Czw, 22.03.2007, 10:59
Czw, 22.03.2007, 11:02
Czw, 22.03.2007, 11:06
Czw, 22.03.2007, 12:20
Czw, 22.03.2007, 14:39
Czw, 22.03.2007, 14:51
budzyfer napisał(a):moĹĽna Ĺ›migać bokiem
Czw, 22.03.2007, 15:04
POĹCZAK napisał(a):budzyfer napisaĹ‚:
można śmigać bokiem
trudno, bo silnik z tylu
budzyfer napisał(a):Wstawić mu coĹ› sĹ‚uszniejszego
Czw, 22.03.2007, 16:29
Czw, 22.03.2007, 18:47
Czw, 22.03.2007, 19:43
POĹCZAK napisał(a):niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem
Czw, 22.03.2007, 20:05
Arturro napisał(a):ludzie potrafiÄ… driftować nawet z FWD.
Arturro napisał(a):co do rozkĹ‚adu mas - wie ktoĹ› chociaĹĽ mniej wiÄ™cej jak to wyglÄ…daĹ‚o?
Czw, 22.03.2007, 21:37
Czw, 22.03.2007, 22:42
Czw, 22.03.2007, 23:17
Pią, 23.03.2007, 19:37
666 napisał(a):JeĹ›li chodzi o silnik to podoba mi siÄ™ w nim ten charakterystyczny gulgot. PiszÄ™ "charakterystyczny" bo jeszcze oprĂłcz tej wersji spotkaĹ‚em rĂłwnieĹĽ sedana i identycznie brzmiaĹ‚ i strasznie mi siÄ™ spodobaĹ‚. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Ĺšwietnie normalnie.
Sob, 24.03.2007, 17:47
pardon napisał(a):o jakieĹ› 50 koni
Śro, 21.02.2024, 0:27
Škoda Rapid/Garde (typ 743) to sportowy samochód produkowany przez ówcześnie czechosłowacką firmę Škoda od 1981 do 1990 roku w zakładzie w Kvasinach oraz Bratysławie.
Historia i opis modelu
Pierwsza oficjalna prezentacja Škody Garde nastąpiła w październiku 1981 roku w Brnie. Zaraz po premierze w zakładzie w Kvasinach ruszyła produkcja próbnej serii. Do końca roku fabrykę opuściło 38 egzemplarzy. W aucie zastosowano 55 konny silnik o pojemności 1174 cm³ znany ze Škoda 120 GLS i 4−biegową skrzynię biegów. W kolejnych latach produkcji 1982 i 1983 fabrykę opuściło kolejno 2854 i 3856 sztuk Škód Garde. W 1984 roku po wprowadzeniu elementów nadwozia Škody 130 (m.in. aerodynamiczny kształt przodu, nowe reflektory), nazwę samochodu zmieniono na Rapid. W lipcu tego samego roku zmontowano ostatnie coupé z 742.12X i 4−biegową skrzynią. Jesienią ruszyła produkcja nowego modelu 130 Rapid z mocniejszym silnikiem Š742.13 o pojemności 1289 cm³ i 58 KM, oraz 5−biegową skrzynią biegów. W tym roku wytworzono 2584 egzemplarze Škody Rapid i 1576 Škody 130 Rapid. W 1987 roku na rynku pojawiły się nowe modele Rapid 135 i Rapid 136 wyposażone w zmodernizowany silnik 1289 cm³ przygotowywany dla Škody Favorit oraz zakończono produkcję w bratysławskiej fabryce BAZ, która trwała od 1982 roku. Podstawowy i zarazem najtańszy model 130 Rapid nadal pozostawał w produkcji. Wszystkie wersje przeszły drobny face lifting − nowy zestaw wskaźników i kształt kierownicy. W sierpniu 1990 roku z taśmy montażowej fabryki w Kvasinach zjechał ostatni egzemplarz Škody Rapid.
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1981-1984
Wyprodukowanych: 11 179 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.12X, benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 EDSR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4175 mm
Szerokość: 1640 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1320 mm
Rozstaw kół tylnych: 1290 mm
Masa własna: 915 kg
Ładowność: 350 kg
Masa całkowita: 1265 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s
Zużycie paliwa (przy 90/120 km/h/w mieście): 6,5/9,2/8,9 L/100 km
Pokrewne: Škoda 742
Konkurencja: Dacia 1310 Sport
FSO Polonez Coupé
Volkswagen Scirocco I
Wto, 27.02.2024, 23:59
Nie, 03.03.2024, 0:41
Śro, 06.03.2024, 19:10