|
|
Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 13:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
1963-1971 Mercedes 230 SL "Pagoda" (Mercedes-Benz W113)
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Pięne auto, ale na przedostaniej fotce wygląda conajmniej śmiesznie
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pon, 21.08.2006, 13:41 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Kobi napisał(a): na przedostaniej fotce wyglÄ…da conajmniej Ĺ›miesznie
Tak czy siak na wakacyjny szlif z kobitkÄ… siÄ™ idealnie nadaje
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 21.08.2006, 14:06 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Mercedes 230 SL "Pagoda"
1968 Mercedes Benz 280SL Pagoda (Mercedes-Benz W113) iagclassics Cytuj: Mercedes-Benz W113 − druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Został zaprezentowany na salonie genewskim w 1963 roku jako następca sportowego 300 SL Roadster. Zaraz po premierze, dziennikarze nadali nowemu modelowi przydomek "Pagoda". Wynikał on z wklęsłego kształtu dachu (wersji hardtop), który przypominał zadaszenie dalekowschodnich świątyń. Projektantem Pagody, jak i wielu ówczesnych Mercedesów klasy wyższej, był Francuz Paul Bracq. Stworzone przez niego nadwozie nowego roadstera, w swoich czasach, uchodziło za bardzo nowoczesne.
Mechanicznie SL W113 spokrewniony był z modelem 220 SE (W111). "Odziedziczył" po nim m.in. przednie niezależne zawieszenie, dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażony w tarcze na przedniej osi, zmodyfikowany silnik. Przy projektowaniu W113 dużo uwagi poświęcono bezpieczeństwu. Zastosowano kontrolowane strefy zgniotu, usztywniono kabinę pasażerską, opcjonalnie montowano pasy bezpieczeństwa, wnętrze pozbawiono niebezpiecznych kantów. Bezpieczny SL stracił pierwotną lekkość. W celu obniżenia masy auta do budowy niektórych elementów (pokrywa bagażnika, maska, poszycia drzwi) użyto aluminium.
Pagodę produkowano do roku 1971. Powstało 48 912 samochodów. To dużo, zważywszy, że W113 był topowym modelem sportowym Mercedesa. Już w latach 60. zyskał miano kultowego. Obecnie, głównie ze względu na swoją niezawodność, jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych samochodów klasycznych. Styl lat 60. jest dostępny za, względnie, niewielkie pieniądze. Nie brakuje firm specjalizujących się w odrestaurowywaniu W113.
Następcą Pagody jest dużo cięższy i bezpieczniejszy, choć nie mniej popularny, model R107. wiki
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 05.05.2016, 11:51 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1963-1971 Mercedes 230 SL "Pagoda" (Mercedes-Benz W113)
1963-1966: 230 SL Wikimedia.org Mklr.pl Cytuj: Lata produkcji: 1963 - 1966 Silnik: typ M127 II, rzędowy 6-cylindrowy, 2306 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 196 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 11,1 s, 10,2 L/100 km Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 19 831 sztuk Do pierwszych W113 montowano rozwiercony i zmodyfikowany (bardziej efektywny wtrysk paliwa) silnik z ówczesnej S-klasy (W111). Motory początkowo montowano głównie z ręcznymi 4-biegowymi skrzyniami. Rychło jednak sytuacja uległa zmianie, okazało się bowiem, że na rynku amerykańskim Pagoda zdobyła dużą popularność. Zaczęły przeważać skrzynie automatyczne.
Modele 230 SL uchodzą za najmniej zaawansowane technicznie i jednocześnie najbardziej sportowe odmiany Pagody. Na tylnej osi zamontowane były hamulce bębnowe, zawieszenie miało względnie twarde nastawy, silnik zaś najlepiej pracował na wysokich obrotach.
1966-1967: 250 SL Wikimedia.org Cytuj: 250 SL Lata produkcji: 1966 - 1967 Silnik: typ M129 III, rzędowy 6-cylindrowy, 2496 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 216 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 10 s, 11,2 L/110 km Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 5 196 sztuk Sprzedaż wersji 250 SL rozpoczęto w Styczniu 1967. W cenniku widniała przez rok, jest więc najrzadszą odmianą Pagody. Jedyną poważną modyfikacją był nowy, większy silnik. Moc nie wzrosła, jednak wyrównała się krzywa momentu obrotowego. W efekcie samochód sprawnie przyspieszał w szerszym zakresie obrotów. Bębny na tylnej osi zastąpiono tarczami.
Modele 250 SL stanowią kontynuację filozofii 230 SL - dynamika przeważa w nich nad komfortem. Masa aut wzrosła jednak tak bardzo, że pokonanie bariery 200 km/h stało się niewykonalne. 1968-1971: 280 SL Wikimedia.org Gallery-aaldering.com Infinitum.com.pl The-blueprints.com Mbmanuals.com Sportscarart.com Cytuj: 280 SL Lata produkcji: 1968 - 1971 Silnik: typ M130, rzędowy 6-cylindrowy, 2778 cm³, 170 KM (125 kW) przy 5750 obr./min, 240 Nm przy 4500 obr./min, 200 km/h, 9 s, 11,4 L/110 km Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 23 885 sztuk Ostatnia wersja Pagody - 280 SL, uchodzi za najbardziej dopracowaną. Jest przy tym najcięższa i najbardziej komfortowa. Mając na względzie rynek amerykański, konstruktorzy Mercedesa zastosowali w niej bardziej miękkie zawieszenie. Największą modyfikacją, po raz kolejny, był nowy, większy silnik. Moc i moment obrotowy wzrosły, zapewniając autu przyzwoite osiągi.
Model 280 SL, ponieważ łączył w sobie zalety dwóch poprzednich generacji, był najlepiej sprzedająca się odmianą Pagody. Obecnie jest najbardziej poszukiwanym wariantem przez kolekcjonerów. Większość aut została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych, toteż przeważały skrzynie automatyczne. FILM - 250 SL Show Testuje at Facebook.com Wikipedia napisał(a): 230 SL
Dane techniczne Okres produkcji: 1963 – 1971 Segment: sportowe segmentu D Typy nadwozia: 2-drzwiowy roadster 2-drzwiowe coupé Silniki: rzędowe 6-cylindrowy, SOHC, chłodzone cieczą typ M127 II, 2306 cm³, 150 KM (1963-1966 230 SL) typu M129 III, 2496 cm³, 150 KM (1966-1967 250 SL) typu M130, 2778 cm³, 170 KM (1968-1971 280 SL) Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna 5-biegowa manualna 4-biegowa automatyczna Napęd: tylny Długość: 4282 mm Szerokość: 1760 mm Wysokość: 1305 - 1320 mm Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 1295 - 1466 kg Liczba miejsc: 2 Ładowność: 355 kg Wikipedia (C) Wikimedia.org Mklr.pl Gallery-aaldering.com Infinitum.com.pl The-blueprints.com Mbmanuals.com Sportscarart.com Show Testuje at Facebook.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 24.02.2022, 22:15 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |