|
|
Obecny czas: Nie, 05.05.2024, 5:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Autor |
Wiadomość |
czolgista55
Postów: 567 Miejscowość: [KBR] Brzesko
|
Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
no co tu duzo mówić. kultowe auto auto z warszawskiego żerania i dzisiaj jest baza do amatorskich rajdówek i driftwozów
_________________ Miłośnik samochodów z okresu PRL
|
Wto, 06.01.2009, 12:05 |
|
|
drakor
Postów: 5698
|
Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
_________________ TechnoBase.FM.24h. Electro
Ostatnio edytowany przez drakor, Czw, 15.01.2009, 23:33, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 10.01.2009, 20:46 |
|
|
czolgista55
Postów: 567 Miejscowość: [KBR] Brzesko
|
Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
Zawsze myślałem że ten model miał biegi przy kierownicy, może to tylko taka modernizacja na eksport? Gdyby nie te gąbkowe nakładki na przepustnice (czy co to jest) to była by to czysta poezja
_________________ Miłośnik samochodów z okresu PRL
|
Sob, 10.01.2009, 22:42 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
Ważył tylko 920 kg (BTW dziś waży tyle 500-tka), co przy 75 KM dawało niezły stosunek mocy do masy. Do 1968 r. był najszybszym nowym samochodem w tzw. bloku socjalistycznym - szybsz od Wołgi GAZ 24 o 8km/h, do czasu wejścia Tatry 613.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 11.01.2009, 21:01 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
1967 FIAT 125 (I)
samochód ten jest mylony z naszym rodzimym rekinem szos (C) Wikipedia (C) Automovilistas-chile.cl (C) Imcdb.org (C) Flickr.com (C) Miniauto.1.forumer.com Cytuj: FIAT 125 to samochód osobowy klasy średniej, będący następcą modelu Fiat 1300/1500.
Model ten zaprezentowany został po raz pierwszy w listopadzie 1966 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Turynie. Pojazd ten posiadał płytę podłogową z Fiata 1300/1500 oraz kabinę pasażerską z modelu Fiat 124. Wnętrze oraz przednia jak i tylna część nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla tego modelu.
Produkcję rozpoczęto w 1967 roku. Auto wyposażone było w 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1608 cm³ z dwoma wałkami rozrządu (układ DOHC) rozwijający moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 135 Nm.
W listopadzie 1968 do oferty dołączyła wersja Special, posiadająca w stosunku do wersji standardowej: 5-biegową skrzynię manualną, silnik o mocy zwiększonej do 100 KM, niżej poprowadzone listwy boczne, tapicerkę skajowo-materiałową, powiększony zbiornik paliwa, nowy wzór kołpaków oraz inne drobne elementy wykończenia wnętrza.
Od 1970 roku w ofercie pozostawała tylko wersja Special, która przeszła lifting nadwozia. Tak zmieniony pojazd otrzymał nową atrapę chłodnicy, nowe zderzaki (bez kłów), przeniesiono kierunkowskazy pod zderzak, z tyłu pojawiły się nowe zintegrowane lampy kierunkowskazów oraz świateł "Stop". W tym samym roku rozpoczęto montaż 3-biegowej skrzyni automatycznej.
Produkcja modelu 125 zakończyła się w 1972 roku, jego następcą został Fiat 132.
Na podstawie umowy licencyjnej z Fabryką Samochodów Osobowych z 1965 roku rozpoczęto dwa lata później produkcję Polskiego Fiata 125p.
Polski odpowiednik posiadał z modelu 125 zarówno podwozie, jak i nadwozie (zmieniono przetłoczenia maski, tylnej klapy oraz zastosowano inną atrapę chłodnicy wraz ze światłami). W polskim fiacie 125p inne usytuowanie miał zbiornik paliwa, umieszczony został pod podłogą (fiat 125 miał przy prawym błotniku bagażnika, analogicznie koło zapasowe polska wersja na podłodze bagażnika włoska zaś, przy lewym błotniku). Deska rozdzielcza (po liftingu) oraz silnik pochodził z modelu Fiat 1300/1500 tym samym do Polskiego Fiata 125p nie trafiły bardzo nowoczesne silniki włoskiego odpowiednika.
Po wygaśnięciu licencji od 1983 nosił nazwę FSO 125p lub FSO 1500.
Dane techniczne Producent: Fabbrica Italiana Automobili de Torino (FIAT), Turyn, WĹ‚ochy Okres produkcji: 1967-1972 Nadwozie: samonoĹ›ne, 5-miejscowe, 4-drzwiowy sedan Silnik: 4-suwowy, rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, z dwoma waĹ‚kami rozrzÄ…du w gĹ‚owicy (DOHC), chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 1608 ccm Ĺšrednica cylindra: 80,0 mm Skok tĹ‚oka: 80,0 mm StopieĹ„ sprężania: 8,8:1 Moc maksymalna: 66 kW (90 KM) przy 5600 obr/min lub 75 kW (101 KM) przy 6200 obr/min (Special) Maksymalny moment obrotowy: 127 Nm przy 3500 obr/min lub 130 Nm przy 4000 obr/min (Specjal) Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa (1967-1970), caĹ‚kowicie synchronizowana, sterowana dĹşwigniÄ… umieszczonÄ… w podĹ‚odze lub manualna 5-biegowa (1968-1972) lub automatyczna 3-biegowa (1970-1972) Rodzaj napÄ™du: tylny Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny Ĺ›rubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, drÄ…ĹĽki reakcyjne Zawieszenie tylne: oĹ› sztywna, dwa wzdĹ‚uĹĽne resory 2-piĂłrowe, amortyzatory teleskopowe, drÄ…ĹĽki reakcyjne Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koĹ‚, korektor siĹ‚y hamowania przy osi tylnej, hamulec rÄ™czny mechaniczny na koĹ‚a tylne Ogumienie o wymiarach: 175S-13 DĹ‚ugość: 4220 mm Szerokość: 1610 mm Wysokość: 1440 mm Rozstaw osi: 2505 mm Masa wĹ‚asna: 1000 kg Pojemność zbiornika paliwa: 45 l PrÄ™dkość maksymalna: 161 km/h lub 170 km/h (Specjal) Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s ZuĹĽycie paliwa: 10 l/100 km przy v=110 km/h (C) Wikipedia Automovilistas-chile.cl Imcdb.org Flickr.com Miniauto.1.forumer.com PODBIELSKI Z. - Pojazdy wĹ‚oskie; Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1986
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 30.03.2011, 15:17 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: FIAT 125/125P/FSO 1500
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 07.08.2012, 8:56 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
świetna wrzuta, mogłeś zrobić z tego porównanie
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 29.08.2012, 1:22 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Kulikowski, już po wakacjach?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 29.08.2012, 5:49 |
|
|
tomekl
Postów: 8 Miejscowość: Leszno
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Kawał nie tylko polskiej historii. Przerażające jest to, co napisał Kolega powyżej - baza do rajdówek. Wolałbym widzieć te autka w muzeach lub zlotach pojazdów kultowych)
_________________ http://mercuryweb.pl
|
Pią, 14.09.2012, 7:32 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
PS. @RR ltd Co. - nie mogę oprzeć się wrażeniu, że w cytowanym artykule pomieszano segmenty - 125p pozycjonowano wtedy w segmencie D (uwaga! kryterium pojemności silnika), a mamy tu auta również z nizszych segmentów.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 18.09.2012, 14:18 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Może tez o ceny chodziło
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 18.09.2012, 14:28 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
a to OK, stosunek jakość/cena
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 18.09.2012, 14:38 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
45 lat minęło ... 1967-1972: FIAT 125 - włoski pierwowzór, silnik DOHC 1,6 l 90 KM 1967-1973: FSO Polski FIAT 125p (I seria) - tylko silnik 1,3, całkowicie z włoskich części, chromowany grill, dzielone tylne klosze 1973-1975: FSO Polski FIAT 125p MR73 (przejściówka") (plastikowy grill, płaskie klamki) 1975: FSO Polski FIAT 125p MR75 - z krajowych części (nowe klosze przednich kierunkowskazów i postojowych oraz tylnych, plastikowy grill, płaskie klamki, brak bocznych kierunkowskazów) 1983: FSO 125p podłużne kierunkowskazy boczne; (Włosi cofnęli logo) FILMY: Cytuj: 28 listopada 1967 roku, z linii montażowej warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych zjechał pierwszy egzemplarz Fiata 125p. Przypomnijmy, że model nazwany później „Dużym Fiatem” był następcą wysłużonej i przestarzałej już Warszawy 223/224. 125p był produkowany na licencji włoskiego Fiata. Po jej wygaśnięciu w 1983 roku powstawał jako FSO 125p. Produkcję auta zakończono 29 czerwca 1991 roku.
Samochód konstrukcyjnie był spokrewniony z modelami 1300/1500 oraz 125. Do napędu wykorzystywano silników benzynowych o poj. 1.3 i 1.5. Później pod maskę auta trafiły jednostki napędowe z Poloneza. Powstawały również krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Początkowo wytwarzany był tylko 4-drzwiowy sedan. W 1972 roku dołączyła wersja kombi, zaś trzy lata później również pick-up. Na bazie tych odmian powstawały pochodne i wersje specjalne, jak karetki, czy też „jamnik”, czyli przedłużony model z otwartym nadwoziem. Fiat był także wykorzystywany w sporcie - m in. Rajd Monte Carlo (1971), Akropolis (1972). W ciągu całego okresu produkcji dokonywano wielu modernizacji. Najbardziej zauważalna została przeprowadzona w 1975 r, kiedy to zmieniono wygląd nadwozia i wnętrza. Ogółem FSO wyprodukowała 1 445 699 egzemplarzy Fiata 125p/FSO 125p, z czego 874 966 sztuk wyeksportowano. (C) Jacomoto.pl Moto.pl Auto-tu.pl Gomotors.net Pchteam.com Automobilia.pl Warszawacity.pl Autokult.pl Auto-news.pl Autocentrum.pl Moto.gadu-gadu.pl Photoblog.pl Polskajazda.pl Muzeumratownictwa.pl Sienek.wrzuta.pl Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 12.02.2014, 3:02, edytowano w sumie 1 raz
|
Wto, 15.01.2013, 3:08 |
|
|
sidor
Postów: 5 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Jestem właścicielem takiego z ostatnich wypustów 89 rok, kość słoniowa w pełni odrestaurowany z safari , diora , piesek itp Pozdrawiam fanów starej motoryzacji. Aż miło popatrzeć na takie fotki jak wyżej.
_________________ Transport Wrocław Bagażówka Wrocław
|
Wto, 11.02.2014, 11:15 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
sanitarka(C) Polskie konstrukcje i licencje pojazdów użytkowych@Facebook
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 07.07.2014, 0:41 |
|
|
sidor
Postów: 5 Miejscowość: Wrocław
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Ładna sanitareczka Mój sąsiad miał takiego kombiaka pamiętam wykupionego z sanitarki ,a do niedawna jeździł na taksie 125p po Wrocławiu MILCYJNY. Ale słabo zrobiony. Kurcze tyle tego było i poszło na żyletki.
_________________ Transport Wrocław Bagażówka Wrocław
|
Pią, 25.07.2014, 11:44 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
1988-1991: MR88:(C) Hydepark.rubikon.pl Ikm.wz.cz Ipocars.com Moto.wp.pl Retropasjonaci.pl Wikimedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 25.11.2014, 21:23 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
1988-1991 MR88 Kombi:(C) Polskie-auta.pl Motorstown.com Gieldaklasykow.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 27.11.2014, 3:08 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Fiat 125/ Polski Fiat 125p/ FSO 1500
Ten ostatni to chyba ex-sanitarka?
|
Czw, 27.11.2014, 10:36 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |