Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Skoda Rapid/Garde (81-90)

Czw, 22.03.2007, 10:59

Image
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 009_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 010_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 011_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 020_lg.jpg
http://www.skoda-oldtimer.at/uploads/pics/Skelett.jpg
Image

dane techniczne:
poj. skok. 1258 ccm
moc maks. 58 KM (5000 obr/min)
skrzynia 5 biegowa
ogumienie 165/80 SR 13
masa własna 885 kg
bagaĹĽnik 290 dm3 + 120 dm3
pręd. max. 153 km/h
przysp. 0-100 km/h 17 s.
zuĹĽycie paliwa: 5,7/7,9/9,7

źródło: autocentrum.pl

Fotki zmienione na linki - przekroczony rozmiar
Ostatnio edytowany przez Emer, Czw, 22.03.2007, 11:02, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 22.03.2007, 11:02

hmm gdyby moc była wyższa o jakieś 50 koni to moznaby było tym nieźle pofikać 8) ps. u mnie niedaleko pracy gość parkuje takie cudo w kolorze czerwonym. Szkoda tylko że jest strasznie zaniedbany :cry:

Czw, 22.03.2007, 11:06

Fajne to "czeskie Porsche". Wstawić mu coś słuszniejszego i można śmigać bokiem ;)

Czw, 22.03.2007, 12:20

Jeszcze niedawno niedaleko mojego domu stał taki, nieco zaniedbany, wyglądał, jakby nie ruszał się z miejsca już od dawna. Niedawno znikł... W sumie bardzo fajne autko, niezbyt często u nas spotykane.

Czw, 22.03.2007, 14:39

Super autko! Bardzo je lubię. :wink: Tak jak mówiliście przydałaby się trochę większa moc, aczkolwiek i tak chętnie wziąłbym to autko. :)

Czw, 22.03.2007, 14:51

budzyfer napisał(a):moĹĽna Ĺ›migać bokiem


trudno, bo silnik z tylu :wink:

Czw, 22.03.2007, 15:04

POŃCZAK napisał(a):budzyfer napisaĹ‚:
można śmigać bokiem


trudno, bo silnik z tylu



Ale jakby ..
budzyfer napisał(a):Wstawić mu coĹ› sĹ‚uszniejszego

To dałoby się. :wink:

Czw, 22.03.2007, 16:29

Sympatyczne auto ktore mi sie podoba...szkoda ze rzadko mozna ja spotkac. Fajnie byloby gdyby tak reaktywowali Rapida/Garde

Czw, 22.03.2007, 18:47

niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem :)

Czw, 22.03.2007, 19:43

POŃCZAK napisał(a):niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem :)

na racja ale ludzie potrafią driftować nawet z FWD. :P A co do rozkładu mas - wie ktoś chociaż mniej więcej jak to wyglądało?

Czw, 22.03.2007, 20:05

Arturro napisał(a):ludzie potrafiÄ… driftować nawet z FWD.

fwd to jest satan's hell driftz, ale nie normalny drifting. drifting to poslizg samochodem z napedem na tylne kola, lub wszystkie :)

Arturro napisał(a):co do rozkĹ‚adu mas - wie ktoĹ› chociaĹĽ mniej wiÄ™cej jak to wyglÄ…daĹ‚o?

w tej skodzie?
ja celuje w 40 na 60 przy pustym baku 8)

Czw, 22.03.2007, 21:37

To zdjęcie jest najlepsze:
Image.
Pamiętam, że Angole nawet przerabiali to cudo na cabrio.
Image Image
(c) http://kani.plivnik.cz

Czw, 22.03.2007, 22:42

Z przodu to Cabro całkiem fajnie. :mryellow: Ale z tyłu lepiej w wersji coupe! :D

Czw, 22.03.2007, 23:17

U mnie w mieście taki jeden wredota (mówie wam) ma to Skode. Fakt, że to rzadkość. Bo codziennie jeżdze z jednego miasta do drugiego i nie spotkałem takiego drugiej Skody. Jednak wcale nie ubolewam z tego powodu bo nie widzę w nic co mogłoby moją uwagę przykuć do tego auta. Jeśli chodzi o silnik to podoba mi się w nim ten charakterystyczny gulgot. Piszę "charakterystyczny" bo jeszcze oprócz tej wersji spotkałem również sedana i identycznie brzmiał i strasznie mi się spodobał. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Świetnie normalnie. :D Jednak jak pisałem z zewnątrz nic ciekawego. :(

Pią, 23.03.2007, 19:37

666 napisał(a):JeĹ›li chodzi o silnik to podoba mi siÄ™ w nim ten charakterystyczny gulgot. PiszÄ™ "charakterystyczny" bo jeszcze oprĂłcz tej wersji spotkaĹ‚em rĂłwnieĹĽ sedana i identycznie brzmiaĹ‚ i strasznie mi siÄ™ spodobaĹ‚. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Ĺšwietnie normalnie.

Co za opis! :D Ĺšwietny. :)

Sob, 24.03.2007, 17:47

Szkoda, że już sie ich tak często nie widuje. Jedyne do czego sie przyczepie to coś co zauwazył już pardon - Moc.
Gdyby ją podnieść
pardon napisał(a):o jakieĹ› 50 koni

Re: 1981-1984 Škoda Garde (743)

Śro, 21.02.2024, 0:27

Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image Wikipedia.org
Image Auto-Swiat.pl
Image Skoda-Storyboard.com
Image WebCarStory.com
Image Garaz.cz
Image FavCars.com
Image Flickr.com
Škoda Rapid/Garde (typ 743) to sportowy samochód produkowany przez ówcześnie czechosłowacką firmę Škoda od 1981 do 1990 roku w zakładzie w Kvasinach oraz Bratysławie.

Historia i opis modelu
Pierwsza oficjalna prezentacja Škody Garde nastąpiła w październiku 1981 roku w Brnie. Zaraz po premierze w zakładzie w Kvasinach ruszyła produkcja próbnej serii. Do końca roku fabrykę opuściło 38 egzemplarzy. W aucie zastosowano 55 konny silnik o pojemności 1174 cm³ znany ze Škoda 120 GLS i 4−biegową skrzynię biegów. W kolejnych latach produkcji 1982 i 1983 fabrykę opuściło kolejno 2854 i 3856 sztuk Škód Garde. W 1984 roku po wprowadzeniu elementów nadwozia Škody 130 (m.in. aerodynamiczny kształt przodu, nowe reflektory), nazwę samochodu zmieniono na Rapid. W lipcu tego samego roku zmontowano ostatnie coupé z 742.12X i 4−biegową skrzynią. Jesienią ruszyła produkcja nowego modelu 130 Rapid z mocniejszym silnikiem Š742.13 o pojemności 1289 cm³ i 58 KM, oraz 5−biegową skrzynią biegów. W tym roku wytworzono 2584 egzemplarze Škody Rapid i 1576 Škody 130 Rapid. W 1987 roku na rynku pojawiły się nowe modele Rapid 135 i Rapid 136 wyposażone w zmodernizowany silnik 1289 cm³ przygotowywany dla Škody Favorit oraz zakończono produkcję w bratysławskiej fabryce BAZ, która trwała od 1982 roku. Podstawowy i zarazem najtańszy model 130 Rapid nadal pozostawał w produkcji. Wszystkie wersje przeszły drobny face lifting − nowy zestaw wskaźników i kształt kierownicy. W sierpniu 1990 roku z taśmy montażowej fabryki w Kvasinach zjechał ostatni egzemplarz Škody Rapid.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1981-1984
Wyprodukowanych: 11 179 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.12X, benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 EDSR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4175 mm
Szerokość: 1640 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1320 mm
Rozstaw kół tylnych: 1290 mm
Masa własna: 915 kg
Ładowność: 350 kg
Masa całkowita: 1265 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s
Zużycie paliwa (przy 90/120 km/h/w mieście): 6,5/9,2/8,9 L/100 km
Pokrewne: Škoda 742
Konkurencja: Dacia 1310 Sport
FSO Polonez Coupé
Volkswagen Scirocco I

(C) Skoda-Club.net
Auta5p.eu
Wikipedia.org
Auto-Swiat.pl
Skoda-Storyboard.com
WebCarStory.com
Garaz.cz
FavCars.com
Flickr.com

Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)

Wto, 27.02.2024, 23:59

1984-1987 Škoda Rapid (743)

Image Auta5p.eu
Image
Image Mad4Wheels.com
Image Wikipedia.org

Dane techniczne (Skoda Rapid 743)
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1984-1987
Wyprodukowanych: 12 109
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé
Silnik: typu 781.12X, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 890 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18 s
Zużycie paliwa przy 90 km/h/120 km/h/w mieście: 6,5/9,2/8,9 L/100 km
Poprzednik: Škoda Garde
Następca: Škoda Rapid 130 (743)
Pokrewne: Škoda 742
Konkurencja: Dacia 1310 Sport
FSO Polonez Coupé
Volkswagen Scirocco I


(C) Auta5p.eu
Mad4Wheels.com
Wikipedia.org

Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)

Nie, 03.03.2024, 0:41

1984-1988 Skoda Rapid 130 (743)

Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1984-1988
Wyprodukowanych: 22 475 egz.
Nadwozie: 2-drziowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.13, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1289 ccm
Średnica cylindra: 75,5 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 2850 obr./min
Stopień sprężania: 9,7
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych:1350 mm
Masa własna: 890 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,0 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 5,8/8,2/8,9 L/100 km
Poprzednik: Škoda Garde, Škoda Rapid


(C) Skoda-Club.net
Auta5p.eu
Flickr.com

Re: Skoda Rapid/Garde (81-90) (743/747)

Śro, 06.03.2024, 19:10

1987-1990 Škoda Rapid 135 (747)

Image Auta5p.eu
Image
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Kvasiny, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1987-1990
Wyprodukowanych: 1272 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.135 benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1289 ccm
Średnica cylindra: 75,5 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 94 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 8,8
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik mieszczone wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 885 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 36 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Instalacja elektryczna: 12 V
Prędkość maksymalna: 148 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,0 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 6,0/8,2/8,9 L/100 km
Promień skrętu: … m
Poprzednik: Škoda Rapid 130 (743)
Następca: Škoda Rapid 136 (747)
Pokrewne: Škoda 135


(C) Auta5p.eu
Flickr.com
Wyślij odpowiedź