Obecny czas: Nie, 05.05.2024, 5:37




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
no co tu duzo mówić. kultowe auto auto z warszawskiego żerania i dzisiaj jest baza do amatorskich rajdówek i driftwozów

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Wto, 06.01.2009, 12:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5698
Post Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
http://www.performanceforums.com/forums ... 1230036927
http://www.performanceforums.com/forums ... 1230037525
http://www.performanceforums.com/forums ... 1230037487
http://www.performanceforums.com/forums ... 1230038856
(c)performanceforums.com

1970 Fiat 125 Special.

_________________
TechnoBase.FM.24h. Electro


Ostatnio edytowany przez drakor, Czw, 15.01.2009, 23:33, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 10.01.2009, 20:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 567
Miejscowość: [KBR] Brzesko
Post Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
Zawsze myślałem że ten model miał biegi przy kierownicy, może to tylko taka modernizacja na eksport? Gdyby nie te gąbkowe nakładki na przepustnice (czy co to jest) to była by to czysta poezja :)

_________________
Miłośnik samochodów z okresu PRL


Sob, 10.01.2009, 22:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
Ważył tylko 920 kg (BTW dziś waży tyle 500-tka), co przy 75 KM dawało niezły stosunek mocy do masy. Do 1968 r. był najszybszym nowym samochodem w tzw. bloku socjalistycznym - szybsz od Wołgi GAZ 24 o 8km/h, do czasu wejścia Tatry 613.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 11.01.2009, 21:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post 1967 FIAT 125 (I)
samochĂłd ten jest mylony z naszym rodzimym rekinem szos

Image
Image
Image
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Automovilistas-chile.cl
Image
(C) Imcdb.org
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Miniauto.1.forumer.com

Cytuj:
FIAT 125 to samochód osobowy klasy średniej, będący następcą modelu Fiat 1300/1500.

Model ten zaprezentowany został po raz pierwszy w listopadzie 1966 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Turynie. Pojazd ten posiadał płytę podłogową z Fiata 1300/1500 oraz kabinę pasażerską z modelu Fiat 124. Wnętrze oraz przednia jak i tylna część nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla tego modelu.

Produkcję rozpoczęto w 1967 roku. Auto wyposażone było w 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1608 cm³ z dwoma wałkami rozrządu (układ DOHC) rozwijający moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 135 Nm.

W listopadzie 1968 do oferty dołączyła wersja Special, posiadająca w stosunku do wersji standardowej: 5-biegową skrzynię manualną, silnik o mocy zwiększonej do 100 KM, niżej poprowadzone listwy boczne, tapicerkę skajowo-materiałową, powiększony zbiornik paliwa, nowy wzór kołpaków oraz inne drobne elementy wykończenia wnętrza.

Od 1970 roku w ofercie pozostawała tylko wersja Special, która przeszła lifting nadwozia. Tak zmieniony pojazd otrzymał nową atrapę chłodnicy, nowe zderzaki (bez kłów), przeniesiono kierunkowskazy pod zderzak, z tyłu pojawiły się nowe zintegrowane lampy kierunkowskazów oraz świateł "Stop". W tym samym roku rozpoczęto montaż 3-biegowej skrzyni automatycznej.

Produkcja modelu 125 zakończyła się w 1972 roku, jego następcą został Fiat 132.

Na podstawie umowy licencyjnej z Fabryką Samochodów Osobowych z 1965 roku rozpoczęto dwa lata później produkcję Polskiego Fiata 125p.

Polski odpowiednik posiadał z modelu 125 zarówno podwozie, jak i nadwozie (zmieniono przetłoczenia maski, tylnej klapy oraz zastosowano inną atrapę chłodnicy wraz ze światłami). W polskim fiacie 125p inne usytuowanie miał zbiornik paliwa, umieszczony został pod podłogą (fiat 125 miał przy prawym błotniku bagażnika, analogicznie koło zapasowe polska wersja na podłodze bagażnika włoska zaś, przy lewym błotniku). Deska rozdzielcza (po liftingu) oraz silnik pochodził z modelu Fiat 1300/1500 tym samym do Polskiego Fiata 125p nie trafiły bardzo nowoczesne silniki włoskiego odpowiednika.

Po wygaśnięciu licencji od 1983 nosił nazwę FSO 125p lub FSO 1500.

Dane techniczne
Producent: Fabbrica Italiana Automobili de Torino (FIAT), Turyn, WĹ‚ochy
Okres produkcji: 1967-1972
Nadwozie: samonośne, 5-miejscowe, 4-drzwiowy sedan
Silnik: 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC), chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1608 ccm
Ĺšrednica cylindra: 80,0 mm
Skok tłoka: 80,0 mm
Stopień sprężania: 8,8:1
Moc maksymalna: 66 kW (90 KM) przy 5600 obr/min lub 75 kW (101 KM) przy 6200 obr/min (Special)
Maksymalny moment obrotowy: 127 Nm przy 3500 obr/min lub 130 Nm przy 4000 obr/min (Specjal)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa (1967-1970), całkowicie synchronizowana, sterowana dźwignią umieszczoną w podłodze lub manualna 5-biegowa (1968-1972) lub automatyczna 3-biegowa (1970-1972)
Rodzaj napędu: tylny
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drążki reakcyjne
Zawieszenie tylne: oś sztywna, dwa wzdłużne resory 2-piórowe, amortyzatory teleskopowe, drążki reakcyjne
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koł, korektor siły hamowania przy osi tylnej, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
Ogumienie o wymiarach: 175S-13
Długość: 4220 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2505 mm
Masa własna: 1000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Prędkość maksymalna: 161 km/h lub 170 km/h (Specjal)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s
ZuĹĽycie paliwa: 10 l/100 km przy v=110 km/h

(C) Wikipedia
Automovilistas-chile.cl
Imcdb.org
Flickr.com
Miniauto.1.forumer.com
PODBIELSKI Z. - Pojazdy włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1986

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 30.03.2011, 15:17
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
Ciekawy artykuł z Motoru
Image

Image

Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 07.08.2012, 8:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
świetna wrzuta, mogłeś zrobić z tego porównanie :wink:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 29.08.2012, 1:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Kulikowski, już po wakacjach?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 29.08.2012, 5:49
Profil

Postów: 8
Miejscowość: Leszno
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Kawał nie tylko polskiej historii. Przerażające jest to, co napisał Kolega powyżej - baza do rajdówek. Wolałbym widzieć te autka w muzeach lub zlotach pojazdów kultowych)

_________________
http://mercuryweb.pl


Pią, 14.09.2012, 7:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
PS. @RR ltd Co. - nie mogę oprzeć się wrażeniu, że w cytowanym artykule pomieszano segmenty - 125p pozycjonowano wtedy w segmencie D (uwaga! kryterium pojemności silnika), a mamy tu auta również z nizszych segmentów.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 18.09.2012, 14:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Może tez o ceny chodziło :?:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 18.09.2012, 14:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
a to OK, stosunek jakość/cena :wink:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 18.09.2012, 14:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
45 lat minęło ...

1967-1972: FIAT 125 - włoski pierwowzór, silnik DOHC 1,6 l 90 KM
Image
Image

1967-1973: FSO Polski FIAT 125p (I seria) - tylko silnik 1,3, całkowicie z włoskich części, chromowany grill, dzielone tylne klosze
Image
Image
Image
Image

1973-1975: FSO Polski FIAT 125p MR73 (przejściówka") (plastikowy grill, płaskie klamki)
Image

1975: FSO Polski FIAT 125p MR75 - z krajowych części (nowe klosze przednich kierunkowskazów i postojowych oraz tylnych, plastikowy grill, płaskie klamki, brak bocznych kierunkowskazów)
Image
Image
Image
Image
Image

1983: FSO 125p podłużne kierunkowskazy boczne; (Włosi cofnęli logo)
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image
Image
Cytuj:
28 listopada 1967 roku, z linii montażowej warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych zjechał pierwszy egzemplarz Fiata 125p.

Przypomnijmy, że model nazwany później „Dużym Fiatem” był następcą wysłużonej i przestarzałej już Warszawy 223/224. 125p był produkowany na licencji włoskiego Fiata. Po jej wygaśnięciu w 1983 roku powstawał jako FSO 125p. Produkcję auta zakończono 29 czerwca 1991 roku.

Samochód konstrukcyjnie był spokrewniony z modelami 1300/1500 oraz 125. Do napędu wykorzystywano silników benzynowych o poj. 1.3 i 1.5. Później pod maskę auta trafiły jednostki napędowe z Poloneza. Powstawały również krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Początkowo wytwarzany był tylko 4-drzwiowy sedan. W 1972 roku dołączyła wersja kombi, zaś trzy lata później również pick-up. Na bazie tych odmian powstawały pochodne i wersje specjalne, jak karetki, czy też „jamnik”, czyli przedłużony model z otwartym nadwoziem. Fiat był także wykorzystywany w sporcie - m in. Rajd Monte Carlo (1971), Akropolis (1972). W ciągu całego okresu produkcji dokonywano wielu modernizacji. Najbardziej zauważalna została przeprowadzona w 1975 r, kiedy to zmieniono wygląd nadwozia i wnętrza. Ogółem FSO wyprodukowała 1 445 699 egzemplarzy Fiata 125p/FSO 125p, z czego 874 966 sztuk wyeksportowano.


(C) Jacomoto.pl
Moto.pl
Auto-tu.pl
Gomotors.net
Pchteam.com
Automobilia.pl
Warszawacity.pl
Autokult.pl
Auto-news.pl
Autocentrum.pl
Moto.gadu-gadu.pl
Photoblog.pl
Polskajazda.pl
Muzeumratownictwa.pl
Sienek.wrzuta.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 12.02.2014, 3:02, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 15.01.2013, 3:08
Profil

Postów: 5
Miejscowość: Wrocław
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Jestem właścicielem takiego z ostatnich wypustów 89 rok, kość słoniowa w pełni odrestaurowany z safari , diora , piesek itp
Pozdrawiam fanów starej motoryzacji. Aż miło popatrzeć na takie fotki jak wyżej.

_________________
Transport Wrocław
Bagażówka Wrocław


Wto, 11.02.2014, 11:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
sanitarka

Image

(C) Polskie konstrukcje i licencje pojazdów użytkowych@Facebook

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 07.07.2014, 0:41
Profil

Postów: 5
Miejscowość: Wrocław
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Ładna sanitareczka :) Mój sąsiad miał takiego kombiaka pamiętam wykupionego z sanitarki ,a do niedawna jeździł na taksie 125p po Wrocławiu MILCYJNY. Ale słabo zrobiony. Kurcze tyle tego było i poszło na żyletki.

_________________
Transport Wrocław
Bagażówka Wrocław


Pią, 25.07.2014, 11:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Image
Image
Image

1988-1991: MR88:

Image
Image
Image
Image


(C) Hydepark.rubikon.pl
Ikm.wz.cz
Ipocars.com
Moto.wp.pl
Retropasjonaci.pl
Wikimedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 25.11.2014, 21:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
1988-1991 MR88 Kombi:

Image
Image
Image
Image


(C) Polskie-auta.pl
Motorstown.com
Gieldaklasykow.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 27.11.2014, 3:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Ten ostatni to chyba ex-sanitarka?


Czw, 27.11.2014, 10:36
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018