Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=19956
Strona 1 z 1

Autor:  Emer [ Czw, 22.03.2007, 11:19 ]
Temat postu:  Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

Auto wytwarzane w krĂłtkich seriach na bazie modelu 110.

Image
http://www.deloreaneskoda.hpg.ig.com.br ... _Coupe.jpg
Image
http://boskovice.org/hamersky/skoda110r.jpg
Image

Skoda 110R:
Produkcja: 1970-1980
Silnik: benz, OHV,
poj.skok.: 1107 cm³.
moc: 45,6 kW (62 hk) @ 5000 rpm
moment obr.: 86 Nm @ 3500 rpm
wymiary: 4155x1620x1340 mm
waga: 805kg - 880kg
pręd.max: 140 km/h
spalanie: 9 litre per 100 km
ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 56 902

Tekniska data för 110RS Monte Carlo:
Produkcja: 1975-1980
poj.skok: 1289 cm³
moc: upp till 103 kW (140 hk) @ 8500 rpm
moment obr: 170 Nm
wymiary: 4020x1720x1340 mm
pręd.max: 220 km/h (0-100km/h) 8 s
ilość wyprodukowanych egzeplarzy: 38

http://blogimages.seniorennet.be/skodac ... 5a92b2.jpg

Skoda 180 RS (1974-75)
silnik: 1771 ccm
moc 154 KM 6250 obr/min

Skoda 200 RS (1974-75)
silnik:1997 ccm
moc 163 KM 600obr/min

Image
Image
Image
Image
http://www.foltyn.cz/car/skoda/s180RS_2v.jpg
Image

Autor:  james_gastovski [ Czw, 22.03.2007, 12:22 ]
Temat postu: 

Strasznie wydłużony tył. Średnio mi się to podoba, ale reszta jest bez zarzutu.

Autor:  Grześq [ Czw, 22.03.2007, 12:44 ]
Temat postu: 

Miałem okazję widzieć tą co w muzeum stoi.

P.S. Czemu nie podałeś źródeł? :>

Autor:  Junior [ Czw, 22.03.2007, 12:49 ]
Temat postu: 

Widziałem takiego cudnego RS_a na rajdzie Barum, startowały w przerwie między odcinkami :arrow: naprawde cos niesamowitego :D

Autor:  Arturro [ Czw, 22.03.2007, 14:40 ]
Temat postu: 

Ciekawy ... ciekawszy niĹĽ Rapid. :D

Autor:  Mac_Abra [ Czw, 22.03.2007, 18:13 ]
Temat postu: 

no prosze dowĂłd na to jak skoda sie uwstecznia
w latach 70-tych RS dysponował mocą...
w latach obecnych szfabia RS dysponuje mocÄ…... :lol:

Autor:  RR ltd Co. [ Sob, 24.03.2007, 22:48 ]
Temat postu: 

Piękna kabina oparta na cieniuteńkich słupkach.
Ta wyczynowa wersja teĹĽ robi wraĹĽenie.

Autor:  Radson [ Pon, 02.04.2007, 21:07 ]
Temat postu: 

james_gastovski napisał(a):
Strasznie wydłużony tył


Tył musi być taki ponieważ jest tam silnik
Niezły wóz
Następca coupe Rapid często jest spotykany na Słowacji i w Czechach

Autor:  MaddDogg [ Pon, 02.04.2007, 22:04 ]
Temat postu: 

Niby nic... ale ten pomarańczowy z 20'ką jest poprostu.. aaah! :twisted:

Autor:  Emer [ Sob, 29.05.2010, 7:03 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

Cytuj:
Image

Skoda 110R: czeskie Porsche
Rasowa sylwetka, drzwi pozbawione ramek na szyby, chromowane detale i silnik umieszczony z tyłu to cechy, które sprawiły, że Skoda 110R zyskała miano czeskiego Porsche. Dzisiaj auto jest białym krukiem. Także na drogach naszych południowych sąsiadów, gdzie testowaliśmy legendarny model 110R.
Czytaj dalej :arrow: http://moto.onet.pl/1612700,1,artykul.html
...i galeria :arrow: http://moto.onet.pl/157782,galeria.html

Autor:  kulikowski [ Sob, 29.05.2010, 23:19 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

110-ka była niezła, ale o 180-ce i 200-ce nie słyszałem do tej pory ! 180-ka i 200-ka musiały nieźle latać :mryellow:

Autor:  POŃCZAK [ Nie, 30.05.2010, 10:25 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

A u nas tłukli włoskiego hatcha ... nisko

Autor:  Le Cobusier [ Pią, 04.06.2010, 19:40 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

nie zapominaj o wręcz przebrzydłym ogarze którego chcieli produkować

Autor:  kulikowski [ Śro, 31.01.2024, 15:15 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

ad. 1970-1980 Škoda 110 R

Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image the-Blueprints.com
Image
Image Auta5p.eu

FILM:
https://www.youtube.com/watch?v=9fWcwjmypVI Jan Garbacz at Youtube.com
Cytuj:
W roku 1970 filii zakładów w Kvasinach rozpoczęto produkcję dwudrzwiowego coupé Škoda 110 R. Pojazd zaprezentowano na trwających w dniach 5-14 września 1970 roku targach w Brnie. Produkcja tej sportowej wersji trwała do 30 grudnia 1980 roku.

Samochód pod względem konstrukcyjnym był niemal identyczny z modelem 110, główną zmianą był wygląd nadwozia. Z przodu pojazdu zastosowano szerszy chromowany pas pomiędzy reflektorami, nad lewym przednim kołem umieszczono stylizowaną literkę "K" oznaczającą fabrykę w Kvasinach. Nadwozie było niższe o 4 cm od wersji sedan, zastosowano szerokie drzwi ułatwiające wsiadanie do tylnego rzędu siedzeń. W porównaniu z modelem 100 zastosowano mniejsze koło kierownicy. Samochód był cięższy od konstrukcyjnego pierwowzoru, co w połączeniu z silnikiem o niezmienionej mocy nie gwarantowało lepszych osiągów.

Dane techniczne
Producent: Škoda Auto, Kvasiny, Czechosłowacja
Zaprezentowany: Międzynarodowe Targi Brneńskie 1970
Okres produkcji: 1970-1980
Wyprodukowanych: 56 902 egz.
Segment: C
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupé
Liczba miejsc: 4
Silniki: benzynowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 DDSR (1970-1976)
gaźnik Jikov 32 EDSR (1976-1980)
Pojemność skokowa: 1107 cm³
Średnica cylindra: 71,00 mm
Skok tłoka: 68,00 mm
Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 86,3 N•m przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 9,5:1
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4155 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1340 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prześwit: 175 mm
Masa własna: 880 kg
Ładowność: 320 kg
Masa całkowita: 1200 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 32 L
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,5 s
Zużycie paliwa: 8,5 L/100 km (przy prędkości 90 km/h)
Promień skrętu: 5,1 m
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 155 SR14 radialne
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe, hamulec pomocniczy mechaniczny działający na koła tylne
Zawieszenie: przednie - sprężyny śrubowe, wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe oraz stabilizator; tylne - amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe i wahacze wzdłużne
Pokrewne: Škoda 110
Następca: Škoda Rapid


(C) Wikipedia.org
Skoda-Club.net
Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
the-Blueprints.com
Jan Garbacz at Youtube.com

Autor:  kulikowski [ Czw, 22.02.2024, 15:21 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

ad. Škoda 180 RS (typ 734)

Image Skoda-Storyboard.com
Image
Image Auta5p.eu
Image Skoda-Club.net

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1974
Wyprodukowanych: 3 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber 45 DCOE, wolnossący
Pojemność skokowa: 1772 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 74,5 mm
Moc maksymalna: 155 KM (114 kW) przy 6250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 183 Nm przy 5000 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tylu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4000 mm
Szerokość: 1680 mm
Wysokość: 1190 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1418 mm
Rozstaw kół tylnych: 1369 mm
Masa własna: 805 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 55 L
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Poprzednik: Škoda 110 R
Następca: Škoda 130 RS
Pokrewne: Škoda 110
Konkurencja: Renault Alpine A 110


(C) Skoda-Storyboard.com
Auta5p.eu
Skoda-Club.net

Autor:  kulikowski [ Czw, 22.02.2024, 16:46 ]
Temat postu:  Re: Skoda 110R (71-80)/180RS/200RS (74-75)

ad. 1974 Škoda 200 RS

Image Wikipedia.org
Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1974
Wyprodukowanych: 2 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Weber, wolnossący
Pojemność skokowa: 1997 ccm
Średnica cylindra: 87,0 mm
Skok tłoka: 84,0 mm
Moc maksymalna: 163 KM (120 kW) przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm przy 5000 obr./min
Stopień sprężania: 11,0
Skrzynia biegów: Porsche 915.003.133, manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4000 mm
Szerokość: 1680 mm
Wysokość: 1190 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1418 mm
Rozstaw kół tylnych: 1369 mm
Masa własna: 850 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 55 L
Obręcze: przednie 7-8” × 13”, tylne 7-10” x 13”
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,0 s
Poprzednik: Škoda 110 R
Następca: Škoda 130RS
Pokrewne: Škoda 110
Konkurencja: Renault Alpine A 110


(C) Wikipedia.org
Skoda-Club.net
EuroOldtimers.com
Auta5p.eu
Flickr.com

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/