Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 8:22




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
1975–1996 Jaguar XJS 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Piękne auto i w tych czarno białych kolorach mu to twarzy :wink:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 06.08.2004, 20:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Jaguar XJS
Image
Image
Image
Image
Image

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

classicdriver


Nie, 19.04.2009, 22:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 364
Miejscowość: Corby
Samochód: Civic Coupe D16Y7
Post Re: Jaguar XJS
odkopany temat po prawie 5 latach ale dla mnie na czasie :). Autko genialne, ale nie to ze zdjec tylko starszy model (powiedzmy sprzed liftu). Jesli naprawde bedzie mozna rejestrowac angliki w Polsce to sciagne sobie takiego V12 - na niedziele tylko oczywiscie :)


Pon, 20.04.2009, 19:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1975–1996 Jaguar XJS
Image Image Image Image Image Image Image
craigslist

Cytuj:
Jaguar XJS według zamierzeń firmy miał zastąpić legendarny model E-Type. Mimo początkowych słów krytyki także on stał się autem klasycznym.

Po 13 latach produkcji w roku 1975 nastąpił zmierzch wspaniałej epoki E-Type’a. Jaguar na rynek wprowadził nowy model XJ-S (później od roku 1991 znany jako XJS). Chociaż auto bazowało na sedanie XJ i nie miało tak sportowego wyglądu jak poprzednik, to okazało się pełnokrwistym pojazdem GT. Czas, w którym pojawił się XJS, nie był zbyt odpowiedni. Trwał pierwszy kryzys paliwowy, a rynek na auta GT z silnikami V12 o pojemności 5,3 l nie przedstawiał się zachęcająco. Ponadto obiektem krytyki stał się styl nowego pojazdu, a szczególnie jego „łuki przyporowe” za oknem tylnym.
XJS nie miał łatwego zadania, jednak uzyskał dość dobre wyniki sprzedaży. 4-osobowe coupé jest bardzo luksusowe, elementy wnętrza wykończono szlachetnymi gatunkami drewna oraz skóry. Paliwożerny silnik V12 odwdzięcza się dużą mocą i potężnym momentem obrotowym pozwalającym na błyskawiczne przyspieszenia.
W zdobywaniu popularności przez nowego Jaguara pomógł telewizyjny serial „Powrót Świętego”, w którym Simon Templar (grany przez Iana Ogilvy’ego) jeździł XJS-em z tablicami rejestracyjnymi ST1. Firma Corgi od razu przygotowała miniaturowe modele tego auta, które korzystnie wpłynęły na jego promocję. 15 lat wcześniej Jaguar odrzucił prośbę producentów „Świ'tego”, aby w filmie wykorzystać E-Type’a.
Właściwości jezdne zawsze były mocną stroną Jaguara. XJS nie jest wyjątkiem, chociaż model ze sportowym zawieszeniem, szerokimi kołami i niskoprofilowymi oponami prowadził się nieco „twardo”. Hamulce były wystarczające do normalnej jazdy, ale przy długich zjazdach wymagały ostrożnego traktowania.
Początkowo Jaguara XJS napędzał jeden silnik V12 o pojemności 5,3 l.
W latach 80. doszła nowa, 6-cylindrowa, rzędowa jednostka o poj. 3,6 l. Po roku 1992 oba silniki powiększono do 6,0 i 4,0 l. XJS-y były wyposażane w dwie skrzynie biegów – 4-biegową manualną i 3-biegową automatyczną. Ta pierwsza była jednak niedostępna na rynku amerykańskim.
XJS, tak jak wszystkie Jaguary, odnosił szereg sukcesów w sporcie samochodowym. Pierwszym, który sięgnął po ten model, był Amerykanin Bob Tullius. Jego ekipa Group 44 sięgnęła w zawodach Trans Am w sezonach 1977 i 1978 po tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców, a w tym drugim także w konkurencji producentów.
Na kontynencie europejskim na początku lat 80. Jaguary XJS przygotowane przez firmę TWR, prowadzoną przez Toma Walkinshawa, odniosły szereg zwycięstw w mistrzostwach Europy samochodów turystycznych. W sezonie 1984 Tom wywalczył tytuł w klasyfikacji kierowców. Później jego firma zbudowała wyczynową wersję Jaguara XJR, który wygrał mistrzostwa świata samochodów sportowych (1987) oraz 24-godzinny wyścig w Le Mans (1988). Po tych sukcesach Jaguar wypuścił w roku 1989 na rynek limitowaną serię (100 sztuk) XJR-S V12 coupé.
Jaguar XJS przeszedł do historii jako najdłużej produkowany model firmy. W czasie dwudziestu lat zbudowano ponad 115 tys. egzemplarzy tego auta, czyli około 25 tys. więcej niż legendarnego E-Type’a, który był wytwarzany przez 13 lat.
W momencie, gdy XJS wchodził w 1975 roku do produkcji, jego podwozie bazowało na skróconej wersji sedana XJ12. 21 lat później, gdy zastępował go XK8, nowy model także korzystał z konstrukcji schodzącej generacji Jaguara.

autoświat

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 21.09.2012, 10:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1975–1996 Jaguar XJS
coupe:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

cabrio:
Image
Image
Image
Image
Image

targa:
Image

FILM (Top Gear 1991):
http://www.youtube.com/watch?v=rAWLQBMMXdw

Dane techniczne
Producent: Jaguar Cars, Coventry, Wielka Brytania
Okres produkcji: 1975–1996
Poprzednik: Jaguar E-Type
Następca: Jaguar XK8
Segment: G
Projektant: Malcolm Sayer
Rodzaj nadwozia: 2-drzwiowe coupe
2-drzwiowe cabrio
2-drzwiowe targa
Silniki: R6 3,6 l 220 KM 331 Nm
V8 4,0 l 164 KM 377 Nm
V12 5,3 l 295 KM 432 Nm
V12 6,0 l 313 KM 476 Nm
Moc maksymalna: 220-313 KM
Maksymalny moment obrotowy: 331-476 Nm
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
automatyczna 3-biegowa
automatyczna 4-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Ogumienie: 215/70 SR 15
Długość: 4870 mm
Szerokość: 1793-1882 mm
Wysokość: 1214-1300 mm
Rozstaw osi: 2591 mm
Promień skrętu: 11,6 m
Pojemnosć zbiornika paliwa: 90 l
Pojemność bagażnika: 430 l


(C) Wikimedia.org
Motorstown.com
Carfolio.com
Autocentrum.pl
Davidmoll.tumblr.com
Jaguar.moto24.tv
Remarkablecars.com
Gomotors.net
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 09.01.2013, 22:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1975–1996 Jaguar XJS
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) A2goos.com
Mobile.de
Jaguarforums.com
Autoplenum.at
Retrorides.proboards.com
Netcarshow.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 05.01.2015, 3:57
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018