Switch to full style
Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Re: Żiguli

Śro, 15.07.2009, 21:29

Nie, trochę jaśniejszą.
Nie umiem wstawiać obrazków, więc dam link. Łada z tego zdjęcia jest w kolorze, który mam na myśli :mryellow: . Image
Oczywiście, model stary, ale w takim kolorze :)

Re: Żiguli

Czw, 16.07.2009, 18:48

wow, po raz pierwszy widzÄ™ wersjÄ™ z takim przodem :shock:

Re: Żiguli

Czw, 16.07.2009, 18:57

Bo chyba nie była sprzedawana w Polsce. Ja też pierwszy raz ten przód widziałem :)

Re: Żiguli

Czw, 16.07.2009, 21:29

Prawie jak Subaru Forester:)

Re: Żiguli

Czw, 16.07.2009, 21:46

Wyszperałem zdjęcie tyłu tej Łady, a nazywa się ona 2107M
Image

Re: Żiguli

Czw, 16.07.2009, 22:26

Stara wersja jest, rzekłbym, 'oldschoolowa', a nowa jest brzydka. Był to chyba niewielki lifting nadwozia, bo linia boczna została taka sama jak w starszej Ładzie

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 0:01

majÄ… poczucie humoru ci Ruscy :lol:

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 18:10

majÄ… poczucie humoru ci Ruscy :lol:


raczej brak kapitału i pomysłów na następce :(

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 18:36

CoĹ› w stylu Caro Plus ;)

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 21:49

tudzieĹĽ Atu :>

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 22:35

Fotka z crash-testu starszej wersji
Image

Re: Żiguli

Pią, 17.07.2009, 22:40

Yhm... Nie wygląda to najlepiej. Ale ciężko było tym samochodem osiągać wysokie prędkości, więc ryzyko wypadu było mniejsze :lol:

Re: Żiguli

Sob, 18.07.2009, 17:18

Tylko te crashtesty są przy prędkości ok. 60 km/h.

Re: Żiguli

Nie, 16.08.2009, 8:20

http://www.youtube.com/watch?v=qtXXeFev93o
Szanuje ten wóz. Kiedyś się za taką rozglądałem, ale chyba jako 2 auto - do driftu :D
hehe

Re: Żiguli

Śro, 19.08.2009, 9:08

Z tymi oznaczeniami to jest zawiłą sprawa ale jedno wiem na pewno ze Lada to np. ma oznaczenie 1500 i 1300 a VAZ 2103 itd. a potem to już się wszystko wymieszawszy i ja trochę o tym szukałem ale nie mogę zrozumieć tych oznaczeń a wszystko pewnie dla zmylenia amerykańskich szpiegów czyhających na radziecka technikę :lol:
A ciekawostka jest to ze podobno w Rosji powstają dalej 2101 i 2103 i kosztują około 2,5 tys dolarów .

Re: Żyguli / Łada

Czw, 21.07.2011, 21:53

jako właściciel matury z jęz. rosyjskiego podaję małe sprostowanie:
prawidłowa nazwa powinna brzmieć "Żyguli" - w temacie pojawił się błąd wynikający z podwójnej transkrypcji rosyjski/angielski/polski - w jęz. rosyjskim "ż" jest twarde i sylaba "żi" wymawiana jest "ży" ("i" idzie na zmiękczenie "ż").

1970 WAZ 2101 Żyguli / Łada 1200
Image Image Image Image Image Image Image Image Image ImageImage

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=eZO6jM4uFOw

WAZ 2101 Żyguli (Łada 1200) to model samochodu osobowego produkowanego przez Wołżańską Fabrykę Samochodów w latach 1970-1984 na licencji włoskiej firmy FIAT.

Produkcję pierwszego modelu fabryki z Togliatti rozpoczęto 19 kwietnia 1970 roku na mocy umowy licencyjnej podpisanej w sierpniu 1966 roku między władzami ZSRS a włoskim koncernem Fiat, po czteroletnim procesie budowy Wołżskiej Fabryki Samochodów. Łada 2101 jest licencyjną odmianą produkowanego w latach 1966-1972 samochodu Fiat 124. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji w Ładzie 2101 dokonano około 800 zmian i modernizacji mających na celu dostosowanie tej konstrukcji do warunków drogowych Związku Sowieckiego. Modyfikacje przeszły: skrzynia biegów, tylny most i tylne zawieszenie oraz układ hamulcowy, w którym zastąpiono tylne hamulce tarczowe aluminiowymi bębnami. Dodatkowo zwiększono prześwit, zmieniono klamki zewnętrzne oraz fotele. Zmiany objęły również konstrukcję nadwozia, które uzyskało dodatkowe wzmocnienia oraz jednostkę napędową, w której zwiększono z 73 mm do 76 mm średnicę cylindrów oraz zmniejszono z 71,5 mm do 66 mm skok tłoka. Do napędu 2101 Żiguli (Łady 1200) przewidziano silnik benzynowy o pojemności 1,2 dm³ i mocy 60 KM.

W 1974 roku model ten przeszedł niewielką modernizację nadwozia, w wyniku której zmieniono zderzaki (pozbawione kłów), wprowadzono wywietrzniki na słupkach "C", dodano lampę cofania. Wraz z tą modernizacją wprowadzono do oferty silnik 1,3 dm³ o mocy 67 KM. Produkcję modelu 2101 zakończono w 1984 roku. W Rosji nazywany jest „kopiejką”. Model razem ze swymi potomkami w linii prostej okazał się niemal najbardziej popularnym modelem na świecie: w ciągu czterdziestu lat w Związku Radzieckim i w Rosji sprzedano ponad 20 milionów tych wozów. Pod względem masowości „kopiejkę” wyprzedził jedynie Volkswagen Garbus.

Wersje modelu 2101
2101 - Pierwsza wersja tego modelu wyposaĹĽona w silnik 1.2
21011 - Odmiana po modernizacji z 1974 roku wyposaĹĽona w silnik 1.3
21013 - Odmiana po modernizacji wyposaĹĽona w silnik 1.2
21016 - Wersja przeznaczona dla sowieckiej Milicji wyposażona w silnik 1.5 o mocy 71 KM z modelu Łada 2103
21018 - Wersja wyposażona w jednocylindrowy silnik Wankla o pojemności 1,2 dm³ i mocy 70 KM
21019 - Wersja wyposażona w dwucylindrowy silnik Wankla o pojemności 1,3 dm³ i mocy 120 KM

Dane techniczne:
Producent: Wołżskij Awtomobilnyj Zawod, Togliatti, Związek Socjalistycznych Republik Sowieckich
Okres produkcji: 19 kwietnia 1970 - 1988
Segment: C
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silniki: benzynowy, 4-suwowy, gaźnikowy, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
R4 1.2 60 KM
R4 1.3 67 KM
Pojemność skokowa: 1198 ccm lub 1294 ccm
Ĺšrednica cylindra: 76,0 mm lub 79,0 mm
Skok tłoka: 66,0 mm
Stopień sprężania: 8,5:1 lub 8,8:1
Moc maksymalna: 44 kW (60 KM) przy 5600 obr/min lub 49 kW (67 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm przy 3400 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Ogumienie: 155-13
Długość: 4073 mm
Szerokość: 1611 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2424 mm
Rozstaw kół przednich: 1350 mm
Rozstaw kół tylnych: 1310 mm
Masa własna: 945 kg - 955 kg
Ładowność: 400 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 39 l
Pojemność bagażnika: 385 l
Liczba miejsc: 5
Prędkość maksymalna: 142 km/h lub 145 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 20,0 s lub 17,7 s
ZuĹĽycie paliwa: 8,0 l/100 km przy v=80 km/h


(C) Wikipedia
Histomobile.com
Flickr.com
Modeli.vazik.ru
Martworkshop.com
Youtube.com

Re: Żiguli

Pią, 22.07.2011, 6:15

Zaskoczyły mnie wersje z silnikami Wankla. Podejrzewam, że nie były dostępne dla przeciętnego obywatela.

BTW zmiana hamulców tarczowych na bębnowe - taka modernizacja tylko w sojuzie ;)

Re: Żiguli

Pią, 29.07.2011, 11:57

Jako ciekawostkę do dam ,że łada 2101 miała możliwość odpalania silnika z korby !

Zmiana hamulców tarczowych na bębnowe, była spowodowana łatwością ich wymiany w warunkach polowych.

Łada 2103 była projektowana jeszcze z pomocą Włochów i przypomina fiata 124 Special T, i nawiązywała bardzo do tego fiata.
Łada 2103 posiadała w standardzie, wskaźnik woltomierza ciśnienia oleju i obrotomierz. Posiadała też ulepszone silniki OHC o pojemności 1500 i 1600cm3. Które bardzo ładnie napędzały auto.

Powstawały też wersje Combi na bazie Łady. 2102 i 2104.

Były też wersje sportowe Łady.
Najsłynniejszą sportową Ładą, była wersja 2101 s silnikiem Czeskiej firmy MTX (Metalex) Szło to jak szatan :D

Re: Żiguli

Nie, 31.07.2011, 18:26

wersja 2107 jest podobna nadal produkowana

Re: Żiguli

Nie, 31.07.2011, 19:39

Podobno... Amerykę odkryłeś http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models. ... branch=tth
Wyślij odpowiedź