Obecny czas: Wto, 30.04.2024, 18:50




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Skoda Rapid/Garde (81-90) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Skoda Rapid/Garde (81-90)
Image
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 009_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 010_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 011_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 020_lg.jpg
http://www.skoda-oldtimer.at/uploads/pics/Skelett.jpg
Image

dane techniczne:
poj. skok. 1258 ccm
moc maks. 58 KM (5000 obr/min)
skrzynia 5 biegowa
ogumienie 165/80 SR 13
masa własna 885 kg
bagaĹĽnik 290 dm3 + 120 dm3
pręd. max. 153 km/h
przysp. 0-100 km/h 17 s.
zuĹĽycie paliwa: 5,7/7,9/9,7

źródło: autocentrum.pl

Fotki zmienione na linki - przekroczony rozmiar

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Ostatnio edytowany przez Emer, Czw, 22.03.2007, 11:02, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 22.03.2007, 10:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
hmm gdyby moc była wyższa o jakieś 50 koni to moznaby było tym nieźle pofikać 8) ps. u mnie niedaleko pracy gość parkuje takie cudo w kolorze czerwonym. Szkoda tylko że jest strasznie zaniedbany :cry:

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Czw, 22.03.2007, 11:02
Profil

Postów: 966
Miejscowość: Western Poland
Samochód: Jetta MK2/Laguna I
Post 
Fajne to "czeskie Porsche". Wstawić mu coś słuszniejszego i można śmigać bokiem ;)

_________________
LANZ BULLDOG - Mission in progress;)
http://img136.imageshack.us/img136/7034/dsc3246fv2.jpg


Czw, 22.03.2007, 11:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post 
Jeszcze niedawno niedaleko mojego domu stał taki, nieco zaniedbany, wyglądał, jakby nie ruszał się z miejsca już od dawna. Niedawno znikł... W sumie bardzo fajne autko, niezbyt często u nas spotykane.

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Czw, 22.03.2007, 12:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
Super autko! Bardzo je lubię. :wink: Tak jak mówiliście przydałaby się trochę większa moc, aczkolwiek i tak chętnie wziąłbym to autko. :)


Czw, 22.03.2007, 14:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post 
budzyfer napisał(a):
można śmigać bokiem


trudno, bo silnik z tylu :wink:

_________________
http://www.tanidrift.pl


Czw, 22.03.2007, 14:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
POŃCZAK napisał(a):
budzyfer napisał:
można śmigać bokiem


trudno, bo silnik z tylu



Ale jakby ..
budzyfer napisał(a):
Wstawić mu coś słuszniejszego

To dałoby się. :wink:


Czw, 22.03.2007, 15:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
Sympatyczne auto ktore mi sie podoba...szkoda ze rzadko mozna ja spotkac. Fajnie byloby gdyby tak reaktywowali Rapida/Garde

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Czw, 22.03.2007, 16:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post 
niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem :)

_________________
http://www.tanidrift.pl


Czw, 22.03.2007, 18:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
POŃCZAK napisał(a):
niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem :)

na racja ale ludzie potrafią driftować nawet z FWD. :P A co do rozkładu mas - wie ktoś chociaż mniej więcej jak to wyglądało?


Czw, 22.03.2007, 19:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post 
Arturro napisał(a):
ludzie potrafią driftować nawet z FWD.

fwd to jest satan's hell driftz, ale nie normalny drifting. drifting to poslizg samochodem z napedem na tylne kola, lub wszystkie :)

Arturro napisał(a):
co do rozkładu mas - wie ktoś chociaż mniej więcej jak to wyglądało?

w tej skodzie?
ja celuje w 40 na 60 przy pustym baku 8)

_________________
http://www.tanidrift.pl


Czw, 22.03.2007, 20:05
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
To zdjęcie jest najlepsze:
Image.
Pamiętam, że Angole nawet przerabiali to cudo na cabrio.
Image Image
(c) http://kani.plivnik.cz

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 22.03.2007, 21:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
Z przodu to Cabro całkiem fajnie. :mryellow: Ale z tyłu lepiej w wersji coupe! :D


Czw, 22.03.2007, 22:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post 
U mnie w mieście taki jeden wredota (mówie wam) ma to Skode. Fakt, że to rzadkość. Bo codziennie jeżdze z jednego miasta do drugiego i nie spotkałem takiego drugiej Skody. Jednak wcale nie ubolewam z tego powodu bo nie widzę w nic co mogłoby moją uwagę przykuć do tego auta. Jeśli chodzi o silnik to podoba mi się w nim ten charakterystyczny gulgot. Piszę "charakterystyczny" bo jeszcze oprócz tej wersji spotkałem również sedana i identycznie brzmiał i strasznie mi się spodobał. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Świetnie normalnie. :D Jednak jak pisałem z zewnątrz nic ciekawego. :(


Czw, 22.03.2007, 23:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
666 napisał(a):
Jeśli chodzi o silnik to podoba mi się w nim ten charakterystyczny gulgot. Piszę "charakterystyczny" bo jeszcze oprócz tej wersji spotkałem również sedana i identycznie brzmiał i strasznie mi się spodobał. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Świetnie normalnie.

Co za opis! :D Ĺšwietny. :)


Pią, 23.03.2007, 19:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Szkoda, że już sie ich tak często nie widuje. Jedyne do czego sie przyczepie to coś co zauwazył już pardon - Moc.
Gdyby ją podnieść
pardon napisał(a):
o jakieĹ› 50 koni

_________________
S T A N C E | W O R K S


Sob, 24.03.2007, 17:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1981-1984 Škoda Garde (743)
Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image Wikipedia.org
Image Auto-Swiat.pl
Image Skoda-Storyboard.com
Image WebCarStory.com
Image Garaz.cz
Image FavCars.com
Image Flickr.com
Cytuj:
Škoda Rapid/Garde (typ 743) to sportowy samochód produkowany przez ówcześnie czechosłowacką firmę Škoda od 1981 do 1990 roku w zakładzie w Kvasinach oraz Bratysławie.

Historia i opis modelu
Pierwsza oficjalna prezentacja Škody Garde nastąpiła w październiku 1981 roku w Brnie. Zaraz po premierze w zakładzie w Kvasinach ruszyła produkcja próbnej serii. Do końca roku fabrykę opuściło 38 egzemplarzy. W aucie zastosowano 55 konny silnik o pojemności 1174 cm³ znany ze Škoda 120 GLS i 4−biegową skrzynię biegów. W kolejnych latach produkcji 1982 i 1983 fabrykę opuściło kolejno 2854 i 3856 sztuk Škód Garde. W 1984 roku po wprowadzeniu elementów nadwozia Škody 130 (m.in. aerodynamiczny kształt przodu, nowe reflektory), nazwę samochodu zmieniono na Rapid. W lipcu tego samego roku zmontowano ostatnie coupé z 742.12X i 4−biegową skrzynią. Jesienią ruszyła produkcja nowego modelu 130 Rapid z mocniejszym silnikiem Š742.13 o pojemności 1289 cm³ i 58 KM, oraz 5−biegową skrzynią biegów. W tym roku wytworzono 2584 egzemplarze Škody Rapid i 1576 Škody 130 Rapid. W 1987 roku na rynku pojawiły się nowe modele Rapid 135 i Rapid 136 wyposażone w zmodernizowany silnik 1289 cm³ przygotowywany dla Škody Favorit oraz zakończono produkcję w bratysławskiej fabryce BAZ, która trwała od 1982 roku. Podstawowy i zarazem najtańszy model 130 Rapid nadal pozostawał w produkcji. Wszystkie wersje przeszły drobny face lifting − nowy zestaw wskaźników i kształt kierownicy. W sierpniu 1990 roku z taśmy montażowej fabryki w Kvasinach zjechał ostatni egzemplarz Škody Rapid.

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1981-1984
Wyprodukowanych: 11 179 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.12X, benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 EDSR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4175 mm
Szerokość: 1640 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1320 mm
Rozstaw kół tylnych: 1290 mm
Masa własna: 915 kg
Ładowność: 350 kg
Masa całkowita: 1265 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s
Zużycie paliwa (przy 90/120 km/h/w mieście): 6,5/9,2/8,9 L/100 km
Pokrewne: Škoda 742
Konkurencja: Dacia 1310 Sport
FSO Polonez Coupé
Volkswagen Scirocco I

(C) Skoda-Club.net
Auta5p.eu
Wikipedia.org
Auto-Swiat.pl
Skoda-Storyboard.com
WebCarStory.com
Garaz.cz
FavCars.com
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 21.02.2024, 0:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)
1984-1987 Škoda Rapid (743)

Image Auta5p.eu
Image
Image Mad4Wheels.com
Image Wikipedia.org

Dane techniczne (Skoda Rapid 743)
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1984-1987
Wyprodukowanych: 12 109
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé
Silnik: typu 781.12X, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1174 ccm
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min
Stopień sprężania: 9,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 890 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18 s
Zużycie paliwa przy 90 km/h/120 km/h/w mieście: 6,5/9,2/8,9 L/100 km
Poprzednik: Škoda Garde
Następca: Škoda Rapid 130 (743)
Pokrewne: Škoda 742
Konkurencja: Dacia 1310 Sport
FSO Polonez Coupé
Volkswagen Scirocco I


(C) Auta5p.eu
Mad4Wheels.com
Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 27.02.2024, 23:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)
1984-1988 Skoda Rapid 130 (743)

Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1984-1988
Wyprodukowanych: 22 475 egz.
Nadwozie: 2-drziowe, 4-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.13, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1289 ccm
Średnica cylindra: 75,5 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 2850 obr./min
Stopień sprężania: 9,7
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych:1350 mm
Masa własna: 890 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 37 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Prędkość maksymalna: 153 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,0 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 5,8/8,2/8,9 L/100 km
Poprzednik: Škoda Garde, Škoda Rapid


(C) Skoda-Club.net
Auta5p.eu
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 03.03.2024, 0:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Skoda Rapid/Garde (81-90) (743/747)
1987-1990 Škoda Rapid 135 (747)

Image Auta5p.eu
Image
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Kvasiny, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1987-1990
Wyprodukowanych: 1272 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé
Silnik: typu Š 781.135 benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący
Pojemność skokowa: 1289 ccm
Średnica cylindra: 75,5 mm
Skok tłoka: 72,0 mm
Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 94 Nm przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 8,8
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik mieszczone wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1390 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 885 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 36 L
Pojemność bagażnika: 280 L
Instalacja elektryczna: 12 V
Prędkość maksymalna: 148 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,0 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 6,0/8,2/8,9 L/100 km
Promień skrętu: … m
Poprzednik: Škoda Rapid 130 (743)
Następca: Škoda Rapid 136 (747)
Pokrewne: Škoda 135


(C) Auta5p.eu
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 06.03.2024, 19:10
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018