Obecny czas: Wto, 21.11.2017, 1:37




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 84 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Reklama 

Żiguli 
Autor Wiadomość

Postów: 6
Miejscowość: Lublin
Samochód: Polski Fiat 132p
Post Re: Ĺ»iguli
Fabryka zakomunikowała z początkiem tego roku, że produkcja łady 2107 zostanie zakończona w roku 2014.


Pon, 01.08.2011, 10:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20725
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ĺ»iguli
Wierzysz w to, Stalin? :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 01.08.2011, 10:24
Profil

Postów: 6
Miejscowość: Lublin
Samochód: Polski Fiat 132p
Post Re: Ĺ»iguli
I tak i nie ;)

Tak, bo chcą się przestawić na nowocześniejsze auta.

Nie, bo ludziom potrzeba prostego, taniego i łatwego w naprawie i obsłudze auta.


Pon, 01.08.2011, 11:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20725
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ĺ»iguli
Jak nie Avto-VAZ, to inna rosyjska lub ukraińskafirma będzie produkować ten samochód :D

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 01.08.2011, 11:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ĺ»iguli
Ukraińska Łada wywodzi się z masy upadłościowej LuAZ-a. BTW 2107 od 2006 jest produkowana wyłącznie na rynki krajów WNP.


Wto, 02.08.2011, 0:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Ĺ»iguli
na pewno produkcjÄ™ przejmie Izh


Wto, 02.08.2011, 17:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20725
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ĺ»iguli
Po polsku IĹĽ :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 02.08.2011, 21:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ĺ»iguli
VAZ ogłosił zakończenie produkcji modelu 2107, ostatniego Żyguli alias Łada 1500 wzorowanego na licencji FIATa 124. Więcej informacji:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,10054446,Lada_2107___to_juz_jest_koniec.html

http://motoryzacja.interia.pl/news/obiekt-westchnien-wlascicieli-fiatow-125p,1677692

(C) Automobilista


Czw, 18.08.2011, 15:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
WAZ 2101 Żyguli / Łada 1200
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
FILM (test drive wersji milicyjnej):
Image


(C) Histomobile.com
Youtube.com


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 27.12.2012, 1:11, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 30.09.2012, 1:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post Re: Żiguli
kulikowski napisał(a):
Image


Widzę, że płyn chłodzący dopasowany do rosyjskich realiów ;)

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Nie, 30.09.2012, 7:45
Profil

Postów: 165
Post Re: Żiguli
Dokładnie to samo pomyslałem! :lol:


Nie, 30.09.2012, 19:55
Profil

Postów: 9
Miejscowość: Kraków
Samochód: Deawoo Lanos
Post Re: Żiguli
Żiguli? Super mauto. Jeździłem takim na Białorusi. Tam po prostu nazywają go "maszina" :D


Czw, 11.10.2012, 18:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
1972-1986 WAZ 2102 Żyguli / Łada 1200 Kombi-1500 Kombi

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Okres produkcji: 1972-1986
Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Pojemność skokowa: 1198 ccm
Średnica cylindra: 76,0 mm
Skok tłoka: 66,0 mm
Stopień sprężania: 8,8:1
Moc maksymalna: 63 KM (46 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 87 Nm przy 3400 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Długość: 4064 mm
Szerokość: 1613 mm
Wysokość: 1455 mm
Rozstaw osi: 2425 mm
Rozstaw kół przednich: 1346 mm
Rozstaw kół tylnych: 1306 mm
Masa własna: 996 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 46,8 l
Prędkość maksymalna: 146 km/h


(C) Cartype.com
Spoki.lv
Allcarpictures.com
Ikm.wz.cz
Favcars.com
Cars-database.com
Motorbase.com
Flickr.com
Histomobile.com
Motorstown.com
Flickr.com
Youtube.com


Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 24.01.2013, 15:37, edytowano w sumie 2 razy

Czw, 27.12.2012, 2:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20725
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Żiguli
Śliczny kombik 8)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 27.12.2012, 8:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
WAZ 2103 Żyguli / Łada 1300S-1500S

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Cytuj:
WAZ 2103 (Łada 1500, Żyguli 1500) – model samochodu osobowego produkowanego w latach 1972–1984 w ZSRR.

Samochód ten stanowił lepiej wyposażoną i mocniejszą odmianę produkowanego od 1970 roku modelu 2101, będącego licencyjnym włoskim Fiatem 124. Już przy zawarciu umowy z Włochami przewidziana została produkcja samochodów: normalnego i "luksusowego". Początkowo jako samochód luksusowy strona włoska proponowała Fiat 125, lecz Rosjanie odrzucili go z powodu zbyt małego stopnia unifikacji z Fiatem 124. Ostatecznie wersja "luksusowa" WAZ-2103 stanowiła odpowiednik Fiata 124S Special, opracowanego w zakładach Fiat we współpracy z sowieckimi konstruktorami. Najbardziej widoczne zmiany wprowadzone zostały w nadwoziu pojazdu. W przedniej części zastosowano nową chromowaną prostokątną kratę atrapy chłodnicy, w której zamontowane zostały 4 okrągłe reflektory, w miejsce dwóch. Znaczek firmowy Łady na jej środku został przeprojektowany przez stylistów Fiata i stał się bardziej wysmukły (wpisany w kształt tarczy ówczesnego znaczka Fiata)[1]. Z tyłu pojawiły się większe niż w Ładzie 2101 (i Fiacie 124S) lampy zespolone świateł "stop" i kierunkowskazów. Linię boczną samochodu zdobiły dodatkowe chromowane listwy poprowadzone pod klamkami, a kierunkowskazy po bokach błotników przednich otrzymały formę równoległoboków zamiast okrągłej. Zmiany objęły również wnętrze, gdzie zastosowano nowy wzór deski rozdzielczej, w której zamontowany został obrotomierz. Spryskiwacz szyby uruchamiany był nożną pompką (w Ładzie 2101 - ręczną), od 1980 zamieniony na spryskiwacz elektryczny[1].

Do napędu tak odmienionego pojazdu zastosowano zmodernizowany silnik o zwiększonej pojemności 1,5 l i mocy 75 KM, powstały przez zwiększenie skoku tłoka poprzedniego silnika 1,2 l. W odmianach eksportowych stosowane były również słabsze silniki 1.3 o mocy 69 KM oraz 1.2 o mocy 64 KM. W związku z większą prędkością maksymalną, samochód otrzymał radialne opony. Ulepszono też hamulce.

Produkcja
W ZSRR samochód otrzymał oznaczenie WAZ 2103 i nazwę Żyguli (tak, jak WAZ 2101), a potocznie nazywany był "trioszka" (trójka). Na eksport samochody te natomiast oznaczane były jako Łada 1500 (Lada na rynek zachodni). "Luksusowa" odmiana Żyguli była znacząco droższa od zwykłej i na początku produkcji WAZ 2103 kosztował 7500 rubli (zwykły model 2101 - 5500 rubli). Ceny te były mimo to niższe od wartości rynkowej samochodów, co wiązało się z faktem, że w ZSRR przeciętny użytkownik miał trudności w zakupie nowego samochodu, z powodu konieczności oczekiwania w kolejce (podobnie, jak w Polsce i innych krajach socjalistycznych). Dodatkowo Łady były sprzedawane użytkownikom prywatnym pod warunkiem sprzedaży poprzednio posiadanego samochodu za pośrednictwem państwa, która była mniej korzystna finansowo[2]

Pierwsze samochody zostały wyprodukowane pod koniec 1972 roku, lecz stanowiły one model przejściowy WAZ 2103W, z niektórymi starymi elementami wyposażenia. Seryjna produkcja modelu WAZ-2103 ruszyła na początku 1973 roku. Nie przechodził on większych modernizacji podczas produkcji. W 1976 zastosowano gaźnik od kolejnego modelu WAZ 2106, a w 1982 - gaźnik serii Ozon od WAZ 2107. W 1977 wymieniono instalację elektryczną[1]. Samochód tego typu stał się milionowym samochodem produkcji WAZ (21 grudnia 1973). Produkcję Łady 2103 zakończono w 1984 roku. W ciągu 12 lat produkcji wytworzono 1 304 899 egzemplarzy tego modelu.

Od 1974 Łady 2103 używane były w radzieckim sporcie samochodowym, z niewielkimi sukcesami na arenie międzynarodowej: w 1974 i 1975 zajęły pierwsze miejsce w swojej klasie w rajdzie 1000 Jezior, a w 1976 - szóste miejsce ogółem w rajdzie Akropolis.

Następcą WAZ 2103 był WAZ 2106, lecz przez dłuższy czas oba te modele produkowane były równocześnie. Opracowano wersję nadwoziową kombi WAZ 2103, lecz nie weszła ona do produkcji, gdyż za wystarczający uznano poprzedni model WAZ 2102. Zamiast tego, produkowano na eksport wersje tego ostatniego (WAZ 21023 i 21026) z silnikiem 1.5 i bogatszym wyposażeniem wnętrza od WAZ 2103, także oznaczane jako Łada 1500.

Wersje modelu 2103
2103 - Wersja podstawowa wyposażona w silnik 1.5 (1972-1984)
21031 - początkowe oznaczenie zmodernizowanego modelu WAZ 2106
21032 - Wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie (1973-1981)
21033 - Wersja wyposażona w silnik 1.3 (1977-1983)
21035 - Wersja wyposażona w silnik 1.2 (1973-1981)

Dane techniczne
Inne nazwy: WAZ-2103 Żyguli (ВАЗ-2103 «Жигули»)
Łada 1500, Lada 1500
Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS
Okres produkcji: 1972 - 1984
Poprzednik: Łada 2101
Następca: Łada 2106
Modele bliźniacze: Fiat 124S Special
Seat 1430
Pokrewne: Łada 2101
Łada 2106
Konkurencja: Polski Fiat 125p
Moskwicz 2140
Dacia 1300
Liczba miejsc: 5
Segment: C
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silniki: Benzynowe: 1.2 64 KM
1.3 69 KM
1.5 75 KM
Maksymalny moment obrotowy: 106 Nm przy 3500 tys. obr./min
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Zawieszenie przednie: niezależne - poprzeczne wahacze resorowane sprężynami śrubowymi, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: zależne - oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki reakcyjne, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe, ze wspomaganiem; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne Ogumienie o wymiarach: 165R13
Długość: 4116 mm
Szerokość: 1611 mm
Wysokość: 1446 mm
Rozstaw osi: 2424 mm
Prześwit: 170 mm
Masa własna: 1050 kg


(C) Wikimedia.org
Cars-database.com
Motorstown.com
Bestsellingcarsblog.com
Favcars.com
Flickr.com
Smcars.net
Youtube.com


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 24.01.2013, 15:36, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 01.01.2013, 1:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
1976 - 2006 WAZ 2106 Żyguli / Łada 1600
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Cytuj:
WAZ 2106 (Łada 1600) – model samochodu osobowego produkowanego w latach 1976–2006, w ZSRS i Rosji, w zakładach WAZ i później także innych.

Samochód ten stanowił modernizację samochodu WAZ 2103, będącego bardziej luksusową odmianą modelu WAZ 2101 – licencyjnego włoskiego Fiata 124. WAZ 2103 stanowił odpowiednik Fiata 124S Special i napędzany był silnikiem o pojemności 1,5 l. Uznając w ZSRR, że silnik ten posiada potencjał modernizacyjny, opracowano na jego bazie silnik 1,6 l, różniący się przede wszystkim średnicą cylindrów powiększoną z 76 do 79 mm[a]. Wbrew oczekiwaniom, moc wzrosła w niewielkim stopniu (z 75 do 78 KM); mimo to, nowy silnik był najsilniejszą jednostką montowaną w radzieckich samochodach segmentu C, a jego większy moment obrotowy polepszył znacząco dynamikę samochodu. Towarzyszyły temu niewielkie ulepszenia innych podzespołów, m.in. zmiana przełożeń biegów I-III i wzmocnienie sprzęgła i układu hamulcowego[1].

Nadwozie nowego modelu, początkowo oznaczonego 21031, podlegało jedynie ograniczonym zmianom w stosunku do modelu 2103. Przede wszystkim z przodu podwójne okrągłe reflektory zostały umieszczone we wspólnych zagłębionych obudowach z plastiku, podobnie, jak w Polskim Fiacie 125p (Model Roku 1975), przez co chromowana atrapa chłodnicy przybrała kształt prostokątny, pomiędzy blokami reflektorów. Prostokątny kształt otrzymał też znaczek firmowy na jej środku. Kierunkowskazy na bokach przednich błotników przesunięto niżej, na równi z chromowaną listwą, ciągnącą się przez całą długość nadwozia, a na jej końcu, na błotnikach tylnych, umieszczono podłużne szkła odblaskowe. Z tyłu pojawiły się nowoczesne i niespotykane w tym czasie, wielosegmentowe lampy zespolone, łączące światła "stop", pozycyjne, kierunkowskazy, cofania, odblaskowe, a także oświetlenie umieszczanej między nimi tablicy rejestracyjnej.

Produkcja
Na etapie rozwoju samochód nosił oznaczenie WAZ 21031, wskazujące na modernizację modelu 2103, lecz ostatecznie wszedł on do produkcji 21 lutego 1976 pod nowym oznaczeniem modelu WAZ 2106. Przyczyna zmiany nazwy była propagandowa: fabryka WAZ zobowiązała się wypuszczać co rok nowy model samochodu, a ostatni, 21011, pojawił się w 1974 roku i stanowił jedynie modernizację modelu 2101. Dodatkowo wypuszczenie nowego modelu zbiegło się propagandowo z odbywającym się wówczas XXV zjazdem partii komunistycznej KPZR. W ZSRR model ten otrzymał, podobnie, jak inne samochody serii, nazwę WAZ 2106 Żyguli, natomiast na eksport samochody te sprzedawane były jako Lada 1600 (Łada 1600). W ZSRR potocznie znany był jako "szestiorka" (szóstka) lub "szacha" (slangowo: karta sześć).

Model ten był szeroko eksportowany. Produkowano też wersje z innymi, słabszymi silnikami z palety WAZ. Nie przechodził natomiast większych modernizacji. Na przestrzeni lat 80. zmniejszono liczbę elementów chromowanych i zrezygnowano ze świateł odblaskowych po bokach tylnych błotników. W 1986 zunifikowano hamulce tylne, a w 1987 skrzynię biegów z modelem WAZ 2105. Na początku lat 90. zrezygnowano z chromowanych listew bocznych, lecz później je przywrócono.

Mimo pojawienia się w latach 80. jego bezpośredniego następcy Łada 2107, model 2106 pozostał w produkcji przez długie lata. Pomimo tego, że w latach 90. konstrukcja samochodu była już przestarzała, nadal cieszył się dużą popularnością na rynku państw poradzieckich dzięki niskiej cenie. W zakładach WAZ zakończono produkcję "szóstki" 28 grudnia 2001, lecz od połowy 2001 roku jego produkcję przeniesiono do IżAwto w Iżewsku (do przełomu 2005/2006). Ponadto, od 1998 do 2006 roku były one montowane w zakładach RosŁada w Syzraniu, a od 2001 w Anto-Rus w Chersoniu na Ukrainie.

W zakładach WAZ w Togliatti wyprodukowano 4.175.000 samochodów WAZ 2106 i jego wersji pochodnych.

Wersje
2106 - wersja podstawowa wyposażona w silnik 1.6
21061 - wersja z silnikiem 1.5 od WAZ 2103 (od 1979) 21061-35, 21061-41 - modyfikacje eksportowe z silnikiem 1.5
21061-37 - modyfikacja eksportowa z silnikiem 1.5, energochłonnymi zderzakami i zmienionym oświetleniem (na rynek kanadyjski)
21062 - wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie i silnikiem 1.6
21063 - wersja z silnikiem 1.3 od WAZ 21011
21064 - wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie i silnikiem 1.5
21065 - wersja ze zmodernizowanym silnikiem 1.5, gaźnikiem i błotnikami od WAZ 2105, pięciobiegową skrzynią i ogrzewaniem tylnej szyby 21065-01 - analogiczna wersja ze zmodernizowanym silnikiem 1.6
21068 - doświadczalna wersja dla rozwoju silników WAZ 2108 i WAZ 21083
Dane techniczne
Inne nazwy: WAZ-2106 Żyguli (ВАЗ-2106 «Жигули»)
Lada 1600 (Łada 1600)
Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS Image / Rosja Image
Okres produkcji: 1976 - 2006
Poprzednik: Łada 2103
Następca: Łada 2107
Segment: C
Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Liczba miejsc: 5
Silniki: WAZ-2106 - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, górnozaworowy OHC, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik 2106, później Ozon
Pojemność skokowa: 1568 cm³
Średnica cylindra: 79,0 mm
Skok tłoka: 80,0 mm
Moc maksymalna: 78 KM przy 5400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 122 Nm przy 3000 tys. obr./min
Stopień sprężania: 8,5
Skrzynia biegów: mechaniczna 4-biegowa, biegi do przodu zsynchronizowane, z dźwignią w podłodze
Rodzaj napędu: silnik umieszczony podłużnie z przodu, napędzający koła tylne
Przekładnia główna: hipoidalna, 4,1:1
Zawieszenie przednie: niezależne - poprzeczne wahacze resorowane sprężynami śrubowymi, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki reakcyjne, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe, ze wspomaganiem; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
Ogumienie o wymiarach 6,45-13R
Długość: 4116 mm
Szerokość: 1611 mm
Wysokość: 1446 mm
Rozstaw osi: 2424 mm
Rozstaw kół przednich: 1365 mm
Rozstaw kół tylnych: 1321 mm
Szerokość kanapy tylnej: 1385 mm
Prześwit: 170 mm
Masa własna: 1045 kg
Masa całkowita: 1445 kg
Prędkość maksymalna: 154 km/h
Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km przy V=80 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16 s


(C) Wikimedia.org
Lada.katalog-samochodow.pl
Modeli-vazik.ru
Gomotors.net
Flickr.com
Bestsellingcarsblog.com
Carblueprints.info
Topicalnews.wordpress.com
Car-exotic.com
AwtoUtro via Youtube.com


Wto, 15.01.2013, 22:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
1980-2010 WAZ 2105 Żyguli / Lada 1200S, 1500S/Riva

Image
[img]http://show.histomobile.com/affiphot.php?photog=Janar%20Siniväli&marnum=4891&id=32369341&num=301&res=800[/img]
Image
[img]http://show.histomobile.com/affiphot.php?photog=Janar%20Siniväli&marnum=4891&id=32369341&num=291&res=800[/img]
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

http://www.simplycars.ru/video/tuning/469

Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS/Rosja
Okres produkcji: 1980-2010
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silniki: R4 1,2 l 60 KM
R4 1,3 l 70 KM
R4 1,5 l 75 KM
Stopień sprężania: 8,5:1
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Długość: 4130 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2420 mm
Rozstaw kół przednich: 1365 mm
Rozstaw kół tylnych: 1321 mm
Prześwit: 175 mm
Masa wlasna: 1049 kg
Masa całkowita: 1490 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 39 l
Zużycie paliwa: 6,9-11,5 l/100 km


(C) Histomobile.com
Cars.database.com
Wikimedia.org
Moddb.com
Flickr.com
Powerfulcars.com
Gomotors.net
Youtube.com
Simplycars.ru


Czw, 17.01.2013, 1:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
1982-2012 WAZ 2107 Żyguli/ Łada 1300S, 1500SL

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image

Cytuj:
Łada 2107 – samochód osobowy typu sedan produkowany przez rosyjskiego producenta Łada. Model znany był w Europie Wschodniej jako Łada Nova, w Europie Zachodniej jako Łada Riva, a w Kanadzie jako Łada 1500 i Łada Signet. Samochód bazujący pośrednio (poprzez starsze Łady 2104, 2105, 2106, 2103, 2102, 2101) na samochodzie Fiat 124. Łada 2107 występuje w następujących wersjach silnikowych: gaźnikowe 1300, 1500 i 1600 oraz silnik o pojemności 1700 z wtryskiem paliwa. Łada 2107 1300 ma 68 KM i osiąga 145 km/h, 1500 ma 75 KM i osiąga 150 km/h, 1600 ma 78 KM i osiąga 155 km/h, 1700 ma 80 KM i osiąga 157 km/h (przyspieszenie 0-100km/h 14 s). Samochód był produkowany w wersjach narodowej i fińskiej – w tej wersji dodatkowym elementem wyposażenia były wycieraczki i spryskiwanie reflektorów, ekonomizer oraz podłokietnik tylnej kanapy. Łada 2107 była produkowana w zakładach Łady (AvtoVAZ) w Togliatti w Rosji, również na eksport. Eksport do Polski zakończono w 1995 roku. Obecnie, wbrew doniesieniom medialnym o zakończeniu produkcji jest wytwarzana w zakładach fabryki w Iżewsku na Ural (ujednoznacznienie)u. Roczną produkcję ustalono na 24 tys. sztuk.

2107 była jednym, z najdłużej produkowanych samochodów osobowych w historii motoryzacji. Jej produkcja trwała od 1982 roku, a zakończono ją 30 lat później, w roku 2012. Powodem zakończenia produkcji była m.in. przestarzała konstrukcja nie przystająca do obecnych wymogów bezpieczeństwa. Następcą 2107 został nowy miejski sedan Granta.

Dane techniczne:
Inne nazwy: Lada Nova
Lada Riva
Lada 1500
Lada Signet
Lada Classic
WAZ 2107
Producent: WAZ/AvtoVAZ, Togliatti, ZSRS/Rosja
IżAwto, Iżewsk, Rosja
CzeczenAwto, Argun, Czeczenia
LuAZ, Ukraina
ZAZ, Ukraina
KrASZ, Ukraina
Lada, Kair, Egipt
Poprzednik: Łada 2106
Następca: Łada Granta
Pokrewne: WAZ 2106, WAZ 2105, WAZ 2104, Fiat 124, Seat 124, Tofas Murat 124, Premier 118NE
Konkurencja: Polski Fiat 125p, Wartburg 353W, Skoda 120S, Dacia 1310
Okres produkcji: 1982-2012
Segment: C
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silniki: R4 1300 68 KM
R4 1500 75 KM
R4 1600 78 KM
R4 1700 80 KM
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
5-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Długość: 4145 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1446 mm
Rozstaw osi: 2424 mm
Rozstaw kół przednich: 1349 mm
Rozstaw kół tylnych: 1305 mm
Prześwit: 175 mm
Masa własna: 1060 kg


(C) Wikimedia.org
Moto.pl
Dvagdyobovsem.narod.ru
Allcarpictures.com
M.moto.pl
Favcars.com
Fotoarchiv-kunkel.startbilder.de
Flickr.com
V10.pl
Modeli.vazik.ru
Picstopin.com
Youtube.com


Czw, 24.01.2013, 16:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Żiguli
Jak Holendrzy utrzymują te auta w takim wzorowym stanie?


Czw, 24.01.2013, 21:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6263
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post Re: Żiguli
Nie sypią tyle soli na ulice ;)

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Czw, 24.01.2013, 21:58
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 84 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com