|
|
Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 8:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Piękne auto i w tych czarno białych kolorach mu to twarzy
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pią, 06.08.2004, 20:00 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
Re: Jaguar XJS
|
Nie, 19.04.2009, 22:43 |
|
|
FTO
Postów: 364 Miejscowość: Corby
Samochód: Civic Coupe D16Y7
|
Re: Jaguar XJS
odkopany temat po prawie 5 latach ale dla mnie na czasie . Autko genialne, ale nie to ze zdjec tylko starszy model (powiedzmy sprzed liftu). Jesli naprawde bedzie mozna rejestrowac angliki w Polsce to sciagne sobie takiego V12 - na niedziele tylko oczywiscie
|
Pon, 20.04.2009, 19:10 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 1975–1996 Jaguar XJS
craigslist Cytuj: Jaguar XJS według zamierzeń firmy miał zastąpić legendarny model E-Type. Mimo początkowych słów krytyki także on stał się autem klasycznym.
Po 13 latach produkcji w roku 1975 nastąpił zmierzch wspaniałej epoki E-Type’a. Jaguar na rynek wprowadził nowy model XJ-S (później od roku 1991 znany jako XJS). Chociaż auto bazowało na sedanie XJ i nie miało tak sportowego wyglądu jak poprzednik, to okazało się pełnokrwistym pojazdem GT. Czas, w którym pojawił się XJS, nie był zbyt odpowiedni. Trwał pierwszy kryzys paliwowy, a rynek na auta GT z silnikami V12 o pojemności 5,3 l nie przedstawiał się zachęcająco. Ponadto obiektem krytyki stał się styl nowego pojazdu, a szczególnie jego „łuki przyporowe” za oknem tylnym. XJS nie miał łatwego zadania, jednak uzyskał dość dobre wyniki sprzedaży. 4-osobowe coupé jest bardzo luksusowe, elementy wnętrza wykończono szlachetnymi gatunkami drewna oraz skóry. Paliwożerny silnik V12 odwdzięcza się dużą mocą i potężnym momentem obrotowym pozwalającym na błyskawiczne przyspieszenia. W zdobywaniu popularności przez nowego Jaguara pomógł telewizyjny serial „Powrót Świętego”, w którym Simon Templar (grany przez Iana Ogilvy’ego) jeździł XJS-em z tablicami rejestracyjnymi ST1. Firma Corgi od razu przygotowała miniaturowe modele tego auta, które korzystnie wpłynęły na jego promocję. 15 lat wcześniej Jaguar odrzucił prośbę producentów „Świ'tego”, aby w filmie wykorzystać E-Type’a. Właściwości jezdne zawsze były mocną stroną Jaguara. XJS nie jest wyjątkiem, chociaż model ze sportowym zawieszeniem, szerokimi kołami i niskoprofilowymi oponami prowadził się nieco „twardo”. Hamulce były wystarczające do normalnej jazdy, ale przy długich zjazdach wymagały ostrożnego traktowania. Początkowo Jaguara XJS napędzał jeden silnik V12 o pojemności 5,3 l. W latach 80. doszła nowa, 6-cylindrowa, rzędowa jednostka o poj. 3,6 l. Po roku 1992 oba silniki powiększono do 6,0 i 4,0 l. XJS-y były wyposażane w dwie skrzynie biegów – 4-biegową manualną i 3-biegową automatyczną. Ta pierwsza była jednak niedostępna na rynku amerykańskim. XJS, tak jak wszystkie Jaguary, odnosił szereg sukcesów w sporcie samochodowym. Pierwszym, który sięgnął po ten model, był Amerykanin Bob Tullius. Jego ekipa Group 44 sięgnęła w zawodach Trans Am w sezonach 1977 i 1978 po tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców, a w tym drugim także w konkurencji producentów. Na kontynencie europejskim na początku lat 80. Jaguary XJS przygotowane przez firmę TWR, prowadzoną przez Toma Walkinshawa, odniosły szereg zwycięstw w mistrzostwach Europy samochodów turystycznych. W sezonie 1984 Tom wywalczył tytuł w klasyfikacji kierowców. Później jego firma zbudowała wyczynową wersję Jaguara XJR, który wygrał mistrzostwa świata samochodów sportowych (1987) oraz 24-godzinny wyścig w Le Mans (1988). Po tych sukcesach Jaguar wypuścił w roku 1989 na rynek limitowaną serię (100 sztuk) XJR-S V12 coupé. Jaguar XJS przeszedł do historii jako najdłużej produkowany model firmy. W czasie dwudziestu lat zbudowano ponad 115 tys. egzemplarzy tego auta, czyli około 25 tys. więcej niż legendarnego E-Type’a, który był wytwarzany przez 13 lat. W momencie, gdy XJS wchodził w 1975 roku do produkcji, jego podwozie bazowało na skróconej wersji sedana XJ12. 21 lat później, gdy zastępował go XK8, nowy model także korzystał z konstrukcji schodzącej generacji Jaguara.
autoświat
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 21.09.2012, 10:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7381 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1975–1996 Jaguar XJS
coupe:cabrio:targa:FILM (Top Gear 1991):http://www.youtube.com/watch?v=rAWLQBMMXdwDane techniczne Producent: Jaguar Cars, Coventry, Wielka Brytania Okres produkcji: 1975–1996 Poprzednik: Jaguar E-Type Następca: Jaguar XK8 Segment: G Projektant: Malcolm Sayer Rodzaj nadwozia: 2-drzwiowe coupe 2-drzwiowe cabrio 2-drzwiowe targa Silniki: R6 3,6 l 220 KM 331 Nm V8 4,0 l 164 KM 377 Nm V12 5,3 l 295 KM 432 Nm V12 6,0 l 313 KM 476 Nm Moc maksymalna: 220-313 KM Maksymalny moment obrotowy: 331-476 Nm Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa automatyczna 3-biegowa automatyczna 4-biegowa Rodzaj napędu: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne Ogumienie: 215/70 SR 15 Długość: 4870 mm Szerokość: 1793-1882 mm Wysokość: 1214-1300 mm Rozstaw osi: 2591 mm Promień skrętu: 11,6 m Pojemnosć zbiornika paliwa: 90 l Pojemność bagażnika: 430 l (C) Wikimedia.org Motorstown.com Carfolio.com Autocentrum.pl Davidmoll.tumblr.com Jaguar.moto24.tv Remarkablecars.com Gomotors.net Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 09.01.2013, 22:50 |
|
|
kulikowski
Postów: 7381 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1975–1996 Jaguar XJS
(C) A2goos.com Mobile.de Jaguarforums.com Autoplenum.at Retrorides.proboards.com Netcarshow.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 05.01.2015, 3:57 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |