Re: 1969 Volkswagen-Porsche 914
auto nazywane Volksporschem (z racji know-how- silniki głównie od Vw 411/412)
(C) Wikipedia
(C) Carfolio.com
(C) Conceptcarz.com
(C) Motorbase.com
(C) Histomobile.com
(C) Flickr.com
(C) Auto.howstuffworks.com
(C) Bringatrailer.com
(C) Wn.com
(C) Puffofsmokeracing.com
(C) Carblueprints.info
(C) Cartype.com
FILM:http://video.google.com/videoplay?docid=-849287123948911144#(C) Video.google.com
http://video.pl.msn.com/watch/video/porsche-914/pcduedv8(C) Video.msn.com
http://www.streetfire.net/video/heres-a-beautiful-porsche-914_104815.htm(C) Streetfire.net
Kod:
Porsche 914 to model sportowego samochodu osobowego produkowany w latach 1969-1975 przez firmę Porsche we współpracy z koncernem Volkswagen.
Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem, przez wielu nie uważany za prawdziwe Porsche, skąd potoczne określenie Volks-Porsche. Powstawały odmiany 1700, 1800 i 2000 w dwóch wersjach, z czterema i sześcioma cylindrami, o mocach odpowiednio od 76 do 110 KM. W kilku egzemplarzach powstał też model 916, ze 190-konnym silnikiem Porsche 911. W roku 1969, z okazji 60. rocznicy urodzin szefa firmy, dr Ferdynanda Porsche powstał prototyp 914 z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 260 KM, który otrzymał oznaczenie 914/8. Z linii produkcyjnej zjechało 119 000 sztuk tego modelu, lecz jedynie 2,8% (3332 sztuk) miało zamontowany oryginalny, dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik Porsche.
Dane techniczne: Producent: Porsche
Okres produkcji: 1969 – 1976
Wyprodukowanych: 118 978 sztuk (w tym 914/4: 115 646, 914/6: 3332)
Poprzednik: Porsche 912
Następca: Porsche 924
Segment: samochĂłd sportowy
Typy nadwozia: samonośne, 2-miejscowe, 2-drzwiowe Targa lub Coupé
Silniki: benzynowy, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy OHV lub 6-cylindrowy SOHC, chłodzony powietrzem, umieszczony centralnie
Pojemność skokowa: 1679 ccm lub 1793 ccm lub 1971 ccm (B4) lub 1991 ccm (B6)
Ĺšrednica cylindra: 90,0 mm lub 93,0 mm lub 94,0 mm lub 80,0 mm
Skok tłoka: 66,0 mm (B4 1,7 L, B4 1,8 L, B6 2,0 L) lub 71,0 mm (B4 2,0 L)
Stopień sprężania: 8,2:1 (B4 1,7 L) lub 8,6:1 (B4 1,8 L, B6 2,0 L) lub 8,0:1 (B4 2,0 L)
Moc maksymalna: 58,9 kW (80 KM) przy 4900 obr/min lub 63,4 kW (86 KM) przy 5200 obr/min lub 74,6 kW (101 KM) przy 5000 obr/min lub 82 kW (112 KM) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 131 Nm przy 2800 obr/min lub 140 Nm przy 3400 obr/min lub 162 Nm przy 3500 obr/min lub 157 Nm przy 4200 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 5-biegowa synchronizowana
Rodzaj napędu: tylny
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, podłużne drążki skrętne, amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacze skośne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe, tarczowe na 4 koła, regulator siły hamowania kół tylnych, hamulec ręczny działa na koła tylne
Ogumienie o wymiarach: 165 HR 15
Długość: 3985 mm
Szerokość: 1650 mm
Wysokość: 1230 mm
Rozstaw osi: 2450 mm
Rozstaw kół przednich: 1334 mm
Rozstaw kół tylnych: 1372 mm
Prześwit: 120 mm
Masa własna: 940 - 995 kg
Pojemnosć bagażników: 210 L z tyłu + 160 L z przodu
Pojemność zbiornika paliwa: 62 L
Ĺšrednica zawracania: 10,0 mm
Prędkość maksymalna: 177 km/h lub 180 km/h lub 192 km/h lub 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: - - 9,9 s lub 8,3 s
ZuĹĽycie paliwa: 7,8 L/100 km przy v=120 km/h (B4 2,0 L)
Liczba miejsc: 2
Konkurencja: Fiat X1/9
(C) Wikipedia
Carfolio.com
Conceptcarz.com
Motorbase.com
Histomobile.com
Flickr.com
Auto.howstuffworks.com
Bringatrailer.com
Wn.com
Puffofsmokeracing.com
Carblueprints.info
Cartype.com
Video.google.com
Video.msn.com
Streetfire.net
PODBIELSKI ZdzisĹ‚aw - Samochody niemieckie; Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1987