1963-1966: 230 SL
Wikimedia.org Mklr.pl Cytuj: Lata produkcji: 1963 - 1966 Silnik: typ M127 II, rzędowy 6-cylindrowy, 2306 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 196 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 11,1 s, 10,2 L/100 km Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 19 831 sztuk Do pierwszych W113 montowano rozwiercony i zmodyfikowany (bardziej efektywny wtrysk paliwa) silnik z ówczesnej S-klasy (W111). Motory początkowo montowano głównie z ręcznymi 4-biegowymi skrzyniami. Rychło jednak sytuacja uległa zmianie, okazało się bowiem, że na rynku amerykańskim Pagoda zdobyła dużą popularność. Zaczęły przeważać skrzynie automatyczne.
Modele 230 SL uchodzą za najmniej zaawansowane technicznie i jednocześnie najbardziej sportowe odmiany Pagody. Na tylnej osi zamontowane były hamulce bębnowe, zawieszenie miało względnie twarde nastawy, silnik zaś najlepiej pracował na wysokich obrotach.
1966-1967: 250 SL
Wikimedia.org Cytuj: 250 SL Lata produkcji: 1966 - 1967 Silnik: typ M129 III, rzędowy 6-cylindrowy, 2496 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 216 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 10 s, 11,2 L/110 km Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 5 196 sztuk Sprzedaż wersji 250 SL rozpoczęto w Styczniu 1967. W cenniku widniała przez rok, jest więc najrzadszą odmianą Pagody. Jedyną poważną modyfikacją był nowy, większy silnik. Moc nie wzrosła, jednak wyrównała się krzywa momentu obrotowego. W efekcie samochód sprawnie przyspieszał w szerszym zakresie obrotów. Bębny na tylnej osi zastąpiono tarczami.
Modele 250 SL stanowią kontynuację filozofii 230 SL - dynamika przeważa w nich nad komfortem. Masa aut wzrosła jednak tak bardzo, że pokonanie bariery 200 km/h stało się niewykonalne.
1968-1971: 280 SL Wikimedia.org Gallery-aaldering.com Infinitum.com.pl The-blueprints.com Mbmanuals.com Sportscarart.com Cytuj: 280 SL Lata produkcji: 1968 - 1971 Silnik: typ M130, rzędowy 6-cylindrowy, 2778 cm³, 170 KM (125 kW) przy 5750 obr./min, 240 Nm przy 4500 obr./min, 200 km/h, 9 s, 11,4 L/110 km Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna Wyprodukowano: 23 885 sztuk Ostatnia wersja Pagody - 280 SL, uchodzi za najbardziej dopracowaną. Jest przy tym najcięższa i najbardziej komfortowa. Mając na względzie rynek amerykański, konstruktorzy Mercedesa zastosowali w niej bardziej miękkie zawieszenie. Największą modyfikacją, po raz kolejny, był nowy, większy silnik. Moc i moment obrotowy wzrosły, zapewniając autu przyzwoite osiągi.
Model 280 SL, ponieważ łączył w sobie zalety dwóch poprzednich generacji, był najlepiej sprzedająca się odmianą Pagody. Obecnie jest najbardziej poszukiwanym wariantem przez kolekcjonerów. Większość aut została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych, toteż przeważały skrzynie automatyczne.
FILM - 250 SL Show Testuje at Facebook.com
Wikipedia napisał(a): 230 SL
Dane techniczne Okres produkcji: 1963 – 1971 Segment: sportowe segmentu D Typy nadwozia: 2-drzwiowy roadster 2-drzwiowe coupé Silniki: rzędowe 6-cylindrowy, SOHC, chłodzone cieczą typ M127 II, 2306 cm³, 150 KM (1963-1966 230 SL) typu M129 III, 2496 cm³, 150 KM (1966-1967 250 SL) typu M130, 2778 cm³, 170 KM (1968-1971 280 SL) Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna 5-biegowa manualna 4-biegowa automatyczna Napęd: tylny Długość: 4282 mm Szerokość: 1760 mm Wysokość: 1305 - 1320 mm Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: 1295 - 1466 kg Liczba miejsc: 2 Ładowność: 355 kg Wikipedia
(C) Wikimedia.org Mklr.pl Gallery-aaldering.com Infinitum.com.pl The-blueprints.com Mbmanuals.com Sportscarart.com Show Testuje at Facebook.com
|