Postów: 3271 Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
Ford Corcel, Beilnea, Pampa,Del Ray ( 1968-1997 )
Ponieważ historia z tymi autami jest dosyć skomplikowana będę sie staral pisać wszystko chronologicznie
No więc podstawowym modelem jest Corcel czyli samochód skonstruowany na rynek brazylijski na bazie modelu Renault 12 ( sam w to nie wierzyłem) w 1968 roku
Oto kilka fotek:
W roku 1970 dołaczyło kombi Belinea :
W roku 1978 przychodzi czas na Corcela 2 który prócz nowego silnika nie rożnił sie od technicznej strony znacznie za to nadwozie upodobniono do europejskich modeli Forda
Oto fotki Forda Corcel i Belinea po liftingu
W 1981 przychodzi na następce czyli model Del Ray Który nadal wykorzystywał płyte i mechanizmy Fordów Corcel i Belinea
które cały czas pozostawały w produkcji
Oto Del Ray :
W roku 1982 na bazie modelu Corcel powstajÄ™ Pick-up Pampa
W roku 1986 przychodzi kres modelu Corcel
Tak wyglądał on w ostatnim roku produkcji
Natomiast w roku 1991 odeszła Belinea wraz z modelem Del Ray.
Obydwa te modele zostały zastąpione przez model Versailles skonstruowany na bazie VW Santany.
Oto Belinea z ostatniej serii
Pampa pozostała w produkcji aż do 1997 roku
źródło:www.carrosnaweb.com.br
Best Cars Web Site
_________________ "Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński
Pon, 02.07.2007, 20:25
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
Bardzo ciekawy temat - niezwykła egzotyka
IMO Ostatnia generacja Corcela podobna do Taunusa mkIII, podobnie Pampa ostatniej generacji.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Wto, 03.07.2007, 19:10
blondas
Postów: 1652 Miejscowość: warszawa-koszalin
czy niektore z nich byly dostepne przypadkiem tylko na rynku austarlijskim???
Wto, 03.07.2007, 22:18
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Świetny. Jeden z piękniejszych Fordów tamtych lat ,IMO
W 1967 r. brazylijska filia Ford (Ford Brasil) wykupiła najstarszą brazylijską firmę Willys-Overland do Brasil. która produkowała tterenowe jeepy, a od 1959 r. - Renaulty Dauphine. Wykorzystując podzespoły Renault 12, Renault zaprojektował nowy pojazd, który wszedł do produkcji w 1968 r. nazywał się jednak Ford Corcel. Napędzany był silnikiem o pojemnośc 1,3 l i mocach 68 lub 80 KM. W 1977 r. rozpoczęto produkcję Corcela II o zmienionym nadwoziu.
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 21.07.2014, 20:51, edytowano w sumie 1 raz
Pon, 04.04.2011, 22:17
BmwM5
Postów: 3894
Re: Ford Corcel, Beilnea, Pampa,Del Ray ( 1968-1997 )
ciekawe info niezła mieszanka technologiczna reno made by ford później vw made by ford XD i pomyśleć że pampa bazowała na tak starych podzespołach
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
Pon, 04.04.2011, 22:31
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
Re: Ford Corcel, Belina, Pampa, Del Rey ( 1968-1997 )
marcello - popraw tytuł tematu: powinno być "Belina, … Del Rey" (trzy literówki - czeski błąd w "Belina" + o jedną drugą od końca literę za dużo "e", z monitorem Ci się pomyliło, oraz literówka "Del Rey" - po hiszpańsku "Rey" to król a nie po angielsku "Ray" czyli promień )
Re: Ford Corcel, Beilnea, Pampa,Del Ray ( 1968-1997 )
ad. Ford Corcel II
Producent: Ford Motor do Brasil Okres produkcji: 1977-1986 Nadwozie: 2-drzwiowy liftback 3-drzwiowe kombi Długość: 4467 mm Szerokość: 1662 mm Wysokość: 1350 mm Rozstaw osi: 2438 mm
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum