Czw, 22.03.2007, 11:19
Czw, 22.03.2007, 12:22
Czw, 22.03.2007, 12:44
Czw, 22.03.2007, 12:49
Czw, 22.03.2007, 14:40
Czw, 22.03.2007, 18:13
Sob, 24.03.2007, 22:48
Pon, 02.04.2007, 21:07
james_gastovski napisał(a):Strasznie wydĹ‚uĹĽony tyĹ‚
Pon, 02.04.2007, 22:04
Sob, 29.05.2010, 7:03
Skoda 110R: czeskie Porsche
Rasowa sylwetka, drzwi pozbawione ramek na szyby, chromowane detale i silnik umieszczony z tyłu to cechy, które sprawiły, że Skoda 110R zyskała miano czeskiego Porsche. Dzisiaj auto jest białym krukiem. Także na drogach naszych południowych sąsiadów, gdzie testowaliśmy legendarny model 110R.
Czytaj dalej http://moto.onet.pl/1612700,1,artykul.html
...i galeria http://moto.onet.pl/157782,galeria.html
Sob, 29.05.2010, 23:19
Nie, 30.05.2010, 10:25
Pią, 04.06.2010, 19:40
Śro, 31.01.2024, 15:15
W roku 1970 filii zakładów w Kvasinach rozpoczęto produkcję dwudrzwiowego coupé Škoda 110 R. Pojazd zaprezentowano na trwających w dniach 5-14 września 1970 roku targach w Brnie. Produkcja tej sportowej wersji trwała do 30 grudnia 1980 roku.
Samochód pod względem konstrukcyjnym był niemal identyczny z modelem 110, główną zmianą był wygląd nadwozia. Z przodu pojazdu zastosowano szerszy chromowany pas pomiędzy reflektorami, nad lewym przednim kołem umieszczono stylizowaną literkę "K" oznaczającą fabrykę w Kvasinach. Nadwozie było niższe o 4 cm od wersji sedan, zastosowano szerokie drzwi ułatwiające wsiadanie do tylnego rzędu siedzeń. W porównaniu z modelem 100 zastosowano mniejsze koło kierownicy. Samochód był cięższy od konstrukcyjnego pierwowzoru, co w połączeniu z silnikiem o niezmienionej mocy nie gwarantowało lepszych osiągów.
Dane techniczne
Producent: Škoda Auto, Kvasiny, Czechosłowacja
Zaprezentowany: Międzynarodowe Targi Brneńskie 1970
Okres produkcji: 1970-1980
Wyprodukowanych: 56 902 egz.
Segment: C
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupé
Liczba miejsc: 4
Silniki: benzynowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 DDSR (1970-1976)
gaźnik Jikov 32 EDSR (1976-1980)
Pojemność skokowa: 1107 cm³
Średnica cylindra: 71,00 mm
Skok tłoka: 68,00 mm
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 86,3 N•m przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 9,5:1
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4155 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1340 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prześwit: 175 mm
Masa własna: 880 kg
Ładowność: 320 kg
Masa całkowita: 1200 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 32 L
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,5 s
Zużycie paliwa: 8,5 L/100 km (przy prędkości 90 km/h)
Promień skrętu: 5,1 m
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 155 SR14 radialne
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe, hamulec pomocniczy mechaniczny działający na koła tylne
Zawieszenie: przednie - sprężyny śrubowe, wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe oraz stabilizator; tylne - amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe i wahacze wzdłużne
Pokrewne: Škoda 110
Następca: Škoda Rapid
Czw, 22.02.2024, 15:21
Czw, 22.02.2024, 16:46