Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Żiguli https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=20126 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | MaddDogg [ Czw, 05.04.2007, 10:35 ] |
Temat postu: | |
Emer napisał(a): wersja kombi miaĹ‚a oznaczenie 2102 I byĹ‚a niesamowicie brzydka James Ĺ‚adnie nam uporzÄ…dkowaĹ‚eĹ› wszystko |
Autor: | james_gastovski [ Czw, 05.04.2007, 10:40 ] |
Temat postu: | |
MaddDogg napisał(a): I byĹ‚a niesamowicie brzydka E tam, nie przesadzaj. Ma swĂłj urok |
Autor: | Emer [ Czw, 05.04.2007, 10:55 ] |
Temat postu: | |
james_gastovski napisał(a): MaddDogg napisał(a): I byĹ‚a niesamowicie brzydka E tam, nie przesadzaj. Ma swĂłj urok zgadzam siÄ™, miaĹ‚a swĂłj urok, poza tym byĹ‚a rzadziej spotykana. co do wersji 2107, to nie wiem czy widzieliśćie, ĹĽe byĹ‚y wersje z wycieraczkami na przednich reflektorach? p.s.moĹĽe dobrzeby byĹ‚o dodać w temacie, ĹĽe to Ĺada, ew. numery modeli? |
Autor: | Seth [ Czw, 05.04.2007, 11:05 ] |
Temat postu: | |
Emer napisał(a): co do wersji 2107, to nie wiem czy widzieliśćie, ĹĽe byĹ‚y wersje z wycieraczkami na przednich reflektorach w kaĹĽdej byĹ‚y - w fiĹ„skich, eksportowych wersjach |
Autor: | Michael G60/G40 [ Czw, 05.04.2007, 19:48 ] |
Temat postu: | |
Emer napisał(a): wierzÄ™, bo i chyba Lada miaĹ‚a mniejszÄ… masÄ™? Tak, do tego z tyĹ‚u nie miaĹ‚a resorĂłw haĹ‚aĹ›liwch i beznadziejnie wyglÄ…dajÄ…cych tylko sprężyna i amortyzator:) RÄ™czna pompka paliwowa, podpompowaĹ‚eĹ› kilka razy i nawet -30 stopni odpalaĹ‚a, do tego blacha 3mm, autko byĹ‚o z 1981 r. i ZERO rdzy...na koniec kupili jÄ… UkraiĹ„cy i dali mi wiÄ™cej niĹĽ polacy dawali... |
Autor: | POŃCZAK [ Czw, 05.04.2007, 20:04 ] |
Temat postu: | |
lada rox. szczegolnie za to co wegrzy z nimi robia |
Autor: | winiak [ Nie, 26.08.2007, 12:20 ] |
Temat postu: | ...to i ja coś dorzucę, bo było to autko, którego |
z róznych względów przecietny Polak niie znał (mimo iż jeździło ich trochę po naszych drogach) lub mylił z Fiatem 125P, a to już był błąd godny absolutnego laika bo mimo iż linia nadwozia trochę podobna to auta jak na owe czasy zasadniczo różne. W ogóle nie porównywano F125P z Ladą 1500s - porównywano z nią Poloneza który mógł konkurować z nią jedynie kształtem nadwozia. W porównaniu z Fiatem 125P czy też Polonezem wyróżniały ją: bardzo dobre silniki nowszej generacji, z wałkiem rozrządu w głowicy, o niebywałej jak na owe czasy elastyczności (głownie te z wyższym skokiem tłoka - 1200 i 1500) i trwałości (przebiegi wieksze o ok. 80 % niz w silnikach F125P i stosunkowo mały spadek mocy wraz z zuzyciem silnika - opinie mechaników), komfortowe zawieszenie (z tyłu sprężyny zamiast resorów), cynkowane elementy nadwozia (jako pierwsze bodajże w Ukł. Warszaswskim), bardzo grube i stosunkowo dobrej jakości blachy (dotyczy to modeli do 2103 chyba ale mogę się mylic; z tego co wiem to walcownie w ZsRR robiły wtedy jeden sort na Traktory jak i samochody:), w modelu 2107 były już cieńsze ), w wersjach na Skandynawię montowane było podgrzewanie oleju, do mod. 2106 było wejście na korbę na wypadek gdyby aku zaniemógł, miało pompkę paliwa z reczna dxwigienką (gdy np. zabrakło paliwa i układ się zapowietrzył to nie trzeba było krecic akumulatorem aby zassać nowe) auto bardzo łatwo było uruchomić nawet przy bardzo niskich temp., miało bardzo dobre ogrzewanie, w modelach z prostokątnymi reflektorami były wycieraczki reflektorów ze spryskiwaczami i regulacja wysokosci swiateł z za kierownicy (poprzez linkę obrotową), obrotomierz, bardzo dokładna i dobra książka napraw z bardzo praktycznymi poradami np. jak ustawić dokładnie zapłon "na słuch" i inne; generalnie autko do pewnego momentu było robione bardzo solidnie, było bardzo trwałe, niezawodne, komfortowe (w jakimś okresie nazywane było autem dyrektorskim), w przeciwieństwie do F125P autko pracowało cicho na wysokich obrotach, bez tego charakterystycznego "ryku", było proste w obsłudze, i nie wrazliwe na materiały i warunki eksploatacji tak jak dzisiejsze samochody (kiedyś przez nieuwagę nalałem 10 l oleju nap. zanim dobiegł do mnie pracownik stacji - poradził mi dolać benzyny do pełna i nie przejmować się i faktycznie autko pracowało na tym normalnie; smiem twierdzić że na obecnych olejach i nieoszukanych paliwach auto to bez problemu mogłoby rywalizować przebiegiem i to bez wymiany poważniejszych elementów jak to bywa np. w dzisiejszych Fiatach; auto to było bardzo popularne w RFN, było też eksporowane do Skandynawii, nawet Wielkiej Brytanii, generalnie częsci były osiagalne w Europie bez problemu czego nie można było powiedzieć o FSO czy FSM ; w Ukł. Warszawskim poza ZSRR bardzo popularne było na Węgrzech; popularne były też Nivy, których silniki były na bazie Ziguli; jeszcze jedno, podczas gdy Węgrzy wydobywali z tych samochodów wszelkie zalety u nas np. na stacjach Polmozbytu stosowano niepoprawne wyprzedzenie zapłonu, tzn tak jak dla F125P - 10st podczas gdy producent Lady podawał 5-7st - do dzis nie wiem dlaczego tak było, czyzby z powodu róznicy LO paliwa które w ZSRR miało 93 okt.; chyba nie bo silniki Lady z wyprzedzeniem 10 st stawały się bardziej sztywne, twarde, przypominające Fiata 125P, a podejrzewam ze odbijało się to też na szybszym zużyciu silnika - może ktoś wie dlaczego tak było, bardzo jestem ciekaw; ja podejrzewam że był to błąd popełniony przy sporzadzaniu tabeli danych reg. dla stacji polmozbytu i PZMotu, co robiono gdzieś w centrali; jeszcze jedno, było dość ekonomiczne jak na owe czasy (silnik 1300s 7,5l/100km poza miastem) i znane było z dobrej dynamiki, acha, model 2107 produkowany jest do dziś podobno podczas gdy póżniejsza Samara już wyszła z produkcji - to świadczy o specyfice Żiguli i jego ponadprzecietnosci. Jeszcze jedno w owych czasach mechanicy (ci których było stać)jexdzili głownie Mercedesami "beczkami" i Ladami - to opinia zasłyszana od starych mechaników |
Autor: | fredro [ Nie, 26.08.2007, 12:29 ] |
Temat postu: | |
Lada Riva 1500 -wersja na eksport do Angli |
Autor: | Honda Crx [ Wto, 28.08.2007, 1:45 ] |
Temat postu: | |
ja tam lubie ta fure |
Autor: | kubago [ Nie, 31.05.2009, 22:49 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
no prosze, moja "Ĺ‚ajdaczka". Ciesze sie, ze wzbudzila zainteresowanie.Autko od tamtego czasu troche sie zmienilo (in plus of kors) a bedzie zmieniac sie dalej:) |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 01.06.2009, 5:43 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Mówisz o tej z 1-go postu? To zapodaj jakieś zdjęcia |
Autor: | kulikowski [ Pon, 01.06.2009, 12:37 ] |
Temat postu: | Re: |
Mac_Abra napisał(a): (…) w 66 albo 67 roku ZSRR zakupiĹ‚ licencje na produkcje i klepali go pod nazwÄ… LADA 2101 Ĺ»iguli. EDIT: ZSRR kupiĹ‚ licencjÄ™ w 1972 r., a wersja 2101 byĹ‚a w produkcji do 1997 r. |
Autor: | Emer [ Wto, 14.07.2009, 8:39 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Cytuj: W odlegĹ‚oĹ›ci 80 km od obleganych obecnie przez turystĂłw Mazur znajduje siÄ™ najbliĹĽszy salon dealerski, w ktĂłrym moĹĽna kupić fabrycznie nowy samochĂłd za rĂłwnowartość 16 100 zĹ‚otych. Ĺada 2105... http://moto.onet.pl/1565866,1,najtansze-auto-w-okolicy,artykul.html?node=2 |
Autor: | RR ltd Co. [ Wto, 14.07.2009, 9:45 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Myślicie, że znalazłby się ktoś w Polsce chętny na zakup takiego samochodu? Toż to prawdziwy nówka sztuka oldtimer |
Autor: | pardon [ Wto, 14.07.2009, 13:55 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
fabrycznie nowy sedan RWD PB za 16 patykĂłw |
Autor: | halosza [ Wto, 14.07.2009, 20:20 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Widuję ją bo mieszkam okresowo w Piotrkowie Trybunalskim. Pięknie auto prezentuje się. Szczególnie w słońcu. Widać, że właściciel dba o nią. |
Autor: | RR ltd Co. [ Wto, 14.07.2009, 21:45 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
A fotnij ją kiedyś - co się zmieniło od pierwszych zdjęć z tego topicu? |
Autor: | halosza [ Wto, 14.07.2009, 22:31 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
Ok. Powinienem być w przyszłym tygodniu. Jak będzie stała tam gdzie zawsze (czyli pod blokiem na Słowackiego) to zrobię. |
Autor: | Maciek900 [ Wto, 14.07.2009, 23:51 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
MĂłj ojciec miaĹ‚ ĹadÄ™ 2107 i sprzedaĹ‚ jÄ… jakieĹ› 4-5 lat temu. W 'plastikowo-niebieskim' kolorze |
Autor: | Le Cobusier [ Śro, 15.07.2009, 18:21 ] |
Temat postu: | Re: Żiguli |
w takim kolorze? |
Strona 2 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |