Obecny czas: Sob, 27.05.2017, 7:04




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 84 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Reklama 

Żiguli 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Żiguli
Le Cobusier napisał(a):
Jak Holendrzy utrzymują te auta w takim wzorowym stanie?

I trzymają w cieplarni zamienionej w muzeum, BTW, Kulikowski, dałbyś namiary na to muzeum

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 24.01.2013, 22:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Żiguli
WAZ 2104 Żyguli / Łada Kombi

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image
Cytuj:
Łada (WAZ) 2104 - samochód osobowy w wersji nadwoziowej kombi produkowany w latach 1984-2012, początkowo przez sowieckie zakłady WAZ, a następnie przez rosyjski AvtoVAZ, RosLada i IżAwto.

ojazd stworzono jako odmianę kombi sedana WAZ 2105, który stanowił modernizację modelu WAZ 2101. Konstrukcja wszystkich tych samochodów wywodzi się z modelu Fiat 124. WAZ 2104 był bezpośrednim następcą poprzedniego kombi WAZ 2102, opartego na modelu 2101. Oba pojazdy miały taką samą sylwetkę, z charakterystyczną pochyłą płaską tylną ścianą. Oprócz nowego pasa przedniego nadwozia, z prostokątnymi reflektorami, widoczną różnicę stanowiły duże pionowe lampy zespolone po bokach klapy. Nieco powiększono przy tym tylną szybę. Wśród opcji, po raz pierwszy w samochodach radzieckich, znalazła się wycieraczka tylnej szyby. Zmieniono system podnoszenia tylnej klapy, z drążków skrętnych na siłowniki gazowe. Całkowitej zmianie w stosunku do wcześniejszego modelu uległo wnętrze samochodu. Zmianom zewnętrznym towarzyszyły niewielkie zmiany mechaniczne[1].

Podstawowym silnikiem była benzynowa jednostka 1,3 l (1294 cm³) WAZ-21011 o mocy 69 KM, z nowym gaźnikiem Ozon[1]. Produkowano także wersje z innymi silnikami.

Prace nad zmodernizowanym modelem kombi rozpoczęto w 1978 roku, lecz priorytet miały prace nad sedanem, dlatego prototypy zbudowano dopiero w 1983 roku, a produkcję seryjną uruchomiono w lipcu 1984 roku (planowano pod koniec 1982). Do końca roku zbudowano tylko 1665 sztuk. Masowa produkcja ruszyła w 1985 roku, kiedy to zaprzestano produkcji poprzedniego modelu Łada 2102. W roku 1986 osiągnięto zakładany pułap 50 000 samochodów rocznie[1]. Na rynek rosyjski samochód był oznaczany początkowo WAZ-2104 Żyguli, a na eksport Lada (Łada) 2104 lub z liczbą oznaczającą pojemność silnika.

W zakładach WAZ, przemianowanych następnie na AvtoVAZ, model 2104 był produkowany od 1984 do lipca 2003 roku. Po rozwiązaniu ZSRR i wprowadzeniu gospodarki rynkowej, popyt na tanie, chociaż przestarzałe kombi, wzrósł i produkcja lub montaż samochodu została umieszczona w kilku innych zakładach. Od marca 2002 roku produkcję samochodu przejęła fabryka IżAwto. Auto z silnikiem 1,5l/71 KM (145 km/h) jest oferowane było jako Iż VAZ 21043 Żiguli. W 2009 roku zaprzestano tam produkcji, lecz w 2010 roku ponownie ją wznowiono. Ostatecznie produkcję modelu 2104 zakończono we wrześniu 2012 roku. W 2002 roku rozpoczęto montaż WAZ-a 21043 na Ukrainie, przez firmy AntoRus z Chersonia (2002-2004), KrASZ z Krzemieńczuka (2002-2008) oraz ŁuAZ w Łucku, skąd w 2007 roku produkcję przeniesiono do zakładów w Czerkasach. Łącznie do 2009 roku zbudowano 867 510 sztuk różnych wersji modelu 2104.

Odmiany modelu 2104
2104 - silnik benzynowy 1294 cm³, 64 KM przy 5600 obr./min
21046 - silnik benzynowy 1294 cm³, 64 KM przy 5600 obr./min, wersja dla ruchu lewostronnego
21041 - silnik benzynowy 1198 cm³, 59 KM przy 5600 obr./min (nie produkowany seryjnie)
21043 - silnik benzynowy 1452 cm³ (WAZ-2103), 71 KM przy 5600 obr./min
21047 - silnik benzynowy 1452 cm³ (WAZ-2103), 71 KM przy 5600 obr./min, wnętrze i atrapa chłodnicy na eksport od WAZ-2107
21044 - silnik benzynowy 1689 cm³ (WAZ-2107), 76 KM, przy 5200 obr./min
21045 - dostępny z trzema silnikami diesla: wolnossący o poj. 1524 cm³, 50 KM przy 4600 obr./min
wysokoprężny o poj. 1774 cm³, 65 KM przy 4500 obr./min
turbodoładowany o poj. 1524 cm³, 70 KM przy 4600 obr./min

21042 - silnik benzynowy 1,5 l (WAZ-2103), dla ruchu lewostronnego
21048 - silnik diesla 1,8 l (WAZ-343)
21041i - silnik benzynowy 1,6 l z wtryskiem (WAZ-21067) (produkowany przez IżAwto)

Dane techniczne
Inne nazwy: WAZ 2104 Żiguli
Iż WAZ 2104 Żiguli
Lada Estate
Lada Kalinka
Lada Riva Break
Lada Nova Combi
Producent: WAZ/AvtoVAZ (1984 - 2002)
Iż Avto (2002 - 2012)
RosLada (2002 - 2003)
Okres produkcji: 1984-2012
Miejsce produkcji: Togliatti, ZSRS/Rosja
Iżewsk, Rosja
Syzrań, Rosja
LuAZ, Łuck, Ukraina
Lada, Giza, Egipt
Poprzednik: Łada 2102
Następca: Łada 2151
Segment: C
Typy nadwozia: 5-drzwiowe kombi
Liczba miejsc: 5
Silniki: Benzynowe: R4 1,2 l
R4 1,3 l
R4 1,5 l
R4 1,7 l
Wysokoprężne:
R4 1,5 l
R4 1,8 l
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: tylny
Długość: 4115 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1443 mm
Rozstaw osi: 2424 mm
Rozstaw kół przednich: 1321 mm
Rozstaw kół tylnych: 1365 mm
Prześwit: 170 mm
Masa własna: 1020 kg
Ładowność: 455 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 42 l
Pokrewne: Łada 2105
Łada 2107
FIAT 124
SEAT 124
Tofas Murat 124
Konkurencja: Moskwicz 2136
Moskwicz 2137
Wartburg 353/1.3 Touring
Dacia 1310 Kombi
FSO 125p Kombi


(C) Conceptcarz.com
Motorstown.com
Histomobile.com
Duddud.info
Modeli.vazik.ru
Youtube.com


Sob, 02.02.2013, 23:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Żiguli
Napotkany na ulicy w NYC.

Image

Image

Image

Image
aizh.ru

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 22.04.2016, 14:51
Profil

Postów: 22
Post Re: Żiguli
kombik 8)
gclub download


Czw, 28.04.2016, 10:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 84 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com