|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
Ostatnio edytowany przez Kobi, Śro, 05.07.2006, 20:26, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 26.03.2004, 23:37 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
MkI i MkII są za****e. Późniejsze wersje są brzydsze.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Sob, 27.03.2004, 0:13 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Hi!
Absolutnie siÄ™ z TobÄ… zgadzam... moĹĽe nawet powiem ĹĽe nie "brzydsze" ale po prostu "brzydkie"
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Sob, 27.03.2004, 9:20 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Czarno białe zdjęcia rządzą
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 27.03.2004, 11:34 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Śro, 05.07.2006, 19:24 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Mnie nie działają fotki
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Śro, 05.07.2006, 19:28 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Grzyws napisał(a): Mnie nie dziaĹ‚ajÄ… fotki
no pierwsze nic dziwnego .. po 2 latach mogły zdechnąć ...
p.s. fajnie do czasu do czasu popatrzeć na tą świetną wyścigówę ... szczegolnie w tym Le Mans'owym wydaniu
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Śro, 05.07.2006, 19:39 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Grzyws napisał(a): Mnie nie dziaĹ‚ajÄ… fotki
Moga nie działaś, ponieważ jakoś rok temuu witryna fast-autos przeszła modernizację i od tego czasu nie da się linkowac foten na forum
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Śro, 05.07.2006, 19:51 |
|
|
Cichy Asasyn
Postów: 2501 Miejscowość: Gdynia
|
Bardzo piękny samochód, szkoda, że tylko na tor i wypruty ze wszelkich udogodnień - mogłaby powstać wersja drogowa . Poza tym szkoda, że taki mały jest - z trudem zmieściłbym się do środka .
_________________ Primusville
|
Śro, 05.07.2006, 19:54 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Wilu napisał(a): Moga nie dziaĹ‚aĹ›, poniewaĹĽ jakoĹ› rok temuu witryna fast-autos przeszĹ‚a modernizacjÄ™ i od tego czasu nie da siÄ™ linkowac foten na forum
Galeria odświeżona MK3 w minaiturkach bo są nieregulaminowego rozmiarów więc mam nadzieje, że się nikt nie będzie czepiał Tego nawet nie wiedziałem, że nie da się linkować fotek Jak będe miał czas i chęci to będe odświeżał galerie z fast-autos choć z tego co widze niektórych fot tam brakuje, niektóre nowe są, istny misz-masz.
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 05.07.2006, 20:28 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Już wszystko u mnie śmiga
Najlepiej wyląda MK2. To naprawde świetne auta taka prawdziwa wyścigówga.
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Śro, 05.07.2006, 20:33 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
|
Śro, 12.12.2007, 13:47 |
|
|
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
To boski wóz. Samochód marzeń. Jednak jego IV generacja już mnie nie zachwyca... Za bardzo wyścigowy
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Śro, 12.12.2007, 19:57 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
|
Pon, 18.02.2008, 0:31 |
|
|
AddMaster
Postów: 1522
|
Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
Coś wspaniałego! Piękny i doskonały technicznie, geniusz inżynierii i cudowna stylistyka! Pokonał w swoich czasach Ferrari! Wspaniałe maszyny!
|
Nie, 02.03.2008, 23:56 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
1968:FILM:(C) Conceptcarz.com Autoblog.com Thegarageblog.com Autocentrum.pl Motokiller.pl Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 24.01.2013, 2:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
1967 Cytuj: Ford GT40 – supersamochód produkowany przez Ford Motor Company zaprezentowany w 1964 roku w Nowym Jorku. Czterokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans w latach 1966 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce), 1967 (pierwsze i czwarte), 1968 i 1969 (pierwsze i trzecie). Jego nazwa pochodzi od "Grand Touring" i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych (który wygrał Le Mans sześć razy z rzędu w latach 1960-1965). Prędkość maksymalna wyścigowej wersji wynosi 327 km/h.
Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT (startował w Le Mans w 1963 r., ale nie ukończył zawodów z powodu awarii) Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w potężnego Forda GT40.
W ciągu całej kariery wyprodukowano jedynie 146 sztuk modelu GT40. Nic dziwnego, że stał się on obiektem pożądania wielu miłośników motoryzacji. Po zakończeniu produkcji wiele firm produkowało bardziej lub mniej udane jego repliki.
Wersje Mark I Mark I jest oryginalną wersją GT40. Pierwsze prototypy były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4.3 litra, jednak modele produkcyjne miał już pojemność 4.7 litra, silniki pochodziły z popularnego Forda Mustanga. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Zmodyfikowany do wersji Mark II, który był napędzany 7-litrowym silnikiem V8. Model ten posiadał 4-biegową przekładnię Kar Kraft. Samochód zwyciężył 12-godzinnym w wyścigu na torze Sebring.
Mark II Mark II był napędzany 7-litrowym silnikiem V8 pochodzącym z Forda Galaxie. Na wyścig na torze Daytona silniki przygotowała firma Mercury, jeden z oddziałów Forda. Z tego z powodu awarii odpadły wszystkie Mark II, co gorsza dla Forda, zespół Ferrari zajął całe podium w tym wyścigu.
Mark III Mark III jest wersją drogową Forda GT40. Samochód ten posiadał cztery światła przednie, tył został poszerzony aby zapewnić miejsce bagażowe. Napędzała go jednostka o mniejszej pojemności i mocy niż Mark II (4.7-litrowe V8 o mocy 335 koni mechanicznych).
J-Car Prace nad pierwszym J-Car zostały ukończone w marcu 1966 i od razu ustanowił najlepszy czas okrążenia na torze w Le Mans. Ważył on 1210 kilogramów, i był lżejszy od wersji Mark II o 140 kilogramów. Zbudowano drugi model J-Car, który miał wystartować na torze Riverside, za kierownicą którego miał usiąść Ken Miles, jednak podczas tego wyścigu auto to wpadło w poślizg na najszybszej części toru. Podwozie o strukturze "honeycomb" złamało się w trakcie uderzenia, pojazd stanął w płomieniach, a Ken Miles zginął w wypadku. Stwierdzono, że unikalna aerodynamika samochodu o charakterystyce podobnej do vana unosiła ten samochód przy większych prędkościach. Na bazie tej modelu J-Car powstały dwie inne wersje: Mark IV oraz G7A. Mark IV Wersja Mark IV została opracowana na bazie modelu J-Car. Napędzana była takim samym co w modelu J-Car 7-litrowym V8. Wersja ta brała udział tylko w dwóch wyścigach, na torach Sebring i Le Mans. Oba te wyścigi wygrał Mark IV. Powstało 6 sztuk tej wersji GT40.
G7A Ford G7A był samochodem serii CanAm. Zbudowany w 1969 roku na bazie modelu J-Car. Nadwozie: wykonane z włókna szkalnego, 3-drzwiowe coupe Silnik: V8, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 4736 ccm układ zasilania: gaźnik, wolnossący Średnica cylindra: 103 mm Skok tłoka: 73 mm Stopień sprężania: 10,9:1 Moc maksymalna: 310 KM (228 kW) przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 446 Nm przy 4200 obr/min Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4293 mm Szerokość: 1779 mm Wysokość: 1029 mm Rozstaw osi: 2420 mm Rozstaw kół przednich: 1372 mm Rozstaw kół tylnych: 1372 mm Masa własna: 998 kg Pojemność zbiornika paliwa: 105,5 l (C) Histomobile.com Advrider.com Conceptcarz.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 13.02.2013, 0:14 |
|
|
Ecnelis
Postów: 116 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Lancia κ Coupe 2.0t
|
Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszej wygranej Forda GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a w połowie czerwca w Le Mans wystartuje zupełnie GT zupełnie nowej generacji. Specjalnie z tej okazji powstała publikacja pod tytułem " Ford GT: Le Mans 1966-2016", którą można pobrać pod linkiem poniżej w formie ebooka.
_________________ NAJSZYBSZE SAMOCHODY ŚWIATA / TOP GEAR
|
Wto, 17.05.2016, 6:24 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |