
A112 Elegant - 965 cmÂł (48 KM)
A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM)
A112 Abarth Goldring - 1050 cmÂł (70 KM)

Seria V 5 marca[potrzebne źródło] 1979 - 1982
Stylistycznie V seria wyróżnia się bocznymi czarnymi panelami, które są połączone z również czarnymi nadkolami i wraz ze zderzakami tworzą wspólną linię wokół nadwozia. Również całkowicie czarna, bardziej wydatna atrapa chłodnicy obejmuje przednie reflektory. Podobnie na tylnym pasie czarna ramka obejmuje światła tylne. Całości dopełniają czarne, większe lusterka boczne. W wyposażeniu dodatkowym pojawił się miękki dach zasłaniany roletą. Istotną zmianą mechaniczną jest wprowadzenie 5-biegowej skrzyni biegów dostępnej z silnikami o pojemności 965 cm³.
A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM) - 4 biegi
A112 Elegant A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM) 5 biegĂłw
A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM)

Seria VI paĹşdziernik 1982 - 1984
Przednie kierunkowskazy znajdują miejsce w plastikowych zderzakach. Wywietrznik na tylnym słupku miał kolor nadwozia. Po raz kolejny tylne światła otrzymały nowy wzór, pojawiły się na pasie tylnym również lampki oświetlające tablicę rejestracyjną. Wprowadzono luksusową wersję LX, m.in. w wyposażeniu pojawiły się elektrycznie sterowane szyby przednie, zamszowa tapicerka. Od 1982 roku na rynkach europejskich A112 sprzedawana była jako Lancia A112.
A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM)
A112 LX, A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM)
A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM)

Seria VII kwiecień 1984 - 1985
W VII serii modyfikacji podległy zderzaki, na które przeniesione zostały tablice rejestracyjne, a w przednich pojawiło się miejsce na światła przeciwmgielne.
A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM)
A112 LX, A112 Elite, A112 Appia - 965 cmÂł (48 KM)
A112 Abarth - 1050 cmÂł (70 KM)

Wraz z pojawieniem się w 1985 roku Autobianchi/Lanci Y10 model A112 produkowany był tylko w wersji Junior do roku 1986.
A112 Junior - 903 cmÂł (42 KM)

Łącznie powstało ponad 1 250 000 sztuk (różnice w dostępnych źródłach). Ok. 75% modeli A112 sprzedanych zostało na rynku włoskim. Wersji Abarth (70 KM) powstało 117 tys. sztuk.

Dane techniczne
Producent: Autobianchi, Mediolan, WĹ‚ochy
Okres produkcji: 1969 – 1986
Następca: Lancia Y10
Segment: B
Nadwozie: samonośne, 5-miejscowe, 3-drzwiowy hatchback
Silnik: benzynowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, OHV, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 903 cm³ lub 965 cm³ lub 982 cm³ lub 1049 cm³
Ĺšrednica cylindra: 65,0 mm lub 67,2 mm
Skok tłoka: 68,0 mm lub 74,0 mm
Stopień sprężania: 9,0:1 lub 9,2:1 lub 10,4:1
Moc maksymalna: 31 kW (42 KM) przy 5500 obr/min lub 36 kW (48 KM) przy 5600 obr/min lub 43 kW (59 KM) przy 6600 obr/min lub 52 kW (70 KM) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 69 Nm przy 2800 obr/min lub 72 Nm przy 3300 obr/min lub 73 Nm przy 3800 obr/min lub 85 Nm przy 4200 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4- lub 5-biegowa
Napęd: przedni
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator
Zawieszenie tylne: trĂłjkÄ…tne wahacze poprzeczne, 2-piĂłrowy resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe z regulatorem siły hamowania, hamulec ręczny mechaniczny działa na koła tylne
Ogumienie: 135 SR 13
Długość: 3231 mm lub ok. 3270 mm
Szerokość: 1480 mm
Wysokość: 1340 mm
Rozstaw osi: 2038 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1224 mm
Prześwit: 142 mm
Masa własna: 655 kg lub 675 kg lub 660 kg lub 700 kg (zależnie od wersji)
Pojemność zbiornika paliwa: 30 l
Ĺšrednica zawracania: 8,9 m
Prędkośc maksymalna: 130 km/h lub 137 km/h lub 150 km/h lub 155 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 5,6 l/100 km lub 5,8 l/100 km lub 5,3 l/100 km


(C) Wikipedia
Flickr.com
Bringatrailer.com
Carblueprints.info
Youtube.com
Welt.de
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1986


Czw, 02.06.2011, 19:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Lancia Autobianchi A112 (1977)
Cudny wozik, strasznie mi siÄ™ podoba :) LubiÄ™ takie. TeĹĽ.

_________________
http://www.tanidrift.pl


Czw, 02.06.2011, 23:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20617
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Lancia Autobianchi A112 (1977)
Mnie też się strasznie podoba, ale wolę jego następcę z prostokątnymi lampami, najlepiej w wersji Turbo de Tomaso

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 03.06.2011, 8:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20617
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Lancia Autobianchi A112 (1977)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
autoblog.it

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 06.02.2012, 12:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20617
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 1967 - 1985 Lancia / Autobianchi A112
1976 Autobianchi A112 Abarth

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
bringatrailer.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 06.05.2016, 13:51
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com